V 2. tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl | foto: Scuderia Ferrari

Odpolední druhá tréninková várka byla do jisté míry ovlivněna hrozbou nepříznivého počasí, protože predikce deště byla poměrně dost velká. Stejně jako v první části volili piloti stejný scénář - zahřátí na tvrdších směsích a potom kvalifikační simulace.

Na začátku druhého tréninku se ale nezdálo, že by nějaké povětrnostní komplikace měly nastat - teplota 24°C (trať 32°C), vlhkost vzduchu 69 % a vítr vanul rychlostí 10,4 km/h - tedy podmínky velmi podobné předchizím jízdám. Většina týmů vsadila na středně tvrdé pneumatiky, pouze motory Honda poháněné vozy měly bílou směs. Pirelli pro Monaco připravilo stejné pneumatiky jako před týdnem, tedy rozpětí C5-C3.

Na trať vyrazili jako první Hamilton, Magnussen a Russell, ale za nimi se seřadilo téměř celé pole. Dosahované časy se pohybovaly v rozmezí 1:13,0 - 1:12,0. Tuto část ovládali Verstappen (1:12,278) a Leclerc (1.12,125). Teprve v závěru první dvacetiminutovky, kdy zjevně končilo období, vystřihl Leclerc jako první čas pod hranicí 1:12,0 - 1:11,573, čímž se konkurenci poměrně hodně vzdálil.

Závěr první poloviny tréninku se odehrával ve znamení kvalifikačních simulací - překvapivě se nedařilo Sainzovi, McLAren zase rozdělil své strategie rozdílně: Norris zkoušel měkké, Piastri středně tvrdé pneu. Red Bully na špici ztrácely a Pérez se vysloveně trápil - nedokázal se dostat pod hranici 1:12,0. Důrazně si stěžoval, že vůz je prakticky nemožné ovládat, zejména v zatáčce u kasina je neovladatelný. Verstappen si čtvrt hodiny před koncem tréninku zaznamenal menší incident s Cunodou, jenž se mu připletl do cesty za bazénem - Max Japonce předjel a zpomalil, aby mu v zatáčce La Rascasse rukou důrazně naznačil, co si o jeho chování myslí.

Poslední část už byla ve znamení závodní zkoušky, vozy kroužily ponejvíce na středně tvrdých pneu a časy byly oproti nejrychlejším časům o 4 - 5 vteřin pomalejší. Albon si v závěru stěžoval, že jeho vůz doslova "žere" pneumatiky už po třech čtyřech kolech - přitom Alex se vyšvihl překvapivě hodně vysoko.

Pro Monte Carlo je typické, že tu piloti otloukají své vozy v různých částech okruhu, takže jsem zaznamenali hned několik hlášení: I hit the wall. Povedlo se to Sargeantovi, jenž si pochroumal přední křídlo, Piastrimu, Verstappenovi (rovněž poznamenaný přední spoiler), Cunodovi, Oconovi, Strollovi a Gaslymu. Nejčastěji se tak stalo v druhé sérii zatáček za bazénem (Piastri, Ocon, Stroll, Gasly), Verstappen se potkal s bariérou v nejpomalejší zatáčce na trati, Cunodovi nevyšla poslední zatáčka před vjezdem na cílovou rovinku. 

Leclerc sice uspokojil diváky, ale ani jeho pokusy nebyly bez vad. Dva po sobě musel stornovat kvůli chybám v zatáčce 6 a poté v Portier v místech, kde školácky havaroval v roce 1988 Ayrton Senna. Do třetice domácí miláček probrzdil v nájezdu do Ste. Dévote a musel zvolit únikovou zónu.

Nespokojen byl také Russell, po dvaceti minutách hlásil velké vibrace, zejména v zatáčce 11, takže se na jeho vůz vrhli mechanici a dávali dohromady přední zavěšení. Podruhé si v samotném závěru stěžoval na řídící tyč - důsledkem toho nebyly zrovna reprezentativní časy.

Charles Leclerc, jehož v boxech pečlivě sledoval mladší bratr, tedy zvládl druhou část monacké rulety. Je otázkou, nakolik budou tyto výsledky signifikantní, navíc podle déledobé předpovědi by zítra mělo v Monte Carlu pršet...

GP Monaka (Circuit de Monaco)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:11,278
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:11,466
3. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:11,753
4. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:11,813
5. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:11,953
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:11,962
7. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:12,062
8. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:12,099
9. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:12,257
10. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:12,260
11. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:12,349
12. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:12,366
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:12,473
14. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:12,554
15. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:12,569
16. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:12,577
17. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:12,750
18. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:12,790
19. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:13,057
20. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:13,773

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy