DISKUZE K ČLÁNKU FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 28.07.2017 14:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 20.07.2017 07:38
Takovej hnus! 05 Všem z FIA bych nařídil tuto… »
» Duncan66 (Hlasovalo 6 lidí) 20.07.2017 09:43
Bude se system halo zavadet ve vsech formulovych… »
» SergioPÉREZ (Hlasovali 4 lidé) 20.07.2017 00:12
A je vymalováno! Poslední sezona F1. S tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • airwar1939

          airwar1939

          185.15.111.XXX
          Pokud se zamyslíme nad tím čemu má HALO zabránit, a pokud platí na vozy Formule 1 a jejich části fyzika, tak rychlost není podstatná.

          HALO by mělo odchýlit od jezdcovy hlavy větší letící předmět jako utržené kolo vozu či letící monopost, nebo zabránit nárazu hlavou na nějakou jinou statickou věc na okruhu. Podle všeho jediné co bude schopné HALO spolehlivě zvládnout bude to odchýlení letícího kola, vše ostatní může být značně kontraproduktivní. V mnoha dalších případech může HALO naopak nasměrovat prolétající předmět níže na jezdce.

          A pokud se zamyslíme na nevyrovnaností pole Formule 1, a naopak těsností soubojů v dalších nižších sériích, nižší odolnost vozů nižších sérií, nižší kvalitu jezdeckého pole v nižšších sériích, tak by bylo logické zavádět HALO od nižších sérií k vyšším, nikoli naopak. Zde bohužel nejde o bezpečnost, ale skutečně jen o politiku, smrt závodníka v nižší sérii nikoho nevzruší, vážné zranění TOP pilota ve Formuli 1 by byl mnohem větší problém.

          Ono HALO vpodstatě ničemu nepomůže, ale FIA to bude moci prezentovat jako plus že dělá něco pro bezpečnost.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Pro oba:
            Když je součástka tak malá, že proletí mezi kokpitem a Halem, tak je dost pravděpodobné, že to jezdec přežije. Zvlášť, pokud tebou zmíněným způsobem, ztratí část energie nárazem do něj. Nemá odklonit jen případné kolo, ale má chránit hlavu pilota před ostatními monoposty, nebo nárazem hlavy do jiných překážek. Určitě se může stát, že Halo neochrání a naopak může způsobit problém, který by bez něj nebyl. Ale pravděpodobnost opaku je mnohem vyšší. Je to jako s použitím pásu v autě. Může se ti stát, že přežiješ pokud ho nemáš a nepřežil bys, pokud bys ho měl. Ale opak je 10x vyšší. Tedy nemám co řešit, za těch pár sekund zdržení mi to stojí.
            Určitě se dají najít argumenty, proč to zavést dřív nižších seriích. To zpochybňovat nechci. Jestli převáží nad rychlostí nevím. Jen si myslím, že ten pohled není tak jednoznačný. Argument s Bianchim to jen dokazuje. Protože Binachi možná vyjel ve 200km/h, ale náraz už byl v mnohem menší rychlosti. On ten monopost většinou do nárazu stačí zpomali. A pak už to není rozdíl 200x150km, ale třeba 100x50km/h. A to už je hodně velký rozdíl. prostě to není tak černobílé. 03

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              Nesmysl.

              Třeba v případě Massy a jeho zásahu pružinou zleva do čela je jasné že by přední nohu HALO pružina bezpečně minula, a vzhledem k výšce kam Masu zasáhla je vpodstatě nulová pravděpodobnost že by štrejchla o tu horní konstrukci HALO. A pokud by štrejchla, tak opět bude platit fyzika, při tom štrejchnutí se pružina roztočí, odchílí směrem dolů a nezasáhne Masu do čela ale do oka... a díky roztočení mnohem větší razancí... podobně jako kulka.

              Ano HALO může nějaký předmět odchýlit od jezdce, ale stejně tak může předmět na rozhraní HALO odchýlit k jezdci a způsobit o to větší škody. U předmětů které poletí na rozhraní HALO budou oba stavy vyváženy v poměru 50:50. Někde HALO předmět odchýlý... ale tam je vysoká pravděpodobnost, že by jezdce bez HALO nezasáhnul, a v druhém případě naopak ten předmět usměrní na jezdce... ale tam už je velká pravděpodobnost že by ten předmět stejně jezdce zasáhnul.

              Add. Bianchi... ten umřel na vysoký narůpst G při razantním zpomalení vozu...a jeho těla. Jeho mozek se díky vysokému zpomalení vpodstatě umlátil o vnitřek lebky ... prostě extrémně těžký otřes mozku... a v tom by mu HALO nijak nepomohlo.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.128.XXX
                Ty víš, jak velká pružina to byla a kterou částí do jeho čela narazila? Já přepokládám, že úplně malá nebyla, když způsobila takovou škodu. A jestli narazila spodním okrajem, ten horní by netrefil tu horní konstrukci? Vešla by se vlastně vůbec mezi kastli a horní konstrukci? Já to nevím, ale pokud ty ano, rád bych měl také víc informací.
                Podle mne u menších předmetů tvoje pravděpodobnost může odpovídat (já bych asi volil poměr jiný). U větších ale pravděpodobnost průniku klesá s rostoucí velikostí předmětu. Až narazíš na velikosti, které prostě neprojdou. Pak to bude 100:0. Podle mne, jde právě o ty větší části. Čím větší, tím větší pravděpodobnost vážného zranění pilota. Několikamilimetrový šroubek pilota nezabije.
                Add. Bianchi: Ano, umřel kvůli velké deceleraci. Kdyby se jeho helma nezastavila o jeřáb, ale o pomačkané Halo, nebyla by decelerace menší? Podle odborníků by nepřežil stejně. OK. Beru. A byla by situace jiná, kdyby jel v tom místě třeba o 20km/h pomaleji (bez ohledu, jestli by také vyletěl). Nedělalo by pak Halo rozdíl mezi životem a smrtí? O to mi jde. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          cim nizsi serie, tim jsou formule mene bezpecne obecne. A i male formule jezdi 250km/hod atp. A narvat to jako Bianchi v 200 nebo 150 je ti uplne jedno.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ano, podle FIA bude.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.128.XXX
    No pěkně to nevypadá, ale proti těm plachtám na zádi a třepajícím se minikřidélkům na nich, to zase horší není. A aspoň to, na rozdíl od nich, k něčem je.

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      jako k tomu, ze stoupne nehodovost, protoze pres to blbe uvidi? To je zrejme hlavni cil. 13

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        Zatím jediný názor k viditelnosti, co jsem zaznamenal od pilota bylo, že s viditelností problém naprosto neměl (tuším to byl Vettel). Ty máš problém s viditelností při spuštění stěračů? 03

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ne ze bych nevidel, ale rozhodne to neni lepsi, nez bez steracu za sucha. Omezeni to zkratka je. A Vettel i Kimi prave rikali, ze to neni uplne ono a ve vyhledu to obcas vadi.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Nevím, já stěrače nějak přestanu po pár vteřinách registrovat. Určitě mi nezpůsobí nehodu. A ten sloupek nemusí být moc tlustší, než stěrač. Připadá mi, že to bude vadit pouze těm, kterým to bude chtít vadit. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Bylo by zajímavé zveřejnit, které týmy byly proti tomu paskvilu.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kalty

    Kalty

    165.72.200.XXX
    Chce se mi zvracet

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.137.XXX
    Perfektní. Teď mohou vozit na projížďky diváky, ti se mohou za jízdy přidržovat toho zábradlí 17

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    185.137.144.XXX
    Takže Dunovky ! Paráda.
    F1 jsou zase čím dál rychlejší (hlavně v zatáčkách) , tak holt z toho mohou udělat buggy a ... prostě sranda, uvidíme.
    (Mohli i dopředu a dozadu by dát ochranné rámy, jako maji na Dakaru a motokáry.)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Jsem rád že jsem se jel podívat na živo na F1 ještě tento rok,
    protože s Halo to už F1 nebude. 10
    Nechci aby se v F1 umíralo, ale ani Bianciho by to nezachránilo, ne?
    Jestli si vzpomínám, tak jeho mozek byl nezvratně poškozen enormním přetížením při nárazu, a tomu by asi ani Halo nepomohlo .... 17
    Navíc je to hnusné a do F1 to nepatří!
    Ten "shield" vypadá mnohem líp, ale pořád by to kazilo vzhled monopostu a celkově celou F1, a to halo je strašná sra*ka.
    Tolik toho chtěli udělat změnami v pravidlech aby byla F1 zajímavější (což se jim tuto
    sezonu povedlo), a teď to zabijou tímto ... neskutečné.
    Snad to nevydrží dlouho a nakonec to zruší. 07

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama