Horko na Hungaroringu příliš nepokleslo - 31°C, trať 48°C a poměrně nízká vlhkost vzduchu (36 %) provázela bezmračná obloha. Piloti měli k dispozici pneumatiky C5 - C3 a čekalo se, jak budou pokračovat piloti po naznačených šancích v prvním tréninku.
Prvním pilotem na tratil byl Nico Hülkenberg, jenž po poledni pauzíroval ve prospěch Bearmana, následovaný Bottasem a Magnussenem. Nico také stanovil čas na ůvod: 1:20,201. Všichni piloti se po okruhu pohybovali na středně tvrdé směsi, jen McLareny po prvním pokusu sáhly po tvrdé - a překvapivě na ní byly rychlejší, i když to nebyl nijak vypovídající moment.
Do čela se dostal Pérez (1:18,568) a na konci první čtvrthodiny se na něj dotáhl týmový kolega (1:18,724), jenž si stěžoval na hůře fungující brzdy, ale vzápětí si mohli všichni odpočinout. Po 17 minutách se Leclerc při výjezdu ze zatáčky 4 se dostal daleko za obrubník, po jednom otočení narazil v krátkém intervalu zadní částí a poté levou přední do bariéry - přišel o pravou část předního spoileru. Zavlály červené vlajky, vůz byl odstraněn bagrem, následovala nutná kontrola a oprava bariéry se poněkud protáhla. Leclerca co boxů dopravil Medical Car. a po patnácti minutách od incidentu (28 minut před koncem tréninku) se opět všichni piloti seřadili v boxové uličce. Na okruh po této pauze vyrazili jako první Russell a Hamilton následovaní Hülkenbergem.
Nastala pasáž kvalifikačních simulací. Základ stanovil Russell (1:18,294), ale záhy měl potíže na trati Zhou a dokonce musely na několik desítek vteřin zavlát žluté vlajky. Číňan se roztočil na stejném místě jako Leclerc, ale naštěstí hodiny vytočil na opačnou stranu a v zatáčce 5 jen těsně minul Péreze - ten o hrozbě věděl a uklidil se k vnějšímu okraji trati. Do třetice měl mezi zatáčkami 4 a 5 problém Piastri, ale vůz udržel na trati.
Norris se pak jako první dostal pod hranici 1:18,0, Verstappen na něj ztrácel 243 tisícin - obhájce titulu se trápil v prvním a poslední sektoru, naopak prostřední vykroužil naprosto famózně. Posledními, kdo na červených pneumatikách neměl čas, byli oba asijští piloti - a pochopitelně Leclerc, pro nějž trénink skončil. Trať se zapadajícím sluncem chladla, její teplota klesla o 4°C.
Norris po svém excelentním kole opět nasadil tvrdé pneumatiky, na nichž podle předpokladů ztrácel 2 - 3 vteřiny. Situace na trati se v té době uklidnila, kromě Norrise, Sainze jr. a Haasů se ostatní chystali na závěrečnou pasáž, v níž se zjevně většina soustředila na závodní simulaci, většinou na středně tvrdých pneumatikách. Přístup pilotů potvrdil čas Hamiltona - 1:25,236, Verstappena - 1:24,202 či Péreze - 1:24,136. V závěrečné desetiminutovce se na trať dostal i Zhou (po kontrole svého vozu po potížích) a Cunoda, jenž téměř celou část po restartu prostál u mechaniků. Byl také posledním, kdo si vylepšil čas - byť v jeho podání byl rozdíl mezi středně tvrdou a měkkou směsí 122 tisícin vteřiny. V samotném závěru si Norris trochu zariskoval v nájezdu do boxů a málem trefil vnější zídku. Malou perličku - maximální rychlost na rovince byla naměřena Russellovi a Magnussenovi (309 km/h), Leclerc, jenž toho příliš nenajel, byl jen o jeden kilometr pomalejší.
Druhý trénink ukázal slabiny některých pilotů zejména v zatáčkách 4 a 12. Svou roli určitě sehrála i čtvrthodinová vynucená přestávka, během níž trať počala pozvolna chladnout. Nelze proto dosažené časy považovat za zcela vypovídající.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:17,788 |
2. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:18,031 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:18,185 |
4. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:18,255 |
5. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,294 |
6. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:18,315 |
7. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,363 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:18,371 |
9. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:18,514 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:18,519 |
11. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:18,586 |
12. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:18,611 |
13. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:18,618 |
14. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:18,754 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:18,791 |
16. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:18,888 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:19,179 |
18. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,286 |
19. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:19,606 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:20,067 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ