SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto) | foto: Aston Martin

První sprint v novém víkendovém formátu zpočátku mohl vypadat dramaticky, ale nakonec se stal - jako letos tradičně - kořistí bezkonkurenčního Verstappena. Britskou radost nenaplnil Norris, jehož šance klesly až příliš brzy.

Oproti včerejší kvalifikaci bylo nad šanghajskou tratí jasno, teploty se pohybovaly v intenci jako v předchozích případech (20°C / 29°C, 68 % vlhkost a prakticky bezvětří - 1,9 km/h). S ohledem na stokilometrovou vzdálenost se nečekaly žádné zastávky v boxech, proto s jedinou výjimkou nasadilo celé startovní pole středně tvrdou směs, pouze Russell vsadil na měkké pneumatiky.

Hamilton dobře odstartoval a dostal se po bok Norrise, jemuž v první dlouhé zatáčce poněkud podklouzl vůz, dostal se až za krajnici a propadl se na sedmé místo. Tím přišel o jakékoli šance vybojovat si premiérové vítězství v jakékoli závodní formě. Hamilton držel vedení před Verstappenem, jenž si stěžoval na problémy s baterií, ale pozvolna se blížil k Alonsovi - v 7. kole ho bez větších potíží předjel v zatáce 14 a mílovými kroky stahoval vedoucího Lewise. Jestliže měl pilot Mercedesu na začátku 8. kola náskok 1,685 vteřiny, pomohl Verstappenovi probrzděním ve čtrnácté zatáčce a v následujícím kole ho Holanďan na stejném místě bez problémů předjel. A v dalším kole už si vypracoval odstup 1,835 vteřiny!

Pozornost se tak přenesla na bitvu o třetí místo, která se táhla pět kol. Sainz jr. usilovně naháněl svého slavnějšího krajana - Alonso si v zatáčkovité pasáži vždy dokázal vypracovat mírný náskok, takže i přes DRS dokázal svou pozici bránit. Sainz jr. se proto v 16. kole rozhodl pro změnu taktiky a zaútočil už v zatáčce 5. Oba vozy jely bok po boku, v "sedmičce" se lehce dotkly, čehož dokázal využít Pérez (jehož tvrdě atakoval Leclerc) a prosmýkl se přes oba vozy. Alonso se po následujícím útoku Leclerca propadl až na 6. místo a bezprostředně poté hlásil poškození jedné z předních pneumatik, takže se propadl až na chvost startovního pole a na konci předposledního kola mu bylo nařízeno, aby monopost odstavil.

Bitva ale ještě pokračovala - Leclerc využil situace a v zatáčce 14 (ještě v 16. kole) na týmového kolegu zaútočil. Došlo k dalšímu lehkému ťukanci, ale Monačan nakonec uspěl a Sainz jr. byl rád, že v posledním kole uchránil svůj post před dotírajícím Norrisem.

Piastri z této skupiny poněkud odpadl a v závěru musel obhajovat svou příčku před finišujícím Russellem. Georgeovi risk s měkkou směsí vyšel: ve 2. kole zdolal Bottase, kolo poté Magnussena a k lítosti domácího publika i Zhoua (9. kolo). Číňan si vedl opravdu výborně s jedinou malou chybou na začátku závodu, kdy ve stejné zatáčce udělal podobnou chybu jako Norris, aniž by však přišel o své pořadí.

Na startu si ještě Stroll stěžoval, že ho Hülkenberg vytlačil mimo trať, ale komisaři tento incident nepovažovali za přestupek proti pravidlům. Nico se však postupně propadal a stěžoval si na nulový přítlak. Vzhledem k tomu, že se pozornost soustředila na tvrdou bitvu mezi 3. a 6. místem poněkud unikly další duely na počátku druhé desítky, ale protože se body dostávají jen za osm míst, nakonec byly zaznamenány pouze dva nebo tři duely, například mezi Bottasem a Ricciardem a Strollem s Gaslym. Leclerc si po dojezdu stěžoval na příliš tvrdý týmový boj a naznačil, že bude potřeba si uvnitř týmu pohovořit.

Verstappen opět dokázal svou neuvěřitelnou převahu, protože během deseti kol dokázal Hamiltonovi nadělit vždy vteřinu na okruh - je  ovšem také otázka, zda Lewis už jen nekontroloval situaci, protože bitva za jeho zády snižovala soupeřům možnost ho dostihnout.

GP ?íny (Shanghai International Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing 832:04,660
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 7+ 13,043
3. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing 6+ 15,258
4. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari 5+ 17,486
5. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari 4+ 20,696
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 3+ 22,088
7. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team 2+ 24,713
8. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 1+ 25,696
 
 
9. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber  + 31,951
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team  + 37,398
11. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T  + 37,840
12. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber  + 38,295
13. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team  + 39,841
14. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team  + 40,299
15. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team  + 40,838
16. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T  + 41,870
17. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing  + 42,998
18. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing  + 46,352
19. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team  + 49,630
20. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team  defekt pneu
 
 Nejrychlejší kolo:
  1 Max VERSTAPPEN Red Bull RB20
Red Bull RBPTH002
Pirelli   1:40,331
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy