14:19 27.03.2018
80.250.30.XXX
Dal sem Ti plus. Mně taky dominance Mercedesu ne úplně baví a sem přesvědčený, jejich kvalitní motor je základem úspěchu celé té roky trvající dominance. Dnešní technika je tak propracovaná, že ten náskok, který si přinesli vývojem motru dopředu vzhledem k chystaným prvidlům je prakticky nesmazatelný. To by zřejmě nebyl schopen dohnat žádný motorář, ikdyby si současné pozice prohodil Renault s Mercedesem. Já jen přemýšlím nad tím zákazem jako takovým, jestli je to krok správným směrem. Že se v minulosti měnilo kde co, aby se zneškodnil náskok dominantního týmu, to se stávalo. Většinou se na konci cyklu změnily komplet pravidla a bylo, ted by změna měla přijít na rok 2021. Že se zpřísnoval průhyb křídel, ač kvůli Redbullu, tak to se dotlo všech, že se hledaly zákazy v oblasti pohyblivé aerodynamiky a další, všechno beru. Křídla se mění pořád, je to jen kus karbonu, dá se na to adaptovat rychle. No hrábnout do hardwaru, který někdo evolučně vyvíjí roky, protože ostatní se nemohou dotáhnout, tak to mi nepříjde fér. Po takové změně by možná neprskal jen Mercedes, ale i jeho odběratelé. Dám smyšlená čísla, nyní Renault také dokáže navýšit kvalifikační výkon, třeba o 10 koní, Ferrari o 20 a Mercedes o 30. Po zákazu by to mohlo změnit rozložení sil v kvaldě, ale třeba taky ne nebo jen trochu. Nevím, jestli má cenu kvůli tomuto otvírat pandořinu skřínku, přeci jen to není jen kůs kastle a karbonu, je to roky vyvíjený produkt. Já na to ani tak nekoukám jako na mapu, spíš jako kus hardwaru, kde se podařilo konstruktérům zvýšit životnost a tak mohou motor po určitou dobu víc ždímat. Rozdíl je právě v té životnosti, Renault by mohl mít podobný výkon, ale už by nevydržel těch 7 závodů, ale jen dva. Prostě mi to příjde jako konkrétní účelové zásahování do výkonnosti nesrovnatelné třeba se spřísňováním flexibility křídel a to se mi moc nelíbí.