McLaren bere vše, Red Bull chybuje!

gp monaka | foto: McLaren

TURECKO - ZÁVOD; Hamilton poráží Buttona a McLaren má double díky neuvěřitelné nehodě pilotů Red Bullu na prvních dvou místech několik kol před cílem!

Jezdci se za slunečného počasí rozjíždějí do zahřívacího kola, di Grassi bude po problémech s motorem startovat z pit-lane. Start se moc nedaří mclarenům - Hamilton se propadá za Vettela, Button za Schumachera. Oba však během prvního kola odpovídají úspěšnými předjížděcími manévry.

Hülkenberg je v boxech, s poškozenou pneumatikou přijíždí také Buemi. Pravděpodobně jsou to důsledky kolize ve třetí zatáčce. Tvrdý souboj svedli také Kubica s Massou, pilot Ferrari ustál jízdu po obrubníku na výjezdu ze zatáčky. Alonso je po prvním kole 12. - stejně jako prvních deset jezdců startoval na měkkých pneumatikách a v prvních kolech závodu tak má výhodu.

Po pěti kolech máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Button, Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa, Petrov, Sutil, Kobayashi, Alonso, de la Rosa, Alguersuari, Liuzzi, Barrichello, Trulli, Kovalainen, Senna, Glock, Chandhok, di Grassi, Hülkenberg, Buemi.

Vedoucí čtyřka se vzdaluje skoro o sekundu na kolo, zbytek startovního pole se moc neroztahuje. Hülkenberg se musí probojovávat z posledních míst, po krátkém soubojí předjíždí Glocka a Sennu. Ve 12. kole zajíždí do boxů Alonso z 11. místa, po rychlém přezutí na tvrdé pneumatiky je 14.

Hamilton začíná naznačovat pokusy o předjetí vedoucího Webbera, zatímco Vettel si udržuje stabilní vteřinový odstup od Buttona. Jezdci po 13. kole začínájí houfně přezouvat. Kubica se v pit-lane po startu od mechaniků zařadil znovu těsně před Massu. Z vedoucí čtyřky mění pneumatiky jako první Vettel v 15. kole. Webber a Hamilton přezouvají současně, Hamiltonovi mechanici jsou pomalejší a Vettel je druhý!

Hamilton se po dvou kolech dotahuje těsně za duo Red Bullu a začíná útočit na Vettela, při prvním pokusu však brzdí příliš pozdě a Vettel zůstává v klidu. První trojice zůstává pohromadě, Button začíná mírně ztrácet. Mercedesy a další vozy jsou ve třetině závodu už skoro 20s za vozy Red Bull a McLaren.

Začíná se zatahovat a v blízkosti okruhu místy prší. Podle aktuální předpovědi je na okruhu pravděpodobná lehká přeháňka. Rosberg začíná trochu zpomalovat, jako by měl nějaký problém, vytváří se za ním dlouhý vláček a Schumacher ujíždí. Naopak vedoucí trojice je stále těsnější, zatímco Button je už celé 2s za Hamiltonem.

Kovalainen i Trulli odstupují ze závodu pro technické potíže. Pro Buttona je stále jednodušší, možná díky šetrnému zacházení s pneumatikami, držet tempo s Hamiltonem. Nejvíce by kupředu chtěl postupovat Alonso, ale dlouho se mu nedaří předjet Petrova a stále je na 10. místě.

Vettel se zavěšuje za Webbera, na rovince je vedle něj, Webber drží Vettela úplně na vnitřku před zatáčkou. Oba začínají brzdit, Vettel naráží bočně do Webbera a oba jsou mimo trať! Webber se vrací na trať, jede na třetím místě, ale musí jet pro nové přední přítlačné křídlo. Pro Vettela závod skončil. Webber je i po výměně křídla na třetím místě před Schumacherem.

Proč se Webber snažil udržel Vettela za každou cenu u vnitřního okraje dráhy, čímž by i bez nehody oba výrazně ztratili? A proč Vettel zamířil na vnějšek, přestože Webber neuhýbal? Souvisí to s tím, že trať začíná vlhnout?

Button útočí na Hamiltona a je před ním, ale Hamilton mu to na cílové rovince v těsném souboji vrací, možná se dokonce otřeli pneumatikami! Alonso stále marně zkouší Petrovovy obranné schopnosti. Button dostává pokyn k šetření paliva.

V 54. kole Alonso znovu útočí na Petrova v poslední šikaně, Petrov volí defenzivní stopu a Alonso má výhodu na cílové rovince. Ta je příliš krátká, ale v průběhu dalších dvou zatáček je již Alonso úspěšný, zatímco Petrov vyjíždí mimo trať a má problém s pneumatikou nebo se zavěšením po lehkém kontaktu s Alonsovým Ferrari. Senna a Chandhok jsou dalšími odstupujícími ze závodu.

Button asi šetří palivo, Hamilton vjíždí do posledního kola s třívteřinovým náskokem. A oba už bezpečně přijíždějí a McLaren si z Turecka odveze darovaný double! Webber se bude muset spokojit se třetím místem. Spokojený bude Mercedes, jeho piloti jsou dnes "best of the rest".

GP Turecka (Istanbul Park)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes 25 
2. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 18+2.6
3. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 15+24.2
4. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas 12+24.2
5. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas 10+32.2
6. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team 8+32.8
7. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari 6+36.6
8. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari 4+46.5
9. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 2+49.0
10. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1 1+65.6
 
 
11. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1  +65.9
12. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso  +67.8
13. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1  +1 kolo
14. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team  +1 kolo
15. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team  +1 kolo
16. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso  +1 kolo
17. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team  +1 kolo
18. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing  +3 kola
19. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing  +3 kola
20. 20 Karun CHANDHOK indHispania Racing F1 Team  +6 kol
 DNF  21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team  +12 kol
 DNF  5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing  +17 kol
 DNF  19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing  +25 kol
 DNF  18 Jarno TRULLI itaLotus Racing  +26 kol

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy