Podmínky na startu nenaplnily očekávání a vozy se řadily na suché dráze zalité sluncem. V okolí dráhy však oblaka dávala tušit brzké nebezpečí deště. Startovní manévr pokazil z pole position startující Button, který klesl až na čtvrté místo. Vynikajícím startem se prezentoval naopak Rosberg, jenž šel do čela před Trullim a z devátého místa startujícím Alonsem, který nesporně překvapil. Glock klesl až na osmé místo, v prvním kole skončil v kačírku Kovalainen a o kolo později s poškozeným motorem Kubica. Button i Barrichello brzy dvojnásobného šampiona v Renaultu překonali.
Závodní pole vedl po pátém kole Rosberg, následoval Trulli, Button, Barrichello, Alonso, Raikkonen, Webber, Glock, Heidfeld, Vettel, Hamilton, Massa, Piquet, Nakajima, Bourdais, Sutil, Fisichella a Buemi.
První čtyři vozy jely v deseti vteřinách, přitom Button začínal atakovat pozici druhého Trulliho. Závod nabízel ještě více soubojů než v Austrálii, za pátým a velmi těžkým Renaultem Alonsa čekali na příležitost Raikkonen, Webber, Glock. Vettel zaútočil na Heidfelda, starší z Němců při obraně chyboval a propadl se až za Hamiltona, jenž z duelu před sebou vytěžil další pozici k dobru.
V 11. kole se podařilo Raikkonenovi předjet Alonsa, jemuž se vůz smýknul při brždění. Webber okamžitě naznačil útok, ale Glock využil souboje a Australan musel začít hlídat pozici. Ferrari se rychle vzdálilo a ke skupině se naopak dotáhl Vettel. Webber na třetí pokus Renault překonal a skupinku opustil i Vettel, otevřel totiž u mechaniků sérii prvních zastávek.
Rosberg zajel do boxů v 15. kole, ve chvíli, kdy se na dráze objevily první kapky deště. Ale mechanici nasadili slicky a měkčí směs. Vedení převzal Trulli a Button začal zajíždět velmi rychlá kola v očekávání dřívější zastávky Itala v boxech. Rosberg klesl na 4. pozici, vedení spadlo do klína Buttonovi, ale i Brita čekalo tankování. Ferrari v případě Raikkonena vsadilo na mokré pneumatiky v 18. kole jako první, stále ale bylo sucho. Button zajížděl pekelně rychlé časy a od mechaniků dostal znovu slicky a měkčí směs. Podařilo se mu však takticky překonat jak Trulliho (+11,4), tak Rosberga (+6,0) a po návštěvě boxů Barrichellem se ujal vedení.
Déšť udeřil v 21. kole a jezdci začali mít velké problémy. Mimo se ocitl Alonso, ale pokračoval se ztrátou. Všichni zamířili do boxů a první přezul lídr Button. Raikkonenovi risk vůbec nevyšel, neboť déšť přišel příliš pozdě a Fin mezitím na suché dráze pneumatiky doslova zničil, patřilo mu až 14. místo. Krásný souboj kolo na kolo spolu sváděli o šestou pozici Hamilton a Webber.
Australan byl na vodě velmi rychlý, dokonce na začátku cílové rovinky předjel Heidfelda po vnější stopě vracečky, ale rekordy na mokré dráze zapisoval Glock, jenž jezdil o tři vteřiny rychleji než vedoucí Button, naopak mezi nejpomalejší patřil jeho kolega Trulli a vůbec se nedařilo Vettelovi.
Glock se posunul až na druhé místo, ale se ztrátou 24,6 vteřiny za Buttonem. Barrichello a Trulli zajeli ve 29. kole do boxů potřetí a nasadili přechodné gumy. O kolo později to samé udělal i Button, Webber a další piloti. Nad okruhem se následně objevily sluneční paprsky, ale Glock bral znovu mokré a podobně Hamilton s Massou. Paprsky brzy zmizely a okruh zaplavil přívalový déšť. Button počtvrté využil mechaniky a nasadil mokré gumy. Vettel skončil mimo dráhu, Fisichella chyboval, ale vrátil se.
Podmínky se zhoršovaly a v 31. kole byl povolán bezpečnostní vůz. Ross Brawn ve vynikající spolupráci s Buttonem dokázali nástrahami proplout bez ztráty vedení a opětovně se musí smeknout před jeho úsudkem. O kolo později vedení závodu Grand Prix Malajsie zastavilo červenou vlajkou!
Jezdci měli velké problémy i jen dojet na cílovou rovinku, Fisichella byl dalším, kdo zůstal v kačírku, hodiny vytočili Heidfeld a Hamilton. Pořadí bylo následující: Button, Glock, Heidfeld, Trulli, Barrichello, Hamilton, Rosberg, Webber, Massa, Bourdais, Alonso, Nakajima, Piquet, Raikkonen a Sutil. Vettel, Buemi, Fisichella, Kubica a Kovalainen jsou mezi neklasifikovanými.
Vedení závodu mělo možnost závod po zlepšení podmínek restartovat. K tomu by došlo za bezpečnostním vozem. Druhou možností bylo závod ukončit definitivně a vzhledem k tomu, že nebylo odjeto více jak 75% vypsaných kol, započítávaly by se body v poloviční hodnotě.
Deset minut před vypršením dvouhodinového limitu rozhodlo vedení závodu o jeho definitivním ukončení a přehodnotilo závěrečná kola i výsledné pořadí v cíli.
Jenson Button si připsal druhé letošní a znovu ne zcela tradiční vítězství. V Austrálii projel cílovou čáru za bezpečnostním vozem, v Malajsii si vítězství proseděl ve stojícím voze, ale Britovi lze dnes vytknout jedině zaváhání na startu, které následně s bonusem odčinil. Jakým způsobem spolu s Ross Brawnem závod kontrolovali za měnících se podmínek, snese srovnání se spoluprácí Brawna se Schumacherem za jejich společné éry ve Ferrari.
Druhé místo získal zatím i letos nevýrazný Heidfeld, třetí místo připadlo na vodě vynikajícímu Glockovi, čtvrté zbylo na jeho kolegu z Toyoty Trulliho. Barrichello, Webber, Hamilton a Rosberg obsadili poslední bodované pozice.
Průběžné pořadí naleznate zde
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | Brawn GP | 5 | 31 KOL | |
2. | 6 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 4 | + 22.722 | |
3. | 10 | Timo GLOCK | deu | Panasonic Toyota Racing | 3 | + 23.513 | |
4. | 9 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | 2,5 | + 46.173 | |
5. | 23 | Rubens BARRICHELLO | bra | Brawn GP | 2 | + 47.360 | |
6. | 14 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1,5 | + 52.333 | |
7. | 1 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1 | + 60.733 | |
8. | 16 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | 0,5 | + 71.576 | |
9. | 3 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 76.932 | ||
10. | 11 | Sebastien BOURDAIS | fra | Scudéria Toro Rosso | + 102.164 | ||
11. | 7 | Fernando ALONSO | esp | ING Renault F1 Team | + 1 KOLO | ||
12. | 17 | Kazuki NAKAJIMA | jpn | AT&T WilliamsF1 Team | + 1 KOLO | ||
13. | 8 | Nelson PIQUET JR. | bra | ING Renault F1 Team | + 1 KOLO | ||
14. | 4 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1 KOLO | ||
15. | 15 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1 KOLO | ||
16. | 12 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 1 KOLO | ||
17. | 20 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1 KOLO | ||
18. | 21 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Kingfisher Force India F1 | + 1 KOLO | ||
DNF | 5 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | DNF | ||
DNF | 2 | Heikki KOVALAINEN | fin | Vodafone McLaren Mercedes | DNF | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
22 | Jenson BUTTON |
Brawn BGP001 Mercedes V8 |
1:36,641 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ