FERRARI
Fernando Alonso, 1.
"Dnes je to velké překvapení. Nebyli jsme konkurenceschopní v Austrálii a myslím, že ani tady ne. Cílem bylo posbírat co nejvíc bodů. Mám jich pětadvacet, což je neuvěřitelné. Pro tým je to skvělý výsledek, podařila se už včera závěrečná část kvalifikace a dnes jsme si s klidem poradili v těch extrémních podmínkách. Velká gratulace týmu, vítězství si zasloužil. Zažíváme těžké časy, ale tuhle neděli si budeme pamatovat."
"Abych řekl, pravdu, vítězstvím se nic nezměnilo. Jsme v pozici, kde jsme být nechtěli. V kvalifikacích bojujeme, abychom vůbec prošli do závěrečné části, v závodě bojujeme o každý bod. Chceme se prát o pole positions a vítězství v závodech, a nelze zastírat, že první dva závody ukázaly, že na špičku nestačíme. Cílem bylo neztratit moc bodů, a neztratil jsem ani jeden. To je pozitivní. Ale čekají nás další závody, Čína, Bahrajn, Barcelona.... Dva dny se budeme v továrně radovat, ale pak musíme pokračovat v práci."
Na usychající trati se k vedoucímu Alonsovi rychle blížil Perez a už to vypadalo, že ho předjede, když udělal malou chybu a dovolil Alonsovi pozici udržet. Španěl přiznal, že Ferrari bylo při zlepšujících se podmínkách příliš pomalé. "Nebyl jsem dost rychlý. Měl jsem štěstí, že jsem první místo udržel," řekl.
Felipe Massa, 15.
Nejprve bych chtěl pogratulovat Fernandovi k tomuto skvělému vítězství, které získal po odjetí fantastického závodu. Jedná se o velmi důležité vítězství pro tým, ačkoliv nesmíme zapomenout na to, že naše auto stále ještě není na nejlepší úrovní.
Já jsem s mým výsledkem samozřejmě zklamaný. Na startu se to vyvíjelo dobře a mohl jsem bojovat s piloty přímo přede mnou. Když trať osychala, trápil jsem se čím dál více s degradací pneumatik a nedokázal jsem držet dobrou rychlost.
Rozhodli jsme se následovat to, co přede mnou dělá Rosberg, jelikož on se na svých pneumatikách také evidentně trápil, ale nevyšlo to a ztratili jsme při této zastávce navíc spoustu času i vzhledem k tomu, že ostatní zůstali na dráze o asi deset kol více před tím, než přezuli na suché pneumatiky.
Je pro nás důležité pochopit, proč existuje tak velký rozdíl ve výkonnosti našich vozů, ale našim cílem je rozhodně mít co nejdříve konkurenceschopnější auto.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Neuvěřitelné vítězství, absolutně nečekané, ale díky tomu není o nic méně báječné či vzrušující! Fernando byl opět úžasný, jezdil s chladnou hlavou a s odhodláním, přičemž z vozu a z velmi proměnlivých podmínek dokázal dostat to nejlepší.
Dnešní vítězství toho na naší situaci moc nemění: momentálně si uvědomujeme, že nemáme dostatečně konkurenceschopné auto, abychom mohli za normálních podmínek bojovat o vítězství a že máme před sebou hodně práce.
Toto vítězství nám samozřejmě dává větší motivaci, protože to poukazuje na to, že šampionát není předem jasný a cokoliv se může přihodit. Drobné vylepšení výkonnosti může vést k velkému pokroku ve srovnání s ostatními týmy.
Felipe se potýkal s příliš velkou degradací svých předních pneumatik, což jej přimělo absolvovat jednu zastávku navíc. Je to pro něj obzvláště těžký okamžik, protože nemůže dostávat maximum z vozu, který se objektivně velmi těžce ovládá. Máme povinnost stát při něm, jak by to mělo být v těsně spjatém týmu.
Nyní si na několik hodin tento okamžik užijeme, ale zítra budeme opět v továrně usilovně pracovat na vývoji tohoto vozu F2012. Na konec bych chtěl pogratulovat Sauberu, který si dnes zajistil svůj vůbec nejlepší výsledek a popřát Sergiovi Pérezovi, mladíkovi z Jezdecké akademie Ferrari, který dnes potvrdil svůj skvělý talent.
SAUBER
Sergio Perez, 2.
Tohle je pro mě skvělý den. Tým odvedl velmi dobrou práci a já se cítím za ně velmi šťastný. Je to velmi hezký pocit, být tu na stupních vítězů, ale myslím si, že jsme mohli dosáhnout i vítězství. Dvakrát jsem v závodě dostihl Fernanda. V poslední části, když jsem jel na tvrdých pneumatikách, se mi začaly hodně drolit. Nebylo to jednoduché, jel jsem šířeji a držel se na uzdě. Vlastně jsem měl štěstí, že jsem se udržel. Předtím Fernando vyměnil pneumatiky v ideálním kole, jen kolo přede mnou, a tím jsem trochu ztratil.
Bylo dnes velmi těžké rozhodnout se v pravou chvíli, za to děkuji týmu. Oni mě vždy v pravý čas zavolali, první zastávka po prvním kole byla velmi důležitá a také bylo rozumné nasadit tvrdé gumy na konec, protože měkčí sada pro nás nebyla tak dobrá. Je to teprve náš druhý závod v roce 2012 a myslím, že před sebou máme skvělou sezónu. Věděl jsem, že dnes máme potenciál bojovat, naše auto není tak daleko od nejlepších a dobrý tým s jezdcem také mohou leccos v takových podmínkách změnit.
Kamui Kobajaši, závod nedokončil
Je skvělé pro náš tým takto skórovat, ale pro mě osobně to byl zkličujíc závod. Po technické stránce jsem bojoval s brzdami a pak jsem se také kvůli tomu musel po 47 kolech vzdát. Kromě toho nám také nefungovala strategie, což je vždy dobře patrné až ze zpětného pohledu. Dobře jsem odstartoval, ale potom trvalo dlouho, než jsem přezul z přechodných na pneumatiky do deště.
Nebylo jednoduché držet auto na trati a téměř hned jak jsem přezul, vyvěsili červené vlajky. Ale tohle nemůže nikdo předem předvídat. Později v závodě se vše odehrálo opačně. Chtěl jsem už přezout na suché gumy, ale očekávali jsme více deště, a tak jsem se těch přechodných nemohl zbavit.
Peter Sauber, šéf týmu
Jak skvělý výsledek! Sergio zajel neuvěřitelný výsledek a přerostl tím naše představy. Co mě překvapilo nejvíce byl fakt, že jsme tak konkurenceschopní ve všech podmínkách, na všech typech pneumatik. Ať jsme nasadili mokré, přechodné nebo suché, on byl vždy jedním z nejrychlejších jezdců na trati, jestli ne úplně nejrychlejší. To samozřejmě ukazuje i obrovský potenciál auta. Chtěl bych složit hluboký kompliment to Giampaolovi Dall’Ara a jeho týmu, který odvedl tak dobrou práci co se týče strategie. Díky také všem do Hinwillu. Je mi líto Kamuie, který musel zastavit kvůli technickým potížím. Nicméně tohle byl velmi důležitý den pro tým.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 3.
Britský pilot stáje McLaren Lewis Hamilton je spokojený se třetím místem z nedělní Velké ceny Malajsie F1 v Sepangu, přestože po Austrálii se mu ani v deštivé Malajsii nepodařilo proměnit start z pole position ve vítězství.
Hamilton startoval z první pozice do obou úvodních závodů této sezony, pokaždé ale skončil třetí. Zatímco v Austrálii byl Hamilton se třetím místem nespokojený, v Malajsii ho pociťoval jako úspěch. Především ho těší, že jako jediný skončil podruhé na pódiu.
"Nebudu si stěžovat. Naše auta byla po celý víkend dobrá, tým odvedl dobrou práci, já jsem podruhé v řadě na pódiu," řekl sedmadvacetiletý Hamilton. "Stabilita výkonů byla mým cílem," připomněl.
Hamilton připustil, že Grand Prix Malajsie byla velmi obtížným závodem, především z hlediska předvídání, co se za proměnlivého počasí stane. "Byl to zajímavý závod. Samozřejmě bychom byli o mnoho raději, kdybychom skončili tak, jak jsme odstartovali," připomněl, že jak on, tak i jeho stájový kolega Jenson Button startovali z první řady. "Ti dva přede mnou ale odvedli fantastický výkon," ocenil Alonsa i Pereze. "Dělal jsem, co jsem mohl, abych je dojel, ale stahovat dvanáct vteřin je celkem dost," dodal.
"Byl to závod skutečně nabitý událostmi. Nejdřív šlo o to najít správný čas k přezutí z mokrých na přechodné pneumatiky, to jsme možná udělali trochu moc pozdě, a pak zase na slicky. Záleží na tom, zda chcete riskovat, nebo ne. Ostatní do toho šli dřív. V boxech jsme také něco času ztratili,"vypočítal Hamilton možné chyby.
Jenson Button, 14.
Brit Jenson Button přijal plnou zodpovědnost za kolizi s Indem Narainem Karthikeyanem, která ho stála dobré umístění v nedělní Velké ceně Malajsie F1.
Vítěz úvodního podniku sezony, Velké ceny Austrálie, se dostal do čela závodu před pozdějšího vítěze Fernanda Alonsa, Mexičana Sergia Pereze a svého stájového kolegu Lewise Hamiltona, když si krátce po restartu závodu perfektně načasoval boxovou zastávku k výměně pneumatik.
Ale zatímco si klestil cestu polem vozů, které ještě nebyly v boxech, narazil do Karthikeyanova monopostu Hispania a poškodil si přední křídlo, což si vynutilo neplánovanou zastávku v boxech."Snažil jsem se zahřát čerstvé pneumatiky na správnou teplotu, ta kolize byla jen moje chyba,"uznal Button. "Dupnul jsem na brzdu a ustřelil mi zadek. Snažil jsem se auto zpomalit, ale v zatáčce se už nedalo nic dělat. Narazil jsem do něj," popsal incident.
Ačkoli byl pak dlouhou dobu nejrychlejším jezdcem ve startovním poli, jedna boxová zastávka navíc a nutnost probíjet se polem způsobily, že dojel až jako čtrnáctý. "Opravdu velmi složité odpoledne, vymklo se mi to," postěžoval si Brit. "Cokoli se mohlo pokazit, to se taky pokazilo. Mohl jsem se jen smát, vážně. Strašný den! Je mi líto lidí v týmu, kteří samozřejmě čekali daleko víc, a já jsem nic nepřinesl," řekl.
"Ale jdeme dál, nepustím si ani kousek toho závodu, budu se dívat dopředu. Těším se do Číny. Tohle byl prostě jeden z těch špatných závodů, co se občas přihodí. Hoďme ho za hlavu," mávl rukou Button.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnešek rozhodně nebyl tím, co jsem čekal. Nejprve: byl to ohromný závod pro Ferrari a skvělý výsledek pro Sauber – gratuluji oběma týmům. Je to frustrující pro nás, jelikož závod se pro nás opravdu nevyvíjel dobře, ale dnešní výsledek je skvělým pro sport Formule 1.
Pro Jensona to byl jednoduše špatný den ve voze – ztráta předního křídla za obtížných podmínek odpoledne vždy jen zhorší.Lewis měl také trochu smůlu. Dvojitá zastávka Ferrari znamenala, že jsme Lewise museli v boxu podržet o něco déle, než bychom si přáli, ale to je závodění. Nicméně i přesto dojel pro extrémně cenné mistrovské body– jeho 15 bodů upevňují pozici McLarenu na špici šampionátu konstruktérů.
Dnešní podmínky vždy vyžadují trochu štěstí. My jsme dnes nezvládli úplně vše a v továrně budeme naši výkonnost analyzovat. Za normálních suchých podmínek jsme ukázali, že máme slušnou rychlost. Před námi je dlouhá sezóna a po jednom vítězství a dvou dobrých pódiových umístěních se můžeme vrátit do Evropy před dalšími závody velmi povzbuzeni.
RED BULL
Mark Webber 4.
Byl to rušný den se všemi těmi zprávami okolo restartu a s pneumatikami. Moje část na přechodných pneumatikách po červené vlajce byla náročná, nebyl jsem si dost jistý. Když jsem přešel na suché, cítil jsem se hned lépe, ale stejně už bylo trochu pozdě. Byl to smíšený závod a je dobré, že jsme přivezli nějaké body. Bylo tu několik silných stránek, kterých jsme během víkendu dosáhli. Tým pracuje velmi tvrdě, takže díky. Víme, že budeme mít v budoucnu mnoho příležitostí.
Sebastian Vettel, 11.
Zlomový byl problém, když jsme ztratili rádiovou komunikaci. Bylo velmi těžké v těchto podmínkách zjistit, co se kolem děje. Nicméně jsme dnes dělali maximum a dostali se na čtvrté místo. Ztratit potom závod tak, jak se mi stalo, je velmi frustrující.
Někteří lidé se musí dívat více kolem sebe. Bylo velmi důležité zastavit v pravý čas. Být bez rádia znamenalo, že jsme měli zpoždění v podávání si zpráv a nakonec jsem od týmu nedostával žádné zprávy. Po tom incidentu jsem měl problémy, ale chtěl jsem vidět šachovnicovou vlajku. Nezbyly pro mě žádné body. Před tím, než se odehrál ten incident s HRT, jsme si vedli dobře, takže je smutné skončit takhle
Christian Horner, šéf týmu
Závod byl plný akce, když nás na startu zasáhl déšť. Předtím, než byl závod přerušen vlajkami, předvedli oba jezdci odpovědné starty. Po restartu jsme správně zavolali k výměně nejdříve Marka a kolo na to Sebastiana. Pro Marka byla výhoda, že vjel do boxů jako první, měl volný vjezd do boxů, ale nevýhodou bylo, že ho následovala polovina pole a my jsme mo nemohli správně rozenzat, dokud před sebou neměl volný prostor.
Po zastávce se Sebastian dobře dostal před Rosberga a začal dohánět Hamiltona. Jeho závod se tak vyvíjel dobře. Když trať uschnula, nasadili jsme suché pneumatiky nejdříve Markovi a o kolo později Sebovi. Ztratili jsme se Sebem radiové spojení, což znamenalo kontakt pouze přes tabuli. Po pit stopu se dostal přes HRT, ten ho ale trefil a způsobil protržení pneumatiky. Incident zavinil poškození zadních brzd, což znamenalo tepelný únik, takže jsme jej chtěli z bezpečnostních důvodů zastavit. Seb nás ale neslyšel a pokračoval.
Díky Bohu dojel bez problémů, ale ten incident jej stál minimálně čtvrté místo. Markova poslední výměna na slicky byla šťastná, začal dotahovat Lewise v poslední třetině závodu. Skončil čtvrtý po dnešním velmi rušném závodě.
LOTUS
Kimi Räikkönen, 5.
Fin Kimi Räikkönen, který se letos vrátil do F1 po dvouleté přestávce, prohlásil, že se těší na nějaký "normální" víkend, kdy bude moci ukázat, jak dobrým vozem je jeho Lotus.
Räikkönen skončil v neděli v Sepangu pátý ve Velké ceně Malajsie, před týdnem v Austrálii skončil sedmý. V Melbourne však startoval ze sedmnácté pozice kvůli nedorozumění s týmem, v Sepangu po předčasné výměně převodovky ztratil pět míst na startu a začínal jako desátý.
"Doufám, že příště konečně přijde normální závod," prohlásil dvaatřicetiletý mistr světa z roku 2007. "Pokaždé se něco stane nebo se změní počasí nebo tak," postěžoval si Fin. "Bylo by hezké zažít jednou normální víkend a prostě ukázat, na co máme. Teď se moc neví, jak na tom kdo je. A my myslíme, že jsme hodně dobří," uvedl.
Räikkönen soudí, že mohl v Malajsii dopadnout lépe, kdyby byl v zimě víc testoval za mokré trati."Nemám zkušenosti s ježděním na pneumatikách do přechodných podmínek ani na mokrých," přiznal. "Měli jsme za sebou jen zaváděcí kolo, byl to trochu divný pocit jít přímo do závodu na pneumatikách, na kterých jsem předtím nejezdil. Nejdřív jsem se jen snažil držet se ostatních a zůstat s ostatními, až později jsem víc a víc zrychloval," vysvětlil.
Romain Grosjean, nedokončil
První metry jsem vnímal jako perfektní start, dostal jsem se těsně za ostatní a pomocí KERSu jsem se prodral skrz vozy přede mnou, aniž bych se někoho dotkl. Z prvních dvou zatáček jsem vyjížděl na třetím místě, což byl úžasný pocit. Zatáčku č. 4 se Markovi [Webberovi] podařilo projet o něco vyšší rychlostí a posunul se dopředu. Michael [Schumacher] se jej snažil následovat, jenže tam nebylo dost místa, a tak jsme se dotkli a já jsem dostal smyk.
Poté to bylo opravdu obtížné. Viditelnost byla tak slabá, že jsem před sebou nic neviděl. Rozhodli jsme se sprváně zůstat na přechodných pneumatikách, ale déšť houstl a vody bylo přespříliš. Potýkal jsem se s masivním aquaplaningem v zatáčce č. 5 a žel jsem skončil zády ve štěrku.
Eric Boulier, šéf týmu
Dnešní výsledek je trochu frustrující. Byť je dobré dojet s vozem mezi nejlepšími pěti po startu z desáté pozice za velmi obtížných podmínek, nemůžeme zapomenout na to, že jsme v tomto závodě mohli dosáhnout víc. Samozřejmě jsem zklamaný kvůli Romaina, opět vypadl v úvodních kolech závodu. Nikdy za deště na přechodných pneumatikách nejezdil, takže to musíme brát v potaz. Odstartoval velmi dobře, ale kontakt s Michaelem mu zničil závod.
Po restartu jsme se zotavili a navíc auto opět vypadalo velmi schopně. Kimi měl bezchybný závod. Byl velmi konzistentní za všech podmínek a jeho nejlepší kolo ukazuje, k čemu mohlo dojít nebýt jeho penalizace na roštu.
Jsem si jistý, že až prožijeme nějaký "standardní" víkend - bez špatného počasí, penalizace či přerušení - povedeme si velmi dobře.
WILLIAMS
Bruno Senna, 6.
Jsem opravdu nadšený z mého dnešního výsledku. Jsem šťastný, že jsem získal body pro tým po velmi těžkém závodě. Právě ve dnech, jako byl dnešní, můžete v obtížných podmínkách dokázat, co dovedete. Věděl jsem, že po restartu závodu budeme muset útočit, bylo velmi uspokojující tvrdě tlačit, nedělat žádné chyby a posouvat se polem vzhůru. Jsem velmi šťastný za každého člena týmu.
Pastor Maldonado, 19.
Bylo to dnes velmi těžké, v podmínkách, které se po startu rychle měnily. V pitlane byla špatná viditelnost, takže jsem po restartu závodu minul vjezd do boxů, což snížilo mé šance. Pak už jsem na to jen v každém kole tlačil a naše rychlost byla konzistentní. Bruno zajel velký závod a oba jsme tak prokázali, že auto je konkurenceschopné.
Mark Gillan, hlavní inženýr
Byl to skutečně závod jako na horské dráze a celý tým má radost, že jsme získali naše první body v této sezoně. Bruno zajel velmi dobře, skončil šestý, i když byl při restartu poslední. Bohužel jsme kvůli problému s motorem přišli o Pastora, když ze závodu zbývalo jen několik málo kol.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 7.
Start závodu byl trochu zmatek, bylo to o snaze zůstat na trati a vyhnout se problémům. Šlo mi to celkem dobře, dokud mě Maldonado těsně před zastavením závodu netrefil a já neztratil asi tři místa. Po restartu závodu jsme na přechodných pneumatikách byli velmi rychlí, byli jsme schopní držet se s vedoucí skupinou.
Jak trať vyschla zajel jsem, ve stejné době jako všichni ostatní, do boxů pro suché pneumatiky a pak jsem se jen snažil udržet bodovanou pozici. Měli jsme trochu štěstí, ale v závodech jako je tento potřebujete trochu štěstí a vzhledem k tomu, kde jsme začínali, si myslím, že odtud můžeme odjet velmi spokojení s výsledkem.
Nico Hülkenberg, 9.
Myslím, že dojezd do cíle závodu se dvěma auty na bodech je skvělý výsledek pro tým a já jsem velmi šťastný, že jsem dnes získal své první body v sezoně. Byl to docela složitý závod a déšť nám trochu pomohl, ale využili jsme naší šanci a vybrali jsme dobrou strategii.
Musím říct, že dnešní podmínky byly jedny z nejhorších, v jakých jsem kdy závodil, a viditelnost byla takřka nulová, když byl závod zastaven. Když byl závod restartován, bylo to mnohem lepší, ale já jsem bojoval s vyvážením vozu na přechodných pneumatikách, takže jsem se jen snažil zůstat na bodech a dojet Vergneho před námi.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Dnešního výsledku jsme dosáhli díky obrovskému úsilí celého týmu a naší reakci na výzvy, které představuje závod v náročných podmínkách. Byl to závod, který se rozhodoval i na boxové zdi, ale myslím si, že jsme vymysleli správnou strategii, a to zejména v načasování našeho přechodu na suché pneumatiky. Oba jezdci dodali velmi silné výkony.
Je důležité, že jsme získali body v závodě, jako byl tento a vzhledem k tomu, kde jsme startovali, musíme být spokojeni s osmi body. Závod se neobešel bez dramatu, ale Paul měl štěstí, že z kontaktu s Maldonadem, který přišel na začátku závodu, odešel bez úhony. Oba, Paul i Nico, do rádia říkali, jak špatné jsou podmínky a je to jejich zásluha, že se vyhli výraznějším potížím. Nyní zamíříme do Číny, kde chceme navázat na dnešní výsledek a snad i získat další body do celkového hodnocení.
TORO ROSSO
Jean - Eric Vergne, 8.
Startovat z osmnáctého místa a na konci závodu získat body za osmé místo je skvělé. Po startu jsem dlouho zůstával na přechodných pneumatikách a pak přišly červené vlajky, které mi pomohly, protože jsem tak mohl přezout na pneumatiky do extremního mokra. Kdybych musel pokračovat za safety carem na přechodných pneumatikách, bylo by velmi těžké zůstat na trati.
Jakmile byla trať dostatečně suchá, opět jsem přezul na přechodné pneumatiky, ale ztratil jsem trochu času, než jsme přezuli na suché pneumatiky. Poté jsem začal stíhat di Restu, ale nedostal jsem se k němu dostatečně blízko, takže jsem se soustředil na to, abych dojel do cíle. Jsem velmi rád za osmé místo a mám v plánu zlepšovat se krok za krokem. V těchto úvodních dvou závodech byl náš celkový výkon docela dobrý a mám pocit, že v Číně můžeme dosáhnout dalšího pokroku.
Daniel Ricciardo, 12.
Bohužel jsem se po ztrátě z úvodní části závodu, kdy jsem po startu v dešti přišel o několik míst, nedokázal probojovat zpátky na body. Myslím si, že v závodě byly momenty, kdy jsem měl docela dobrou rychlost, ale nestačilo to. Nějaký čas jsem znovu ztratil, když krátce před zastávkami v boxech oschla trať, takže jsem samozřejmě trochu zklamaný, ale stále nám zbývá osmnáct závodů a jsem si jistý, že budu mít dost příležitostí na to, abych podal dobrý výkon.
Franz Tost, šéf týmu
V Melbourne jsme získali body díky Danielovi a teď v Sepangu to bylo na našem nováčkovi, Jeanu - Ericovi, aby výborným posunem na osmé místo získal své vůbec první body ve formuli 1. Jak je v Malajsii často zvykem, byli jsme svědky velmi vzrušujícího závodu, v němž Jean - Eric odvedl vynikající práci, ačkoliv to bylo poprvé, co závodil s monopostem formule 1 na mokré trati. Neudělal žádnou chybu a zajížděl opravdu dobré časy, takže si to osmé místo zasloužil.
Tyto čtyři body jsou také výsledkem vynikající práce v boxech, udělali jsme správná rozhodnutí, pokud jde o jejich načasování a volbu pneumatik, a zvládli jsme obtížnou situaci, když byl závod pozastaven. Daniel ztratil příliš mnoho času v úvodní fázi závodu, ale jeho časy v dalších fázích závodu byly velmi dobré. Tým dnes odpoledne docela dobře zvládl mokrou i suchou část závodu. Gratuluji našemu dodavateli motorů, Ferrari, k důležitému vítězství.
MERCEDES
Michael Schumacher, 10.
Z pozice, ze které jsem startoval, je opravdu škoda získat jen jeden bod a samozřejmě bych si přál lepší výsledek pro náš tým, který tvrdě pracuje. Nicméně, krátce po startu jsem zezadu dostal ránu a auto se otočilo, a to rozhodlo, jak se pro mě bude vyvíjet odpoledne. Během první části závodu jsem se snažil zůstat na trati, ačkoliv jsem nic neviděl, zastavení závodu bylo správným rozhodnutím.
Po restartu jsme neměli špatnou rychlost, ale to platilo pro mnoho týmů, takže neexistoval žádný způsob, jak získat pozice. Po dnešku je jasné, že je potřeba ještě zapracovat na tom, aby se naše rychlost z kvalifikace přenesla i do závodu, ale jsem si jistý, že kluci již velmi tvrdě pracují na nalezení nějakého řešení. Není to ale možné vyřešit mezi dvěma závody, bude to trvat nějakou dobu. Přesto je jisté, že jsme se zlepšili, takže můžu odletět domů klidný a těšit se na boje v závodech, které přijdou.
Nico Rosberg, 13.
Je to pro mě nešťastný den, po rušném závodě. Vyšel mi restart závodu a díky dobré strategii jsem se dostal na čtvrté místo, ale pak jsem začal mít problémy s mými přechodnými pneumatikami. Jejich degradace byla velmi vysoká, takže jsem byl donucen zajet do boxů pro novou sadu. Pozitivní je, že v poslední části závodu na suchých pneumatikách jsem měl dobré tempo a díky zvolené strategii jsem byl schopen porazit Jensona. V kvalifikaci jsme silní, ale v závodě zatím nikoliv, a na tom musíme zapracovat před dalším závodem v Číně.
Ross Brawn, šéf týmu
Konec velmi pozitivního víkendu tady v Malajsii pro nás byl velkým zklamáním. Je zřejmé, že naše auto je hlavolamem, který musíme vyřešit. Po povzbuzující kvalifikace a pátečních trénincích s plnou nádrží jsme dnes bojovali o to, aby pneumatiky v závodě fungovali správně. Byly chvíle, kdy se zdálo, že fungují správně, ale jindy nám přestaly fungovat úplně.
Nevěřím, že zneužíváme pneumatiky, ale nedokážeme je využít správně, a to je problém, který musíme vyřešit, jestli se chceme posunout kupředu. Především je to zklamání, poté co jsme ukázali potenciál, ale jsem si jist, že máme dost síly a ty správné lidi na to, abychom odhalili problém. Příští týden se všichni opět sejdeme v továrně a zkusíme to vyřešit.
CATERHAM
Vitaly Petrov, 16.
S dnešním výkonem jsem velmi spokojen. V kvalifikaci jsme neukázali skutečný potenciál auta, ale dnes jsem byl schopen zajíždět stejné časy na kolo, jaké zajížděli jezdci přede mnou a ani jsme neudělali v tak těžkých podmínkách žádnou chybu. Auto jelo dobře celé odpoledne a tým, jak na zdi, tak i v boxech, pracoval velmi dobře a pomohl mi z auta vytěžit maximum.
Jsem potěšen, že si mohu zaznamenat svůj první finiš v sezóně a začít dokazovat, co jsme schopni předvést v závodech. To nám dává dobrý základ pro práci. Takže, tohle byla naše neděle, především náš domácí závod před našimi fanoušky.
Heikki Kovalainen, 18.
Tohle byl jeden z těch závodů, kdy jsme mohli dosáhnout dobrých výsledků, ale měli trochu smůly a navíc auto nebylo úplně vyvážené, takže jsem prostě rád, že jsem dojel. Udělal jsem malou chybu na přechodných pneumatikách a musel jsem si dojet pro nové přední křídlo, to mě posunulo o několik míst zpět a tam jsem už zůstal. Kromě toho je dobré, že jsme dovezli obě auta do cíle a ukázali všem, že máme auto, se kterým můžeme závodit. Nyní se musíme více zaměřit na kvalifikace a v příštím závodě v Číně více zabrat.
Tony Fernandes, šéf týmu
Jsem spokojený s tím, jak se závod vyvíjel. Dovezli jsme poprvé obě auta do cíle, a to rozhodně naše fanoušky povzbudilo, obzvláště naše souboje s Ferrari, Williamsem a Toro Rosso. Ukázali jsme dobrou rychlost a s trochou práce na strategii můžeme ukázat, že stále udržujeme posun k boji do středu pole. Faktem, že začínáme bojovat s jedněmi z nejznámnějších jmen v motorsportu, dokazuje náš velký pokrok v teprve třetí sezóně, a stále budeme dál bojovat a snažit se o zmenšení mezery, která je letos menší než loni a daleko menší než v roce 2010.
MARUSSIA
Timo Glock, 17.
Opět za sebou máme dobrý víkend. Dojeli jsme s oběma auty do cíle a to je skvělý výsledek pro celý tým, musíme být za něj šťastní. Byl to těžký závod, ale myslím, že jsme vybrali dobře pneumatiky a vyměnili v pravý čas, když jsme měnili z přechodných na mokré a po restartu zpět z mokrých na přechodné. Poté jsem jel na přechodných tak dlouho, jak to jen šlo.
Znovu jsme potom byli jedni z prvních, kdo přezuli na slicky a byli schopni tlačit na Heikiho Kovalainena, takže dobrá práce, týme. Každý byl v pohodě a v klidu, když došlo na červené vlajky. Dokonalá práce týnu, speciálně týmu mého auta, odvedli vynikající výsledek v prvních dvou závodech. Nyní se budeme koncentrovat na zlepšení do Číny.
Charles Pic, 20.
Byl to těžký závod. Byl to můj první závod v tak deštivých podmínkách, takže bylo těžké odhadnout ideální čas na změnu pneumatik na přechodné po mém druhém pit stopu. Na třetí zastávce jsme měli problém s převodovkou, což je škoda, protože nás to stálo čas.
Celkově jsem šťastný s mou rychlostí, byla konzistetní s tou Timovou jak na přechodných, tak poté i na slickách, což je pro mě pozitivní. Tým odváděl celý víkend skvělou práci, vím, že to bylo velmi náročné po mnoha stránkách. Těším se do Číny na větší pokrok.
John Booth, šéf týmu
Fantastický konec toho, co pro náš tým bylo po celý víkend důležité. Je extrémně povzbuzující, že jsme se zlepšili po všech stránkách, nejvíce v případě výkonu. Malé zlepšení vozu jsme přinesli v pátek, což byl výsledek tvrdé práce z továrny z aerodynamického oddílu z posledních několika týdnů. Cítili jsme z toho výhody během celého víkendu. Nicméně nesmíme usnout na vavřínech, je to teprve začátek toho velmi intenzivního a vzrušujícího vývojového programu.
Byl to dnes velmi zajímavý závod s mnohými smyky a otočkami, které nás tahaly za palce a které tým obdivuhodně zvládl. Byli jsme obzvláště ohromeni tím, jak Charles dokázal dlouho odolat Kovalainenovi a utrpěl ztrátu jen při pit stopu. Stejně tak stojí zmínit Timův výkon za schnoucích podmínek, to bylo super. Těšíme se na hodnocení nálezů z těchto dvou závodů a doufáme v další silný závod v Číně.
HRT
Narain Karthikeyan, 21.
Musím přiznat, že jsem si závod užil. Byl to ten nejlepší závod, jakým jsem mohl oddebutovat závod s HRT. Myslím, že nikdo si nemohl představovat, že dokončíme závod z pit lane, odkud jsme museli startovat kvůli včerejšímu problému s tlakem paliva, byl jsem penalizovaný průjezdem boxy, zvládli jsme svoje první ostré pit stopy,…
Abych to shrnul, přihodilo se hodně věcí, ale nakonec se auto drželo dobře. Musíme zlepšit spoustu věcí, ale tohle byl perfektní test. Můj týmový kolega také dojel do cíle, takže jsme spokojeni dvojnásobně. Jsem velmi šťasten za tým, splnili jsme své cíle. Nyní se musíme posunout o trochu dopředu.
Pedro de la Rosa, 22.
Byl to velmi zajímavý závod za hodně mokrých podmínek. Jeli jsme na desáté bodované pozici, což si myslím, že byla ta nejlepší pozice, na které jsme kdy byli, ale déšť bohužel ustal, trať začala schnout a pak už bylo nemožné udržet se před zbytkem. Udělal jsem chybu, zasekl se mi předek a vyjel jsem z 9. zatáčky, ale kromě toho šlo všechno dobře.
Dokončili jsme závod, najeli několik mil a posunuli se o dvě pozice z 23. místa, takže je tu důvod k úsměvu. Každý odvedl dobrou práci a všichni máme z výsledku radost, nyní se odsud musíme odpíchnout a zkusit se do Číny zlepšit.