"Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Petr Hlawiczka, 15. ledna 2018, 06:30 Google+

Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost nesouhlasí s všeobecně rozšířeným názorem, že by současné pohonné jednotky ve Formuli 1 byly příliš drahé. Za posledních 15 let podle něj jejich cena klesla přibližně o polovinu.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 22.01. 10:45) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renaultu

Pohonná jednotka Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Vedení F1 usiluje ve snaze snížit náklady ve sportu a přitáhnout nezávislé výrobce o jejich zjednodušení a zlevnění od roku 2021, ale velké automobilky dodávající motory pro tento šampionát se změnou pravidel nesouhlasí, Ferrari a Mercedes dokonce pohrozily svým odchodem.

Francouzský šampion si rovněž nemyslí, že by velká změna byla potřebná, podle něj jsou dnes pohonné jednotky levnější než v jeho éře, kdy v letech 1997 - 2001 vlastnil stáj Prost GP.

"Mé motory v roce 2001 stály 28 milionů dolarů, a v roce 2002 by vyšly dokonce na 31 milionů, pokud by tým přežil. Dnes stojí kolem 15 až 17 milionů dolarů (kolem 375 mil. Kč). Výrobci tedy náklady snížili, navíc jde o vysoce komplexní motory," tvrdí pro Auto Plus Prost.

img-responsive

Alain Prost si nemyslí, že by současné pohonné jednotky byly drahé | foto: Renault Sport F1

Podle něj vize společnosti Liberty Media není příliš jasná a současný šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul má právo na to, aby požadoval změny v oblasti pravidel motorů v dlouhodobějším horizontu.

"Zajdu dokonce o krok dál. Zjednodušit motory, vyjmout MGU-H a snížit náklady je fajn. Ale když hovoříme o rozpočtových stropech, pak musíme nahlédnout do dalších oblastí technických pravidel, jako je aerodynamika. Není to všechno tak jasné," dodává Prost, jenž nyní působí jako poradce Renaultu v F1.

Jeho názor ale hned na Twitteru zkritizoval bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher: "Netuším, proč skvělý Alain srovnává dnešní náklady na motory s léty 2001/2002. Do roku 2013 jste mohli mít V8 motor za 6,8 milionů dolarů při současných cenách. Samozřejmě pokud se nesnažíte protlačit program automobilek na udržení současných cen motorů pro zákazníky, jako je Red Bull a McLaren."

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 22.01.2018 10:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s novým Sauberem C37 poprvé na trati

FOTO: Z "úspěšného" natáčecího dne týmu Alfa Romeo Sauber v Barceloně + VIDEO

Romain Grosjean s Haasem VF-17 během filmování v Barceloně

Nový Haas VF-18 dnes debutoval na dráze, pro testy si stanovil abmiciózní cíl + VIDEO

Pohonná jednotka Mercedesu

Výrobci motorů své odběratele ochuzovali o výkon. FIA jim chce pomoci, mění pravidla

První jízda Alonsa s novým McLarenem MCL33

VIDEO: Jak zní Renault za zády nového vozu MCL33? McLaren ho už ve Španělsku testuje

Nová kráska McLarenu - MCL33

McLaren odhaluje nový monopost MCL33, překvapuje zbarvením + FOTO

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen při představení nového vozu

Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedesy na čele Velké ceny Abú Zabí 2017

Rozpočtové stropy samotné vysoké náklady v F1 nevyřeší, domnívá se Todt

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren odhaluje nový monopost MCL33, překvapuje zbarvením + FOTO

  2. Mercedes předvádí nástupce mistrovského vozu: nový W09 + FOTO

  3. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  4. Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

  5. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  6. Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO

reklama

Zprávy odjinud