Prohlášení týmů po kvalifikaci Abú Zabí

Red Bull | foto: Red Bull Racing

ABÚ ZABÍ - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; S jakými pocity po dnešní kvalifikaci dnes půjdou jezdci a jejich šéfové spát - to se dozvíme v následujícím článku z jejich prohlášení

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Jsem velmi vzrušený! Je to poprvé po dlouhe době, co stojím na čele před Býky. Bude to v závodě těžké a doufám, že jsme dostatečně silní, abychom si to s nimi opět rozdali. Auto se po celý víkend chová skvěle, ale od minulého týdne jsme neudělali žádný pokrok, takže si myslím, že to je pouze tratí. Snad to zítra bude pokračovat.

Jenson Button, 6.
Nebylo to moc dobré. Auto bylo po celý víkend výborné, mělo rychlost, ale v kvalifikaci jsem zajížděl hodně špatné časy na kolo. Kdybych věděl proč, vyřešili bychom to. Podíváme se na to, až se vrátím. Auto je očividně rychlé, Lewis s přehledem vyhrál. Většinu víkendu jsem byl spokojený. Nevím, kam se to podělo. Sotva jsme se taky dostali do Q3.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis je vždy silný. Auto není špatné, ale on tento víkend odvádí skvělou práci. Jsem z něj a z týmu nadšený. Budeme se před zítřkem držet při zemi, Lewis však odvedl opravdu dobrou práci. Teď jednoduše chceme vyhrát závod. Lewis má tento okruh opravdu rád, takže uvidíme, jestli se nám zítra podaří zvítězit.

Jenson se v této kvalifikaci trápil, a když se vašemu týmovému kolegovi tak daří, může to být skličující. Uvidíme, co se přihodí zítra.

 

RED BULL

Mark Webber, 2.
Poklona Lewisovi a McLarenu - mají rychlé auto a poprvé jsme byli po delší době odstrčeni z čela. Dělali jsme, co jsme mohli, byla to celkem hladká kvalifikace, na špici nám ale dost schází. Probíhá tak trochu vlastní vzájemná přestřelka, kterou si musíme ujasnit. Seb stále bojuje o titul a jde také i titul mezi konstruktéry. Auto o nedělích funguje dost dobře, ale Lewis a JB včera předvedli velmi dobré dlouhé jízdy.

Sebastian Vettel, 3.
Nevím, proč jsem musel zastavit, byl jsem o to požádán. Jedná se zřejmě o nějaký problém, nemělo by to být nic vážného. Dopoledne to nebylo příjemné, když jsem nemohl jezdit. Přesto jsme se do toho celkem dobře dostali, rychlost jsme měli.

McLaren, obzvlášť Lewis, je velmi rychlý a dnes byli mimo dosah. Nejsem zcela spokojený s poslední částí kvalifikace, pro mě byla docela obtížná. Měl jsem být o něco rychlejší. Celkově si myslím, že můžeme být spokojeni. Závodní rychlost by zítra měla být dobrá, těším se na to.

Christian Horner, šéf týmu
Dostali jsme požadavek od Renaultu, proto Sebastian zastavil. Nemyslím si, že by se jednalo o nedostatek paliva, může to míst spoustu příčin, musíme se na to teď podívat.


Nejrychlejší trojice dnešní kvalifikace (foto: Red Bull Racing)

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 4.
Po celý víkend jsme ukazovali, že jsme celkem konkurenceschopní. Odjel jsem svou nejlepší kvalifikaci. Auto bylo rychlé, mám radost za tým, za sebe i s ohledem na zítřek. Musíme se dívat na sebe. Body pro nás budou důležité. Budu na to maximálně tlačit a uvidíme. Myslím, že máme velmi dobrou rychlost a jsme konkurenceschopní jako špičkové týmy.

Bruno Senna, 15.
Nikdy nechci chybět v Q3. Bohužel jsme měli pár problémů, takže se mi to nepovedlo. Uvidíme, jak se bude dařit zítra, protože máme konkurenceschopné auto. Pokusíme se dostat na body. Na této trati se s DRS dá předjíždět, takže snad získáme nějakou výhodu.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Pastor je už od pátku velmi rychlý. Na kvalifikačním tempu jsme pracovali, což se vyplatilo s Pastorovým postupem do Q3 a skvělým čtvrtým místem. Bruno to má o něco složitější. První pokus mu překazily problémy s vozem, ve druhém zase nenašel dost rychlé tempo a skončil patnáctý.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 5.
Kvalifikace byla dobrá. Auto nebylo po celý víkend nijak fantastické, ale rozhodli jsme se, že nezměníme jeho nastavení oproti minulému závodu. Byla to správná volba, protože nakonec to pro nás v kvalifikaci bylo zatím to nejlepší, co auto ukázalo. Dáme do toho zítra vše. Uvidíme, zda se nám podaří start, abychom se dostali přímo za Red Bull, a pak uvidíme, co se stane potom.

Romain Grosjean, 10.
Nebyla to pro mě zrovna nejlepší kvalifikační kolo, destáté místo není to, kde bych chtěl na startu být. V posledních kolech v třetí části jsem neměl přilnavost a nemohl tak najít více rychlosti. Auto bylo předtím dobré a vypadalo to dobře v těch ostatních částech kvalifikace. Což znamená, že máme před závodem více práce a myslím, že můžu já i vůz předvést víc.

Alan Permane, ředitel provozu
Jsme spokojeni s našemi dnešními výsledky, nicméně jsme mohli pro oba jezdce získat více. Páté místo je pro Kimiho velmi dobré a znamená, že by se zítra měl dobře umístit. Romain také hledal nastavení pro dobré kolo, první dva sektory stačil Kimimu, ale ztratil půl sekundy v posledním sektoru; podíváme se, co se tady přihodilo.

Jak je tuto sezónu trendem,důvěřujeme si v rychlosti, jakou budeme porovnávat s konkurencí. Dokončili jsme dlouhou jízdu v pátek odpoledne, jak jsem slíbili; nemáme žádné problémy s pneumatikami, se zahříváním ani ničím, co by mohlo být důvodem pro zítřejší úspěšný večer.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 7.
Myslím, že jsme dnes nebyli dostatečně konkurenceschopní, ale za mě osobně jsem šťastný s výkonem v kvalifikaci. Dostali jsme z auta maximum. V Q2 jsem zajel čas 1:41,5; v prvním kole Q3 jsem zajel 1:41,5 a ve druhém kole 1:41,5. Myslím, že bych mohl to kolo zajet stokrát a zajel bych ho za 1:41,5, protože to bylo dnešní maximum. Bohužel tu bylo šest rychlejších lidí. Běžně se naše rychlost v neděli zrychluje, takže doufám, že to bude i tento případ.

Felipe Massa, 9.
Nebyla to dobrá kvalifikace, čekali jsme páté nebo šesté místo. Trať je zde důležitá: McLareny nezískaly pole v minulý závodech a Red Bully vyhrávaly s velkým náskokem, takže se na tom hodně podepisuje okruh.

Měli jsme odlišné díly na Fernandově voze, protože on je co se týče dat lepší. Doufám, že bude v závodě konkurenceschopný.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Vůbec nejsme spokojení s výsledkem. Nedali jsme našim jezdcům vůz, se kterým by bojovali o přední příčky, i když jsme se v Maranellu velmi snažili. Je pravda, že v závodech jsme vždy lepší a stahujeme náskok soupeřů, ale nemůžeme vždy spoléhat na skvělý výkon Fernanda. Nemá ale cenu brečet nad rozlitým mlékem, vyhrneme si rukávy a budeme se soustředit na závod. Říkám to často, že body se rozdávají v neděli a tituly po sezoně. Uděláme maximum, o tom není pochyb.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 8.
Kvalifikace šla podle plánu, osmé místo bylo naším cílem a dosáhli jsme ho bez problémů. Jsem před Ferrari a Lotusem, což je dobré. Udělali jsme pár změn v nastavení. Děkuji mechanikům za jejich dnešní práci a opravu brzd těsně před kvalifikací. Nebude lehké se zítra probíjet polem, ale těším se na závod. 

Michael Schumacher, 14.
Kvalifikace nešla úplně podle plánu. Při posledním pokusu v Q2 jsme trochu změnili přístup, ale nevyužil jsem toho, hlavně v první zatáčce se to nepovedlo. Nejsme tam, kde bychom chtěli být. Pokusím se ale zítra odvést maximum.

Ross Brawn, šéf týmu
Dobrá kvalifikace pro Nica. Potvrzuje, jaké teď máme auto. Jezdil skvěle a tým ho dobře vypouštěl na trať, čímž zmaximalizoval jeho potenciál. Vytáhli jsme z vozu maximum a osmé místo je malé zlepšení. Škoda, že Michaelova chyba v Q2 zabránila jeho postavení výše na startovním roštu. Celkově to ale byl pozitivní den a uvidíme, co se stane zítra.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 11.
Ode dneška jsem očekával trochu více, ale zdá se, že naše auto není při chladnějších teplotách tak konkurenceschopné, protože jsem byl za slunečných podmínek během třetího tréninku mnohem spokojenější. Možná jsme tedy doplatili na nižší teploty.

Budu startovat z 11. místa, o jedno místo za body, a mám svobodu při volbě pneumatik, snad toho tedy budeme moci využít k naší výhodě, abychom si odvezli nějaké body.

Paul di Resta, 13.
Trápil jsem se s vyvážením a auto se o víkendu celkem těžko ovládalo, takže to bylo zřejmé, že kvalifikace bude náročná. Naše rychlost při dlouhých jízdách nevypadala tak špatně, jen se trápím s absolutní výkonností vozu.

Stále jsme v celkem dobré pozici pro zisk bodů a cítím se v novém šasi pohodlně. Zítra to bude dlouhá hra, protože to bude jeden z těch závodů, kde pneumatiky zřejmě vydrží déle, než se očekávalo.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Po posledním tréninku jsme byli celkem optimisti v tom, že postoupíme aspoň s jedním vozem do Q3, ale zdálo se být tento večer o něco chladněji, což nám nenahrávalo. Nicovi scházela jen desetina k postupu mezi nejlepších deset, Paul také moc nezaostával. Odpovídalo to dnes naší výkonnosti.

Myslím, že máme dobré auto a oba piloti byli včera během dlouhých jízd velmi konzistentní, takže máme důvod se domnívat, že zítra můžeme být silní. Ve strategiích u obou vozů můžeme být flexibilní, v závodě budeme cílit na body.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 12.
Myslím, že mé poslední kolo bylo dobré a odpovídalo maximu toho, co jsme tu mohli předvést. Třetí část nebyla v našich silách, i když to včera vypadalo jinak. Mám ale důvěru v naše závodní tempo a chci zítra získat body.

Kamuj Kobajaši, 16.
Bojoval jsem s vyvážením vozu od té doby, co jsme sem přijeli. Udělali jsme hodně změn a zlepšili ho, ale stále jsme měli problémy s blokací předních brzd. To byl také důvod mé chyby v posledním kole v Q2.

Myslím, že závodní podmínky by měly být lepší, ale nebude jednoduché se zlepšit. Okruh umožňuje předjíždění, ale na to také potřebujeme rychlost. Poslední kolo bylo dobré a myslím, že tohle je naše maximum. Q3 pro nás nebyla možná, i když jsem v to včera doufal. Věřím v naši závodní rychlost a doufám v zítřejší získání bodů.

Monisha Kaltenborn, šéfka týmu
Víme, že tahle trať je plná výzev a že jsme se tu trápili s menším množstvím paliva v nádrži. Tenhle výsledek pro mě není překvapením, ale s větším množstvím paliva v nádrži nám to šlo lépe.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 17.
Dosud to pro nás je těžší víkend, než jsme čekali. Rozhodně jsme se dnes zlepšili, v porovnání s pátkem, což je pozitivní, ale nakonec to nebylo dost, abychom se posunuli na roštu výš. Všechlo šlo na mé straně garáže hladce, kromě ztraceného kola na tvrdší směsi, kdy se mi uvolnilo opěradlo na hlavu, a tak jsem ho musel zajet připevnit.

Myslím, že mě to namotivovalo ke dvěma rychlým jízdám a na měkčí směsi se jelo dobře, to ukázalo opět progres nejen oproti včerejšku, ale i v porovnání s ránem. Strategie bude klíčová a podobně jako v Indii bude možná jedna zastávka.

Jean-Eric Vergne, 18.
Je docela frustrující dnešní nepostup do Q2. Celý víkend bojujeme s nedotáčivostí a stále se snažíme dělat maximum a snažil jsem na to co nejvíce tlačit. Měli jsme jen jedno kolo na to, abychom odpoledne poznali vyvážení a auto vypadalo, že jde jiným směrem do doby, než jsem přeřadil a udělal chybu.

Neznamená to, že budu zítra celou dobu bojovat s vozem, protože je tu pár věcí, se kterými si jde pohrát, například s předními klapkami či s tlakem penumatik, to zlepší situaci pro závod, ale čeká nás těžká noc.

James Key, technický ředitel
Měli jsme problémový pátek, bojovali s vyvážením na obou autech, takže tým odvedl dobrou práci, když upravil auta. Posunuli jsme se silnějším směrem a vyvážení auta je nyní daleko lepší k uřízení pro oba. Nicméně ráno jsme zajeli pouze tři jízdy, takže možná by byly potřeba další kroky, kdybychom toho zajeli více.

Myslím, že výsledek kvalifikace je pro nás nešťastný: v první části bylo kolo Jeana Erica dobré a měl na to, aby se dostal další části, ale rothočil se v zatáčce č. 20, musíme zjistit proč. Tím to pro něj skončilo, i přesto že jel na nových měkkých pneumatikách. Daniel se do Q2 dostal, ale trochu jsme ztratili v první zatáčce a poté ve třetím sektoru, který je silně přilnavý.

Co jsme viděli, tak naše rychlost na delší vzdálenost není špatná a vyvážení vozů je přizpůsobeno závodní konfiguraci. Situace kolem pneumatik je pro nás velká neznámá, a proto bude zajímavé vidět nedělní strategie. Pokusíme se to nepokazit.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 19.
Jsem hodně potěšen mým posledním kolem, ale uvědomuji si, že auto mělo na víc. Má první jízda na středně-tvrdých pneumatikách byla OK, ale při druhé na měkkých jsem měl problém s DRS, což znamenalo, že jsem nemohl v rychlých zatáčkách útočit, což mě stálo trochu času.

Přesto si myslím, že jsme na tom před zítřkem dobře. Vyvážení mi připadalo lepší při nižší teplotě trati, kterou jsme měli v kvalifikaci. To bude zřejmě stejné v zítřejším závodě, takže doufám, že zažiju další dobrý start a uvidíme, nakolik budeme moci tlačit na vozy před námi.

Vitalij Petrov, 21.
Upřímně jsem trochu zklamaný tím, kde jsem dnes v kvalifikaci skončil, protože jsem si myslel, že auto bude o něco rychlejší. Měli jsme těžký třetí trénink a zkoušeli jsme několik možností v nastavení, abychom našli dobré vyvážení. Když jsem poprvé v Q1 vyjel, nevypadalo to, že na to můžu tlačit.

Na měkkých pneumatikách to bylo lepší a mé nejrychlejší kolo vypadalo do 17. zatáčky dobře, pak mě však mírný provoz zdržel dost na to, aby se to odrazilo v čase. Dobré je, že auto je rozhodně lepší, když teploty dráhy poklesnou, takže si myslím, že zítra budeme OK.

 

MARUSSIA

Charles Pic, 20.
Jsem velmi šťastný. Měl sjem dobré auto; vyvážení bylo téměř perfektní. Ztratil jsme trochu času ve druhém sektoru v rychlém kole, a proto se přede mě mohl dostat Kovalainen. Musím být se svým kolem spokojený, protože to je můj nejlepší výsledek sezóny.

Musím poděkovat mému novému týmu, protože včera pracovali velmi dlouho, doufám, že to pro ně dnes byla odměna. Těším se na závod; start by měl být díky autům kolem mě docela zajímavý. Také doufám, že se budu moci zlepšit jako v Indii a pokračovat v tom během závodu. Cílem je opět zůstat na dosah Caterhamu.

Timo Glock, 22.
V celku to nebyl špatný den, ale měl nešťastný konec, což se bohužel počítá. Ráno na začátku tréninku jsme trochu bojovali, ale na konci jsem jel s dobrým nastavením. To jsme si udrželi do kvalifikace a vypadalo to dobře až do posledního – nejdůležitějšího kola, kdy auto nemělo přilnavost. Do té doby jsme tvrdě bojovali s Caterhamy, je to škoda. Nyní musíme klasicky zanalyzovat vše a uvidíme, co najdeme.

John Booth, šéf týmu
Dnes to byl další důležitý krok vpřed v dosažení našich cílů pro tuto sezonu a fantastický výsledek pro Charlese, který podtrhl jeho impozatní vývoj v této sezoně. Jeho čas ukazuje prozatím tu nejmenší ztrátu na Caterham v kvalifikaci: 0,1s. Dnešní dík patří celé výborné týmové práci, kterou jsme zde ukázali. Pro mechaniky především to byl celkem jasný a přímočarý víkend.

Dnešek je skvělou odměnou za jejich práci a zlepšování. A co se Tima týče, viděli jsme mnohokrát, že pneumatiky jsou extrémě citlivé a dnes večer bude naším hlavním cílem pochopit náhlý nedostatek přilnavosti v jeho posledním kole. Měl pár dobrých jízd s plnou nádrží ve druhém tréninku, takže jsem si jistý, že do toho půjde naplno a zítra by měl ukázat pokrok.

S oběma - Charlesem i Timem stojícími po boku našich hlavních soupeřů na startu, to bude naše největší šance potenciálně překonat posledního z nich. Zvlášť, když jsme v posledních závodech ukázali, že závodní rychlost je o hodně lepší, než ta kvalifikační. Těšíme se na to!

 

HRT

Pedro de la Rosa, 23.
Absolvovali jsme dobrý trénink a kvalifikaci. Ve voze jsem se cítil pohodlně a jsem si jistý, že jsem se mohl ještě o pár desetin zlepšit, ale to všichni. Auto jezdilo dobře a neměli jsme žádné problémy s teplotou brzd či motoru na tak horkém okruhu, takže mám radost.

Myslím, že před zítřejším závodem máme dobrou rychlost. Prvním cílem je dobře vystartovat a držet se Marussií. Měli bychom se pokusit o jednu zastávku. Doufám, že to zadní pneumatiky vydrží a naše soupeře dostaneme pod tlak.

Narain Karthikeyan, 24.
Byla to pro mě těžká kvalifikace. V Abú Zabí závodím poprvé. Vzhledem k tomu, že jde o tak technický okruh, je to pro mě těžší, než jsem očekával. Nepodařilo se mi dát dohromady dobré kolo.

Na první sadě pneumatik jsem jel dobře, ale na druhé sadě jsem se setkal s provozem a zadní pneumatiky se opotřebovaly dříve, než jsem mohl svůj čas zlepšit. Ačkoliv se na tomto okruhu necítím úplně pohodlně, zítra do toho dám všechno, abych jako obvykle podal dobrý výkon a dokončil závod.

Toni Cuquerella, technický ředitel
Aerodynamická vylepšení v důsledku nového křídla a nového přívodu vzduchu motoru se podepsala na dobrém výsledku a odstup od našeho hlavního soupeře se zlepšil. Je rovněž důležité, že se na tak náročném okruhu nepotýkáme s problémy s teplotou brzd či motoru.

V kvalifikaci bylo důležité najít čisté kolo a dobře zahřát přední pneumatiky. Oba piloti odvedli dobrou práci na prvních sadách pneumatik, akorát Narain nedokázal ze své druhé sady dostat maximum.

V každém případě jsme spokojeni s tím, jak jsme blízko a jak dobrou závodní rychlost dle včerejších dat máme. Degradace pneumatik není příliš vysoká, závodní strategie tedy bude obsahovat dvě nebo jen jednu zastávku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy