Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

Charles Leclerc pokračuje v nepříliš přesvědčivých výsledcích (ilustrační foto) | foto: Scuderia Ferrari

Pomalý okruh u našich bývalých národních sousedů je dosti specifický, aby si zasloužil maximální pozornost při přípravě. Tu tentokrát poněkud narušil kritický úsek mezi zatáčkemi 4 a 5, kde se odehrálo několik dramat.

Horko na Hungaroringu příliš nepokleslo - 31°C, trať 48°C a poměrně nízká vlhkost vzduchu (36 %) provázela bezmračná obloha. Piloti měli k dispozici pneumatiky C5 - C3 a čekalo se, jak budou pokračovat piloti po naznačených šancích v prvním tréninku.

Prvním pilotem na tratil byl Nico Hülkenberg, jenž po poledni pauzíroval ve prospěch Bearmana, následovaný Bottasem a Magnussenem. Nico také stanovil čas na ůvod: 1:20,201. Všichni piloti se po okruhu pohybovali na středně tvrdé směsi, jen McLareny po prvním pokusu sáhly po tvrdé - a překvapivě na ní byly rychlejší, i když to nebyl nijak vypovídající moment.

Do čela se dostal Pérez (1:18,568) a na konci první čtvrthodiny se na něj dotáhl týmový kolega (1:18,724), jenž si stěžoval na hůře fungující brzdy, ale vzápětí si mohli všichni odpočinout. Po 17 minutách se Leclerc při výjezdu ze zatáčky 4 se dostal daleko za obrubník, po jednom otočení narazil v krátkém intervalu zadní částí a poté levou přední do bariéry - přišel o pravou část předního spoileru. Zavlály červené vlajky, vůz byl odstraněn bagrem, následovala nutná kontrola a oprava bariéry se poněkud protáhla. Leclerca co boxů dopravil Medical Car. a po patnácti minutách od incidentu (28 minut před koncem tréninku) se opět všichni piloti seřadili v boxové uličce. Na okruh po této pauze vyrazili jako první Russell a Hamilton následovaní Hülkenbergem. 

Nastala pasáž kvalifikačních simulací. Základ stanovil Russell (1:18,294), ale záhy měl potíže na trati Zhou a dokonce musely na několik desítek vteřin zavlát žluté vlajky. Číňan se roztočil na stejném místě jako Leclerc, ale naštěstí hodiny vytočil na opačnou stranu a v zatáčce 5 jen těsně minul Péreze - ten o hrozbě věděl a uklidil se k vnějšímu okraji trati. Do třetice měl mezi zatáčkami 4 a 5 problém Piastri, ale vůz udržel na trati.

Norris se pak jako první dostal pod hranici 1:18,0, Verstappen na něj ztrácel 243 tisícin - obhájce titulu se trápil v prvním a poslední sektoru, naopak prostřední vykroužil naprosto famózně. Posledními, kdo na červených pneumatikách neměl čas, byli oba asijští piloti - a pochopitelně Leclerc, pro nějž trénink skončil. Trať se zapadajícím sluncem chladla, její teplota klesla o 4°C.

Norris po svém excelentním kole opět nasadil tvrdé pneumatiky, na nichž podle předpokladů ztrácel 2 - 3 vteřiny. Situace na trati se v té době uklidnila, kromě Norrise, Sainze jr. a Haasů se ostatní chystali na závěrečnou pasáž, v níž se zjevně většina soustředila na závodní simulaci, většinou na středně tvrdých pneumatikách. Přístup pilotů potvrdil čas Hamiltona - 1:25,236, Verstappena - 1:24,202 či Péreze - 1:24,136. V závěrečné desetiminutovce se na trať dostal i Zhou (po kontrole svého vozu po potížích) a Cunoda, jenž téměř celou část po restartu prostál u mechaniků. Byl také posledním, kdo si vylepšil čas - byť v jeho podání byl rozdíl mezi středně tvrdou a měkkou směsí 122 tisícin vteřiny. V samotném závěru si Norris trochu zariskoval v nájezdu do boxů a málem trefil vnější zídku. Malou perličku - maximální rychlost na rovince byla naměřena Russellovi a Magnussenovi (309 km/h), Leclerc, jenž toho příliš nenajel, byl jen o jeden kilometr pomalejší.

Druhý trénink ukázal slabiny některých pilotů zejména v zatáčkách 4 a 12. Svou roli určitě sehrála i čtvrthodinová vynucená přestávka, během níž trať počala pozvolna chladnout. Nelze proto dosažené časy považovat za zcela vypovídající.

GP Ma?arska (Hungaroring Sport RT)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:17,788
2. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:18,031
3. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:18,185
4. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:18,255
5. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:18,294
6. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:18,315
7. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:18,363
8. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:18,371
9. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:18,514
10. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:18,519
11. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:18,586
12. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:18,611
13. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:18,618
14. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:18,754
15. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:18,791
16. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:18,888
17. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:19,179
18. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:19,286
19. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:19,606
20. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:20,067

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy