Jezdci se za slunečného počasí rozjíždějí do zahřívacího kola, di Grassi bude po problémech s motorem startovat z pit-lane. Start se moc nedaří mclarenům - Hamilton se propadá za Vettela, Button za Schumachera. Oba však během prvního kola odpovídají úspěšnými předjížděcími manévry.
Hülkenberg je v boxech, s poškozenou pneumatikou přijíždí také Buemi. Pravděpodobně jsou to důsledky kolize ve třetí zatáčce. Tvrdý souboj svedli také Kubica s Massou, pilot Ferrari ustál jízdu po obrubníku na výjezdu ze zatáčky. Alonso je po prvním kole 12. - stejně jako prvních deset jezdců startoval na měkkých pneumatikách a v prvních kolech závodu tak má výhodu.
Po pěti kolech máme pořadí Webber, Hamilton, Vettel, Button, Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa, Petrov, Sutil, Kobayashi, Alonso, de la Rosa, Alguersuari, Liuzzi, Barrichello, Trulli, Kovalainen, Senna, Glock, Chandhok, di Grassi, Hülkenberg, Buemi.
Vedoucí čtyřka se vzdaluje skoro o sekundu na kolo, zbytek startovního pole se moc neroztahuje. Hülkenberg se musí probojovávat z posledních míst, po krátkém soubojí předjíždí Glocka a Sennu. Ve 12. kole zajíždí do boxů Alonso z 11. místa, po rychlém přezutí na tvrdé pneumatiky je 14.
Hamilton začíná naznačovat pokusy o předjetí vedoucího Webbera, zatímco Vettel si udržuje stabilní vteřinový odstup od Buttona. Jezdci po 13. kole začínájí houfně přezouvat. Kubica se v pit-lane po startu od mechaniků zařadil znovu těsně před Massu. Z vedoucí čtyřky mění pneumatiky jako první Vettel v 15. kole. Webber a Hamilton přezouvají současně, Hamiltonovi mechanici jsou pomalejší a Vettel je druhý!
Hamilton se po dvou kolech dotahuje těsně za duo Red Bullu a začíná útočit na Vettela, při prvním pokusu však brzdí příliš pozdě a Vettel zůstává v klidu. První trojice zůstává pohromadě, Button začíná mírně ztrácet. Mercedesy a další vozy jsou ve třetině závodu už skoro 20s za vozy Red Bull a McLaren.
Začíná se zatahovat a v blízkosti okruhu místy prší. Podle aktuální předpovědi je na okruhu pravděpodobná lehká přeháňka. Rosberg začíná trochu zpomalovat, jako by měl nějaký problém, vytváří se za ním dlouhý vláček a Schumacher ujíždí. Naopak vedoucí trojice je stále těsnější, zatímco Button je už celé 2s za Hamiltonem.
Kovalainen i Trulli odstupují ze závodu pro technické potíže. Pro Buttona je stále jednodušší, možná díky šetrnému zacházení s pneumatikami, držet tempo s Hamiltonem. Nejvíce by kupředu chtěl postupovat Alonso, ale dlouho se mu nedaří předjet Petrova a stále je na 10. místě.
Vettel se zavěšuje za Webbera, na rovince je vedle něj, Webber drží Vettela úplně na vnitřku před zatáčkou. Oba začínají brzdit, Vettel naráží bočně do Webbera a oba jsou mimo trať! Webber se vrací na trať, jede na třetím místě, ale musí jet pro nové přední přítlačné křídlo. Pro Vettela závod skončil. Webber je i po výměně křídla na třetím místě před Schumacherem.
Proč se Webber snažil udržel Vettela za každou cenu u vnitřního okraje dráhy, čímž by i bez nehody oba výrazně ztratili? A proč Vettel zamířil na vnějšek, přestože Webber neuhýbal? Souvisí to s tím, že trať začíná vlhnout?
Button útočí na Hamiltona a je před ním, ale Hamilton mu to na cílové rovince v těsném souboji vrací, možná se dokonce otřeli pneumatikami! Alonso stále marně zkouší Petrovovy obranné schopnosti. Button dostává pokyn k šetření paliva.
V 54. kole Alonso znovu útočí na Petrova v poslední šikaně, Petrov volí defenzivní stopu a Alonso má výhodu na cílové rovince. Ta je příliš krátká, ale v průběhu dalších dvou zatáček je již Alonso úspěšný, zatímco Petrov vyjíždí mimo trať a má problém s pneumatikou nebo se zavěšením po lehkém kontaktu s Alonsovým Ferrari. Senna a Chandhok jsou dalšími odstupujícími ze závodu.
Button asi šetří palivo, Hamilton vjíždí do posledního kola s třívteřinovým náskokem. A oba už bezpečně přijíždějí a McLaren si z Turecka odveze darovaný double! Webber se bude muset spokojit se třetím místem. Spokojený bude Mercedes, jeho piloti jsou dnes "best of the rest".
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 25 | ||
2. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 18 | +2.6 | |
3. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 15 | +24.2 | |
4. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | 12 | +24.2 | |
5. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | 10 | +32.2 | |
6. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | 8 | +32.8 | |
7. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | 6 | +36.6 | |
8. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | 4 | +46.5 | |
9. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | 2 | +49.0 | |
10. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | 1 | +65.6 | |
11. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | +65.9 | ||
12. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | +67.8 | ||
13. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | +1 kolo | ||
14. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | +1 kolo | ||
15. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | +1 kolo | ||
16. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | +1 kolo | ||
17. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | +1 kolo | ||
18. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | +3 kola | ||
19. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | +3 kola | ||
20. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | +6 kol | ||
DNF | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | +12 kol | ||
DNF | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | +17 kol | ||
DNF | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | +25 kol | ||
DNF | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | +26 kol |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ