Double tentokrát pro McLaren

McLaren | foto: McLaren

ČÍNA - ZÁVOD; Button se svými stratégy zachovali chladnou hlavu a pohodlně dovezli vítězství. Hamilton předvedl skvělou stíhací jízdu a smazal chybu ve strategii. Výborný byl Rosberg, v defenzivě Schumi. Drama znovu zajistil déšť.

Před startem je mokro, jezdci mají suché pneumatiky. Na startu vystřelil Alonso a pohodlně je před oběma red bully, Webber je navíc před Vettelem. Ovšem jak se později potvrzuje, Alonso start ulil. Liuzzi dostává hodiny a koliduje s Kobayashim a Buemim, na trati je safety car.

V boxech je rušno, jezdci hromadně přezouvají na přechodné pneumatiky. Safety car opouští okruh po čtyřech kolech a jezdci na mokrých pneumatikách mají evidentní výhodu. Alonso projíždí boxovou uličkou - za ulitý start. V pátém kole jede do boxů Schumacher a také volí mokré pneumatiky, ovšem o kolo později se jako první vrací na suché.

Začíná se ukazovat, že suché pneumatiky budou znovu rychlejší a jezdci se pro ně vrací do boxů. Do vedení se díky tomu s velkým náskokem dostávají Rosberg, Button, Kubica a Petrov, kteří na suchých pneumatikách od startu zůstali.

Hamilton zajíždí do boxů současně s Vettelem a oba svádějí souboj ještě v nájezdu do pit-lane. Při odjezdu od mechaniků v tvrdém souboji kolo na kolo pokračují i v pit-lane.  Incident bude vyšetřován po závodě. Až 15. je Alonso, který kromě dvou přezouvání pneumatik musel do boxů ještě kvůli penalizaci. Jen pár vteřin před ním je ovšem Massa s druhým Ferrari.

Pořadí po deseti kolech: Rosberg, Button, Kubica, Petrov, Alguersuari, Schumacher, Sutil, Kovalainen, Vettel, Webber, Kovalainen, Barrichello, Massa, Alonso, Hülkenberg, Trulli, Senna, Chandhok, de la Rosa, di Grassi.

Vettel předjíždí sedmého Sutila, ale moc se mu velmi opatrný manévr nepodařil, oba hodně zpomalil a přes Sutila se díky tomu dostává i Webber. Déšť se vrací a očekává se další vlna přezouvání.

Hamilton zajíždí nejrychlejší kola a přibližuje se k Schumacherovi o několik vtěřin v každém kole. Začíná na něj útočit, šampion ovšem přes velký rozdíl v rychlostí odolává. Na konci nejdelší rovinky je Hamilton už vedle Schumachera, ale ten se nevzdává a čistě se mu daří Hamiltona vyškolit. O kolo později už jede vpředu Hamilton a Schumi se snaží útok opětovat, ale tentokrát už není úspěšný.

Ve stejném místě se Massa po dlouhém trápení dostává před jedenáctého Barrichella, na kterém teď bude muset pracovat Alonso. A Schumacher už musí odolávát dvojici red bullů. Vettel přes něj jde na první pokus, teď musí něco vymyslet Webber.

Rosberg udělal menší chybu po níž vyjel mimo trať, ztratil několik vteřin a následně rychlost na rovince a Button je před ním ve vedení závodu. A o kolo později už jezdci ve velkém přezouvají na přechodné pneumatiky.

Webber zastavil o kolo dříve než Hamilton s Vettelem a díky tomu je před nimi, přechodné pneumatiky jsou mnohem rychlejší. Alguersuari přijíždí k mechanikům s rozbitým předním křídlem a na trať znovu vjíždí safety car, protože na trati jsou úlomky z jeho vozu. V nájezdu do pit lane mezi sebou překvapivě bojují i jezdci Ferrari. Jako první zajíždí k mechanikům Alonso, Massa musí počkat a propadá se za Barrichella.

Vody na trati přibývá a dlouhý vlak vzniká za úspěšně bránícím Petrovem. Máme pořadí Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Hamilton, Sutil, Schumacher, Alonso, Vettel, Barrichello, Massa, Webber, Alguersuari, Kovalainen, Hülkenberg, Senna, Chandhok.

Hamilton je konečně před Petrovem a nakonec i před Kubicou. Webber bez problémů předjíždí Barrichella. Hamilton ryche stahuje ztrátu na vedoucí dvojici. Rosberg musí bránit pozici před Hamiltonem, a daří se mu to už dlouho.

Schumacher a Hamilton znovu přezouvají, zůstávají na přechodných pneumatikách. Následně přezouvají i další, včetně Buttona a Rosberga. Rosberg se na trať vrací až za Hamiltonem, kterému se opět vyplatila o kolo dřívější zastávka. Po 40. kole dělí vedoucí piloty McLarenu pouhé 3 s, Rosberg je už 10 s za nimi. Schumacher musí vyhýbat nepříjemným hodinám Chandhoka, ale naštěstí se nic nestalo.

Hamilton se drží v několikavteřinovém odstupu za týmovým kolegou Buttonem, ale Rosberg dál ztrácí a těsně za ním je již Alonso s Ferrari. Petrov se zavěsil za Schumachera a na brzdy jej předjel, navíc dokonale zvládl návrat do ideální stopy, takže Schumacher nemá prostor k odpovědi. Následně se o Schumachera pokouší Massa, ale brzdí příliš pozdě a musí přejet obrubník.

Button už zvolňuje a přijíždí do cíle spolu s Hamiltonem, McLaren získává double! Rosberg uhájil skvělé třetí místo před Alonsem. Massa se v závěru závodu znovu dotáhl za Schumachera a tentokrát dělá chybu zkušenější z nich, Massa je před Schumacherem.

GP Číny (Shanghai International Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 251:46:42,163 hod
2. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes 18+ 1,530
3. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas 15+ 9,484
4. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari 12+ 11,869
5. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team 10+ 22,213
6. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing 8+ 33,310
7. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team 6+ 47,600
8. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 4+ 52,172
9. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari 2+ 57,796
10. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas 1+ 1:01,749
 
 
11. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1  + 1:02,874
12. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team  + 1:03,665
13. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso  + 1:11,416
14. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing  + 1 kolo
15. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team  + 1 kolo
16. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team  + 2 kola
17. 20 Karun CHANDHOK indHispania Racing F1 Team  + 4 kola
 DNF  18 Jarno TRULLI itaLotus Racing  + 30 kol
 DNF  25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing  + 48 kol
 DNF  22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1  + 49 kol
 DNF  16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso  + 56 kol
 DNF  23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1  + 56 kol
 DNF  15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1  + 56 kol
 DNF  24 Timo GLOCK deuVirgin Racing  + 56 kol

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy