Odpolední počasí přichystalo pro účastníky poměrně teplé počasí - teplota 34°C, trať se z 42°C ohřála na 46°C, vlhkost vzduchu oscilovala v rozmezí 32-.33 % - a vítr z původního severního směru a rychlosti 3,9 km/h zesílil na 5,7 km/h od severozápadu. Piloti měli k dispozici škálu Pirelli o tvrdosti C5-C3 a na trati si museli dávat pozor na dva upravené úseky: Variante del Rettifilio byla poněkud rozšířena v obou obloucích, totéž bylo provedeno se šikanou Variante Ascari.
Za slunného počasí se na trať vydal jako první Ocon a jeho výsledek 1:22,776 byl výchozím pro další soupeře. Pozornost se samozřejmě zaměřovala na největší soupeře v šampionátu. Norris prožil první horkou chvilku už po šesti minutách - spoelčně s Bottasem dojeli před del Rettifilio Strolla a ani jeden se nevešel do šikany, museli vzít zavděk únikovou cestou. Celé pole vyrazilo na středně tvrdé směsi, v boxech zůstávali jenom Pérez a Russell - u druhého jmenovaného šlo o pochopitelnou záležitost, protože jeho vůz v prvním tréninku poškodil Antonelli. Tato část tréninku po čtvrthodině de facto skončila - nejlepší čas na žlutých pneumatikách zajel v samotném závěru Sainz jr. (1:21,119).
Pérez a Russell vyjeli až po necelých 25 minutách - Russell si vzápětí stěžoval, že mu něco běhá v kokpitu, možná "oříšek" k utahování šroubů, ale vzápětí spíš sám sebe upokojil, že to bude OK. Pokusy na měkké směsi zahájil ojedinělým pokusem po deseti minutách Ricciardo (1:21,842) a pak začali zlepšovat časy ostatní - McLareny zajely prakticky shodný čas: Piastriho od Norrise (1:20,851) dělilo pouhých 0,007 vteřiny. Verstappen svůj pokus musel "prodat", protože v Curva Parabolica vyjel až za okraj. Oprava mu však nebyla dopřána - v čase 30:10 vyletěl z trati v zatáčce Lesmo 2 Magnussenův Haas a levou stranou narazil do bariéry. Zavlála červená vlajka a piloti si na jedenáct minut mohli od ježdění odpočinout. Tím byl narušen chystaný program závodních simulací.
V 17:42 se piloti opět vydali na trať a logicky je vedli Pérez a Russell, kteří měli co dohánět. Jenže rychlé časy už nebyly k vidění, nastoupila opravdu zkouška na závod, kdy se časy pohybovaly v rozmezí 1:24,7 (Piastri) po 1:25,7 (Hamilton). Polovina pilotů zkoušela na středně tvrdé, druhá na měkké směsi.
Viděli jsme i několik využití únikových zón - ve Variante del Rettifilio si ji vyzkoušeli Ocon, Magnussen a Zhou, Variante della Roggia zase vyhnala mimo trať Verstappena, Alonsa a Hamiltona. Ale bez jakékoli újmě na technice. Russell musel absolvovat zkrácený program a v samotném závěru stihl ještě jedno rychlé kolo na měkké směsi. Po něm si stěžoval na boxovou zídku, že jeho sedačka je nějak horká...
Hamiltonův čas je samozřejmě nutné brát s malou rezervou, protože už většina pilotů nestihla druhá rychlá kola na měkké směsi; nakonec rozdíly mezi první pěticí činily pouhých 0,154 vteřiny, což do dalších bojů slibuje zajímavé duely.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,738 |
2. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:20,741 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:20,841 |
4. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:20,858 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:20,892 |
6. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:21,086 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:21,140 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:21,300 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:21,316 |
10. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:21,363 |
11. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:21,461 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:21,499 |
13. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:21,592 |
14. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:21,610 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:21,678 |
16. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:21,735 |
17. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | 1:21,784 |
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:21,819 |
19. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:21,867 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:22,223 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ