Před samotným začátkem nebylo počasí nijak zvlášť rozdílné od předchozích tří tréninků, co se teplot týče - vzduch 20°C, trať 32°C a vlhkost vzduchu dosáhla 69 % - vítr vystoupal z 9,3 km/h během několika minut na 12,2 km/h. Stejně jako v předchozích částech kanadského víkendu měli piloti k dispozici pneumatiky tvrdosti C5-C3. Pět minut vedení závodu hodnotí riziko deště 80 procenty.
Q1 - 18 minut
Přízrak deště přiměl prakticky celé pole (s výjimkou Mercedesů) na nic nečekat, časy ovšem zdaleka nedosahovaly těch z předchozího tréninku. S ohledem na avizované problémy nikoho nepřekvapilo, že Ferrari se dostávaly do defenzívy a několikrát byly na hraně TOP 15. Verstappen zajel první měřitelný čas v hodnotě 1:15,194, ale poté celé pole poměrně stabilně zrychlovalo. Nebylo proto divu, že prakticky všichni piloti s výjimkou Zhoua zvládli zajet i přes poměrně značný provoz tři, někteří i čtyři měřené časy.
Viděli jsme i některé chyby - Sainz jr. musel první pokus kvůli vzdát za první zatáčkou kvůli vyjetí z trati, Pérez si stěžoval na velmi nízký přítlak, Stroll se otřel o Zeď šampionů, ale bez následků. Vyšetřována byla situace v zatáčce 4, kdy Piastri měl problémy s Hamiltonem a Cunodou, ale vše proběhlo jako všechna ostatní avizovaná vyšetřování bez postihu
V posledních pěti minutách začala trať zrychlovat a v přímém ohrožení se objevily oba Red Bully - Pérez byl stažen do boxů, aby se připravil na rozhodující pokus, ale dostal se jen na 15. místo, odkud ho do vyřazovací pětice poslal Albon. Pole bylo promíchané, ale z projevu na trati vypadaly nejlépe Mercedesy, Verstappen a solidně si vedli i piloti Aston Martinu.
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Ocon, Bottas, Hulkenberg, Zhou
Q2 - 15 minut
Na začátku bylo avizováno, že by déšť mohl dorazit běhen 20 minut, ale přesto se do boxové uličky, naskládali téměř všichni v čele s Russellem, Hamiltonem a Magnussenem. Ovšem ještě než vyrazili, začali si diváci oblékat pláštěnky. Norris dostal zprávu, že deštík se nejdřívě objeví v zatáčce 7, ale spíš to vypadalo, že si meteorologové s piloty tak trochu hrají. Trápení Ferrari pokračovalo, překvapivě dobře se držely WIlliamsy, ale vpředu kralovaly Mercedesy - Russell vykouzlil čas 1:11,742, Hamilton byl o 0,237 vteřiny pomalejší. Opět se ocitl v ohrožení Verstappen, ale podařilo se mu proklouznout do Q3 poměrně průměrným časem 1:12,549.
Poslední pokusy byly v podání Ferrari naprosto tragické - Sainz jr. sice chvíli držel naději, ale zhatil si ji sám, když v poslední šikaně dostal smyk a to ho stálo pár cenných setin. Leclerc měl finální pokus po dvou sektorech tak tragický, že ho ani nedokončil; proto ho stejně jako Péreze v Q1 přeskočil Albon a dovršil černý den rudých ořů z Maranella. Zklamaný Monačan odmítl cokoli komentovat, ale nakonec v rychlém rozhovoru prohlásil, že vůbec nechápe, proč byl na nejměkčí směsi tak pomalý. Za zmínku ještě stojí smyk Russella v zatáčce 4 zhruba pět minut před koncem, jenž mohl dopadnout hodně špatně. Však si také George ulevil výrazem Holly Molly do radiokomunikace.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Sainz jr., Magnussen, Sargeant, Gasly
Q3 - 12 minut
Tentokrát si Mercedesy v boxech počkaly, zatímco voj pilotů v boji za pole-position vedli Piastri, Cunoda a Norris. Zhruba v čase začátku Q3 mělo začít pršet, ale zřejmě i v Kanadě mají svou odbornici Honsovou, svítilo slunce a těch pár kapek vůbec nehrálo roli. Do čela se po prvních pokusech prosadily Stříbrné šípy, které nakonec vyjely až po čtyřech minutách. Časy byly pomalejší než v Q2, což byl paradox, protože třeba Leclerc by se svým časem uplatnil i zde. Pulbikum samozřejmě hnalo kupředu domácího Strolla, ale tomu se Q3 nepovedla, ani McLareny netahaly za kratší konec (Piastri 1:12,713, Norris 1:13,700!).
Proto oranžové vozy vyrazily k druhým pokusům už čtyři minuty před koncem a výrazně si polepšily, a dokonce zasáhly do triumvirátu Mercedesy-Verstappen. Nakonec se vše odehrálo opravdu na ostří nože a v poslední možné okamžiky. Verstappen vyrovnal na tisícinu vteřiny Russellův čas, George se nedokázal zlepšit a Hamilton mohl jenom litovat, že při prvním pokusu lehce smýkl svým vozem v poslední šikaně, protože zažil v několika vteřinách a po dvou nevyvedených sektorech něco jako volný pád. Nejlepší stejný kvalifikační čas jsme tu už nějaký ten pátek neměli, ale pravidlo platilo stále stejné - pole-position získal ten, kdo ho zajel první.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,000 |
2. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:12,000 |
3. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:12,103 |
4. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:12,178 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:12,572 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:12,228 |
7. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,280 |
8. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:12,414 |
9. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:12,701 |
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:12,796 |
11. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:12,691 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:12,728 |
13. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:12,736 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:12,916 |
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:12,940 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:13,326 |
17. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:13,366 |
18. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:13,435 |
19. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:13,978 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:14,292 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ