Na začátku druhého tréninku se ale nezdálo, že by nějaké povětrnostní komplikace měly nastat - teplota 24°C (trať 32°C), vlhkost vzduchu 69 % a vítr vanul rychlostí 10,4 km/h - tedy podmínky velmi podobné předchizím jízdám. Většina týmů vsadila na středně tvrdé pneumatiky, pouze motory Honda poháněné vozy měly bílou směs. Pirelli pro Monaco připravilo stejné pneumatiky jako před týdnem, tedy rozpětí C5-C3.
Na trať vyrazili jako první Hamilton, Magnussen a Russell, ale za nimi se seřadilo téměř celé pole. Dosahované časy se pohybovaly v rozmezí 1:13,0 - 1:12,0. Tuto část ovládali Verstappen (1:12,278) a Leclerc (1.12,125). Teprve v závěru první dvacetiminutovky, kdy zjevně končilo období, vystřihl Leclerc jako první čas pod hranicí 1:12,0 - 1:11,573, čímž se konkurenci poměrně hodně vzdálil.
Závěr první poloviny tréninku se odehrával ve znamení kvalifikačních simulací - překvapivě se nedařilo Sainzovi, McLAren zase rozdělil své strategie rozdílně: Norris zkoušel měkké, Piastri středně tvrdé pneu. Red Bully na špici ztrácely a Pérez se vysloveně trápil - nedokázal se dostat pod hranici 1:12,0. Důrazně si stěžoval, že vůz je prakticky nemožné ovládat, zejména v zatáčce u kasina je neovladatelný. Verstappen si čtvrt hodiny před koncem tréninku zaznamenal menší incident s Cunodou, jenž se mu připletl do cesty za bazénem - Max Japonce předjel a zpomalil, aby mu v zatáčce La Rascasse rukou důrazně naznačil, co si o jeho chování myslí.
Poslední část už byla ve znamení závodní zkoušky, vozy kroužily ponejvíce na středně tvrdých pneu a časy byly oproti nejrychlejším časům o 4 - 5 vteřin pomalejší. Albon si v závěru stěžoval, že jeho vůz doslova "žere" pneumatiky už po třech čtyřech kolech - přitom Alex se vyšvihl překvapivě hodně vysoko.
Pro Monte Carlo je typické, že tu piloti otloukají své vozy v různých částech okruhu, takže jsem zaznamenali hned několik hlášení: I hit the wall. Povedlo se to Sargeantovi, jenž si pochroumal přední křídlo, Piastrimu, Verstappenovi (rovněž poznamenaný přední spoiler), Cunodovi, Oconovi, Strollovi a Gaslymu. Nejčastěji se tak stalo v druhé sérii zatáček za bazénem (Piastri, Ocon, Stroll, Gasly), Verstappen se potkal s bariérou v nejpomalejší zatáčce na trati, Cunodovi nevyšla poslední zatáčka před vjezdem na cílovou rovinku.
Leclerc sice uspokojil diváky, ale ani jeho pokusy nebyly bez vad. Dva po sobě musel stornovat kvůli chybám v zatáčce 6 a poté v Portier v místech, kde školácky havaroval v roce 1988 Ayrton Senna. Do třetice domácí miláček probrzdil v nájezdu do Ste. Dévote a musel zvolit únikovou zónu.
Nespokojen byl také Russell, po dvaceti minutách hlásil velké vibrace, zejména v zatáčce 11, takže se na jeho vůz vrhli mechanici a dávali dohromady přední zavěšení. Podruhé si v samotném závěru stěžoval na řídící tyč - důsledkem toho nebyly zrovna reprezentativní časy.
Charles Leclerc, jehož v boxech pečlivě sledoval mladší bratr, tedy zvládl druhou část monacké rulety. Je otázkou, nakolik budou tyto výsledky signifikantní, navíc podle déledobé předpovědi by zítra mělo v Monte Carlu pršet...
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:11,278 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:11,466 |
3. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:11,753 |
4. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:11,813 |
5. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:11,953 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:11,962 |
7. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:12,062 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:12,099 |
9. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:12,257 |
10. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:12,260 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:12,349 |
12. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:12,366 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:12,473 |
14. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:12,554 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:12,569 |
16. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | 1:12,577 |
17. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:12,750 |
18. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:12,790 |
19. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:13,057 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:13,773 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ