DISKUZE K ČLÁNKU "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost nesouhlasí s všeobecně rozšířeným názorem, že by současné pohonné jednotky ve Formuli 1 byly příliš drahé. Za posledních 15 let podle něj jejich cena klesla přibližně o polovinu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 22.01.2018 10:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 12:39
Fakt nevím. Ale tipl bych si, že i ten čtvrtý,… »
» eliSKA-PUNKova (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 15:43
Uz to tu nekdo kdysi psal, ze podstatne jsou… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 20:32
zase ferrari, že měla honda motor co dal 2 kola a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Měli to tak skoro všichni....to jsem chtěl říci, to nebyla kritika, ale konstatování, proto taky ty ceny za motory.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
zase ferrari, že měla honda motor co dal 2 kola a bylo po něm neřešíš 20

výkonostní rozdíly se pomalu mažou, pokud by FIA první dva roky netrvala na zakonzervování výhody mercedesu, tak už je výkon +/- stejnej u všech výrobců. Problém je vstup potencionálních zájemců, ale to je jiná kapitola

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
IMHO to nelze uplně srovnávat. Jablka a hrušky z pohledu do budoucna.
Cena je vždy za všechny motory a že jich dříve použily. I na kvaldu třeba Ferrari mělo speciální motor, co vydržel 200 kilometrů a bylo po něm.

Dnes řešíme pouze 3 motory na sezónu.Takže férově to srovnat nelze a každý říká co se mu hodí do krámu.Levnější to rozhodně není.
Myslím si, že by bylo rozumné vzhledem k investicím,tyhle motory ještě nechat i po roce 2021.Na jak dlouho nevím. Je tu ale problém, pokud budou velké rozdíly ve výkonosti, budou závody stát za starou bačkoru což ale nevylučují ani ty nové. Holt musí zvolit rozumný kompromis a ten se bude hledat těžko.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
V 70 letech jsi mohl fungovat ve Formuli 1 i z jedním dvěma miliony... takto to nejde brát.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Díky za info. Stejně by bylo zajímavé vědět na kolik ta podpora příjde.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
pokud vím, tak mercedes dal za vývoj motoru pro sezonu 2014 milardu euro a každou další sezonu do toho dá dalších 200-300 milionů, takže jsi trošičku mimo. Cena co jsou nuceni výrobci účtovat za svoje motory není adekvátní ceně vývoje, automobilky jsou rády, když za tu cenu co mají nadiktovánu jsou schopni ty motory vyrobit

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
já si to myslím též, ale znáš to přísloví - myslet znamená ho*no vědět...
Honda platila mcl kolem 80 mega za to, že si motory bere, takže ty rozhodně dražší nebyly :-)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
eliSKA-PUNKova

eliSKA-PUNKova

178.41.59.XXX
Uz to tu nekdo kdysi psal, ze podstatne jsou naklady na celou sezonu a o tech mluvi i Alain. A navic je presnejsi si je vyjadrit v relativnich a ne v absolutnich cislech - tedy kolik procent rocniho rozpoctu stoji pohonne jednotky. Je to nekde mezi 5 a 15 procenty (kazdy tim to ma jinak). V minulosti to bejvavalo treba i 50 procent a to uvedl i Alain v tom starsim clanku (mel rozpocet 60 mega a za motory dal 30)
Treba takovy RedBull zaplati za PJ 15 mega a za jine "nesmysly" vyhodi dalsich 200, takze treba za posledni 4 roky na tyto "nesmysly" utratil vice penez nez vsichni vyrobci PJ za jejich vyvoj dohromady (Mercedes, Renault, Ferarri, Honda) Ale "opravdu skutecne fakt" si nemuze dovolit vyrabet pohonne jednotky sam (v spolupraci s nejakym mensim vyrobcem) ... vice jako pokrytecke

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tehdy měly TOP stáje 300-350 mil dolarů, toyota do toho sypala dlouhodobě kolem 400 mil dolarů, ale tu nepovažuji za top :-)
Problém je spíš to, že malé stáje byli schopné přežívat i s 20 mega na sezonu, což je dnes nemyslitelné

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ti inženýři jsou v ceně té jednotky, bylo to už několikrát řečeno, cena je za motor i podporu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
uvědom si, že v té době dělal rozpočet top stájí 300 - 350 mil dolarů, dnes je to 250 -280 takže utratí určitě méně za mnohem sofistikovanější vozy a pokud vezmeš v úvahu infalci, tak jsi na skoro polovině toho, co musela TOP stáj vydat kolem roku 2000. Problém je, že kolem toho roku 2000 byla schopná stáj minardi závadit s rozpočtem 20 mil dolarů ročně, kdežto dnes je málo 80 mil dolarů. Kde je tedy problém? V motorech to určitě nebude, spíš v neustálé rošádě pravidel a poměrné rozežranosti týmů v jejich mobilhomech a pod.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
A to neviem či správne započítali infláciu dolára.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
První rok V8 byl až 2006... Prost nic nevytrhává z kontextu... Tohle byla prostě realita, motory se vyvíjely a byly prostě drahé... Jediné čím by se mu dalo oponovat je jejich počet, který byl kolem roku 2000 několikrát vyšší, než tomu je dnes... Dnes si koupí za 15 mil 4 motory a nevím jak je to s těmi co nevydrží.. Tehdá za tu cenu měl min. 1 motor na VC...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jak jsem psal, opravdu to nevím. Ale v tom případě by byly motory Renault a Honda tak 2x dražší, než Mercedes a Ferrari. A jak by se řešily nové dpecifikace motorů? Zdá se mi to divný. Osobně si myslím, že se bude platit vybavení na celou sezonu za jednu fixní cenu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan C.

Jan C.

89.29.63.XXX
Pravděpodobně mají pravdu oba, ale tuto pravdu používají jako politici vytrženou z kontextu pro prosazení svých zájmů.Prost mluví o roku 2001 - poslední rok V10, kdy používal Ferrari, který asi nebyl nejlevnější na trhu, a o roku 2002 - prvním roku V8, kdy se ho dodavatelé snažily natáhnout o co největší splacení vývojových nákladů. Gallagher mluví o roku 2013, kdy končily V8, jejichž vývoj byl léta zmrazen, takže teoreticky by mohly být k mání za výrobní náklady.3

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Človeče mně se zdá, že i ten čtvrtý zaplatíš. Málokde v motorsportu, třeba i v rally, Ti přesto že motor selhal dřív, než po "garantovaných km", nedá nic zadarmo. Notabene v F1, kde peníze nehrají podružnou roli. Přece jen je to závodní stroj, který je napnut na maximum. I když u některých je maximum minimem... Alain promine... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01 To mne taky napadlo. Nechse se mi hledat výši rozpočtů týmů tehdy a dnes, ale mám tušení, že to stejné nebude.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
a to ještě nikdo nezmínil inflaci od roku 2000 co prost zmiňuje...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Fakt nevím. Ale tipl bych si, že i ten čtvrtý, pátý nebo šestý zdarma budou. Přece týmy nebudou platit navíc za to, že jim dodavatel dodá něco vadného? Ten by měl spíš platit pokutu za to, že tým dostane pentli za něco, za co může výrobce motoru.
Myslím si tedy, že to budou náklady na jednu sezonu se vším všudy.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Jedna věc je cena za pohonné jednotky a druhá na kolik výjdou celororoční náklady na všechny inženýry bez kterých by se motor ani nedal nastartovat a kteří během každé jízdy sedí u tetrisů nejen na okruhu, ale taky přímo v továrně a chod motorů nejen monitorují, ale dle podmínek aktualizují správný chod motorů.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama