DISKUZE K ČLÁNKU FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo
Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
airwar1939
19:39 20.07.2017 185.15.111.XXXPokud se zamyslíme nad tím čemu má HALO zabránit, a pokud platí na vozy Formule 1 a jejich části fyzika, tak rychlost není podstatná.
HALO by mělo odchýlit od jezdcovy hlavy větší letící předmět jako utržené kolo vozu či letící monopost, nebo zabránit nárazu hlavou na nějakou jinou statickou věc na okruhu. Podle všeho jediné co bude schopné HALO spolehlivě zvládnout bude to odchýlení letícího kola, vše ostatní může být značně kontraproduktivní. V mnoha dalších případech může HALO naopak nasměrovat prolétající předmět níže na jezdce.
A pokud se zamyslíme na nevyrovnaností pole Formule 1, a naopak těsností soubojů v dalších nižších sériích, nižší odolnost vozů nižších sérií, nižší kvalitu jezdeckého pole v nižšších sériích, tak by bylo logické zavádět HALO od nižších sérií k vyšším, nikoli naopak. Zde bohužel nejde o bezpečnost, ale skutečně jen o politiku, smrt závodníka v nižší sérii nikoho nevzruší, vážné zranění TOP pilota ve Formuli 1 by byl mnohem větší problém.
Ono HALO vpodstatě ničemu nepomůže, ale FIA to bude moci prezentovat jako plus že dělá něco pro bezpečnost.-
Mike17
10:47 21.07.2017 185.149.128.XXXPro oba:
Když je součástka tak malá, že proletí mezi kokpitem a Halem, tak je dost pravděpodobné, že to jezdec přežije. Zvlášť, pokud tebou zmíněným způsobem, ztratí část energie nárazem do něj. Nemá odklonit jen případné kolo, ale má chránit hlavu pilota před ostatními monoposty, nebo nárazem hlavy do jiných překážek. Určitě se může stát, že Halo neochrání a naopak může způsobit problém, který by bez něj nebyl. Ale pravděpodobnost opaku je mnohem vyšší. Je to jako s použitím pásu v autě. Může se ti stát, že přežiješ pokud ho nemáš a nepřežil bys, pokud bys ho měl. Ale opak je 10x vyšší. Tedy nemám co řešit, za těch pár sekund zdržení mi to stojí.
Určitě se dají najít argumenty, proč to zavést dřív nižších seriích. To zpochybňovat nechci. Jestli převáží nad rychlostí nevím. Jen si myslím, že ten pohled není tak jednoznačný. Argument s Bianchim to jen dokazuje. Protože Binachi možná vyjel ve 200km/h, ale náraz už byl v mnohem menší rychlosti. On ten monopost většinou do nárazu stačí zpomali. A pak už to není rozdíl 200x150km, ale třeba 100x50km/h. A to už je hodně velký rozdíl. prostě to není tak černobílé.-
airwar1939
22:26 25.07.2017 176.74.128.XXXNesmysl.
Třeba v případě Massy a jeho zásahu pružinou zleva do čela je jasné že by přední nohu HALO pružina bezpečně minula, a vzhledem k výšce kam Masu zasáhla je vpodstatě nulová pravděpodobnost že by štrejchla o tu horní konstrukci HALO. A pokud by štrejchla, tak opět bude platit fyzika, při tom štrejchnutí se pružina roztočí, odchílí směrem dolů a nezasáhne Masu do čela ale do oka... a díky roztočení mnohem větší razancí... podobně jako kulka.
Ano HALO může nějaký předmět odchýlit od jezdce, ale stejně tak může předmět na rozhraní HALO odchýlit k jezdci a způsobit o to větší škody. U předmětů které poletí na rozhraní HALO budou oba stavy vyváženy v poměru 50:50. Někde HALO předmět odchýlý... ale tam je vysoká pravděpodobnost, že by jezdce bez HALO nezasáhnul, a v druhém případě naopak ten předmět usměrní na jezdce... ale tam už je velká pravděpodobnost že by ten předmět stejně jezdce zasáhnul.
Add. Bianchi... ten umřel na vysoký narůpst G při razantním zpomalení vozu...a jeho těla. Jeho mozek se díky vysokému zpomalení vpodstatě umlátil o vnitřek lebky ... prostě extrémně těžký otřes mozku... a v tom by mu HALO nijak nepomohlo.-
Mike17
15:37 27.07.2017 185.149.128.XXXTy víš, jak velká pružina to byla a kterou částí do jeho čela narazila? Já přepokládám, že úplně malá nebyla, když způsobila takovou škodu. A jestli narazila spodním okrajem, ten horní by netrefil tu horní konstrukci? Vešla by se vlastně vůbec mezi kastli a horní konstrukci? Já to nevím, ale pokud ty ano, rád bych měl také víc informací.
Podle mne u menších předmetů tvoje pravděpodobnost může odpovídat (já bych asi volil poměr jiný). U větších ale pravděpodobnost průniku klesá s rostoucí velikostí předmětu. Až narazíš na velikosti, které prostě neprojdou. Pak to bude 100:0. Podle mne, jde právě o ty větší části. Čím větší, tím větší pravděpodobnost vážného zranění pilota. Několikamilimetrový šroubek pilota nezabije.
Add. Bianchi: Ano, umřel kvůli velké deceleraci. Kdyby se jeho helma nezastavila o jeřáb, ale o pomačkané Halo, nebyla by decelerace menší? Podle odborníků by nepřežil stejně. OK. Beru. A byla by situace jiná, kdyby jel v tom místě třeba o 20km/h pomaleji (bez ohledu, jestli by také vyletěl). Nedělalo by pak Halo rozdíl mezi životem a smrtí? O to mi jde. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001890
08:40 20.07.2017 185.137.144.XXXTakže Dunovky ! Paráda.
F1 jsou zase čím dál rychlejší (hlavně v zatáčkách) , tak holt z toho mohou udělat buggy a ... prostě sranda, uvidíme.
(Mohli i dopředu a dozadu by dát ochranné rámy, jako maji na Dakaru a motokáry.)-
-
huhukoktejl
13:57 20.07.2017 37.48.34.XXXDo seseti let bude ram kolem celeho monopostu, vycpany polstarem ...
-
-
-
Kaša
08:39 20.07.2017 82.142.123.XXXJsem rád že jsem se jel podívat na živo na F1 ještě tento rok,
protože s Halo to už F1 nebude.
Nechci aby se v F1 umíralo, ale ani Bianciho by to nezachránilo, ne?
Jestli si vzpomínám, tak jeho mozek byl nezvratně poškozen enormním přetížením při nárazu, a tomu by asi ani Halo nepomohlo ....
Navíc je to hnusné a do F1 to nepatří!
Ten "shield" vypadá mnohem líp, ale pořád by to kazilo vzhled monopostu a celkově celou F1, a to halo je strašná sra*ka.
Tolik toho chtěli udělat změnami v pravidlech aby byla F1 zajímavější (což se jim tuto
sezonu povedlo), a teď to zabijou tímto ... neskutečné.
Snad to nevydrží dlouho a nakonec to zruší.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek