DISKUZE K ČLÁNKU FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 28.07.2017 14:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 20.07.2017 07:38
Takovej hnus! 05 Všem z FIA bych nařídil tuto… »
» Duncan66 (Hlasovalo 6 lidí) 20.07.2017 09:43
Bude se system halo zavadet ve vsech formulovych… »
» SergioPÉREZ (Hlasovali 4 lidé) 20.07.2017 00:12
A je vymalováno! Poslední sezona F1. S tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
OK, beru. Díky za info.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
FIA před chvíli na tiskovce na Hungaroringu uvedla, že Halo by po analýze zrovna v Masově případu zřejmě moc nepomohlo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Ty víš, jak velká pružina to byla a kterou částí do jeho čela narazila? Já přepokládám, že úplně malá nebyla, když způsobila takovou škodu. A jestli narazila spodním okrajem, ten horní by netrefil tu horní konstrukci? Vešla by se vlastně vůbec mezi kastli a horní konstrukci? Já to nevím, ale pokud ty ano, rád bych měl také víc informací.
Podle mne u menších předmetů tvoje pravděpodobnost může odpovídat (já bych asi volil poměr jiný). U větších ale pravděpodobnost průniku klesá s rostoucí velikostí předmětu. Až narazíš na velikosti, které prostě neprojdou. Pak to bude 100:0. Podle mne, jde právě o ty větší části. Čím větší, tím větší pravděpodobnost vážného zranění pilota. Několikamilimetrový šroubek pilota nezabije.
Add. Bianchi: Ano, umřel kvůli velké deceleraci. Kdyby se jeho helma nezastavila o jeřáb, ale o pomačkané Halo, nebyla by decelerace menší? Podle odborníků by nepřežil stejně. OK. Beru. A byla by situace jiná, kdyby jel v tom místě třeba o 20km/h pomaleji (bez ohledu, jestli by také vyletěl). Nedělalo by pak Halo rozdíl mezi životem a smrtí? O to mi jde. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Nesmysl.

Třeba v případě Massy a jeho zásahu pružinou zleva do čela je jasné že by přední nohu HALO pružina bezpečně minula, a vzhledem k výšce kam Masu zasáhla je vpodstatě nulová pravděpodobnost že by štrejchla o tu horní konstrukci HALO. A pokud by štrejchla, tak opět bude platit fyzika, při tom štrejchnutí se pružina roztočí, odchílí směrem dolů a nezasáhne Masu do čela ale do oka... a díky roztočení mnohem větší razancí... podobně jako kulka.

Ano HALO může nějaký předmět odchýlit od jezdce, ale stejně tak může předmět na rozhraní HALO odchýlit k jezdci a způsobit o to větší škody. U předmětů které poletí na rozhraní HALO budou oba stavy vyváženy v poměru 50:50. Někde HALO předmět odchýlý... ale tam je vysoká pravděpodobnost, že by jezdce bez HALO nezasáhnul, a v druhém případě naopak ten předmět usměrní na jezdce... ale tam už je velká pravděpodobnost že by ten předmět stejně jezdce zasáhnul.

Add. Bianchi... ten umřel na vysoký narůpst G při razantním zpomalení vozu...a jeho těla. Jeho mozek se díky vysokému zpomalení vpodstatě umlátil o vnitřek lebky ... prostě extrémně těžký otřes mozku... a v tom by mu HALO nijak nepomohlo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Jo, je otázka jestli je to milionx1:milionu za závod, nebo za rok. Nějaká situace, kdy reálně hrozila někomu smrt se děje snad každý rok.
Být divák je rizikovější? Na zemi žije 7mld lidí. Každých 10 let jich 1mld umře. Je tedy prosté žití milardkrát rizikovější, než jezdit F1? Divná logika.
Já se budu dívat na F1, ikdyby za celou historii neumřel jediný pilot. Smrt není to, co mne na tom baví. Dělal jsem sport, při kterém mi smrt hrozila mnohokrát. Ale nikdy jsem ho nedělal proto. Kdyby ano, zašel bych za Chocholouškem. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
milion nebezpecnych veci se tam opravdu kazdy rok nedeje. Pokud by to bylo milion k milionu, tak se v prumeru kazdy zavod nekdo zrasi a skonci jako Bianchi. Ale to se jaksi nedeje, Za posledni dve dekady to je mozna ani ne jeden mrtvy na dekadu a jde jeste o to, zda to byla ci nebyla primarne pilotova vina. Takze asi tak. Mnohem rizikovejsi a sance na umrti maji divaci, kteri se prijedou podivat na zavod F1, nez samotni piloti. Takze tak asi. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Nevím, jistotu nemám. Ale ta pružina mi připadla dost velká na to, aby proletěla přesně tou mezerou.
A ano, je to 1:milionu. Je asi milion věcí, které se v F1 stávají, kde je šance stejná. A proto se téměř každý rok nějaká riskantní situace vyskytne. Protože je to milionx1:milionu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.76.XXX
A copak je garance, ze Massu by Halo ochranilo? A jinak co se stalo Massovi byla sance tak jedna k milionu. Kdyby tam jel strokrat znovu, tak ho nic netrefi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Ano, podle FIA bude.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Nevím, já stěrače nějak přestanu po pár vteřinách registrovat. Určitě mi nezpůsobí nehodu. A ten sloupek nemusí být moc tlustší, než stěrač. Připadá mi, že to bude vadit pouze těm, kterým to bude chtít vadit. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Pro oba:
Když je součástka tak malá, že proletí mezi kokpitem a Halem, tak je dost pravděpodobné, že to jezdec přežije. Zvlášť, pokud tebou zmíněným způsobem, ztratí část energie nárazem do něj. Nemá odklonit jen případné kolo, ale má chránit hlavu pilota před ostatními monoposty, nebo nárazem hlavy do jiných překážek. Určitě se může stát, že Halo neochrání a naopak může způsobit problém, který by bez něj nebyl. Ale pravděpodobnost opaku je mnohem vyšší. Je to jako s použitím pásu v autě. Může se ti stát, že přežiješ pokud ho nemáš a nepřežil bys, pokud bys ho měl. Ale opak je 10x vyšší. Tedy nemám co řešit, za těch pár sekund zdržení mi to stojí.
Určitě se dají najít argumenty, proč to zavést dřív nižších seriích. To zpochybňovat nechci. Jestli převáží nad rychlostí nevím. Jen si myslím, že ten pohled není tak jednoznačný. Argument s Bianchim to jen dokazuje. Protože Binachi možná vyjel ve 200km/h, ale náraz už byl v mnohem menší rychlosti. On ten monopost většinou do nárazu stačí zpomali. A pak už to není rozdíl 200x150km, ale třeba 100x50km/h. A to už je hodně velký rozdíl. prostě to není tak černobílé. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Ale i to přece byl důsledek kancelářského rozhodnutí. Byl to jen logický krok týmů na změnu pravidel. Ploutve jsou to samé. Ve všech příkladech šlo jen o to, že to řešení přidalo monopostu nějakou desetinku na rychlosti. Pro F1 je naprosto nepodstatné, jestli budou vozy o 0,5s rychlejší. A pokud to vadí, dají se vozy lehce zrychlit jiným způsobem. Tak proč máme ploutve s tou třepající se příšerností nahoře?
Halo kazí vzhled úplně stejně, ale aspoň k něčemu je. Možná by nezachránilo Bianchiho, ale těch situací, kdy kolo monopostu minulo těsně hlavu pilota už jsme několik viděli, stejně jako situaci, kdy hlava minula těsně zeď. Co Massova nehoda? Psali, že stačilo pár cm víc do středu a byl mrtvý. Jo, všichni přežili. Ale jednou to kolo nebo nějaká součástka poletí přesně na hlavu, to je celkem jistota. A pak to k něčemu bude. V jiných seriích by už život zachránilo a možná se najde v historii F1 příklad, kdy by to někomu život zachránilo. Pro mne osobně je třeba škoda, že se Senna zabil. A možná úplně zbytečně. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

78.45.146.XXX
Jinak teda pindíky, schod nebo ploutev považuji za DNA F1 - je to hledání jakékoliv dostupné výhody v mezích, které stanoví pravidla.

Shield nebo Halo je kancelářský rozhodnutí. Je to odpověď na otázku, která ještě nedávno nikoho nezajímala. A z toho, že piloti jezdí na hraně i bez těchto pomůcek, je zřejmé, že je vlastně nezajímá ani teď. Navíc konkrétně Halo vlastně vůbec neřeší problémy v bezpečnosti, které poptávku po nějakém řešení vyvolaly. Bianchimu by nepomohl a de Villotové - nevím, jestli existuje nějaký přehledný nákres nebo fotka té situace, ale z jejího zranění tipuji, že strefila buď roh rampy, nebo do ní narazila šikmo, takže ani u ní o účelnosti Halo nejsem zrovna přesvědčený.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ne ze bych nevidel, ale rozhodne to neni lepsi, nez bez steracu za sucha. Omezeni to zkratka je. A Vettel i Kimi prave rikali, ze to neni uplne ono a ve vyhledu to obcas vadi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
cim nizsi serie, tim jsou formule mene bezpecne obecne. A i male formule jezdi 250km/hod atp. A narvat to jako Bianchi v 200 nebo 150 je ti uplne jedno.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

185.15.111.XXX
Pokud se zamyslíme nad tím čemu má HALO zabránit, a pokud platí na vozy Formule 1 a jejich části fyzika, tak rychlost není podstatná.

HALO by mělo odchýlit od jezdcovy hlavy větší letící předmět jako utržené kolo vozu či letící monopost, nebo zabránit nárazu hlavou na nějakou jinou statickou věc na okruhu. Podle všeho jediné co bude schopné HALO spolehlivě zvládnout bude to odchýlení letícího kola, vše ostatní může být značně kontraproduktivní. V mnoha dalších případech může HALO naopak nasměrovat prolétající předmět níže na jezdce.

A pokud se zamyslíme na nevyrovnaností pole Formule 1, a naopak těsností soubojů v dalších nižších sériích, nižší odolnost vozů nižších sérií, nižší kvalitu jezdeckého pole v nižšších sériích, tak by bylo logické zavádět HALO od nižších sérií k vyšším, nikoli naopak. Zde bohužel nejde o bezpečnost, ale skutečně jen o politiku, smrt závodníka v nižší sérii nikoho nevzruší, vážné zranění TOP pilota ve Formuli 1 by byl mnohem větší problém.

Ono HALO vpodstatě ničemu nepomůže, ale FIA to bude moci prezentovat jako plus že dělá něco pro bezpečnost.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

78.45.146.XXX
Auta budou jiný, ale nějaká forma blatníků tam bude určitě)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Bez těch blatníků?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

78.45.146.XXX
Ad indy
Plánuje, bude novej aerokit. Teď si ale nejsem jistej, jestli od 2018 nebo až 2019.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
Na jednu stranu mě to halo neskutečně štve na druhou stranu bude příští rok spousta volných nedělí kdy vezmu synka na vejlet a nebude zazděná celá neděle... po 20ti letech sledování F1 si dám přestávečku než to zábradlí zas sundají.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama