DISKUZE K ČLÁNKU Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 18.10.2017 12:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 4 lidé) 11.10.2017 18:08
Dohodnout se můžou, ale je na straně výrobce šasi… »
» jon (Hlasovali 3 lidé) 11.10.2017 14:37
U spolupráce McLaren-Renault mám jisté pochyby.… »
» Pikaso (Hlasovali 3 lidé) 11.10.2017 15:24
Nejlepší je se vrátit od 4 roky zpět na začátek… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Poky

Poky

46.254.64.XXX
Myslíš, že MCL dělá nastavení auta schválně tak, aby v zatáčkách jezdili těsně za soupeřem, ale na rovinkách nemohli předjet jelikož jim soupeř ujede? A nebo naopak, v zatáčkách se vzdalovali, ale na rovinkách se nechali dojet a kdyžtak i předjet???? Uvědom si, že většina předjetí je právě na rovinkách, v zatáčkách se skoro nepředjíždí. K čemu by jim bylo ukazovat po celou sezonu, že maj super auto, ale motor je na hovno. Opravdu si myslíš, že nestojej o body a radši ukazujou mi máme super auto?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
No ty to máš zamotané skoro vždy. Takže jenom velice krátce. Už v roce 2015 jsem i na těchto stránkách psal, že zero koncept je co se uspořádání motoru u H týče, hloupost. Takže opakovat se nebudu a napíšu jenom. Jestli odborník neví, že při omezeném počtu otáček lopatek turbíny nikdy nedosáhne stejný výkon nebo snad i lepší výkon s maličkatou turbínkou nacpanou mezi válce motoru(tedy bez možnosti zvětšení) jako konkurence s daleko větší turbínou, tak to není odborník, ale prach sprostý hlupák. Nemám sice technické vzdělání, ale i já vím, že do vozidla VW brouk, nikdy nenacpu stejný počet lidí jako do dodávky MB Sprinter a stejně tak vím, že výkon turbíny lze navýšit pouze dvěma způsoby. Jeden zakázaný (zvýšení počtu otáček/s) nebo druhý zvětšením rozměru a tím tedy objemu hnaného urychleného vzduchu.
----Odborníkům se omlouvám za své laické popisky technických dat a doufám, že jsem alespoň trochu v obraze.
----
Závěr je tedy jednoduchý, pokud mě sportovní partner v oboru neoboru navlékání co nejširší nitě do oka jehly s průměrem 1 mm požádá abych tam nacpal letecké lano, prostě mu vysvětlím, že to nejde a ne, že se pak budu na něco vymlouvat. V opačném případě, tedy v případě H, jde celý neúspěch projektu H a McL jednoznačně za H a každý si může říkat co chce. Pokud jim prostě H nedal možnost porovnání šasí s konkurencí nemá si na co stěžovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hurthys

hurthys

212.24.155.XXX
To není tvrzení Hondy proti tvrzení McLarenu. Některé věci se objektivně posoudit dají a dostupná data ze sezóny ukazují, že McLaren má solidní šasi a Honda výrazně výkonnostně zaostává.

To, že příští rok McLaren nic neokecá, je pravda. Sám jsem zvědav, jestli se budou prát s Red Bullem, nebo zůstanou ve středu pole...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
McLaren tehdy Hondu vůbec do ničeho netlačil - měla svobodu co do rozměrů. Měl nějaký návrh, ale Honda si vybrala řešení, které podle jejich inženýrů bude konkurenceschopné, které dokážou vyrobit. Žádná chyba McLarenu, to je vážně hloupost.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Dle meho neni vubec dulezite ani u Hondy ani u Renaultu, kde jsou dnes z hlediska vykonu a spolehlivosti. Dulezite je, jestli zapracovali i na spolehlivosti. U Hondy je videt za posledni zavody jasny pokrok, MGU-H je asi vyreseno a zbytek se doladi, takze tady uz jsou oba cca na stejne urovni. Dulezite bude s cim se jednotlivy vyrobci predstavi pristi rok na zacatku. U Renaultu by to melo byt neco vyraznejsiho, mel by proste udelat po tomto nevyraznem roce jasny pokrok. Jestli se tak opravdu stane bude zajimave sledovat na vykonech RB a McL. Co predstavi vykonostne Honda tezko rici, to bude velka neznama, ale minimalne cekam spolehlivost na stejne urovni jako Renault, ktery uz ted asi ve spolehlivosti cca dorovnala.
Na konci roku, pokud Honda predstavi nejakou dalsi specifikaci, by mohly byt vykony obou motoru mozna podobne jak mluvil Hasegawa, ale to neni pro pristi motor na pristi sezonu vubec dulezite. Myslim si ze Renault na zacatku pristiho roku predstavi prepracovanejsi motor, protoze na to mel vice casu a Honde na zacatku roku zase trochu utece. Ztrata asi nebude tak velka jak na zacatku letosniho roku, ale mohla by byt podobna te dnesni, mozna o chlup mensi. Asi tak 30-40koni.
Ve kvalde snad Renault uz konecne bude mit slusny kvalda mod a Honda se mu uz tolik nepriblizi, protoze budou mit cca oba to same jako pri zavode.
Sice to vypada, ze Honda musi jeste vyresit spotrebu, ale ta jde ruku v ruce s vykonem. Jestli Honda vyresi vykon, tzn. zapalovani, vyresi ucinnost a tim i spotrebu.
Z meho pohledu to vypada, ze pristi rok prechod McL na Renault vypada, jako volba rozumu a neni tim snad mozne nic zkazit. Tedy za predpokladu, ze novy motor Renaultu nebude nejak zasadne trpet na spolehlivost stejne jako to bylo u letosni Hondy, ale to snad nepripada v uvahu.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
Ono to prave tak lehce porovnat nejde. Slo by to, kdyby mela Honda jeste jineho odberatele, ale takto to proste nejde. Si predsatv, ze by TR zvedlo pritlak a v zatackach by litalo o 10km/h rychleji. Na rovinkach zase spadlo o 10-15km/h. Co bys rikal? Ze jim auto sedi a sasi je spicka a na rovinakch to nejede a motor stoji za houno? A pak je tu sasi RB, ktere lze porovnat ihned s TR a muzes jednoduse rici, sasi TR stoji za houno. U McL nemuzes nic

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
To by dávalo význam. 03 Od roku 2015 se Honda fakt moc nepohnula. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

85.239.64.XXX
:) Jo to jsem fakt napsal hloupě (tu poslední větu) - asi jsem měl zrovna nějakou bojovnou náladu - sám nic proti Mclarenu nemám - ... Kdyby tam šel Kimi tak jim fandim jako hrom ... a Alonsovi jsem sice nefandil a měl výhrady - ale ... nyní přišla chvíle, kdy bych od něj snad i rád něco viděl (Ač si myslím, že Ham je lepší ... (i než Seb)) ... ale vlastně jim předběžně přeju - aby prohráli sice ... ale pokud by mě Alonso zaujal mohl bych mu i Fandit Sebovi nyní 5 titul moc nepřeju ... to spíš Hamovi, ale zas aby Mercedes vyhrával do nekonečna? ... TJ nakonec by bylo zajímavé, kdyby se do vážného boje dostal Alonso a Max ...
Hondě přeju úspěch moc, ale to příští rok s TR ještě nebude...
Takže ta věta - se sám cítím - jako by ani nebylai moje, či byla z nějakých starých svárů s o Hondu, ale i tak nepatřičné vyústění ...
((mám to pěkně zamotané ... např. v Suzuce na startu jsem mimochodem sám nevěděl co přesně chci - neb Hamovi jsem fandil ale Ferrari se mi také vcelku líbí a Seb sice pátý titul - pokud jde o mě by mít nemusel, ale ... zase že bych mu vůbec nepřál?... ))

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Promiň...ale mám dojem že Mercedes už na rok 2015 zvětšoval turbo a zdaleka nešel cestou zmenšování motoru.

A Ferrari v roce 2014 mělo menší motor který stavělo s ohledem na požadavek jejich konstruktérů šasí kteří chtěli mít výhodu v aerodynamice...což se ukázalo jako chybný krok.

Čím byl úspěšný Redbull v letech 2009-2013? Skvělou aerodynamikou...s tím že motory (atmosférické osmiválce) byly zmrazené a hlavní zbraní limonádnníků byla Neweyho aerodynamika. Když pak Newey ve stejném duchu připravil auto na rok 2014...a namontovali do něj novej hybridní Renault...to auto v prvních testech ani nejezdilo...protože mělo obrovskej problém s chlazením.

Takže ano, Honda neměla přistoupit na ultra malej a přitom super výkonej motor...ale přijde mi že Mclaren mající roční zkušenost s nejlepším hybridním motorem od Merglu a sledující potíže Ferrari a Redbullu udělal monhem větší chybu...že je do konceptu zero vůbec tlačil. Ale je to samozdřejmě jen můj názor...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Kromě poslední věty v hrubých rysech souhalsím.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Nejsem si jistý že to takhle bylo...spíš se pamatuju na to že Honda byla ráda za ten rok Mclarenu s Mercedesem (2014)... v roce 2014 nebyla zdaleka připravena na vstup do F1...ale třeba se pletu.

Mercedes by nejspíš nebránil Mclarenu používat již v roce 2014 motory Honda. Častým argumentem je že Mclaren nedostával v roce 2014 plnou podporu Mercedesu...právě na ten nadcházející svazek a přestup k Hondě. Takže by to moc nešlo dohromady...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Jinak co se Hondy týče, v motoristickým sportu je to pojem. To že to vypadá že to nezabalila a bude se snažit napravit reputaci vnímám pozitivně.

Jako pamětník připomenu její návrat do F1 v osumdesátých letech minulého století (v slavné turbo éře)...v roce 1984 mě jako fanouška Williamsu bral taky vztek a jímala hrůza...neměli výkonost a spolehlivost byla hrozná, o dva roky později měli nejlepší motor a slavnou éru s Mclarenem znají i mnohem mladší fanoušci.

Dnes je jiná situace a mnohem složitější doba...ale Honda na to potenciál má. ovšem pokud se poučí z chyb, začne pracovat víc "evropsky" a přesvědčí ke spolupráci špičkový tým. S Mclarenem to skončilo...nyní to vypadá na možnou budoucí spolupráci s Redbullem.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Já tedy opravdu nevím jak na tom Honda je...co se výkonosti týče. Co se dá lépe posoudit je spolehlivost...a ta je hrozná (dá se to hodnotit i jinými slovy) s ohledem na lehce spočítané poruchy, počet nasazených motorů a počet penalizací.

Co se výkonosti týče...že Honda zaostává je také zřejmé. O kolik? Složitě specifikovatelné...nemáme moc podle čeho posoudit...Honda tvrdí to, Mclaren zas ono. Že by byla Honda tak kde byl Renault v roce 2014? No nevím...to mi přijde přehnané...

Když se hodnotí výkonost motoru Honda, nečastěji se argumentuje s nízkou maximální rychlostí McLarenů na rovinkách...ale stačí se podívat na tabulky v jednotlivých závodech a pak se to může jevit dost problematicky.

Netvrdím že Honda je na tom nějak skvěle co se výkonosti týče...ale uvidíme příští rok. Mclaren bude mít k dispozici Renault s kterým Redbull vyhrál v Singapuru a byl na druhém a třetím místě na Sepangu. Je na něm aby se ukázal...

Jsem zvědav...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Příteli, mateš tady lidi. 12 Hasegawa je (jako každý Japonec) velký fanda droidů, takže až budou mít motor, co vydrží alespoň dva závodu v kupě, prohlásí "Číslo 5 žije!". 12 Takže do té doby si musíme vystačit s 3,4 3,5 3,678-2 3,9 4,413 atd, dokud to nezačne šlapat. Pak už to bude pouze 5, jednou pro vždy 5. 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
A neni v překladu tohle: Renault vs Honda

Ano, jsem o tom přesvědčen. Nejsme dostatečně blízko, ale rozdíl je velmi malý ve srovnání s prvním rokem i minulým rokem."

To pak vyzní zcela jinak.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Honda se klidně muže Renckovi přibližovat, o tom žádná. Klidně může být i kousíček za ním. Ale díky tomu kolik jim ten motor žere, tak nemužou jet kromě kvaldy na plnej výko. Pak by nedojeli do cíle. Ale až vylepšej spotřebu tak jim poskočí i ten výkon a pak se tomu rencku přiblížej. Do té doby o tom můžou jenom mluvit.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
porovnej si auta v místech kde nerozhoduje tolika motor. Tam je to potom o šasi. Zaměř se na průjezdy zatáčkami, jak jim sedí auto, jak dokáží dojet nebo ujet konkurenci právě v těchto místech. Zde to určutě není věc motoru. Motor zde do jisté míry rozhoduje, ale ne tolika jako šasi.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
to co jsi zde napsal mi berež z úst. Vyděl jsem to úplně stejně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

78.45.146.XXX
Dohodnout se můžou, ale je na straně výrobce šasi, aby tlačil na co nejmenší rozměry a na straně motoráře aby řekl Tak prrr, tohle už nebude fungovat. Jestli Honda neměla nikoho, kdo by praštil do stolu a nechala se natlačit do pokusu o konstrukci nemožného, tak je to jenom a pouze chyba Hondy.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Já bych počkal na příští rok, pokud má pravda Hasegawa, bude McLaren výkonnostně +- tam kde byl letos a Torrorosso si také nepohorší, pokud ji nemá, půjde McLaren nahoru a TR do kopru.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama