Azurové pobřeží nachystalo pro závodníky 21°C (trať ale byla podstatně teplejší - 34°C), vlhkost vzduchu poněkud poklesla na 59 % a ani vítr nebyl tak silný jako včera - 6,8 km/h.
Zatímco včera odpoledne se na trať hrnulo skoro celé startovní pole, tentokrát se piloti drželi zpátky. Nakonec vyjel jako první Russell a za ním oba McLareny, ty na středně tvrdé směsi, ale George se hned vrátil do boxů a sdělil inženýrům, že řízení je lepší, doleva zatáčí lehce, ale problém je s pravým rejdem. První čas tak zajel Magnussen (1:14,683), ale tenhle spíše informativní výkon na nějakou dobu zůstal nepřekonán.
Ve výjezdu ze zatáčky 16 ťukl Bottas pravým předním kolem o svodidla a to se vylomilo. Fin doplachtil do Rascasse a tam už nedokázal zatočit. Sice se ještě pokoušel nějak doplížit do boxů, ale nakonec museli nastoupit stewardi. Z tréninku uteklo 12:15 a zavlála červená vlajka. Nutno ale ke cti monackých maršálů říci, že odstranění nepojízdného Sauberu jim trvalo necelé čtyři minuty, neboť v tomto místě nemohli použít jeřáb.
Po restartu už se na trať vrhli prakticky všichni a s výjimkou Aston Martinu, jenž zkoušel středně tvrdé pneumatiky (Alonso 1:13,790, Stroll 1:14,540) všichni vsadili na nějměkčí směs. Dosažené časy postupně klesaly pod 1:13,0; poté se souboj zúžil na Ferrari, Red Bull a Mercedes a snahu dostat se co nejhlouběji pod limit 1:12,0. Jako první to dokázal Leclerc (1:11,977) a když se mu na dvě setiny přiblížil týmový kolega, vytasil další fenomenální čas.
Snažil se zejména Verstappen a s pravidelností měl většinou nejrychlejší první sektor, zato významně ztrácel ve druhém. Také se musel potýkat s velkým provozem - při prvním rychlém pokusu narazil za Tabákovou zatáčkou na shluk pěti vozů a jen si do vysílačky ulevil: "My God!" Magnussen zase vletěl do podobné skrumáže za tunelem a postěžoval si, že to bylo hodně nebezpečné.
Opět se putovalo mimo trať - Magnussen musel použít únikový prostor v Mirabeau, Hamilton a Piastri za Ste.Dévote, druhý jmenovaný navíc v S de la Piscine výrazně klepl o bariéru, ale naštěstí bez poškození. Lewis ještě nejspíš prověřil sílu podvozku v druhé šikaně u bazénu, kterou doslova přeskočil. Albon si stěžoval na přilnavost pneumatik (jsou v polovině kola pryč).
Stewardi museli řešit hned několik incidentů. Pérez dostihl Zhoua uprostřed S de la Piscine a i když Číňan dělal, co mohl, Mexičan se zjevnou frustrací prohlásil do radiokomunikace: "Co ten idiot vyvádí?" Dalším nositelem tohoto titulu byl Russell, jenž za tunelem zablokoval Norrise - komisaři tento incident hodlali vyšetřit po tréninku. A konečně se k jejich posouzení dostal i Verstappen, jenž v tunelu před průjezdem Cunody bez důvodu příliš zpomalil.
Nejlepší časy padaly v poslední desetiminutovce a na rozdíl od včerejška se pod hranici 1:12,0 dostalo podstatně víc přítomných. Leclerc zatím sedí pevně na trůnu Monte Carla a s výjimkou Verstappena mu ostatní hledí na záda, o to víc je vyrovnané pole od čtvrtého do devátého místa, kam se piloti seskládali do jedné setiny. Ale opět musíme připomenout, že chléb se bude lámat až za dvě hodiny.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:11,369 |
2. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:11,566 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:11,710 |
4. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:11,901 |
5. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:11,923 |
6. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:11,968 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:11,979 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:11,988 |
9. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:11,991 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:12,087 |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:12,144 |
12. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:12,180 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:12,192 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:12,216 |
15. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:12,331 |
16. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:12,472 |
17. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:12,703 |
18. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:12,829 |
19. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:13,830 |
20. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | nehoda |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ