Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Petr Hlawiczka, 11. října 2017, 06:40 Google+

Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.

Počet komentářů:  84 komentářů (Poslední 18.10. 12:50) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy

Pohonná jednotka Hondy | foto: Honda

Sdílejte článek

Japonský výrobce do letošní sezóny po kompletní přestavbě vstoupil v oblasti výkonu s horším motorem než loni, v oblasti spolehlivosti také značně pokulhává - oba jezdci McLarenu již využili 10 turbodmychadel a motorgenerátorů tepelné energie (MGU-H) místo povolených čtyř.

Drobné zlepšení sice přišlo se specifikací č. 3 nasazenou v Baku, která tam dle zástupců Hondy dělala v časech na kolo několik desetin, stále však zůstává jasně nejhorším ze současných čtyř výrobců pohonných jednotek.

"Od počátku sezóny jsme zlepšili pohonnou jednotku nejen v oblasti výkonnosti, ale také spolehlivosti. Poté, co jsme představili specifikaci 3.5, tak si myslím, že je úroveň výkonnosti velmi blízko Renaultu. Nemůžu říct, že je lepší než Renault, důležité je však to, že se spolehlivost hodně zlepšila," uvádí Hasegawa.

img-responsive

Testovací stolice Hondy | foto: Honda Racing F1

Skutečnost na dráze je ale odlišná, jak bylo například vidět ze snadného objetí Alonsa Hülkenbergovým Renaultem na rovince Kemmel v Belgii. Na rovinkách pravidelně patří k nejpomalejším navzdory nízkému přítlaku, který je McLaren nucen volit na svých vozech.

Na otázku, zda je nyní Honda podle něj opravdu nejblíže svým soupeřům od svého nepovedeného vstupu do F1, odpovídá: "Ano, myslím, že ano. Nejsme dostatečně blízko, ale ztráta je ve srovnání s loňským a prvním rokem velmi malá." 

Japonská automobilka pro příští rok navzdory tvrzení bulvárních médií zachová stejný koncept, s nímž nastupuje v letošní sezóně. Věří, že se ji ho podaří dále rozvinout a stáhnout rivaly na špici. "O současném konceptu není pochyb. Zvolili jsme ho velmi podobný konceptu Renaultu, Ferrari a Mercedesu. Není důvod, proč bychom se současným konceptem nemohli dosáhnout stejné úrovně výkonnosti."

img-responsive

Honda má navzdory odvážným tvrzením jejího šéfa na své soupeře stále velkou ztrátu, jak dokládají data z okruhů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V domácím závodě se chtěla vyhnout penalizacím a předvést co nejlepší výkon, v pátek po trénincích však objevila únik hydrauliky v Alonsově motoru, proto se rozhodla mu vyměnit kompletní pohonnou jednotku místo pokusu o opravu. Její šéf z toho sice byl frustrovaný, podle něj se ale nejednalo o žádný klíčový problém.

"Měli jsme problém v pátek, nešlo ale o fundamentální potíž spalovacího motoru. Tým se mohl soustředit na nastavení pro víkend, což bylo pozitivní," dodává šéf Hondy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 18.10.2017 12:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 84 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo ve Velké ceně Japonska

Rozhovor s Markem: Jsme rychlí, ale Ferrari už nestáhneme - čekají nás…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama