Německo: Montoya využívá pole position

Po dramatickém úvodu závodu v Německém Hockenheimringu se situace uklidnila aby se závod v samém závěru opět zdramatizoval.

V horkém počasí, které panovalo v průběhu celého závodního víkendu se předpokládalo že budou mít navrch pneumatiky Michelin, což se v závěru, po selhání jedné ze zadních pneumatik Bridgestone, do té doby druhého Michaela Schumachera, potvrdilo. Ale nepředbíhejme události.

Ve dvě hodiny odpoledne středoevropského času monoposty vyrazily do zaváděcího kola. Po včerejší kvalifikaci, kterou opanovaly bílo modré monoposty stáje Williams, bylo pořadí v elitní šestce následující: Montoya, Ralf Schumacher, Barrichello, Trulli, Raikkonen a Michael Schumacher.

Hned po několika málo metrech po startu závodu došlo k nejdramatičtější události celého závodu, když se Kimi Raikkonen tlačil před Brazilce Barrichella, kterému tak zavřel prostor a Barrichello nedokázal svého žraloka vpasovat mezi vůz Ralfa Schumachera a Raikkonena. Nejdříve se Barrichello otřel pravým předním kolem o pravé zadní kolo Schumacherova Williamsu a i když se snažil prudce brzdit a vyhnout kolizi s němcem, srazil z druhé strany předjíždějícího Fina, kterému urazil zadní kolo a poslal ho do smyku, který znamenal náraz do boku Williamsu.

Tato situace doslova ucpala první zatáčku jezdci, kteří s respektem zpomalovali. O této situaci však jezdci ze zadních řad nemohli mít přehled a museli velmi tvrdě brzdit. Tuto situaci neustál Raplh Firman, který svůj vůz Jordan nedokázal ubrzdit před Hainz Haraldem Frentzenem a ze zadu jej nabral. Vzduchem se tak prolétly trosky předního křídla žlutého monopostu a na zemi se také začal povalovat i zadní spoiler Frentzenova Sauberu. Wilson debutující v monopostu Jaguar nedokázal ubrzdit před jedním z vozů BAR, který následně skončil v hodinách. Nakonec musel Wilson tento vůz objíždět velkým obloukem mimo trať, kde jej však „dorazil“ dokončující Firman.

Nikomu z jezdců se naštěstí při této kolizi nic nestalo a nejvíce poškozený Raikkonen se dokonce vydal k běhu do boxů v naději že bude závod zastaven a dostane tak druhou šanci v náhradním voze. Bohužel toto se nestalo, stejně jako tomu bylo při podobné kolizi v úvodním závodě loňské sezóny.

Skvělý start měl Fernando Alonso, který se dokázal z osmé pozice prodrat před Michaela Schumachera, po kolizi v první zatáčce, na třetí místo. Pořadí po tom, kdy na trať vyrazil, v letošní sezóně hojně vídaný, safety car, bylo následující: Montoya, Trulli, Alonso, M. Schumacher.

Toto pořadí se pak drželo téměř po celý závod. Vynikajícím způsobem se na čelních pozicích držely oba vozy stáje Renault a nedaly žádnou šanci Michaelovi Schumacherovi k předjetí. Následovalo několik dalších kol při kterých se udály zajímavé události, mezi které patří předjížděcí manévr Coultharda na Marka Webbera na konci zatáčky Parabolika. Toto místo se později stalo tím, kde se nejvíce předjíždělo. Předjel tady například Button Heidfelda. V předjíždění jsme ovšem viděli i docela nezvyklou situaci, kdy Jos Verstappen s Minardi předjel Giancarla Fisichellu, kterého však v závodě provázela smůla a technické problémy mu nakonec nedovolily dokončit závod.

Třetí jedoucí Alonso, stíhaný Michaelem Schumacherem udělal chybu v nájezdu do pasáže u stadionu, kde se ocitl hodně mimo trať, což jej zpomalilo natolik, že jej loňský šampión bezproblémově předjel.

Pořadí se neměnilo ani po prvních zastávkách u mechaniků. Montoyův vůz prošel v první zastávce drobnou úpravou předního křídla. Závod však začínal být monotónním, zvláště, kdy i druhé zastávky pořadí mnoho nezměnily. Jediný Coulthard na boxech vydělal, když se dostal před Alonsa.

Montoya byl na trati suverénní. Pravidelně zajížděl zhruba o dvě sekundy na kolo lepší časy než všichni ostatní jezdci, tím dokázal získat značný náskok a přestože absolvoval jako jediný ve společnosti jezdců stáje Toyota tři zastávky v boxech (vyjma Fisichelly, který měl technické problémy a nakonec ani v boxech nedojel ke své garáži), dokázal nakonec dojet s neskutečným náskokem který činil přes minutu na druhého Coultharda.

V závěru závodu jsme měli šanci vidět zajímavý souboj Trulliho s Michaelem Schumacherem a Davidem Coulthardem, kteří jezdili velice vyrovnaně. Schumacher byl první který svůj útok proměnil v zisk jedné pozice, když při brždění z Paraboliky svedl hodně tvrdý souboj s Trullim a i když musel vyjet mimo trať a akcelerovat jízdou přes obrubník, dokázal Trulliho předjet. O kolo později si na stejném místě pokusil urvat pozici i Coulthard, i když se mu to v tomto místě nepodařilo a Trulli horko těžko udržel svou pozici, tak o kousek dále vyčerpaný Trulli chyboval, nejel čistou stopu a Coulthard toho dokonale využil. Ale i když do cíle chybělo již jen pár kol, nebylo ještě o výsledku rozhodnuto.

Čtyři kola před cílem závodu selhala Schumacherova levá zadní pneumatika, která na konci Paraboliky praskla a pětinásobný mistr se dostal do velkých problémů. Samozřejmě okamžitě této situace využili všichni jezdci, kteří jeli v jeho závěsu, takže Coulthard se dostal na druhou a Trulli na třetí pozici. To už se pro Michaela chystala zastávka v boxech, které dokonce asistoval samotný stratég Ferrari Ross Brown, na jehož tváři bylo vidět velké zklamání. Schumacher se po výměně pneumatik vrátil tři kola před cílem na trať na sedmé pozici, na které také závod dokončil.

V posledním kole závodu se pak ještě o vzrušení postaral Mark Webber, který v pasáži Stadion ukončil svou jízdu v kačírku.

Tímto tedy dramatický závod skončil. Montoya konečně poprvé v F1 využil své pole position, kterou způsobem start - cíl proměnil v již třetí vítězství své kariéry coby pilota Formule 1 a získal tak důležité body do poháru konstruktérů, tak i jezdců, kde se usadil na druhou průběžnou pozici a samotnému týmu Williams zajistil přiblížení se stáji Ferrari, která před Williamsem vede jen o dva body.

Pořadí v cíli tedy bylo:

Montoya, Coulthard, Trulli a Alonso. Další jezdci na bodech, Panis, Da Matta, Michael Schumacher a Button dostali naděleno jedno kolo. Zbylí jezdci na nebodovaných příčkách pak nejméně dvě. Nováček, Dán Nicolas Kiesa dokončil svůj první závod dvanáctý se ztrátou pěti kol.

Tento závod opět dokázal že je letošní ročník velice zajímavý a zvláště že je stále nejisté kdo že se stane mistrem světa. V boji o titul zůstávají stále tři týmy a nejlepší tři jezdce dělí rozdíl pouhých devět bodů. Domnívám se že závěrečná část sezóny bude velice zajímavá a uvidíme jak se obě mistrovství vyvinou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy