DISKUZE K ČLÁNKU Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů
Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel002995
(Hlasovali 5 lidé)
27.03.2018 12:39
Je to nesmysl něco zakazovat, kór když si může… »
» uzivatel002995
(Hlasovali 4 lidé)
27.03.2018 14:38
Takže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel002995
14:42 27.03.2018 89.111.73.XXX
FIA si musí hlídat to co požaduje. Použití musí být stanoveno předem a tím pádem musí být jasně daná omezení. Uvádí se většinou jen počty použití nebo asi i km. Takže pak záleží na týmech, jak se s tím poperou. Neviděl bych to tak černě. Zákazníci Mercedesu jsou dle mého naprosto v pohodě a spokojeni. Je třeba hlídat parametry jako max. rychlost atd., tam kde je to měřitelné a prokazatelné.
uzivatel002995
14:38 27.03.2018 89.111.77.XXX
Takže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu utahovat? Když se rozvážou tak červená? Míč resp. trať je pro všechny stejná. To je v pohodě.
Spíše je to o tom, že když mně chcípla koza, tak ať chcípne i sousedovi. Místo toho by se měl každý starat o tu svou kozu ať maká funguje jak má
Spíše je to o tom, že když mně chcípla koza, tak ať chcípne i sousedovi. Místo toho by se měl každý starat o tu svou kozu ať maká funguje jak má
Situs
14:38 27.03.2018 85.70.164.XXX
Tak to je, pokud teda někdo nepřijde s tím že změny režimů motorů je aktivní aerodynamika Ono vše ovlivňuje aerodynamiku, i různá rychlost sama o sobě Renault si již také trochu fouká na křídlo, a spekulace zda si kvůli tomu nehraje s mapy motoru už také padla. Tím chci říci že když FIA bude chtít, cestu si najde, ačkoliv uplně fér by to nebylo.
Kevin
14:19 27.03.2018 80.250.30.XXX
Dal sem Ti plus. Mně taky dominance Mercedesu ne úplně baví a sem přesvědčený, jejich kvalitní motor je základem úspěchu celé té roky trvající dominance. Dnešní technika je tak propracovaná, že ten náskok, který si přinesli vývojem motru dopředu vzhledem k chystaným prvidlům je prakticky nesmazatelný. To by zřejmě nebyl schopen dohnat žádný motorář, ikdyby si současné pozice prohodil Renault s Mercedesem. Já jen přemýšlím nad tím zákazem jako takovým, jestli je to krok správným směrem. Že se v minulosti měnilo kde co, aby se zneškodnil náskok dominantního týmu, to se stávalo. Většinou se na konci cyklu změnily komplet pravidla a bylo, ted by změna měla přijít na rok 2021. Že se zpřísnoval průhyb křídel, ač kvůli Redbullu, tak to se dotlo všech, že se hledaly zákazy v oblasti pohyblivé aerodynamiky a další, všechno beru. Křídla se mění pořád, je to jen kus karbonu, dá se na to adaptovat rychle. No hrábnout do hardwaru, který někdo evolučně vyvíjí roky, protože ostatní se nemohou dotáhnout, tak to mi nepříjde fér. Po takové změně by možná neprskal jen Mercedes, ale i jeho odběratelé. Dám smyšlená čísla, nyní Renault také dokáže navýšit kvalifikační výkon, třeba o 10 koní, Ferrari o 20 a Mercedes o 30. Po zákazu by to mohlo změnit rozložení sil v kvaldě, ale třeba taky ne nebo jen trochu. Nevím, jestli má cenu kvůli tomuto otvírat pandořinu skřínku, přeci jen to není jen kůs kastle a karbonu, je to roky vyvíjený produkt. Já na to ani tak nekoukám jako na mapu, spíš jako kus hardwaru, kde se podařilo konstruktérům zvýšit životnost a tak mohou motor po určitou dobu víc ždímat. Rozdíl je právě v té životnosti, Renault by mohl mít podobný výkon, ale už by nevydržel těch 7 závodů, ale jen dva. Prostě mi to příjde jako konkrétní účelové zásahování do výkonnosti nesrovnatelné třeba se spřísňováním flexibility křídel a to se mi moc nelíbí.
airwar1939
14:14 27.03.2018 176.74.141.XXX
Co ti na tom příjde nemilého? Vždyť je to přece logické, že motor když má vydržet sedm závodních víkundů, musí být provozován v nějakém konzervativnějším módu, a že do agresivnějšího módu může být převeden jen na velice omezenou dobu. Stejně je to v každém vytrvalostním sportu, fotbalisti se také po trávníku 95% času jen plouží.
Radon
14:03 27.03.2018 84.242.97.XXX
Mně to milý není, pokud něco jako "party mód" existuje. A já tomu věřím.
Nicméně zakazovat to je, jak už tu psali jiní, hovadina, protože tam není nic proti pravidlům a riziko si nese Mercedes sám (pokud to motor nepřežije). Ukuchtili to líp, než ostatní, tak ať ostatní zaberou a doženou je. Třeba i něčím jiným. To je fér.
Nicméně zakazovat to je, jak už tu psali jiní, hovadina, protože tam není nic proti pravidlům a riziko si nese Mercedes sám (pokud to motor nepřežije). Ukuchtili to líp, než ostatní, tak ať ostatní zaberou a doženou je. Třeba i něčím jiným. To je fér.
Kevin
13:50 27.03.2018 80.250.30.XXX
Tohle by ale měly rozhřešit komisaři na základě telemetrie. Jestli Mercedes může přidat třeba dvacet koníků a jeho zákazníci ne, tak tohle snad jsou techničtí komisaři schopni ohlídat. Mercedeš má mít údajně tu agresivní mapu možnost použít na 30-40 kol po dobu životnosti motoru. Jak s tím nakládají zákazníci nevím, ale Mercedes je v první části kvalifiakce dost rychlý na to, aby ji nemusel použít. Jestli ji zákazníci použivají hned od začátku nevím, ale divil bych se pokud ne.
Kevin
13:37 27.03.2018 80.250.30.XXX
Pořád mi to příjde jako rozdíl srovnávat olejíček a ty změny které navrhuješ. Olejíček byla šedá zóna, obcházení pravidel, obcházel se tím průtok i hmotnost paliva pro závod. To nemohu považovat za to stejné, jako zakázat legální mapování. A mam je spousta. Jiné týmy mohou mít promakané třeba jiné mapy, ne na maximální výkonnost, ale třeba konstantní závodní výkon k co nejnižší spotřebě. Prostě Mercedes motor, to že dovoluje nejvyšší navýšiní výkonu oproti závodnímu režímu je jeho vlastnost, ne "podvod" jako olej.
Situs
13:30 27.03.2018 85.70.164.XXX
No když ti třeba Mercedes řekne že ho můžeš použít jen jednou v Q a musíš splnit nějaké parametry, tak ho nakonec může užít třeba i jen on sám. Williams a FI skoro žádného zlepšení mezi Q1 a Q2 nedosáhli, U továrny to dělá sekunda na část Q Pokud ho nepoužili už v Q1 tak je podle mě jasné že ani jeden odběratel Mercedesu se žádného navýšení nedočkal.
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek