Oproti včerejší kvalifikaci bylo nad šanghajskou tratí jasno, teploty se pohybovaly v intenci jako v předchozích případech (20°C / 29°C, 68 % vlhkost a prakticky bezvětří - 1,9 km/h). S ohledem na stokilometrovou vzdálenost se nečekaly žádné zastávky v boxech, proto s jedinou výjimkou nasadilo celé startovní pole středně tvrdou směs, pouze Russell vsadil na měkké pneumatiky.
Hamilton dobře odstartoval a dostal se po bok Norrise, jemuž v první dlouhé zatáčce poněkud podklouzl vůz, dostal se až za krajnici a propadl se na sedmé místo. Tím přišel o jakékoli šance vybojovat si premiérové vítězství v jakékoli závodní formě. Hamilton držel vedení před Verstappenem, jenž si stěžoval na problémy s baterií, ale pozvolna se blížil k Alonsovi - v 7. kole ho bez větších potíží předjel v zatáce 14 a mílovými kroky stahoval vedoucího Lewise. Jestliže měl pilot Mercedesu na začátku 8. kola náskok 1,685 vteřiny, pomohl Verstappenovi probrzděním ve čtrnácté zatáčce a v následujícím kole ho Holanďan na stejném místě bez problémů předjel. A v dalším kole už si vypracoval odstup 1,835 vteřiny!
Pozornost se tak přenesla na bitvu o třetí místo, která se táhla pět kol. Sainz jr. usilovně naháněl svého slavnějšího krajana - Alonso si v zatáčkovité pasáži vždy dokázal vypracovat mírný náskok, takže i přes DRS dokázal svou pozici bránit. Sainz jr. se proto v 16. kole rozhodl pro změnu taktiky a zaútočil už v zatáčce 5. Oba vozy jely bok po boku, v "sedmičce" se lehce dotkly, čehož dokázal využít Pérez (jehož tvrdě atakoval Leclerc) a prosmýkl se přes oba vozy. Alonso se po následujícím útoku Leclerca propadl až na 6. místo a bezprostředně poté hlásil poškození jedné z předních pneumatik, takže se propadl až na chvost startovního pole a na konci předposledního kola mu bylo nařízeno, aby monopost odstavil.
Bitva ale ještě pokračovala - Leclerc využil situace a v zatáčce 14 (ještě v 16. kole) na týmového kolegu zaútočil. Došlo k dalšímu lehkému ťukanci, ale Monačan nakonec uspěl a Sainz jr. byl rád, že v posledním kole uchránil svůj post před dotírajícím Norrisem.
Piastri z této skupiny poněkud odpadl a v závěru musel obhajovat svou příčku před finišujícím Russellem. Georgeovi risk s měkkou směsí vyšel: ve 2. kole zdolal Bottase, kolo poté Magnussena a k lítosti domácího publika i Zhoua (9. kolo). Číňan si vedl opravdu výborně s jedinou malou chybou na začátku závodu, kdy ve stejné zatáčce udělal podobnou chybu jako Norris, aniž by však přišel o své pořadí.
Na startu si ještě Stroll stěžoval, že ho Hülkenberg vytlačil mimo trať, ale komisaři tento incident nepovažovali za přestupek proti pravidlům. Nico se však postupně propadal a stěžoval si na nulový přítlak. Vzhledem k tomu, že se pozornost soustředila na tvrdou bitvu mezi 3. a 6. místem poněkud unikly další duely na počátku druhé desítky, ale protože se body dostávají jen za osm míst, nakonec byly zaznamenány pouze dva nebo tři duely, například mezi Bottasem a Ricciardem a Strollem s Gaslym. Leclerc si po dojezdu stěžoval na příliš tvrdý týmový boj a naznačil, že bude potřeba si uvnitř týmu pohovořit.
Verstappen opět dokázal svou neuvěřitelnou převahu, protože během deseti kol dokázal Hamiltonovi nadělit vždy vteřinu na okruh - je ovšem také otázka, zda Lewis už jen nekontroloval situaci, protože bitva za jeho zády snižovala soupeřům možnost ho dostihnout.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 8 | 32:04,660 | |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 7 | + 13,043 | |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 6 | + 15,258 | |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 5 | + 17,486 | |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 4 | + 20,696 | |
6. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 3 | + 22,088 | |
7. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 2 | + 24,713 | |
8. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1 | + 25,696 | |
9. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | + 31,951 | ||
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | + 37,398 | ||
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Visa Cash App RB Formula One T | + 37,840 | ||
12. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | + 38,295 | ||
13. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | + 39,841 | ||
14. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | + 40,299 | ||
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | + 40,838 | ||
16. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | + 41,870 | ||
17. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | + 42,998 | ||
18. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | + 46,352 | ||
19. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | + 49,630 | ||
20. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | defekt pneu | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
1 | Max VERSTAPPEN |
Red Bull RB20 Red Bull RBPTH002 |
1:40,331 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ