FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Robert RoBertino Pavelka, 19. července 2017, 23:45 Google+

Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.

Počet komentářů:  44 komentářů (Poslední 28.07. 14:32) Napište svůj názor
Jak budou definitivně vypadat monoposty s ochranou kokpitu pro rok 2018 si ještě počkáme

Jak budou definitivně vypadat monoposty s ochranou kokpitu pro rok 2018 si ještě počkáme | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Pracovní schůzky se zúčastnily všechny týmy, které v letošním roce závodí, třebaže zástupci stájí Renault Sport Formula One, Scuderia Toro Rosso, Sauber F1 a Haas F1 Team vystupovaly na mítinku v roli pozorovatelů. Jak už bylo uvedeno, jedním z klíčových témat byla otázka ochrany kokpitu, u níž se rozhodovalo o způsobu provedení a jejím zavedení.

img-responsive

Tato varianta evidentně u FIA neměla plnou podporu | foto: Scuderia Ferrari

Po jednomyslném souhlasu pracovní skupiny z července 2016 ohledně zavedení dodatečné čelní ochrany pro Formuli 1 za opakované podpory pilotů potvrzuje FIA použití konceptu Halo pro rok 2018. Za přispění a podpory týmů budou určité části jeho finální podoby v budoucnu vylepšeny. Jak bylo uvedeno, s ohledem na různé formy a podoby ochrany kokpitu bylo Halo vyhodnoceno jako řešení s nejlepšími bezpečnostními výsledky. 

Rovněž se debatovalo o dvou nedávných rokováních v Paříži, kterých se zúčastnili přední výrobci pohonných jednotek. Bylo upřesněno, že další analýza vývoje motorů po roce 2020 bude dokončena během letní přestávky a k její revizi dojde na příštím zasedání Strategické skupiny v září letošního roku.

Další konverzace se týkala nového přístupu ohledně nákladů, který získal také jednomyslnou podporu. Pracovní skupina složená ze zástupců držitelů obchodních práv byla pověřena FIA a týmy, aby připravila inovativní řešení, jehož cílem je dosáhnout takových možností, aby byly i v nadcházejících letech pro motorsport udržitelné. V neposlední řadě došlo také ke komunikaci týkající se různých opatření se zaměřením na zlepšení show při jednotlivých závodech - k posouzení mají být připraveny konkrétní studie.

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 28.07.2017 14:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 44 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

F1 motor Cosworth

Cosworth chystá návrat do F1, věří si na Ferrari i Mercedes. Čí vozy by mohl…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud