Souboj Hamilton - Verstappen ozdobil i třetí trénink

Antonio Giovinazzi je smutným hrdinou posledního tréninku | foto: Alfa Romeo Racing

Poslední zkouška před odpolední kvalifikací většinou jenom naznačí, ale nepodá rozhodující nápovědu. Tentokrát to byl Hamilton, kdo se mohl usmívat, ale odstup byl zase tak minimální, že s nějakými projevy radosti nejspíš počká až dobu po 16. hodině.

V první třetině posledních volných jízd nikdo na trať nespěchal, nakonec tak jako první učinili piloti Haasu - Mazepin na středně tvrdé, Schumacher na měkké směsi. Toto rozdělení pneumatik pak panovalo i u ostatních týmů. Mazepin první měřený okruh zajel za 1:25,419, vzápětí Schumacher snížil hodnotu nejlepšího času na 1:22,804 a poté 1:21,898.

K Haasům se přidali Cunoda, Räikkönen a Sainz jr. - Kimi na měkkých, další na žluté označených pláštích. Fin se také ujal průběžného vedení v tréninku, těsně před koncem první čtvrthodiny stanovil čas 1:19,267. To už na trati kroužil Hamilton a pochopitelně si převzal vedení (1:18,587), ale celé kolo viditelně bojoval s přetáčivostí a v poslední zatáčce musel zjevně ubrat plyn, aby vyrovnal náznak smyk. Po kratičké zastávce u mechaniků kvůli potížím s pneumatikou ještě vylepšil svůj výkon (1:18,204), ale to už mu dýchal na záda Verstappen.

Holanďan zajel svůj úvodní čas na měkké směsi (1,17,510) a Hamiltonovi tak "naložil" 0,694 vteřiny - že měl všechny tři sektory fialové asi netřeba dodávat. Vzápětí však do hry promluvil i Bottas - ten sice Verstappena zdolal jen v sektoru dva a tři, ale celkově pilota Red Bullu předstihl časem 1:17,428. Těsně před závěrečnou dvacetiminutovkou se Valtteri rozjel ke druhému pokusu a výrazně si polepšil: 1:17,055. Kolo dokončil těsně před přerušením tréninku kvůli nehodě Schumachera v zatáčce 11. Mickovi ve vysoké rychlosti ustřelila záď jeho Haasu, auto se otočilo a bokem naletělo na svodidla. Trénink byl na sedm minut přerušen a hned po zelených světlech se trať rychle zaplnila. 

Verstappen získal už v prvním sektoru na Bottasův čas 0,3 vteřiny, a i když v posledním mírně ztratil, nakonec šel do pomyslného čela. Hamilton však ve Verstappenově závěsu dokázal vyždímat opět ze sebe a svého stroje prestižní maximum a dva fialové sektory (druhý a třetí) znamenaly nejlepší čas.

Do nebezpečné situace se dostal Stroll: když se vozy vracely do boxů, vyjížděl z garáže Giovinazzi a došlo ke kolizi, při níž Lance přišel o přední spoiler. Další incident budou komisaři vyšetřovat mezi Gaslym a opět Giovinazzim. V tomto případě Pierre objel pomalu jedoucí alfu v nájezdu do pit-lane, protože dokončoval rychlé kolo - to samozřejmě tímto incidentem padlo.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1.16,826
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1.16,914
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas F1 Team1.17,055
4. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1.17,497
5. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1.17,520
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1.17,772
7. 11 Sergio PÉREZ mexRed Bull Racing1.17,917
8. 3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Team1.17,942
9. 14 Fernando ALONSO espAlpine F1 Team1.17,992
10. 18 Lance STROLL canAston Martin Cognizant F1 Team1.18,050
11. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri Honda1.18,115
12. 31 Esteban OCON fraAlpine F1 Team1.18,174
13. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Cognizant F1 Team1.18,235
14. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri Honda1.18,461
15. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing ORLEN1.18,683
16. 63 George RUSSELL gbrWilliams Racing1.18,794
17. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing1.18,821
18. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing ORLEN1.19,113
19. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team1.19,406
20. 9 Nikita MAZEPIN rusHaas F1 Team1.19,933

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy