Velká cena Bahrajnu byla odstartována dnes ve 13 hod. Sebastian Vettel měl na startu výhodu čisté stopy, po zhasnutí světel se vozy o cca 100 kg těžší než loni - poprvé od Velké ceny Austrálie se totiž během závodu nesmělo tankovat - vřítily do první zatáčky.
Za horkého počasí, kdy teplota vzduchu dosahovala 35 °C a asfalt 39 °C odstartoval na tvrdší (medium) směsi z prvních desíti pilotů pouze Sutil, z výhody se neradoval dlouho, když do něj hned po první zatáčce ťuknul Kubica a poslal Adriana do hodin.
Dramatické okamžiky v ní pokračovaly, když Webberovi se několikrát hustě zakouřilo z motoru. Na okamžik zvolnil, díky toho se před něj dostali Schumacher s Buttonem a Australan se propadl na sedmé místo. Hamilton svou pozici rovněž neudržel, drze se před něj prodral Rosberg, stejně jako před Massu Alonso. Velmi dobrý start předvedl i Liuzzi, jenž se dostal na 9. příčku.
Sutila v první zatáčce roztočil Kubica
Po prvním kole bylo tedy pořadí následující: 1. Vettel, 2. Alonso, 3. Massa, 4. Rosberg, 5. Hamilton, 6. Schumacher, 7. Webber, 8. Button, 9. Liuzzi, 10. Barrichello, 11. Petrov, 12. Kobajaši, 13. Hülkenberg, 14. De la Rosa, 15. Alguersuari, 16. Kovalainen, 17. Buemi, 18. Glock, 19. Di Grassi, 20. Trulli, 21. Kubica, 22. Sutil, 23. Senna a 24. Chandhok, který ale skončil s rozbitým vozem již ve druhém kole.
Ve třetím chyboval Hülkenberg, jak široký, tak dlouhý vylétl z trati a musel ihned do boxů, kde vyzul superměkkou směs a nasadil trvanlivější střední směs. Krátce po jeho exkurzi do písečné zóny odstavuje svůj Virgin Lucas di Grassi.
Chandhok skončil po vlastní chybě hned ve druhém kole
V pátém kole dělily piloty následující rozestupy: Vettel vedl o 2,3 sec, Alonso o 1,9 sec, Massa o 2,8 sec, Rosberg o 0,6 sec, Hamilton o 2,1 sec, Schumacher o 1,1 sec, Webber o 1,1 sec před Buttonem. Sutil si na chvostu propracovával cestu vpřed, v této části byl už na 17. místě.
Liuzzi si v 7 kole stěžoval na auto, resp. jeho nedotáčivost. Inženýři ho ovšem usměrnili s tím, že při takové váze ani nic jiného čekat nemůže.
Hamilton byl rovince nejrychlejší – 314 km/hod - nejen díky unikátního řešení zadního křídla a vedení vzduchu k němu, ale i proto, že jezdil v aerodynamickém pytli těsně za Rosbergem.
Massa v 8. kole mírně stáhl náskok svého kolegy, když zajel nejrychlejší čas – 2:02:494 min, zatímco Vettel zvýšil svůj Alonsa na 3 vteřiny.
Hamilton se snažil najít cestu před Rosberga a získat ztracenou pozici, v 10. kole však dostává příkaz šetřit pneumatiky - dle svého závodního inženýra nemá momentálně šanci Rosberga předjet, zkusí to při zastávce v boxech. Kubica mezitím trčí ve vláčku, který vede Kobajaši.
V 11. kolo zajíždí nejrychlejší čas Vettel, před Alonsem vede už o 3,5 vteřiny. A hned na to začínají první regulérní zastávky v boxech díky Sennovi. Ve 13. kole je u mechaniků Kubica, ve 14. Alguersuari a Petrov. Jeho zastávka ale trvá, mechanici pracují, kamera nakonec zabírá ulomený závěs, což znamenalo konec ruských nadějí. Na dráze se v tu chvíli dostal Glock před Trulliho. Ferrari hlásí, že superměkká směs ztrácí výkon dle jejich předpokladů.
Petrov po inspekci v boxech předčasně končí
V 15. kole do boxů míří Hamilton se Schumacherem, Vettel má tou dobou 5,5 vteřinový náskok. V 16. kole staví Alonso, Rosberg, Button a Webber, který vyjíždí zpět až za Buemim, hned si s ním však poradil. Rosberg se nicméně zařazuje za Hamiltona – McLarenu vychází plán na předjetí Mercedesu v boxech. Krásný souboj svádí Hülkenberg s Kovalainenem.
Druhý Virgin je v 17 kole zatlačován do garáže – je cítit zápach z horké převodovkové kapaliny, a tak to tým balí. Vettel se drží o 3,5 sec před Alonsem, Massa je pozadu o 6,9 sec, Hamilton už o 18,6 sec za lídrem.
Bruno Senna v 18. kole odstavuje druhý monopost HRT. Ani jeden vůz Virginu a HRT už nepokračuje, Lotus v souboji nováčků jasně vítězí.
O kolo později míří do k mechanikům Barrichello a vrací se před Sauberem De la Rosy na 11. pozici. Schumacher krouží na 8. místě, Rosberga před ním má náskok 1,9 vteřiny. Ve 20. Kole se v boxech objevuje Liuzzi a nasazuje paradoxně měkčí směs, stejně jako Barrichello před ním.
Pořadí je v 21. kole následující: 1. Vettel, 2. Alonso (+ 3,1), 3. Massa (+ 4,7), 4. Hamilton (+ 17,1), 5. Rosberg (+ 22,1), 6. Schumacher (+ 24,4), 7. Button (+ 28,8), 8. Webber (+ 29,5), 9. Buemi (+ 40,6), 10. Liuzzi (+ 41) a 11. Barrichello (+ 42,1 sec).
Webber krouží nalepený na Buttonově zadním křídle, na útok ale zatím nemá. To Kubica se dostává před De la Rosu a poté si vychutnává i Buemiho. Trulli ve 25 kole v boxech volí měkčí směs. Schumacher dostává do rádia hlášení, že je v ohrožení Buttonem, jenž za sebou drží Webbera. Alguersuari o kolo později míří podruhé do boxů a Massa vylepšuje rekord - 2:00,117 min.
Na to končí Pedro de la Rosa, oba Saubery už jsou mimo hru. V tuto chvíli se karty se začínají obracet a Alonso stahuje Vettela – jeho náskok činí chudobných 1,1 vteřiny. Právě zajel i nejrychlejší kolo – 1:59,583 min. Pilot Red Bullu má očividné technické problémy s vozem, jež nejsou inženýři schopni na dálku vyřešit. Fernando se přes něj díky tomu velmi snadno ve 33. kole dostává, hned v další zatáčce na konci cílové rovinky ve 34. kole činí totéž i druhé Ferrari. Smedley však radí Massovi, aby si hlídal motor.
Nebohý Vettel nyní jezdí o 5 vteřiny na kolo pomaleji, brousit na něj zuby si začíná Hamilton. Alonso ve 36 kole stanovuje nový nejrychlejší čas – 1:58,879 min. V této fázi Schumacher na svého mladšího kolegu Rosberga ztrácí stále víc – dělí je 4 vteřiny. Webber stále visí o 1,1 vteřiny za Buttonem.
V 37 kole se dostává Lewis na cílové rovince před Vettela. Massa v duelu obou Ferrari za Alonsem v 38. kole ztrácí už 5,8 vteřiny. Kovalainen s Lotusem se drží - zaostává za většinou závodníků před ním o 2 vteřiny, nicméně hydraulicky problém Trulliho způsobuje, že krouží o 10 vteřiny na kolo pomaleji. Lotus se snaží mermomocí dovézt druhé auto do cíle.
Ve 41. máme toto pořadí: 1. Alonso, 2. Massa (+ 8,8), 3. Hamilton (+ 16,8), 4. Vettel (+ 26,7), 5. Rosberg (+ 35,6), 6. Schumacher (+ 39,3), 7. Button (+ 40,5), 8. Webber (+ 31,2), 9. Liuzzi (+ 48,8), 10. Barrichello (+ 53,1), 11. Kubica (+ 59,4) a 12. Sutil (+1:21,3 sec).
Ferrari začíná šetřit techniku, inženýrům se nelíbí deflektor na Massově voze, odstupy prvních tří se přesto nemění. Rosberg se s Schumacherem přibližuje k Vettelovi na dostřel, zatímco Alonso opět zlepšuje rekord okruhu na 1:58,287 min.
Buemi v 48. kole končí. O kolo později již triumfuje Ferrari, které dovezlo oba vozy na prvních dvou místech. Za nimi s větším odstupem dojel Hamilton a Vettel se štěstím před oběma Mercedesy své 4. místo nakonec uhájil - jeho vůz krátce po projetí cílem zůstal stát.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | 25 | 1:39:20,396 hod | |
2. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | 18 | + 16,099 | |
3. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 15 | + 23,182 | |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 12 | + 38,713 | |
5. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | 10 | + 40,263 | |
6. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | 8 | + 44,180 | |
7. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 6 | + 45,260 | |
8. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 4 | + 46,308 | |
9. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | 2 | + 53,089 | |
10. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | 1 | + 1:02,400 | |
11. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 1:09,093 | ||
12. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1:22,958 | ||
13. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 1:32,656 | ||
14. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 3 kola | ||
15. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1 kolo | ||
16. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 2 kola | ||
17. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 3 kola | ||
DNF | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | nedokončil | ||
DNF | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | nedokončil | ||
DNF | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | nedokončil | ||
DNF | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | nedokončil | ||
DNF | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | nedokončil | ||
DNF | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | nedokončil | ||
DNF | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | nedokončil | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
8 | Fernando ALONSO |
Ferrari F10 Ferrari V8 |
1:58,287 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ