Proč používat zimní pneumatiky?

Petr Horák, 12. prosince 2003, 03:02 Google+

Společnost Barum Continental se nám nyní pokusí vysvětlit, proč je dobré používat v zimním období zimní pneumatiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

• Zimní pneumatiky poskytují maximální bezpečí při teplotách nižších než 7 ºC.
• Směs použitá na výrobu zimních pneumatik nemůže na rozdíl od letní směsi „zmrznout“ či „ztuhnout“, zimní pláště tedy poskytují vysoký jízdní komfort a maximální míru bezpečí.
• Nové moderní dezény zimních pneumatik jsou stejně atraktivní jako dezény letních plášťů.
• Současné zimní pneumatiky se svým komfortem a nízkou hladinou hlučnosti rovnají letním plášťům. Mimo to díky použité silika směsi mají daleko delší životnost a lépe odolávají opotřebení.
• Podle platné legislativy některých zemí může mít jízda s nevhodnými pneumatikami dokonce právní důsledky nebo se může také odrazit v pojistném krytí.

Následující graf zobrazuje výsledek měření brzdné dráhy zimní a letní pneumatiky na sněhu při rychlosti 50 km/h. Brzdná dráha automobilu s zimní pneumatikou je o 8 metrů kratší než brzdná dráha automobilu řidiče, který i na zasněžené vozovce jezdí s letními pneumatikami.

Stejně názorný je i druhý graf. Tentokrát byla rychlost vozidla 30 km/h a povrch vozovky byl pokryt vrstvou ledu. Brzdná dráha vozidla se zimními pneumatikami je i při tak nízké rychlosti o 11 metrů kratší.

Při používání zimních pneumatik by mělo být pamatováno na kontrolu hloubky dezénu pneumatiky. V případě, že hloubka dezénu poklesne pod 4 mm, doporučujeme použít tyto zimní pneumatiky pro dojetí v letní sezóně. Musíme však počítat s tím, že zimní pneumatiky mají při vyšších teplotách delší brzdnou dráhu než pláště letní.

Barum Continenatal

Vytisknout

Diskuze: Proč používat zimní pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

reklama

Doporučujeme

Premiéra interaktivního podvozku IDSPlus - anotační foto

Premiéra interaktivního podvozku IDSPlus

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud