Po pro někoho překvapivé kvalifikaci padaly otázky, zda se Ferrari v závodním režimu dokáže postavit Red Bullu, naopak minimální šance na úspěch se dávaly Mercedesu. Startovní pole se k úvodnímu klání na trati Sakhir seřadilo s jedinou výjimkou na nejměkčí směsi (v ranku Pirelli C1), pouze McLaren s ohledem na bídný výkon v kvalifikaci zvolil středně tvrdou směs. Predikce zastávek se však klonily ke dvěma, dokonce i třem pit-stopům.
Start se obešel bez zásadních problémů, několik náznaků dramatických situací rychle odeznělo, takže nakonec byl největším překvapením pád Bottase na 14. příčku, pokles Péreze mimo TOP 5 a poté lehká kolize Ocona se Schumacherem, která neušla bdělým komisařům. Startovní pole se seřadilo následovně: Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Hamilton, Magnussen, Pérez, Russell, Gasly, Alonso a Ocon. Pérez záhy začal dobývat zpět ztracená místa, Leclerc pomalu ujížděl Verstappenovi, Ocon se dočkal penalizace 5 vteřin za způsobení kolize se Schumacherem.
Výměny začal už ve 12. kole Hamilton, zvolil tvrdou směs a po dvou kolech už toto rozhodnutí kritizoval. Verstappen zamířil k mechanikům v 15. kole stejně jako Sainz jr., Leclerc na to reagoval o kolo později - oba soupeři zůstali na nejměkčí směsi - přičemž jeho více než třívteřinový náskok se rozplynul jak máslo na pánvi. Holanďan v nájezdu do první zatáčky 17. kola posunul svůj Red Bull před Ferrari, ale Charles na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 kontroval a vzal si vedení zpět. 18. kolo vypadalo jak přes kopírák - opět útok Maxe a Charlesova odpověď. Do třetice už to obhájce titulu přehnal, útok z větší dálky skončil probržděním a spálenou ploškou na pravé přední pneumatice - od té doby měl Monačan klid a mohl pomalu přidávat setinky ke svému náskoku.
Podruhé Verstappen vyměnil pneumatiky za středně tvrdé ve 31. kole a Leclerc opět reagoval v následujícím kole - tentokrát se Max do jeho závětří sice dostal, ale nikoli tak těsně, aby vedoucího pilota ohrozil. Do třetice to zkusili u Red Bullu ve 44. kole, kdy vrátili Maxovi červené pneumatiky, ale o dvě kola později odstavil v oblasti zatáčky 3 svůj vůz Gasly a Leclerc v režimu avizovaného safety caru mohl v klidu vyměnit pneumatiky vlastně zadarmo (47. kolo).
Během SC si Verstappen stěžoval na problémy s řízením a navíc se mu vůbec nepovedl restart - měl co dělat, aby uhájil pozici před Sainzem jr. Kalich hořkosti dopil tři kola před koncem - Španělovo Ferrari se před něj přehnalo na rovince za zatáčkou 10 a o pár set metrů později vůz mistra světa zpomalil a pouštěl před sebe jedno auto za druhým. Holanďan si stěžoval na absenci rekuperované energie, dojel do boxů a závod musel vzdát. Ferrari tak poprvé od Singapuru 2019 nejen opět slavilo vítězství v závodě, ale navíc si nadělilo velmi ceněné double s bonusem za nejrychlejší kolo v podání Leclerca.
Černý den Red Bullu ještě neskončil. Po odstoupení Verstappena si začal stěžovat na pokles výkonu i Pérez. Za zády měl dotírajícího Hamiltona, ale zdálo se, že "Checo" bronzovou příčku uhájí, protože i přes použití DRS se Britův Mercedes na cílové rovince dopředu nedostal. Jenže v první zatáčce posledního kola došlo k zablokování Mexičanových zadních kol a jeho vůz se postavil napříč trati.
Velký příběh napsal Kevin Magnussen. Už jeho postavení na startu bylo překvapením a Kevin na startu dokonce útočil na pátou příčku Hamiltona. Pak ale dvakrát nezvládl zatáčku 1, což ho stálo pozici ve prospěch Péreze (3. kolo) a Russella (4. kolo). Nicméně Dán bez potíží obhajoval postavení v první desítce a sedmé místo, na němž kromě výměn absolvoval značnou část závodu, mu na konci hodně zesládlo díky problémům Red Bullu. Škoda několika slabších momentů Micka Schumachera, Haas mohl slavit nečekaný výsledek. I tak přivezl Kevin v jediném závodě víc bodů, než americká značka získala za dvě poslední sezóny.
Bottas se po počátečním propadu prokousával usilovně vpřed a nakonec se mu vhodnou volbou strategie povedlo dostat hned za Magnussena. Jeho kolega, nováček Guanyu Zhou, předvedl několik velmi dobrých soubojů bez bázně a hany, přitom jeho jízda byla prostá jakýchkoli zaváhání. I proto mohl oslavit nejen premiérové projetí čínského závodníka pod šachovnicovou vlajkou, ale navíc na bodované pozici.
O konec startovního pole se přetahovaly v nelichotivých soubojích McLaren, Williams a Aston Martin. Piloti těchto tří stájí si několikrát vyměnili pozice, ale do dění v TOP 10 neměli šanci zasáhnout. Po odstoupení Gaslyho, jemuž vzplanula AlphaTauri nedaleko od místa, kde v roce 2020 shořel Grosjeanův Haas, obhájil čest značky Cunoda, jenž ovšem finální souboj s Bottasem prohrál. U Alpine se bojovalo o každý bod a vyvrcholením byl interní duel Alondsa s Oconem ve 38. kole, kdy si Esteban na veterána v zatáčce 1 důrazně vyšlápl.
Sezóna začala velmi atraktivně a jen málokdo asi čekal, že Ferrari kompletně "vykrade dům", ale jeho výkon byl opravdu vynikající a triumf zasloužený. Už za týden si budeme moci v Djeddahu zodpovědět vtíravou otázku, zda nešlo jen o "první vyhrání, co z kapsy vyhání."
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 26 | vítez | |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 18 | + 5,598 | |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 15 | + 9,675 | |
4. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 12 | + 11,211 | |
5. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 10 | + 14,754 | |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 8 | + 16,119 | |
7. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 6 | + 19,423 | |
8. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 4 | + 20,386 | |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 2 | + 22,390 | |
10. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1 | + 23,064 | |
11. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | + 32,574 | ||
12. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | + 45,873 | ||
13. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | + 53,932 | ||
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | + 54,975 | ||
15. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | + 56,335 | ||
16. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | + 1:01,795 | ||
17. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | + 1:03,829 | ||
18. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | nedokoncil | ||
19. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | nedokoncil | ||
DNF | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | nedokoncil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ