DISKUZE K ČLÁNKU FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo
Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
huhukoktejl
15:52 20.07.2017 37.48.34.XXXF1 2018 od EA Sports: https://mobile.twitter.com/JWF197/status/887757934171750400/photo/1
-
huhukoktejl
14:01 20.07.2017 37.48.34.XXXOsobne mne to opravdu hodne odrazuje, je to dalsi z tech stripku popirani DNA formule 1 ... zajimal by mne nazor Careyho ... -
Duncan66
09:43 20.07.2017 89.29.32.XXXBude se system halo zavadet ve vsech formulovych seriich, nebo jenom F1? Pokud ochranu dostanou dospeli chlapi a deti budou jezdit bez ochrany, tak je to jen dalsi klasicka ukazka toho, ze je to predevsim politicka fraska a ne nejaka skutecna debata o bezpecnosti.-
tom11
12:25 20.07.2017 77.48.94.XXXpřesně tak. ono se totiž jeví politicky neschůdné, aby byli vystaveni byť sebemenšímu riziku milionáři, kteří jsou mj. za to riziko královsky placeni, kdežto spousta bezejmenných to v pohodě snese. je to hnus, velebnosti.........
PS: už se těším, až si půjdu o víkendu zajezdit na motokáry. doufám, že to tam do té doby nestihnou namontovat .-
-
-
-
huhukoktejl
15:46 20.07.2017 37.48.34.XXXNo ale presne tam zavadeni techto veci jako je halo vede. Zene se to do extremu, nekam kam to nepatri. Tak jak je instalace nejake ochranne klece kolem detskeho kola zdanlive nesmyslna, spouste detem by to treba zachranilo zivot. Ale chceme to? Bude to jeste jizda na kole jak ji zname? A chceme halo na vozech F1? Co bude dalsi krok? Uzavreme kokpit uplne? Co dal? Posadime jezdce do simulatoru?-
Mike17
16:17 20.07.2017 185.149.128.XXXRozumím. V čem se rozcházíme je pohled na to, jestli převažují negativa (vzhled monopostu) nad funkčností (bezpečnost). Dal bych přednost tomu štítu. Ale i halo mi na monopostech vadí vzhledově míň, než ploutve s minikřidélky, nebo v minulosti pindíci nebo schody na přídi. Přišla F1 o svoji pestiž? Ne, na sledovanost to vliv nemělo. Podívej se na Indy, ty vozy jsou nesrovnatelně hnusnější, přesto se neplánuje náprava, pokud vím a prázdné tribuny jsem nezaznamenal.
Ale na co jsem reagoval, je jestli má smysl začít s nejrychlejšími vozy, nebo s vozy pro nejmladší.-
-
-
rock
19:51 20.07.2017 78.45.146.XXXJinak teda pindíky, schod nebo ploutev považuji za DNA F1 - je to hledání jakékoliv dostupné výhody v mezích, které stanoví pravidla.
Shield nebo Halo je kancelářský rozhodnutí. Je to odpověď na otázku, která ještě nedávno nikoho nezajímala. A z toho, že piloti jezdí na hraně i bez těchto pomůcek, je zřejmé, že je vlastně nezajímá ani teď. Navíc konkrétně Halo vlastně vůbec neřeší problémy v bezpečnosti, které poptávku po nějakém řešení vyvolaly. Bianchimu by nepomohl a de Villotové - nevím, jestli existuje nějaký přehledný nákres nebo fotka té situace, ale z jejího zranění tipuji, že strefila buď roh rampy, nebo do ní narazila šikmo, takže ani u ní o účelnosti Halo nejsem zrovna přesvědčený.-
Mike17
10:33 21.07.2017 185.149.128.XXXAle i to přece byl důsledek kancelářského rozhodnutí. Byl to jen logický krok týmů na změnu pravidel. Ploutve jsou to samé. Ve všech příkladech šlo jen o to, že to řešení přidalo monopostu nějakou desetinku na rychlosti. Pro F1 je naprosto nepodstatné, jestli budou vozy o 0,5s rychlejší. A pokud to vadí, dají se vozy lehce zrychlit jiným způsobem. Tak proč máme ploutve s tou třepající se příšerností nahoře?
Halo kazí vzhled úplně stejně, ale aspoň k něčemu je. Možná by nezachránilo Bianchiho, ale těch situací, kdy kolo monopostu minulo těsně hlavu pilota už jsme několik viděli, stejně jako situaci, kdy hlava minula těsně zeď. Co Massova nehoda? Psali, že stačilo pár cm víc do středu a byl mrtvý. Jo, všichni přežili. Ale jednou to kolo nebo nějaká součástka poletí přesně na hlavu, to je celkem jistota. A pak to k něčemu bude. V jiných seriích by už život zachránilo a možná se najde v historii F1 příklad, kdy by to někomu život zachránilo. Pro mne osobně je třeba škoda, že se Senna zabil. A možná úplně zbytečně.-
-
Mike17
17:50 21.07.2017 185.149.128.XXXNevím, jistotu nemám. Ale ta pružina mi připadla dost velká na to, aby proletěla přesně tou mezerou.
A ano, je to 1:milionu. Je asi milion věcí, které se v F1 stávají, kde je šance stejná. A proto se téměř každý rok nějaká riskantní situace vyskytne. Protože je to milionx1:milionu.-
Duncan66
19:15 21.07.2017 89.29.32.XXXmilion nebezpecnych veci se tam opravdu kazdy rok nedeje. Pokud by to bylo milion k milionu, tak se v prumeru kazdy zavod nekdo zrasi a skonci jako Bianchi. Ale to se jaksi nedeje, Za posledni dve dekady to je mozna ani ne jeden mrtvy na dekadu a jde jeste o to, zda to byla ci nebyla primarne pilotova vina. Takze asi tak. Mnohem rizikovejsi a sance na umrti maji divaci, kteri se prijedou podivat na zavod F1, nez samotni piloti. Takze tak asi.-
Mike17
09:52 22.07.2017 185.149.128.XXXJo, je otázka jestli je to milionx1:milionu za závod, nebo za rok. Nějaká situace, kdy reálně hrozila někomu smrt se děje snad každý rok.
Být divák je rizikovější? Na zemi žije 7mld lidí. Každých 10 let jich 1mld umře. Je tedy prosté žití milardkrát rizikovější, než jezdit F1? Divná logika.
Já se budu dívat na F1, ikdyby za celou historii neumřel jediný pilot. Smrt není to, co mne na tom baví. Dělal jsem sport, při kterém mi smrt hrozila mnohokrát. Ale nikdy jsem ho nedělal proto. Kdyby ano, zašel bych za Chocholouškem.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek