DISKUZE K ČLÁNKU "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost nesouhlasí s všeobecně rozšířeným názorem, že by současné pohonné jednotky ve Formuli 1 byly příliš drahé. Za posledních 15 let podle něj jejich cena klesla přibližně o polovinu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» eliSKA-PUNKova
(Hlasovali 3 lidé)
15.01.2018 15:43
Uz to tu nekdo kdysi psal, ze podstatne jsou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
20:32 15.01.2018 178.255.168.XXX
zase ferrari, že měla honda motor co dal 2 kola a bylo po něm neřešíš
výkonostní rozdíly se pomalu mažou, pokud by FIA první dva roky netrvala na zakonzervování výhody mercedesu, tak už je výkon +/- stejnej u všech výrobců. Problém je vstup potencionálních zájemců, ale to je jiná kapitola
výkonostní rozdíly se pomalu mažou, pokud by FIA první dva roky netrvala na zakonzervování výhody mercedesu, tak už je výkon +/- stejnej u všech výrobců. Problém je vstup potencionálních zájemců, ale to je jiná kapitola
GRAHAM
20:09 15.01.2018 77.236.218.XXX
IMHO to nelze uplně srovnávat. Jablka a hrušky z pohledu do budoucna.
Cena je vždy za všechny motory a že jich dříve použily. I na kvaldu třeba Ferrari mělo speciální motor, co vydržel 200 kilometrů a bylo po něm.
Dnes řešíme pouze 3 motory na sezónu.Takže férově to srovnat nelze a každý říká co se mu hodí do krámu.Levnější to rozhodně není.
Myslím si, že by bylo rozumné vzhledem k investicím,tyhle motory ještě nechat i po roce 2021.Na jak dlouho nevím. Je tu ale problém, pokud budou velké rozdíly ve výkonosti, budou závody stát za starou bačkoru což ale nevylučují ani ty nové. Holt musí zvolit rozumný kompromis a ten se bude hledat těžko.
Cena je vždy za všechny motory a že jich dříve použily. I na kvaldu třeba Ferrari mělo speciální motor, co vydržel 200 kilometrů a bylo po něm.
Dnes řešíme pouze 3 motory na sezónu.Takže férově to srovnat nelze a každý říká co se mu hodí do krámu.Levnější to rozhodně není.
Myslím si, že by bylo rozumné vzhledem k investicím,tyhle motory ještě nechat i po roce 2021.Na jak dlouho nevím. Je tu ale problém, pokud budou velké rozdíly ve výkonosti, budou závody stát za starou bačkoru což ale nevylučují ani ty nové. Holt musí zvolit rozumný kompromis a ten se bude hledat těžko.
airwar1939
17:43 15.01.2018 176.74.141.XXX
V 70 letech jsi mohl fungovat ve Formuli 1 i z jedním dvěma miliony... takto to nejde brát.
jumpman
16:04 15.01.2018 178.255.168.XXX
pokud vím, tak mercedes dal za vývoj motoru pro sezonu 2014 milardu euro a každou další sezonu do toho dá dalších 200-300 milionů, takže jsi trošičku mimo. Cena co jsou nuceni výrobci účtovat za svoje motory není adekvátní ceně vývoje, automobilky jsou rády, když za tu cenu co mají nadiktovánu jsou schopni ty motory vyrobit
eliSKA-PUNKova
15:43 15.01.2018 178.41.59.XXX
Uz to tu nekdo kdysi psal, ze podstatne jsou naklady na celou sezonu a o tech mluvi i Alain. A navic je presnejsi si je vyjadrit v relativnich a ne v absolutnich cislech - tedy kolik procent rocniho rozpoctu stoji pohonne jednotky. Je to nekde mezi 5 a 15 procenty (kazdy tim to ma jinak). V minulosti to bejvavalo treba i 50 procent a to uvedl i Alain v tom starsim clanku (mel rozpocet 60 mega a za motory dal 30)
Treba takovy RedBull zaplati za PJ 15 mega a za jine "nesmysly" vyhodi dalsich 200, takze treba za posledni 4 roky na tyto "nesmysly" utratil vice penez nez vsichni vyrobci PJ za jejich vyvoj dohromady (Mercedes, Renault, Ferarri, Honda) Ale "opravdu skutecne fakt" si nemuze dovolit vyrabet pohonne jednotky sam (v spolupraci s nejakym mensim vyrobcem) ... vice jako pokrytecke
Treba takovy RedBull zaplati za PJ 15 mega a za jine "nesmysly" vyhodi dalsich 200, takze treba za posledni 4 roky na tyto "nesmysly" utratil vice penez nez vsichni vyrobci PJ za jejich vyvoj dohromady (Mercedes, Renault, Ferarri, Honda) Ale "opravdu skutecne fakt" si nemuze dovolit vyrabet pohonne jednotky sam (v spolupraci s nejakym mensim vyrobcem) ... vice jako pokrytecke
jumpman
15:40 15.01.2018 178.255.168.XXX
uvědom si, že v té době dělal rozpočet top stájí 300 - 350 mil dolarů, dnes je to 250 -280 takže utratí určitě méně za mnohem sofistikovanější vozy a pokud vezmeš v úvahu infalci, tak jsi na skoro polovině toho, co musela TOP stáj vydat kolem roku 2000. Problém je, že kolem toho roku 2000 byla schopná stáj minardi závadit s rozpočtem 20 mil dolarů ročně, kdežto dnes je málo 80 mil dolarů. Kde je tedy problém? V motorech to určitě nebude, spíš v neustálé rošádě pravidel a poměrné rozežranosti týmů v jejich mobilhomech a pod.
Fanda.LH
14:30 15.01.2018 83.240.61.XXX
První rok V8 byl až 2006... Prost nic nevytrhává z kontextu... Tohle byla prostě realita, motory se vyvíjely a byly prostě drahé... Jediné čím by se mu dalo oponovat je jejich počet, který byl kolem roku 2000 několikrát vyšší, než tomu je dnes... Dnes si koupí za 15 mil 4 motory a nevím jak je to s těmi co nevydrží.. Tehdá za tu cenu měl min. 1 motor na VC...
Mike17
14:16 15.01.2018 185.149.130.XXX
Jak jsem psal, opravdu to nevím. Ale v tom případě by byly motory Renault a Honda tak 2x dražší, než Mercedes a Ferrari. A jak by se řešily nové dpecifikace motorů? Zdá se mi to divný. Osobně si myslím, že se bude platit vybavení na celou sezonu za jednu fixní cenu.
Jan C.
14:11 15.01.2018 89.29.63.XXX
Pravděpodobně mají pravdu oba, ale tuto pravdu používají jako politici vytrženou z kontextu pro prosazení svých zájmů.Prost mluví o roku 2001 - poslední rok V10, kdy používal Ferrari, který asi nebyl nejlevnější na trhu, a o roku 2002 - prvním roku V8, kdy se ho dodavatelé snažily natáhnout o co největší splacení vývojových nákladů. Gallagher mluví o roku 2013, kdy končily V8, jejichž vývoj byl léta zmrazen, takže teoreticky by mohly být k mání za výrobní náklady.3
Radon
14:08 15.01.2018 84.242.97.XXX
Človeče mně se zdá, že i ten čtvrtý zaplatíš. Málokde v motorsportu, třeba i v rally, Ti přesto že motor selhal dřív, než po "garantovaných km", nedá nic zadarmo. Notabene v F1, kde peníze nehrají podružnou roli. Přece jen je to závodní stroj, který je napnut na maximum. I když u některých je maximum minimem... Alain promine...
Mike17
12:39 15.01.2018 185.149.130.XXX
Fakt nevím. Ale tipl bych si, že i ten čtvrtý, pátý nebo šestý zdarma budou. Přece týmy nebudou platit navíc za to, že jim dodavatel dodá něco vadného? Ten by měl spíš platit pokutu za to, že tým dostane pentli za něco, za co může výrobce motoru.
Myslím si tedy, že to budou náklady na jednu sezonu se vším všudy.
Myslím si tedy, že to budou náklady na jednu sezonu se vším všudy.
Ferda
11:42 15.01.2018 46.47.176.XXX
Jedna věc je cena za pohonné jednotky a druhá na kolik výjdou celororoční náklady na všechny inženýry bez kterých by se motor ani nedal nastartovat a kteří během každé jízdy sedí u tetrisů nejen na okruhu, ale taky přímo v továrně a chod motorů nejen monitorují, ale dle podmínek aktualizují správný chod motorů.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek