Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

SUZUKA - S jakými pocity budou jezdci dnes odjíždět po svých výkonech na japonském okruhu?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Toto byl dnes velmi důležitý krok [v šampionátu] , ale stále nás čeká ještě dlouhá cesta do cíle. S pohledem na posledních pár závodů od Spa to bylo jako na houpačce. Nevíme, co se stane v dalším závodě, ale pojďmě to zkoušet a sbírat body. Je to dlouhá sezóna s bláznivým závoděním.

Viděl jsem na začátku safety car, ale velmi dobře jsme odstartoval, což bylo hodně důležité. Věděl jsem, že za mnou se stala nějaká nehoda a viděl jsem, jak jedno Ferrari vyjelo z tratě, ale nevěděl jsem které. -během poloviny jsem se díval po ostatních a viděl jsem, že v jejich autě stále závodí Felipe, nevěděl jsem, co se stalo Fernandovi.

Moc vám děkuji. Atmosféra byla tento víkend neuvěřitelná. Cítil jsem tu velkou podporu. tribuny byly plné a opravdu udělaly z naší práce něco ojedinělého. Děkuji týmu, všem klukům, kteří tvrdě pracují. Když se vám v noci zdají sny, sníte o tom, abyste jednou měli takové auto, jaké teď máme. Vyvážení bylo velmi dobré, a to je to důvodem té mezery za námi. Jsem velmi šťastný.

Mark Webber, 9.
Neviděl jsem, co se přesně stalo na startu, ale kluci mi potvrdili, že to byl opět ten cvok Grosjean. My ostatní se snažíme každý víkend bojovat o nějaké slušné výsledky, ale on se snaží pokaždé dostat co nejrychleji do třetí zatáčky.

Frustruje mě to, protože několik velkých chlapů kvůli tomu docela trpí a možná by potřebovali další dovolenou. Potředuje se podívat hlavně na sebe, je to kompletně jeho chyba. Kolik chyb můžete udělat, kolikrát můžete stejně selhat? Incidenty v prvním kole... ano... je to docela trapné na takové úrovni, na které je.

Christian Horner, šéf týmu
Skvělý výsledek pro Sebastiana! Zvítězit tak dominantním stylem hodně přibližuje boj o titul. Byla to učebnicová jízda, co Sebastian předvedl, jel si svou vlastní třídu. Frustraci tým pociťuje kvůli incidentu mezi Markem a Grosjeanem ve druhé zatáčce, kde Grosjean naprosto podcenil zatáčku a najel do Marka a zkazil mu závod.

Mark musel do boxů kvůli kontrole, výměně pneumatik a nosu a než měl šanci se připojit k vozům, safety car zajel do boxů a bylo znovu odstartováno, takže byl dvacet sekund vzadu. Zajel ale fantasticky a napravil to, jel skvěle. Je smůla, že jsme nemohli získat ještě víc, protože je vždy fantastické vyhrát na Suzuce.

 

FERRARI

Felipe Massa, 2.
Ano, myslím, že mi tento výsledek pomůže při rozhodování o mé budoucnosti. Je to pěkné. Je to jako úleva. Bylo to skvělé, skvělý závod v každém případě. Byl jsem schopen jet naplno od začátku až do konce a ukázat, že jsme tam a bojujeme o vítězství a pódium, nejen o body. Myslím, že jsem byl s vozem spokojen po celý víkend a bylo pěkné být po nějakém tom čase znovu na pódiu. Doufám, že je to začátek mnoha pódií před námi.

Nic není pro Fernanda skončeno a doteď zajel mnoho, mnoho dobrých závodů. Co se dnes stalo nebylo pro něj dobré, ale to se stává v boji o šampionát a je důležité, abychom tvrdě pracovali a soustředili se na další závod, abychom zůstali v čele.

Fernando Alonso, nedokončil
Kimi se mě trochu dotkl zadní pneumatikou. Pro mě to znamenalo defekt a nebyl jsem schopný pokračovat. Je to smůla, když ani nemůžete projet první zatáčkou, je to smutné. Musíme ale přemýšlet a soustředit se na příští týden. Musíme dál poctivě pracovat a nedělat chyby. Máte defekt a nemůžete pokračovat, s tím nemůžete nic udělat. Díky naší konzistenčnosti vedeme šampionát. Ostatní dělají chyby a my se jich musíme vyvarovat.

Myslím, že jednou vypadnu já, možná příště nedojede Vettel, nikdy nevíte. To je motorsport. Zbývá pět závodů, bude to jako minišampionát, protože začínáme se stejným počtem bodů a musíme získat o bod víc v pěti závodech. Pokusíme se to udělat.

Neměl jsem žádné místo napravo, myslím, že nalevo byl myslím Button, a Kimi... nevím, proč se Kimi neodlepil nebo něco, nebylo tam místo. Nevím, co plánoval do první zatáčky, ale pro nás to byla smůla. Je to shoda okolností v závodě, kde Felipe dojel druhý. Včera jsme se kvalifikovali šestý a devátý. Máme stejné auto už šest závodů a nepoužili jsme žádné nové části a je to díky mnoha shodám okolností. Felipe zajel perfektní závod, jel skvěle, ale je zde pár dalších vozů, které jsou mnohem rychlejší a dělají jednu chybu za druhou a to Felipemu pomohlo.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Osobně nevěřím  na štěstí, ale když vezmu v úvahu co se stalo v posledních pár dnech, zvažuji, že změním názor. Bohové, kteří se na nás včera příliš neusmáli se na nás dnes vyřádili. Co se stalo Fernandovi na startu je příklad mnoha možností, které nemůžete v tomto sportu ovlivnit a musíte je akceptovat, ale je to pochopitelně pro všechny velké zklamání.

Ten pocit lítosti ještě vzroste když vezmete v úvahu, jak úžasný závod zajel Felipe. Bylo hezké vidět ho znovu na pódiu po tak dlouhé době! Jeho druhé místo  je důležitý výsledek pro něj i tým a přišel v jednom z nějtěžších momentů sezony. Rozhodnutí o budoucnosti? Berme to postupně, teď si společně užíváme jeho skvělé pódiové umístění.

Celkově jsme dnes mohli získat mnohem větší počet bodů, ale musíme se smířit s realitou: dnes se někdo směje, ale jak tak povídám, ten, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe! Zbývá pět závodů a stále se může stát spousta věcí. Musíme k tomu, co se stalo Fernandovi, přistoupit klidně a zmaximalizovat soustředění a vývoj vozu, tak, jako jsme to dělali posledních pár měsíců.

Pokud jsme v této pozici a bojujeme o titul v závěru sezony, je to proto, že odvádíme standardní kvalitní práci, jinak bychom byli mnohem dál. Fernandův komentář k vývoji? Naprosto rozumím jeho frustraci a můžete si být jistí, že ze sebe vydáváme to nejlepší, abychom mu dali vůz, který se vyrovná jeho talentu.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 3.
Byl to fantastický závod. Opravdu hodně tvrdě jsme pracovali, abychom se dostali na pódium a můj týmový kolega už jich pár získal. Měl jsem pár šancí, kdy jsem v kvalifikaci získal dobrou pozici, ale nikdy jsem neměl štěstí. Trápil jsem se na startech - ale tentokrát si myslím, že to byl dobré startovat ze třetího místa.

Nebyla to první řada, ale cítil jsem es dobře, protože naše závodní rychlost v pátek byla hodně dobrá. Byl jsem během víkendu spokojený a když jsem získal po startu jednu pozici ve svůj prospěch byl jsem si jistý, že mohu být na pódiu. Potom v jednu chvíli jsme se trápili, abychom udrželi Jensona za sebou.

Poslední stint byl hodně těžký. Myslím, že konečně dojet takto na bodech je fantastické, obzvlášť při mé domácí velké ceně. Je to moje první pódium a je to úžasné. Jsem šťastný kvůli fanouškům a všem lidem, kteří mě podporují. Když se podíváte na okruh, je to úžasné. Takže opravdu děkuji fanouškům a musíme takto pokračovat do budoucna.

Sergio Pérez, nedokončil
Je mi líto týmu. Probíhalo to dobře, když jsem předjel Lewise (Hamiltona) poprvé v šestém kole, ale potom už ne, když jsem to zkusil znovu. Lewis šel pozdě na vnitřek a já měl místo jen na vnějšku. Ale rozhodně to byla moje chyba. Závod pro mě ani nezačal příliš dobře, když Romain (Grosjean) způsobil zmatek a já ztratil pozice.

Moniša Kaltenbornová, výkonná ředitelka
Nemůžu popsat, jak jsem šťastná! Pódiové umístění pro Kamuje před domácím publikem, je to prostě neuvěřitelné. Zajel skvělý závod, zvlášť v poslední části, kde byl pod velkým tlakem ze strany Jensona (Buttona). Neudělal sebemenší chybu a ubránil svou třetí pozici ve skvělém stylu.

Sergio byl také v pozici získat skvělý výsledek, ale bohužel jeho útok na Lewise (Hamiltona) nevyšel. Díky celému týmu, který udělal velký krok vpřed během celého víkendu a konečně docílil skvělého a emotivního výsledku.


Stupně vítězů v Suzuce (foto: Red Bull Racing)

 

MCLAREN

Jenson Button, 4.
Red Bull byl dnes velmi silný a my jsme dnes na jejich rychlost neměli. Byli jsme na tom podobně jako Saubery a Ferrari. Ferrari byli dnes pravděpodobně o trochu rychlejší. Uvidíme, co se stane, až se dostaneme do Koreje.

Myslím, že byli [Red Bully] o trochu rychlejší, než jsme čekali, ale oni jsou tady vždy rychlí. Loni byste mohli říct, že nebyli tak rychlí, jak je běžné, a proto jsme mohli bojovat o vítězství. Ale toto je, z nějakého důvodu, vždy velmi dobrý okruh pro Red Bull. Musíme doufat, že toto byl pro ně výjimečný závod, ale překvapilo by mě to. Jedou velmi dobře a odvádějí dobrou práci. To, že dostali obě auta dopředu na startovní rošt to dokazuje.

Myslím, že [Kamui Kobayashi] velmi dobře kontroloval pneumatiky. S druhou sadou už to tak nebylo, zničil je po několika kolech, a proto jsem byl schopný se k němu přiblížit. Párkrát jsem se k němu dostal, ale problém byl, že jsem mohl použít DRS systém jedině v případě, kdy jsem brzdil pozdě do šikany a pokaždé, kdy jsem se o to pokusil, jsem zablokoval kola a byl široký.

Lewis Hamilton, 5.
Gratulace Jensonovi - jel velmi dobře, a, mezi námi, získali jsme hodně cenných bodů pro tým. Měl jsem štěstí a vyhnul se trablům na startu, bylo tam hodně vozů mimo trať, takže jsem se jen soustředil, abych s autem vyjel bez poškození. Jel jsem po celý závod naplno. Trápil jsem se v prvním stintu - kvůli nedotáčivosti - ale po chvíli se to zlepšilo. Od té doby to bylo dobré, mohl jsem jet naplno, ale bylo pozdě a ovlivnilo to výsledek. Nebyl to zkrátka můj víkend. S lepší kvalifikací jsme mohli získat víc - a to je náš cíl do Jižní Koreji příští víkend. Už se na to těším.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Když vezmete v úvahu první řadu Red Bullu po kvalifikaci, a naše dva vozy startující z osmého a devátého místa, je fakt, že zvýšili svůj náskok v poháru konstruktérů jen o pět bodů možno brát jako limitaci škod z naší strany. Oba - Jenson i Lewis jeli dobře, získali 22 bodů mezi sebou, ale, pochopitelně, s rekordy v posledních závodech jsme doufali v něco lepšího než čtvrté a páté místo, když jsme do Suzuky přijížděli.

Neměli jsme optimální kvalifikační výkon a dnes jsme se trápili s pneumatikami v různých částech závodu. Jenson měl smůlu, že se zasekl za Danielem (Ricciardem) a ztratil čas po jeho prvním pitstopu jako důsledek. Lewisova druhá zastávka v boxech byla skvělá - úžasná strategie a nezchybná práce týmu - a jako výsledek Lewis vyjel z boxů víceméně po boxů Kimiho (Räikkönena), a přdjel ho v první zatáčce a udržel ho za sebou, získal tím deset cenných bodů za páté místo.

Z Japonska letíme do Koreje, kde se budeme snažit získat víc. Souboj o letošní tituly - jezdecký i konstruktérský, bude extrémně těžký. Ale McLaren odvede vše, co bude v jeho silách, aby ve zbývajících pěti závodech byl tam nahoře a bojoval o čest, až konečně prach usedne na tuto úžasně napínavou podívanou. Už aby to bylo!

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 6.
Šest není výsledek, ve který bychom doufali, al bohužel jsme neměli rychlost na nic lepšího. Start byl těsný, byl jsem vedle Fernanda (Alosna) od začátku a on se stále pohyboval příčně až nebylo kam jet. Ztratili jsme tam čas a náš druhý pitstop nebyl nejlepší, takže celkově to byl těžký závod. Dobré je, že jsme stále byli schopni získat body a zůstali na dosah v boji o titul.

Romain Grosjean, nedokončil
Od té chvíle, co jsem se vrátil v Singapuru bylo mou prioritou být na startu velmi opatrný, sledoval jsem Sergia (Péreze) nalevo a ujišťoval se, že nepřijde kontakt. Mezi mnou a Markem (Webberem) byl dost velký rozdíl v rychlosti, když jsem vjížděl do první zatáčky, což mě překvapilo a kolidovali jsme. Byla to hloupá chyba.

Mark (Webber) ke mě přišel a pochopitelně nebyl šťastný, ale omluvil jsem se a musíme se posunout vpřed. Sedneme si a podíváme se na vše znovu, než půjdeme do dalšího závodu a uvidíme, co můžeme na těchto situacích zlepšit. V posledních kolech byli pneumatik na konci životnosti a byli jsme mimo body, takže dávalo smysl odstoupit. Nebyl to dobrý den, ale musíme se dívat vpřed do Koreje a napravit to.

Eric Boullier, šéf týmu
Pochopitelně to nešlo tak dobře, jak jsme očekávali. Mohli jsme vidět v Singapuru, kde byl Romain zpět na trati, že jej ostatní piloti na startu dostali pod tlak. Tady to bylo lepší, ale udělal malou chybu a podcenil jeho rychlost proti Markovi (Webberovi), který jel rychleji. Myslím, že se zlepšil, ale bohužel se to stalo znovu a za těchto podmínek.

Co se týče Kimiho: rychlost nebyla tak dobrá, jak jsem očekávali. Startovali jsme sedmí a měli jsme vyšší ambice, ale když nemáte rychlost, nefunguje to. Nedali jsme všechno dohromady, abychom učinili tento závod pro nás úspěšnějším a získali více míst.

 

FORCE INDIA

Nico Hulkenberg, 7.
Kdybyste mi před závodem řekli, že dojedu sedmý, hned bych to bral, takže jsem velmi šťastný. Dobře jsem odstartoval, předjel několik aut a dokázal jsem se vyhnout problémům v první zatáčce. Na konci prvního kola jsem byl osmý, a to dokázalo, že máme dobrou rychlost.

Auto se během závodu chovalo dobře: bylo dobře vyvážené a by jsem schopný pronásledovat Lewise a Kimiho a tlačit na ně. Vyhranili se až na konci závodu, kdy jsem se musel ujišťovat, že se držím dostatečně daleko od Maldonada. Takže další sedmé místo a stejně zasloužený výsledek pro tým po těžkém víkendu pro mechaniky a šest bodů do šampionátu.

Paul di Resta, 12.
Pro mě to byl docela testovací závod. Věci na startu šly špatným směrem a v zahřívacím kole jsem měl problémy se spojkou, takže nebylo překvapivé, že jsem špatně odstartoval. Do první zatáčky jsem vjížděl skoro poslední, takže jsem se dokázal vyhnout potížím a vyhnout se kolizím přede mnou. Ale pokud ztratíte tolik míst po startu, je těžké se z toho otřepat.

Stále byl kolem mě provoz bez klidného vzduchu, takže jsem nemohl ukázat pravý potenciál auta. S nastavením jsme se nedostali tak daleko, ale já vlastně nikdy nenajdu během závodu nějakou tu sladkou tečku. Snad budu moci získat nějaké body v Koreji.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Skvělá jízda Nica a velmi podporující je vidět naši závodní rychlost, která nikdy není naší silnou stránkou. Správná byla naše komunikace o strategii a po většinu závodu to bylo na Nicovi, aby tlačil na to, aby se dostal před Lewise. Paulův závod byl silně ovlivněn špatným startem, za ktereý jsme byli vyšetřováni, a to znamenalo, že jsme nedokázali dostat obě auta na body.

V pohledu na šampionát jsme se vzdálili od Williamsu a Sauberu a zůstali nám pouze na dohled. Rád bych připsat velkou váhu na obě strany garáže za jejich neuvěřitelný výkon. Byli velmi zaneprázdnění a odvedli báječnou práci za tak těžkých podmínek. Celkově to byl značný výkon týmu.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 8.
Byl to pro mě dobrý závod. Auto mělo skvělou rychlost a bylo konzistentní, ale ukázalo se, že se těžko předjíždí, obzvlášť ke konci. Cítili jsme se být rychlejší než auta před námi, ale povrch trati způsobil stahování mezery náročnějším. Jsme zpět na bodech, takže jsem šťastný a dává nám to hodně důvěry do dalšího závodu.

Bruno Senna, 14.
Start se povedl, předjel jsem dvě auta, ale zapletl jsem se do incidentu s Rosbergem. Závod to zkomplikovalo, ale pořád jsem jel dobře. Auto bylo velmi konkurenceschopné, předjel jsem pár vozů. Pneumatiky se taky chovaly dobře. Teď nás čeká Korea a doufáme, že získáme body.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Oba jezdci dnes jeli skvěle, s dobrým tempem. Bruno musel brzy zastavit kvůli výměně poškozeného předního křídla, poté zase dostal penalizaci průjezdu boxy. Pastor se celý závod dobře staral o pneumatiky a dojel na zaslouženém osmém místě. Teď se soustředíme na příští týden v Koreji.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 10.
Dělo se toho hodně. Hned po startu jsem měl problém, ale potom jsem díky řazení našel více rychlosti, ale ztratil jsem místo proti Hülkenbergovi. Potom s incidentem, který zapříčinil výjezd safety caru, jsem získal pár míst. Viděl jsem Alonsa roztočit se přede mnou a bylo to blízko, pár z nás bylo blízko tomu zaplést se do toho incidentu.

Zvládl jsem se z toho dostat a předjel jsem Grosjeana v zatáčce 3. Od té doby jsem měl dobrý závod, jel jsem s Maldonadem a nemohl ho předjet. Poslední dva stinty byly dobré, nejdříve jsem bojoval s Webberem, který byl na jiné strategii. Potom na konci jsem byl zdržen Michaelem a byl jsem hodně rád, že jsem ten souboj vyhrál. Je to vždy těžší, když jste v pomalejším autě v souboji, ale s dobrou radou z boxové zídky, jak využít KERS v DRS zóně jsem to zvládl.

Naše práce jako týmu ukazuje, že se zlepšujeme a jsem spokojen s tím, jak jezdím pod tlakem. Nestane se každý den, že máte za zády a když vezmu v úvahu, že má před sebou jen pár závodů, tenhle souboj s ním si zapíšu do svého deníčku.

Jean-Eric Vergne, 13.
Měl jsem dobrý start, ale obecně to mohl být pro mě lepší závod, protože jsem ztratil hodně času za Kovalainenem při prvním stintu, byl na jiné sadě a měl lepší výjezd ze zatáček než já. Také ve druhé zatáčce, projel jsem kolem Rosberga jedoucího pozpátku a musel brzdit, což znamenalo, že mě ostatní předjeli.

Poté jsem jel jak nejlépe jsem mohl, ukázal, co auto dokáže, měl jsem dobrou rychlost. Ztratit tři místa na startu kvůli penalizaci nám nepomohlo, ale opět jsme ukázali, že jsme silnější v neděli, protože jsme měli vyšší rychlost než Force India a Senna. Teď musíme počkat pár dní na Koreu, kde jsem poprvé loni v pátek ráno jel za Toro Rosso. Celkově to byl víkend, který jsem si užil a už teď se těším na příští rok, až sem pojedeme znovu.

Franz Tost, šéf týmu
Získali jsme body ve třech ze čtyř posledních závodů, co je povzbudivé a díky všem na okruhu i v továrně za odvedenou práci. Opět jsme ukázali, že můžeme bojovat o doby i zezadu startovního pole. Proto pokud zlepšíme náš výkon v kvalifikaci, můžeme aspirovat na lepší výsledky. Daniel ze čtrnáctého místa na desáté a ukázal pár dobrých soubojů, včetně souboje se Schumacher v závěru závodu. Jean-Eric jel také dobré při jeho první návštěvě tohoto náročného okruhu, z devatenáctého na třinácté místo, zajel pár rychlých kol ke konci.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 11.
Mám smíšené pocity. Taková smůla, být tak blízko bodovaným příčkám a nebodovat. Závod se navíc vyvíjel lépe, než jsme očekávali. V posledních kolech jsem zažil pěkný souboj s Ricciardem, ale předjet jsem ho nemohl. Toro Rosso bylo na rovinkách velmi rychlé. Víc jsem dnes dokázat nemohl. Uvidíme, jak to bude v Koreji.

Nico Rosberg, nedokončil
Není to příjemné skončit takto závod, hrůza. Dobře jsem odstartoval, ale Grosjean dnes opět mnoho z nás vyřadil - roztočil Marka Webbera a způsobil dopravní zácpu. Neměl jsem kudy jet a Toro Rosso za mnou zničilo mé pneumatiky. Trest je [pro Grosjeana] správný, jeho výše ale nezáleží na mém posouzení.

Ross Brawn, šéf týmu
Na to, odkud Michael startoval, předvedl skvělý výkon. Škoda, že to nezavršil ziskem bodů. Ale po startu z 23. místa to bylo velmi těžké, i když jsme měli dobrou strategii. Je škoda, že se stala nehoda, která vyřadila Nica. Jinak by nejspíš získal pěkný příděl bodů. Musíme ještě víc zlepšit naše auto.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen 15.
Měl jsem fantastický start. Vyhnul jsem se všem problémům v první zatáčce a hned po zajetí safety caru jsem předjel Glocka. Jel jsem do prvních zastávek velmi dobře na 11. místě. Auto v prvním stintu bylo výborné. Dokázal jsem držet několik vozů za sebou a míra opotřebení měkké směsi byla dobrá.

Zastavili jsme pro tvrdou směs, která se opotřebovávala velmi málo. Dokonce jsme přemýšleli o možnosti jen jedné zastávky, ale ke konci stintu začaly odcházet. Zastavili jsme proto 10 kol před koncem a od té doby to bylo jen o tom dojet v pořádku do cíle.

Vitalij Petrov 17.
Na startu jsem se vyhnul veškerým problémům a velmi rychle jsem se dostal do dobrého tempa. Moje první zastávka byla dobrá, ale bohužel jsme potom přišli o KERS, a to mě stálo čas. Potom jsem měl i problém s rádiovou komunikací a neslyšel jsem hlášení o modrých vlajkách. Díky tomu jsem dostal průjezd boxy.

S ohledem na to, kde jsem startoval a přes problémy s KERSem si myslím, že jsem dnes z auta dostal vše, co se dalo. Měli jsme trochu složitý víkend, ale je dobré vidět, jak tým tvrdě pracuje na tom, abychom se posunuli dopředu. Příští týden v Koreji máme další možnost bojovat.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 16.
Mohu klidně říct, že to byl dobrý závod. Na startu to byl šok, vidět kolem sebe létat auta. Heikki se tudy protáhl, ale udržel jsem se za ním a předjel ho. Na chvíli jsem se dostal na jedenácté místo, ale nemohl jsem tam vydržet - měli jsme problémy s trakcí a ostatní mají KERS. To ostatním dovolilo mě předjet.

Jinak jsme byli celkem konzistentní. Tempo i pneumatiky byly dobré. První zastávka se nám povedla, byla to čtvrtá nejrychlejší. Naše strategie se vyplatila, v posledním stintu jsem začal dohánět Heikkiho. Mezeru ale znovu zvětšily modré vlajky. Bylo skvělé mít zase konzistentní auto. V závodech se pořád zlepšujeme.

Charles Pic, nedokončil
Je to zklamání, že jsem nedojel, protože jsme se zlepšovali. Start byl náročný, musel jsem se vyhnout incidentu v první zatáčce. Na tvrdé směsi jsem pak postrádal přilnavost. Na měkké sadě to bylo lepší. Dařilo se mi dobře, byl jsem za Timem.

Pak se mi při zastávce v boxech nepovedlo správně zastavit, byl jsem o něco delší, a stálo mě to hodně času. Pak jsem musel odstoupit kvůli problémům s motorem. Celkově to ale byl dobrý víkend na skvělém okruhu. Těším se na další závod příští týden.

John Booth, šéf týmu
Měli jsme trošku obavy při cestě startovním polem, Timo správně zastavil v boxové uličce, když cítil, že musí mít problém s předním levým kolem. Až jsme jeho vůz dostali do garáže, zjistili jsme, že se mu do kola zasekla část matice z jiného vozu (jiného týmu), když projížděl boxovou uličkou.

To pro nás mohlo být katastrofické a mohlo to způsobit hodně škody, ale když jsme to při inspekci zjistili, měli jsme štěstí a zvládli to. Timo předvedl skvělý výkon. Bylo tomu tak v posledních pár závodech, kde jsme ztratili čas v úvodním stintu, protože kvůli tomu, že nemáme KERS, je pro nás složitější získat pozice na trati.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 18.
Závod byl dnes dobrý a dá se říct, že jsme udělali krok vpřed. Stále je ale co zlepšovat. První stint se povedl, ale při prvním pit stopu se vyskytl problém, který mě zdržel. Na konci se mi dařilo na tvrdší sadě pneumatik. Byl jsem blízko Picovi a Petrovovi, což je na této trati skvělé.

Narain Karthikeyan, nedokončil
Měl jsem dobrý start a předjel v prvním kole Pica. Auto bylo dobré, mělo slušné tempo a po první zastávce jsem byl před Pedrem. Pak se ale objevily problémy a když jsem zajel ke druhé zastávce do boxů, tým se rozhodl, že bude nejlepší zastavit. Teď je čas přemýšlet o Koreji a dalších zlepšeních.

Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Jsem velmi spokojený, protože jsme byli konkurenceschopní. Dojeli jsme jen jedno kolo za vítězem. Ale je škoda, že Narain musel odstoupit. Jel dobře, povedl se mu start, ale pak se na autě něco pokazilo a z bezpečnostních důvodů jsme raději odstoupili. Ale byl to pozitivní víkend, protože jsme udělali pokrok, lépe šetřili pneumatiky a zlepšili naše časy. Doufáme, že to tak bude i nadále.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy