DISKUZE K ČLÁNKU "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost nesouhlasí s všeobecně rozšířeným názorem, že by současné pohonné jednotky ve Formuli 1 byly příliš drahé. Za posledních 15 let podle něj jejich cena klesla přibližně o polovinu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 22.01.2018 10:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 12:39
Fakt nevím. Ale tipl bych si, že i ten čtvrtý,… »
» eliSKA-PUNKova (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 15:43
Uz to tu nekdo kdysi psal, ze podstatne jsou… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 20:32
zase ferrari, že měla honda motor co dal 2 kola a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Tak úplně s tebou nesouhlasím. F1 je a bude vždy jediná. Má bezmála 70 letou tradici, která ji opravňuje k jedinečnosti. A je téměř jedno co tam jezdí. Ještě před třemi lety jste tu žehrali na úroveň F1. Kecy o zvuku vysavačů, či sekaček trávy a rychlosti jako GP2 tu zaznívaly od většiny zdejších odborníků.
A najednou ti samí odborníci obhajují tu samou F1, jako královnu motorsportu?
Pokud v F1 budou peníze a špičkoví inženýři, tak technická pravidla jsou druhořadá. Oni dokážou v krátké době vytvořit dostatečně rychlá auta na to, aby porážela všechny série.
Automobilky nejsou vše. Po tragédii v LeMans odešl zrovna Mercedes, který patřil v té době též k lídrům, zcela ze závodních okruhů. A poznamenalo to byznys? Stala se F1, nebo LeMans méně prestižní?
Já Liberty docela fandím v jejich snahách a jsem zvědav, co vše se jim podaří naplnit. A držím jim palce, abychom se dočkali alespoň trošku spravedlivější soutěže, než tomu bývalo a je doposud.
A klidně bych šel i do rizika, že protěžované Ferrari či Mercedes opustí F1 a založí si svůj Marchione Cup. Protože. I je by to stálo spousty peněz navíc a spoustu práce navíc a pořád by byla F1 prestižnějším podnikem a to i bez těchto dvou. Zajímalo by mě, kdo by jezdil truc Cup a zda by přistoupil na 90 mil. dolarů bonusu pro Ferrari za nic a právo veta navrch? Už vidím, jak se tam všichni hrnou za těchto podmínek.
Ne, jone. Bernie ten business nedělal dobře. Výsledkem jeho snažení jsou závody v exotických zemích před poloprázdnými, nebo prázdnými tribunami. Úbytek fanoušků, úbytek účastníků (týmů) a fakt, že se do prestižní F1 nikdo zrovna nehrne, ať už jako dodavatel, nebo účastník.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Celé je to jeden velký nesmysl. Das ist Motorsport. 03 Jestli Tě to celé tak irituje, koukej na curling. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
To je gól. 12 Takže Cosworth tehdy chtěl za 2 roky starý motor, který i v aktuální konfiguraci průměrný 15 milionů za sezónu a kritizují cenu 18 milionů za sezónu za aktuální produkt? 12 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Však jsou. Bude to přechod k elektromobilům. Diesely už to mají za pár a jakmile se budou všichni soustředit jen na benzínové hybridy, tak se to rychle zužitkuje. Dále se to bude více a více elektrizovat, ale spalovací "dobíječka" pro případ nouze tam bude ještě hodně dlouho. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Tohle je těžké. Buď tam budou automobilky a F1 bude špička motorsportu. Nebo tam budou menší specialisti (Cosworth, Williams, ...) a úroveň bude o trochu lepší než GP2. Ano, závody jako závody. Ale je to jako s Formulí Renault. Renault pouští na jejich dny fanoušky zdarma, aby byly plné tribuny. Sám jsem se několikrát zúčastnil a úroveň WSR je parádní. Formulové závody 2.0 a 3.5 jsou super, 2x denně demonstrace 2 roky starého monopostu F1 také. Stejně jako by mohlo být GP2 a GP1, s demonstrací pár let starého monopostu F1 ... Určitě chápeš, kam tím mířím. Stačí o trochu menší prestiž a už tam není prostor na takový business.
Problém je v tom, že automobilky to stojí strašné peníze. Co za to chtějí? Soutěžit na absolutní špici špičky motorsportu. Ferrari i Mercedes jsou toho moc dobře vědomí, stejně jako Renault a Honda (byť oni to neventilují do éteru). Bernie v tomhle uměl chodit perfektně. Sice jsem si posledních pár let říkal, že už senilní, ale očividně tomuhle businessu bude rozumět více než Liberty i ve 100 letech ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
vím že mám pravdu (alespoň se to v té době psalo) taky minardi v podstatě v každé sezoně odcházelo, ale dokázali se udržet a nakonec to prodali red bullu. Byli v podstatě trpěným týmem, když se přecházelo z V10 na V8 tak měli vyjímku a jezdili s V10 s omezenýma otáčkama. Dokázali se v šampionátu držet v podstatě jen s penězma co jim dodali jezdci a to byla cena za sedačku podstatně níž než v současnosti...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
eliSKA-PUNKova

eliSKA-PUNKova

178.41.117.XXX
Treba symbolicky do roku 2023 (vcetne), aby se uzavrel 10lety cyklus a abychom sklidili alespon nejake ovoce zmen z roku 2013 a 4-5 let si uzili vyrovnane zavodeni...co si rozhodne neuzijem, pokud se to od 2020 opet zmeni. Ostatne Ross Brawn rikal ze je nesmyslem porad menit pravidla a musi byt nejaka dlouholeta vize, tak at se toho drzi a da si dostatek casu na jeji poradne promysleni.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Já jsem klidně za uvolnění, ať od roku 2020 dají nová pravidla kde bude V6 - 2 krát turbo a jednoduchej kers. To je myslím dnes technologické minimum, na nic horšího by neměla Formule 1 přistoupit. Ale i do takových motorů bude třeba investovat alespoň 100 milionů do vývoje. A pak máme dva scénáře:

V tom prvním na to automobilky přistoupí, Mercedes dál bude mít svůj tým, a bude zásobovat FI a Williams. Ferrari bude zásobovat sebem AlfaRomeo Sauber a Maserati Haas, Renault sebe a McLaren, a Honda RB a TR.

A komu bude dodávat motory Cosworth?

A nebo je druhý scénář, Mercedes se na to vykašle, budeme mít najednou jen devět týmů, a rozdíl bude v tom že FI a Williams přejdou k Renaultu.

A komu bude dodávat motory Cosworth?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Do budoucna by se to uvolnit mělo, to jest aby "někdo" motorově mohl, či měl možnost a mělo to ekonomcký smysl, přijít dělat bussines do F1.
Síla je teď na straně automobilek a to není ideální, sily by měli být vyrovnané, jinak to nebude fungovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.48.52.XXX
[odkaz na stránku]

Třeba máš pravdu, stále se mi to nezdá...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.48.52.XXX
Ty tvrdíš něco co je logicky nemožné, tak to dokaž... Za tyhle prachy by neměli ani motory ani žádný vývoj apod... Nejspš sis zapamatoval něco vytrženého z kontextu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak si to najdi, jezdili za 20 mega, měli upravené staré vozy, neměli aktuální motory, ale dokázali se účastnit. Nestavěli zkrátka úplně nový vůz pro každou sezonu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ano, ale byl to od počátku nesmysl, pokud to chtěli zakonzervovat, tak měli nechat první sezonu volnou a teprve potom přitahovat šrouby...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Dříve byl na sezónu neomezený počet levnějších motorů, takže podle jejich spotřeby pak vycházela cena. Co vím, tak Cosworth v dobách své největší slávy dělal repasi motoru po 500 km, což je jeden závodní víkend. Poslední roky byl počet motorů omezená na 5 - 4 - 3, tedy i když je motor drahý, tak celkové roční náklady na ně nejsou zase tak vysoké. Ovšem otázkou je, kolik motorů a nebo jejich penalizovaných komponentů za sezónu stáj skutečně spotřebuje a kdo ty navíc platí a v jaké výši.
Asi tak - všechno jsou to jen dezinformace pro plebs. Výmluvy pro fanoušky. Nevím, proč má stáj, provozující dva vozy, 1600 zaměstnanců. Formulové závodění je ohledně sériových vozů naprosto nepřínosné, prakticky se nic z toho, co se tam používá, nedá kvůli ceně přenést do sériové výroby. Pokud by se použila kompletní PJ se sníženým výkonem kvůli životnosti, mělo by to smysl ohledně spotřeby paliva a dynamiky, ale pořizovací cena nikdy nevyváží přínos pro běžného spotřebitele. Kevlarový monokok? :-) Tak to už vůbec ne a keramocké brzdy pro sériový vůz? Opět totální nesmysl.
Celé to slavné formulové závodění je hraní si velkých kluků s hračkami za ještě větší peníze, nic to nepřináší, akorát to zaměstná několik málo tisíc lidí, z nichž je většina stresovaná trvalými neúspěchy s výhledem na neúspěchy další.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Meleš nesmysly, pravidla o žetonech byla napsána dřív, než vůbec kdo ve FIA věděl, jak si na tom budou automobilky po nových předpisech stát. Mercedes jen odvedl lepší práci - a to jako má být nějak ohledně FIA odměňováno?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Problém je, že hybridy měly být budoucnost silniční dopravy, ale skutečnost je jiná...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Kolem roku 2000 nikdo s rozpočtem 20 mil nezávodil, to by neměl ani ty motory... Minardi přežívalo jak se dalo, ale rozhodně nemělo rozpočet 20 mil... Nevěřím, že to bylo méně než 100... Dle mého se toho tolik zase nezměnilo, jen ten zájem o F1 upadá a upadá...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Hle, já to zmínil výš ... Od roku 2000 je inflace dolaru cca 43%. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Na druhou stranu ty dnešní motory umí kvalifikační režim i závodní režim. Nehledě na to, že 30 milionů v roce 2000 je cca 40 milionů dnes po přičtení inflace.
Alain má pravdu, ty motory nejsou až tak drahé. Srovnávat s V8 to moc nejde, protože V8 se přeneslo hodně poznatků vývoje z V10, stejně jako na ty předtím z V12. Nehledě na to, že se běžně uvádí, že ceny motorů se v roce 2014 zdvojnásobily. Za cca 7 milionů to dodával asi jen Cosworth, ostatní byly podle všeho dražší. Tím mi vychází, že pro příští sezónu budou motory o cca 5 milionů dolarů za sezónu dražší, než byly V8 v roce 2013. To mi nepřijde likvidační.
Jediný problém, který to s sebou nese je to, že nikomu dalšímu se do F1 nechce, jak píše Jumpman. To je pravda a za dané situace tomu asi jinak nebude. Ale v případě Liberty bych se za daných okolností držel pořekadla o holubu v hrsti ...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01 Já vím, jen si mi nechtělo napsat, že nejdražší je Renault. To by bylo zase řečí, že se do nich zase navážím.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama