Vozy se řadí na startvním roštu, většina předních jezdců zvolila měkké pneumatiky. Webber jde v první zatáčce vnitřkem do souboje s Vettelem. Vettel přejíždí obrubník a má poškozenou pravou zadní pneumatiku, možná v důsledku dotyku Hamiltonova předního křídla, propadá se na konec startovního pole. Stejný problém má i Massa po kontaktu s Alonsem, do boxů přijíždí dříve než Vettel.
Dobře odstartoval Button, po prvním kole je 8. Naopak start vůbec nevyšel Alonsovi, který se propadl za Kubicu a Rosberga a navíc se lehce srazil s Massou. Webberovi se nadaří ujet, musí odrážet Hamiltonovy útoky.
Po třech kolech máme ustálené pořadí Webber, Hamilton, Kubica, Rosberg, Alonso, Barrichello, Schumacher, Button, Kobayashi, Sutil, de la Rosa, Petrov, Hülkenberg, Buemi, Alguersuari, Trulli, Kovalainen, Liuzzi, Glock, di Grassi, Chandhok, Yamamoto, Massa, Vettel.
Webberovi se podařilo utrhnout Hamiltona z těsného závěsu. Kubica ztrácí zhruba sekundu na kolo, brzdí Rosberga s Alonsem. Massa se pomalu prokousává dopředu. Když má volnou trať, jede jen o pád desetin na kolo pomaleji než Webber. Zato Vettelovo auto asi není v pořádku, je stále poslední a výrazně pomalejší než vedoucí týmový kolega.
Z vedoucí dvojice mění pneumatiky jako první Hamilton v 15. kole. Na trať se vrací těsně před v té době už čtvrtým Buttonem, který jede stále na původní měkké sadě. Webber přezouvá na konci 17. kola a stihá se vrátit před Hamiltona.
Alonso zkouší vnějškem předjet Kubicu, ale ten mu nenechává místo a Alonso musí vyjet mimo trať, v následné zatáčce si ji vnitřkem zkracuje a je před Kubicou. Manévr je vyšetřován komisaři. Kubica přitom o dvě kola později pomalu příjíždí do boxů a odstupuje ze závodu.
Button přezouvá až v 22. kole a je šestý. V polovině závodu jezdci krouží v pořadí Webber, Hamilton, Hülkenberg (zatím nepřezouval), Rosberg, Alonso, Button, Alguersuari (nepřezouval), Barrichello, Kobayashi, Schumacher, de la Rosa, Sutil, Petrov, Liuzzi, Buemi, Massa, Trulli, Vettel, Glock, Kovalainen, Chandhok, Yamamoto.
Sutil předjíždí de la Rosu, ale lehce do něj zezadá naráží a de la Rosa musí k mechanikům kvůli opravě zadního křídla. Na trať vjíždí safety-car kvůli bezpečnému odklizení úlomků z de la Rosova vozu. Komisaři naznali, že Alonso při předjetí Kubicy získal výhodu zkrácením trati a dostává penalizaci v podobě pit-lane, kterou si vybere po ukončejí safety-car fáze.
Safety-car opouští trať na konci 29. kola, pořadí jezdců se při restartu závodu nemění. Alonso je po penalizaci až 16. a zkouší předjet Buemiho, potřebuje na to dvě kola. Vettel postupně zrychluje a už se úspěšně dostává i před Massu.
Webber si buduje nový náskok, vzdaluje se Hamiltonovi rychleji než v úvodu závodu. Třetí Rosberg hájí pozici před Buttonem. De la Rosa ze závodu nakonec odstupuje v 35. kole. Vettel je už 11., těsně za Petrovem.
Vettel zrychluje, v 38. kole je už 9., sekundu za Schumacherem. A Vettel to zkouší, dostává se před Schumachera už na rovince a před zatáčkou je rozhodnuto. Massa dostává smyk ve Stowe a jede k nepřipraveným mechanikům pro nové pneumatiky, propadá se zpět na 16. příčku. Po opravě začíná zajíždět nejrychlejší kola.
Sutil má před sebou další dva soupeře - Sutila a Kobayashiho. Sutil zvládá defenzivní stopu dobře. Alguersuari nezvládl 46. kole poslední zatáčku a končí v kačírku. Alonso neúspěšně útočí na Liuzziho a po chybě se ještě propadá, musí pro měkké pneumatiky a je 14. Vettel je čím dál tvrdší, v předposledním kole se dostává konečně před Sutila.
A je tu konec závodu, Webber vítězí způsobem start-cíl! Hamilton přijíždí sekundu za ním, třetí zůstal Rosberg, těsně před Buttonem. Spokojeni budou 5. Barrichello a 6. Kobayashi, Vettel je 7.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 25 | 1:24:38,200 hod | |
2. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 18 | + 1,360 | |
3. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | 15 | + 21,307 | |
4. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 12 | + 21,986 | |
5. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | 10 | + 31,456 | |
6. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | 8 | + 32,171 | |
7. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 6 | + 36,734 | |
8. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | 4 | + 40,932 | |
9. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | 2 | + 41,599 | |
10. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | 1 | + 42,012 | |
11. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 42,459 | ||
12. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 47,627 | ||
13. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 59,374 | ||
14. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1:02,385 | ||
15. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1:07,489 | ||
16. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 1 kolo | ||
17. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 1 kolo | ||
18. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 2 kola | ||
19. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | + 2 kola | ||
20. | 21 | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | + 2 kola | ||
DNF | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 8 kol | ||
DNF | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 23 kol | ||
DNF | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 33 kol | ||
DNF | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 43 kol | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
8 | Fernando ALONSO |
Ferrari F10 Ferrari V8 |
1:30,874 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ