DISKUZE K ČLÁNKU FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Setkání strategické skupiny FIA mělo na programu několik bodů, z nichž asi ten nejdůležitější se týká příští sezóny. Diskutovaná ochrana kokpitu byla s definitivní platností potvrzena už od ročníku 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 28.07.2017 14:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 20.07.2017 07:38
Takovej hnus! 05 Všem z FIA bych nařídil tuto… »
» Duncan66 (Hlasovalo 6 lidí) 20.07.2017 09:43
Bude se system halo zavadet ve vsech formulovych… »
» SergioPÉREZ (Hlasovali 4 lidé) 20.07.2017 00:12
A je vymalováno! Poslední sezona F1. S tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Cooper

    Cooper

    188.120.212.XXX
    Na jednu stranu mě to halo neskutečně štve na druhou stranu bude příští rok spousta volných nedělí kdy vezmu synka na vejlet a nebude zazděná celá neděle... po 20ti letech sledování F1 si dám přestávečku než to zábradlí zas sundají.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.34.XXX
    F1 2018 od EA Sports: https://mobile.twitter.com/JWF197/status/887757934171750400/photo/1
    13

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.34.XXX
    Osobne mne to opravdu hodne odrazuje, je to dalsi z tech stripku popirani DNA formule 1 ... zajimal by mne nazor Careyho ...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Bude se system halo zavadet ve vsech formulovych seriich, nebo jenom F1? Pokud ochranu dostanou dospeli chlapi a deti budou jezdit bez ochrany, tak je to jen dalsi klasicka ukazka toho, ze je to predevsim politicka fraska a ne nejaka skutecna debata o bezpecnosti. 02

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      přesně tak. ono se totiž jeví politicky neschůdné, aby byli vystaveni byť sebemenšímu riziku milionáři, kteří jsou mj. za to riziko královsky placeni, kdežto spousta bezejmenných to v pohodě snese. je to hnus, velebnosti.........
      PS: už se těším, až si půjdu o víkendu zajezdit na motokáry. doufám, že to tam do té doby nestihnou namontovat 03.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        Co třeba rozdíl v rychlosti? Nedávalo by to smysl? Nebo máte pocit, že nejvíc potřeba je to u šlapacích autíček, protože na tom jezdí nejmenší děti? 03

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • shazec

          shazec

          89.203.142.XXX
          Myslím že když se vybouráš ve 300 km/h v F1 nebo v 280 km/h v GP2, tak dopadneš +/- stejně. A pokud bude Halo jen v F1, tak je to pěkný pokrytectví.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          trefils´ to přesně. od těch autíček pro děti bych skutečně začal.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Opravdu potřebuješ na šlapací autíčko ochranou klec? Když jdeš pěšky, má tvoje dítě přilbu? Moje ne. A představ si ten masakr, že jsem synovi nedal klec ani na kolo. Asi jsem nezodpovědný rodič. 03

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • huhukoktejl

              huhukoktejl

              37.48.34.XXX
              No ale presne tam zavadeni techto veci jako je halo vede. Zene se to do extremu, nekam kam to nepatri. Tak jak je instalace nejake ochranne klece kolem detskeho kola zdanlive nesmyslna, spouste detem by to treba zachranilo zivot. Ale chceme to? Bude to jeste jizda na kole jak ji zname? A chceme halo na vozech F1? Co bude dalsi krok? Uzavreme kokpit uplne? Co dal? Posadime jezdce do simulatoru?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.128.XXX
                Rozumím. V čem se rozcházíme je pohled na to, jestli převažují negativa (vzhled monopostu) nad funkčností (bezpečnost). Dal bych přednost tomu štítu. Ale i halo mi na monopostech vadí vzhledově míň, než ploutve s minikřidélky, nebo v minulosti pindíci nebo schody na přídi. Přišla F1 o svoji pestiž? Ne, na sledovanost to vliv nemělo. Podívej se na Indy, ty vozy jsou nesrovnatelně hnusnější, přesto se neplánuje náprava, pokud vím a prázdné tribuny jsem nezaznamenal.
                Ale na co jsem reagoval, je jestli má smysl začít s nejrychlejšími vozy, nebo s vozy pro nejmladší.

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  78.45.146.XXX
                  Ad indy
                  Plánuje, bude novej aerokit. Teď si ale nejsem jistej, jestli od 2018 nebo až 2019.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  78.45.146.XXX
                  Jinak teda pindíky, schod nebo ploutev považuji za DNA F1 - je to hledání jakékoliv dostupné výhody v mezích, které stanoví pravidla.

                  Shield nebo Halo je kancelářský rozhodnutí. Je to odpověď na otázku, která ještě nedávno nikoho nezajímala. A z toho, že piloti jezdí na hraně i bez těchto pomůcek, je zřejmé, že je vlastně nezajímá ani teď. Navíc konkrétně Halo vlastně vůbec neřeší problémy v bezpečnosti, které poptávku po nějakém řešení vyvolaly. Bianchimu by nepomohl a de Villotové - nevím, jestli existuje nějaký přehledný nákres nebo fotka té situace, ale z jejího zranění tipuji, že strefila buď roh rampy, nebo do ní narazila šikmo, takže ani u ní o účelnosti Halo nejsem zrovna přesvědčený.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.128.XXX
                    Ale i to přece byl důsledek kancelářského rozhodnutí. Byl to jen logický krok týmů na změnu pravidel. Ploutve jsou to samé. Ve všech příkladech šlo jen o to, že to řešení přidalo monopostu nějakou desetinku na rychlosti. Pro F1 je naprosto nepodstatné, jestli budou vozy o 0,5s rychlejší. A pokud to vadí, dají se vozy lehce zrychlit jiným způsobem. Tak proč máme ploutve s tou třepající se příšerností nahoře?
                    Halo kazí vzhled úplně stejně, ale aspoň k něčemu je. Možná by nezachránilo Bianchiho, ale těch situací, kdy kolo monopostu minulo těsně hlavu pilota už jsme několik viděli, stejně jako situaci, kdy hlava minula těsně zeď. Co Massova nehoda? Psali, že stačilo pár cm víc do středu a byl mrtvý. Jo, všichni přežili. Ale jednou to kolo nebo nějaká součástka poletí přesně na hlavu, to je celkem jistota. A pak to k něčemu bude. V jiných seriích by už život zachránilo a možná se najde v historii F1 příklad, kdy by to někomu život zachránilo. Pro mne osobně je třeba škoda, že se Senna zabil. A možná úplně zbytečně. 03

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      Duncan66

                      194.228.76.XXX
                      A copak je garance, ze Massu by Halo ochranilo? A jinak co se stalo Massovi byla sance tak jedna k milionu. Kdyby tam jel strokrat znovu, tak ho nic netrefi.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.128.XXX
                        Nevím, jistotu nemám. Ale ta pružina mi připadla dost velká na to, aby proletěla přesně tou mezerou.
                        A ano, je to 1:milionu. Je asi milion věcí, které se v F1 stávají, kde je šance stejná. A proto se téměř každý rok nějaká riskantní situace vyskytne. Protože je to milionx1:milionu. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Duncan66

                          Duncan66

                          89.29.32.XXX
                          milion nebezpecnych veci se tam opravdu kazdy rok nedeje. Pokud by to bylo milion k milionu, tak se v prumeru kazdy zavod nekdo zrasi a skonci jako Bianchi. Ale to se jaksi nedeje, Za posledni dve dekady to je mozna ani ne jeden mrtvy na dekadu a jde jeste o to, zda to byla ci nebyla primarne pilotova vina. Takze asi tak. Mnohem rizikovejsi a sance na umrti maji divaci, kteri se prijedou podivat na zavod F1, nez samotni piloti. Takze tak asi. 13

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.128.XXX
                            Jo, je otázka jestli je to milionx1:milionu za závod, nebo za rok. Nějaká situace, kdy reálně hrozila někomu smrt se děje snad každý rok.
                            Být divák je rizikovější? Na zemi žije 7mld lidí. Každých 10 let jich 1mld umře. Je tedy prosté žití milardkrát rizikovější, než jezdit F1? Divná logika.
                            Já se budu dívat na F1, ikdyby za celou historii neumřel jediný pilot. Smrt není to, co mne na tom baví. Dělal jsem sport, při kterém mi smrt hrozila mnohokrát. Ale nikdy jsem ho nedělal proto. Kdyby ano, zašel bych za Chocholouškem. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama