Podmínky byly téměř ideální, teplota 24°C, trať byla o dvanáct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu 55 % a jižní vítr vanul rychlostí 19,2 km/h. Místy probleskovalo slunce, nad jinou částí trati se kupily mraky, ale přeháňky hlášené nebyly. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli C4-C2, ale prim hrála především tvrdá směs.
Norris byl na trati první a jeho čas byl spíš výsledkem průjezdu tratí (1:39,704). Bíle označené pneumatiky byly na všech ostatních vozech s výjimkou Sauberu, kde se rozhodli Bottase vyslat na trať na středně tvrdé, Zhoua pak na měkké. Výsledek - stejně byly jejich časy nejslabší. Ostatní piloti postupně tlačili časy k 1:35,0, a stále jezdili na nejtvrdší směsi. A tak se diváci mohli „bavit“ poměrně velkým množstvím chyb. Nejčastěji se tak dělo v zatáčkách 1 a 12, v předposlední 19 zase dost mužů za volanty nedrželo linii. Největší drama v závěru první čtvrthodiny předvedli zástupci Mercedesu: Hamiltonovi ustřelil vůz v zatáčce 3 a v hodinách proletěl až do „pětky“, však také hned instruoval garáž, aby mu prověřila „příšerné pneumatiky a také se koukli na podlahu“. Vzápětí se v zatáčce 1 otočil Russell a pozadu odjel mimo závodní stopu, kde musel čekat, než projedou soupeři.
Zhruba v polovině tréninku vyjeli na trať Verstappen a Pérez na měkké směsi - zatímco Max vytáhl prozatím nejrychlejší kolo (1:33,855), Mexičan se zmohl jenom na čas shodný na setinu s tím, který zvládl vzápětí Sainz jr. na tvrdých pneumatikách (1:34,717). Zdálo se, jako by se ostatním pilotům nechtělo nejtvrdší pneumatiky zout, kroužili na nich už v závodní simulaci a na kvalifikační si ponechali závěrečnou desetiminutovku, což neslo značná úskalí - třeba Albon při svém prvním výjezdu na měkké směsi říznul zatáčku 7, ve dvanácté se ocitl mimo trať a mohl začít znovu. To ovšem nebylo lehké, protože na okruhu byli prakticky všichni kromě pilotů Sauberu a snažili se urvat, co se dá. Takhle se šest minut před koncem málem dostali do vzájemného křížku Russell a Colapinto...
McLareny se sice v samotném závěru dotáhly do špice, ale byly zjevně mimo pohodové rozpoložení. Piastri dokonce nezvládl zpomalit při nájezdu do boxů a musel se těsně před bariérou vrátit zpět na trať, čímž jednak způsobil chvilkové spuštění virtuálního Safety caru, a navíc dostal varování černobílou vlajkou za nebezpečnou jízdu. Norris absolvoval poslední pokus s vozem označeným reflexní barvou, ale ani on nepředvedl jistý výkon. Mírné rozladění mohl cítit i Leclerc, jenž s přechodem na červenou sadu váhal tak dlouho, až mu zbyl jen jeden pokus - naštěstí pro něj už se obhájce titulu ani McLareny nezmohly na důraznou odpověď.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:33,602 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:33,623 |
3. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:33,855 |
4. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:33,868 |
5. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:33,908 |
6. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:33,963 |
7. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:34,093 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:34,096 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:34,112 |
10. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:34,313 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:34,364 |
12. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:34,375 |
13. | 30 | Liam LAWSON | nzl | Visa Cash App RB Formula One T | 1:34,443 |
14. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:34,618 |
15. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:34,619 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:34,638 |
17. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:34,806 |
18. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:35,041 |
19. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | 1:35,248 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:37,219 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ