Hodnoty nad okruhem se oproti popoledni prakticky nezměnily: teplota vylezla o stupínek na 22°C, trať 35°C a obdobná byla i vlhkost vzduchu (62 %), jen vítr zeslábl na 1,4 km/h a vanul od severu. Meteorologové ovšem vydali potenciální možnost deště se čtyřicetiprocentní pravděpodobností.
Protože Verstappen použil v Belgii pátou jednotku ICE, čímž se dostal do červených čísel, hodlal se pečlivě připravit, aby zajel pokud možno nejlepší kvalifikaci a minimalizoval škodu. Proto vyjel na trať po Gaslym a před Zhouem a na středně tvrdé směsi zajel 1:43,456. Ostatní se mu přibližovali jen zvolna, rovněž až na Zhoua a Hülkenberga vsadili na středně tvrdé, dvojice nazula bíle označené pneu.
Velice záhy však na nejměkčí směs přešel Norris a vykouzlil čas 1:43,571. Verstappen prakticky ihned zlepšil svůj čas na 1:43,339, ale pořád na středně tvrdé směsi. Bylo však jasné, že piloti nebudou s přechodem na kvalifikační simulaci s ohledem na deštivou hrozbu otálet. Skutečně po dvaceti minutách už většina zkoušela pneumatiky s červeným pruhem. Verstappena překonal Piastri, Max se pokusil opět o odvetu, ale zaostal o 0,002 vteřiny.
Mnohem lépe si vedly vozy Ferrari, i když Leclerc byl zpočátku na měkké směsi (1:44,038) pomalejší než Sainz jr. na středně tvrdé (1:43,778). Když Španěl přezul na "červenou", podařila se mu zajímavá věc: v prvním sektoru byl pomalejší než na měkké směsi, ale zároveň rychlejší než v té době vedoucí Verstappen.
Norris zajel po 35 minutách nejlepší čas, poté se startovní pole začalo věnovat závodním simulacím. Posledními, kdo na měkké směsi zajeli své časy, byli piloti Alpine a Hamilton - ten čekal na jediný pokus až do 33. minuty. Nastal čas kroužení na různých směsích, většinou o pět vteřin pomalejších nejlepších časů. Někteří piloti se nevyhnuli problémům, například Piastri v závěrečné čtvrthodině lízl pravými koly štěrk v zatáčce 9, pět minut před koncem byl povolán do boxů kvůli nespecifikovanému problému Ricciardo. Nejspíš ale nešlo o nic závažného, protože se ještě v samotném závěru na trati objevil.
McLarenům tak v druhé části belgického víkendu patřila pomyslná první řada, polepšily si Ferrari, zato naprosto nepovedený trénink si připsal Cunoda a po sympatickém výkonu po poledni tentokrát spadl hodně dozadu Albon. Ale kvalifikace se pojede až zítra, je čas na změny a úpravy.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 2:01,565 |
2. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 2:02,998 |
3. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 2:03,175 |
4. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 2:03,372 |
5. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 2:05,250 |
6. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 2:06,033 |
7. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 2:06,037 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 2:06,492 |
9. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 2:06,751 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 2:07,103 |
11. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 2:07,443 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 2:08,040 |
13. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 2:08,071 |
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 2:08,410 |
15. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 2:09,444 |
16. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 2:11,109 |
17. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 2:11,220 |
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | |
19. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | |
20. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ