Počasí nad Hungaroringem nedoznalo zásadních změn oproti včerejšku: teplota 27°C, trať 37-39°C, vlhkost vzduchu 44 % a svěží větřík o síle 5 km/h. Pneumatiky C5-C3 nabízely týmům různé možnosti a bylo jich dostatečně využito.
Zpočátku se zdálo, že se na trať nikomu nechce - někteří piloti jako Ricciardo, Cunoda, Hülkenberg či Hamilton ještě postávali vedle svých vozů, zatímco na trať se vydala čtveřice Zhou, Piastri a oba Red Bully. První dva jmenovaní odjeli pouze instalační kolo a stáhli se zpět k mechanikům, Verstappen a Pérez zkoušeli tvrdou směs. Mexičan zajel 1:19,159, ale Max ho vzápětí zdolal a poslední jeho čas na bílých pneumatikách byl 1:17,938. Pak oba vozy rakouské stáje zmizely v garáži a dlouho o nich nebylo vědět.
Teprve po čtvrt hodině se objevili další piloti a postupně se trať zaplňovala - s výjimkou Aston Martinu na středně tvrdé už všichni rovnou nasadili nejměkčí směs. Velmi agilně se vedly McLareny - Norris jako první zdolal limit 1?17,0 (1:16,931) a postupně ho následovali další. Nikoli však Leclerc, na Monačanovi bylo vidět, jak se trápí. První pokus si zhatil probrzděním v první zatáčce, jeho maximum v první polovině tréninku bylo 1:17,301. Do čela se pak vyhoupl Russell (1:16,826) a čekalo se na reakci ostatních.
Velmi dobře se prezentovaly Williamsy, ovšem jejich solidní výkony vždy záhy překonala konkurence. V poslední třetině začaly skutečně kralovat McLareny - Norris by zcela jistě stlačil svůj nejlepší výkon pod 1:16,0, jenže v poslední zatáčce lehounce sklouzl a ztratil možná rozhodující desetinu.
O dramatické okamžiky nebyla nouze, ale jedinou vážnější situaci vytvořil Hamilton šest minut před koncem, kdy v zatáčce 10 dostal smyk a po otočení pozadu vypochodoval z trati. Naštěstí nic netrefil a když projeli soupeři, vrátil se na trať. Leclerc hned dvakrát zaváhal na svém včerejším kritickém místě; na stejném místě jako on probrzdil podobně chybovali Gasly (stěžoval si na činnost předních brzd), Cunoda, Stroll a jako poslední Verstappen - 45 vteřin před koncem najel do rychlého kola, aby si ho takto pokazil. Podobně se o lepší výkon připravil v závěrečném kole Magnussen - slibně rozjetý chyboval v zatáčce 11, v níž musel volit nouzový "východ" a bylo po nadějích.
Svízelnou chvilkou byla i situace zhruba v polovině tréninku - Sainz před zatáčkou 13 jel hodně pomalu a za ním čekající Hülkenberg se rozhodl ho předjet, jenže Španěl náhle zrychlil a oba vozy se ve "třináctce" málem srazily. Nelze vyloučit - ač to nebylo avizováno - že se celá záležitost dostane ke komisařům.
Jak zásadní budou výsledky z třetího tréninku pro kvalifikaci je velmi těžké odhadovat - nejlepší asi bude si ony dvě hodiny do jejího začátku a dalšího průběhu počkat.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:16,098 |
2. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:16,142 |
3. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:16,379 |
4. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:16,564 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:16,639 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:16,652 |
7. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:16,661 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:16,696 |
9. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:16,744 |
10. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:16,786 |
11. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:16,803 |
12. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:16,804 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:16,954 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:17,001 |
15. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:17,085 |
16. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:17,168 |
17. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:17,291 |
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:17,499 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:17,507 |
20. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:17,575 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ