Hondy prokázaly svoji připravenost, bohužel na více než 20 vteřin ztráty na vítěze to v Bahrajnu nebylo a Barrichello se v závodě vytratil mimo body. Obdiv zaslouží Williams a především pak Rosberg. Klien vystoupil dost možná konečně ze stínu Coultharda. Massa se pravděpodobně připravil o dobrý výsledek vlastní chybou, podobně i Heidfeld. Tým Toro Rosso potvrdil, že s ním bude potřeba počítat, Toyota nebyla v závodě vidět vůbec a Super Aguri splnil cíl, dokončil první závod historie týmu alespoň s jedním vozem.
Podrobný popis prvního závodu letošní sezony:
Slunečné počasí nebylo v den závodu tak horké, jako v průběhu dosavadního víkendu, což jistě přispělo k poměrně malému počtu technických problémů v samotném závodě. Z pitlane startoval Monteiro, jehož mechanici museli pracovat na voze po dokončení kvalifikace. Startovní manévr zvládl nejlépe Michael Schumacher, jeho týmový kolega Massa se snažil ubránit první dvě místa Ferrari před rychlým Alonsem. Španěl se nakonec nepustil do zbytečného rizika, ale zaútočil o několik zatáček později nekompromisně a vydal se stíhat vedoucího sedminásobného šampiona. Dopředu se dostal také Montoya, naopak se nedařilo Buttonovi a Heidfeldovi. Německý pilot vytočil na konci startovní rovinky hodiny, ale v závodě pokračoval. To však nebyl případ Alberse, který odstavil svůj Midland v boxech s problémy na zadním levém kole nebo převodovce. Raikkonen se probíjel závodním polem a po 4 kolech už byl na dohled Top10. Penalizaci za pozdní opuštění závodní dráhy před startem dali komisaři Idemu z týmu Super Aguri.
Za dvojicí Alonso – Schumacher následovalo duo Raikkonen – Button, poté Montoya, Webber, Klien, Coulthard, Rosberg, Liuzzi, Massa, Heidfeld, Speed, R. Schumacher, Barrichello, Trulli. Osm kol před závěrem závodu zaútočil Rosberg na Coultharda. Na základě rozdílu rychlosti na rovince a potíží Němce v zatáčkách bylo jasné, že jede s menším přítlakem, a proto se s DC přetahoval o poslední bodovanou pozici několik následujících zatáček. Startovní pole uzavíral na šestnácté pozici Sato, který musel v průběhu závodu ke svým mechanikům šestkrát.
Schumacher však nesložil zbraně, přiblížil se vedoucímu Alonsovi a pět kol před cílem zaútočil. Jezdec Renaultu však ihned zase zrychlil a více prostoru německému jezdci nedal. Pravděpodobné je, že laškování se Schumacherem si nenechal Alonso jako zábavnou vložku, ale šetřil maximálně palivo ve své nádrži.
V závěru závodu sledovali diváci netrpělivě souboj Kliena s rychlým Rosbergem. Nico však neměl konkurenci a přes pozici debutanta si počínal jako protřelý harcovník s rychlým vozem. Sedmým místem hned za týmovým kolegou Webberem ukázal oprávněnost svého angažmá v F1 a řekl si nesporně o pozornost šéfů předních stájí.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Fernando ALONSO | esp | Renault F1 Team | 10 | 1:29:46.205 | |
2. | 5 | Michael SCHUMACHER | deu | Scudéria Ferrari | 8 | +1.246 | |
3. | 3 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | McLaren Mercedes | 6 | +19.360 | |
4. | 12 | Jenson BUTTON | gbr | Honda Racing F1 | 5 | +19.992 | |
5. | 4 | Juan Pablo MONTOYA | col | McLaren Mercedes | 4 | +37.048 | |
6. | 9 | Mark WEBBER | aus | WilliamsF1 Team | 3 | +41.932 | |
7. | 10 | Nico ROSBERG | deu | WilliamsF1 Team | 2 | +1:03.043 | |
8. | 15 | Christian KLIEN | aut | Red Bull Racing | 1 | +1:06.771 | |
9. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | +1:09.907 | ||
10. | 14 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | +1:15.541 | ||
11. | 20 | Vitantonio LIUZZI | ita | Scudéria Toro Rosso | +1:25.997 | ||
12. | 16 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | +1 kolo | ||
13. | 21 | Scott SPEED | usa | Scudéria Toro Rosso | +1 kolo | ||
14. | 8 | Ralf SCHUMACHER | deu | Panasonic Toyota Racing | +1 kolo | ||
15. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | Honda Racing F1 | +1 kolo | ||
16. | 7 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | +1 kolo | ||
17. | 19 | Tiago MONTEIRO | prt | Midland F1 Racing | +2 kola | ||
18. | 22 | Takuma SATO | jpn | Super Aguri F1 Team | +4 kola | ||
DNF | 23 | Yuji IDE | jpn | Super Aguri F1 Team | mechanika | ||
DNF | 2 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Renault F1 Team | hydraulika | ||
DNF | 17 | Jacques VILLENEUVE | can | BMW Sauber F1 | motor | ||
DNF | 18 | Christijan ALBERS | nld | Midland F1 Racing | hn. hřídel | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
10 | Nico ROSBERG |
Williams FW28 Cosworth V8 |
1:32,408 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ