DISKUZE K ČLÁNKU "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
dannak
09:29 24.05.2017 172.20.150.XXX
"Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou"
Jses si jistej, ze mezi Mercedesem a Ferrari je aktualne 50koni ? ;) A jen drobne pripomenuti, Renault byl ten, kdo tlacil FIA do kouta a plakal ze odejde, pokud nebudou tyhle motory. Fia tomu, pravda, moc nepomohla tema zetonama, neb predpokladala, ze vychozi situace bude mnohem vyrovnanejsi a spis opak byl pravdou.
Problem vidim v tom, ze FIA ty motory predepsala, ale neni levna laternativa pro mensi tymy, tohle osetreno byt melo. Na druhou stranu, letos se mi ty motory libi, min. mezi Mercedesem a Ferrari to je dost vyrovnane, coz dokazuje, ze dosahnout pokroku lze.
Jses si jistej, ze mezi Mercedesem a Ferrari je aktualne 50koni ? ;) A jen drobne pripomenuti, Renault byl ten, kdo tlacil FIA do kouta a plakal ze odejde, pokud nebudou tyhle motory. Fia tomu, pravda, moc nepomohla tema zetonama, neb predpokladala, ze vychozi situace bude mnohem vyrovnanejsi a spis opak byl pravdou.
Problem vidim v tom, ze FIA ty motory predepsala, ale neni levna laternativa pro mensi tymy, tohle osetreno byt melo. Na druhou stranu, letos se mi ty motory libi, min. mezi Mercedesem a Ferrari to je dost vyrovnane, coz dokazuje, ze dosahnout pokroku lze.
rock
12:56 20.05.2017 82.117.159.XXX
"Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor."
To pravděpodobně dokážou. Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou, už 4. továrna neumí postavit motor, co by přežil víkend, 5. a každá další se do toho vůbec nemá koule pustit a pro garážníky je to naprosto mimo jejich obzor
To pravděpodobně dokážou. Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou, už 4. továrna neumí postavit motor, co by přežil víkend, 5. a každá další se do toho vůbec nemá koule pustit a pro garážníky je to naprosto mimo jejich obzor
airwar1939
08:53 20.05.2017 176.74.128.XXX
Tzv. jednoduchý motor nijak negarantuje že bude výkonnost motorů vyrovnaná, stačí se podívat do historie, rok 1978, atmosfera 3,0 l, turbo 1,5 l, údaje v kw/koně:
Alfa Romeo V12: 386/525
Ferrari V12: 383/520
Renault V6 turbo: 383/520
Alfa Romeo V12: 368/500
Matra V12: 368/500
Ford-Cosworth V8: 345/470
Rozdíl mezi nejvýkonnějším a nejslabším motorem 50 koní, a mimochodem podobný rozdíl ve výkonnosti byl i mezi motory předchozí generace (2009-2013) výrobců Mercedes, Ferrari a Renault, než FIA zmrazila vývoj a slybším umožnila rozdíl dorovnat.
Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor.
Alfa Romeo V12: 386/525
Ferrari V12: 383/520
Renault V6 turbo: 383/520
Alfa Romeo V12: 368/500
Matra V12: 368/500
Ford-Cosworth V8: 345/470
Rozdíl mezi nejvýkonnějším a nejslabším motorem 50 koní, a mimochodem podobný rozdíl ve výkonnosti byl i mezi motory předchozí generace (2009-2013) výrobců Mercedes, Ferrari a Renault, než FIA zmrazila vývoj a slybším umožnila rozdíl dorovnat.
Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor.
rock
13:50 19.05.2017 37.188.137.XXX
"Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?"
800 koní
Ta honba za technologickou špičkou v F1 je prachsprostá onanie. Královnu motorsportu nedefinuje technologie, ale výsledek. Pokud stroj s jednodušší pohonnou jednotkou objede trať ve stejném nebo kratším čase jak auto s hitech PJ, není co řešit. A toho lze docílit, rezerv je spousta.
Současné pohonné jednotky se pyšní efektivitou. OK, účinnost 50% je extrémně působivé číslo a 100 kg paliva na závod taky. Ale jestliže jsou k vývoji takové PJ potřeba miliardy euro, tak taková pohonná jednotka efektivní není a nikdy nebude.
btw neměl bych nic proti tomu, kdyby měl motor v F1 vydržet celou sezónu.
800 koní
Ta honba za technologickou špičkou v F1 je prachsprostá onanie. Královnu motorsportu nedefinuje technologie, ale výsledek. Pokud stroj s jednodušší pohonnou jednotkou objede trať ve stejném nebo kratším čase jak auto s hitech PJ, není co řešit. A toho lze docílit, rezerv je spousta.
Současné pohonné jednotky se pyšní efektivitou. OK, účinnost 50% je extrémně působivé číslo a 100 kg paliva na závod taky. Ale jestliže jsou k vývoji takové PJ potřeba miliardy euro, tak taková pohonná jednotka efektivní není a nikdy nebude.
btw neměl bych nic proti tomu, kdyby měl motor v F1 vydržet celou sezónu.
dannak
13:01 19.05.2017 172.20.150.XXX
Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?
Jedna vec je, ze by takovy motor sice dokazalo vyvinout a vyrobit nekolik nezavislych dodavatelu, jina vec ale je image F1; byla by stale tou radoby kralovnou, pokud by technologicky zaostavala za beznymi auty ?
Hybridy se postupne rozsiruji a pokud chce F1 byt i technologickou spickou, musi na to nejak reagovat, treba i adopci techto technologii, aby se z ni nestala muzejni zalezitost, neco jako zavody veteranu.
Me na soucasnem stavu spis opravdu hodne drazdi limit 4motoru na sezonu a 4 (5?) nasledujicich zavodu na prevodovku.
Jedna vec je, ze by takovy motor sice dokazalo vyvinout a vyrobit nekolik nezavislych dodavatelu, jina vec ale je image F1; byla by stale tou radoby kralovnou, pokud by technologicky zaostavala za beznymi auty ?
Hybridy se postupne rozsiruji a pokud chce F1 byt i technologickou spickou, musi na to nejak reagovat, treba i adopci techto technologii, aby se z ni nestala muzejni zalezitost, neco jako zavody veteranu.
Me na soucasnem stavu spis opravdu hodne drazdi limit 4motoru na sezonu a 4 (5?) nasledujicich zavodu na prevodovku.
rock
08:41 19.05.2017 37.188.137.XXX
Ale dyť má velký díl pravdy. Automobilky (což dávalo jenom tři tovární týmy z tehdejších, nevím, dvanácti celkem?) si prosadily pohonnou jednotku, kterou reálně dokáže vyvinout pár subjektů na světě (Honda k nim očividně nepatří) a pak dělají drahoty, když ho mají dodat soukromému týmu. Tuhle situaci neměl pořadatel a garant série vůbec připustit.
Jednodušší motor -a >1000 k lze dostat i z relativně jednoduchého motoru- by bylo schopno vyvinout pět nezávislých výrobců a třeba pět automobilek - a pokud by byl opravdu jednodušší, všichni výrobci by se dostali blízko k potenciálu motoru -> byly by malé výkonostní rozdíly mezi jednotlivými motory.
Ale chápu, že tohle v současné době zaangažované automobilky nepřipustí. Bylo by pak pravděpodobnější, že prohrají.
Jednodušší motor -a >1000 k lze dostat i z relativně jednoduchého motoru- by bylo schopno vyvinout pět nezávislých výrobců a třeba pět automobilek - a pokud by byl opravdu jednodušší, všichni výrobci by se dostali blízko k potenciálu motoru -> byly by malé výkonostní rozdíly mezi jednotlivými motory.
Ale chápu, že tohle v současné době zaangažované automobilky nepřipustí. Bylo by pak pravděpodobnější, že prohrají.
Fanda.LH
22:44 18.05.2017 194.228.79.XXX
Já o Koze a ty o voze... Já souhlasím s tím co píšeš...
Problém mám s tou "nevýhodou"... V roce 2011 měli KERS všichni, tudíž nikdo ve výhodě ani nevýhodě z tohoto pohledu nebyl... Nikdo nevozil 40kg zbytečně, protože by snad jezdil bez KERSu... To je zavádějící...
PS: Jinak by mě zajímalo, kdyby současná motorová pravidla byla volnější a omezila se jen spotřeba... Prostě mějte co chcete, na závod máte 100kg paliva a je to na vás... Hmotností limit bych stanovil na auto bez motoru a bylo by pak na každém výrobci, zda nasadí hybrid nebo ne... Mohl by nasadit i elektriku a nabíjet přes noc
Problém mám s tou "nevýhodou"... V roce 2011 měli KERS všichni, tudíž nikdo ve výhodě ani nevýhodě z tohoto pohledu nebyl... Nikdo nevozil 40kg zbytečně, protože by snad jezdil bez KERSu... To je zavádějící...
PS: Jinak by mě zajímalo, kdyby současná motorová pravidla byla volnější a omezila se jen spotřeba... Prostě mějte co chcete, na závod máte 100kg paliva a je to na vás... Hmotností limit bych stanovil na auto bez motoru a bylo by pak na každém výrobci, zda nasadí hybrid nebo ne... Mohl by nasadit i elektriku a nabíjet přes noc
Ferda
22:33 18.05.2017 46.47.176.XXX
Myslím, že nezáleží na tom jakým způsobem bylo navýšení minimální hmotnosti nazváno. Skutečnost je, že váha šla nahoru jen proto, aby KERSáci nebyli v nevýhodě. A věř, že v té době by v nevýhodě byli.
A dost možné, že v nevýhodě by byli i dnešní ERSáci, kdyby proti nim jezdily klasiky o zhruba 100 kilo lehčí.
A dost možné, že v nevýhodě by byli i dnešní ERSáci, kdyby proti nim jezdily klasiky o zhruba 100 kilo lehčí.
Ferda
22:15 18.05.2017 46.47.176.XXX
Dovažování bylo. Pouze kvůli KERSu se navýšila minimální hmotnost vozů. Což dovážení je.
Vše bylo v počátcích a týmy bez KERSu moc neremcaly, protože získavali výhodu v reabilitě vyvážení vozu. Když pominu ERS od Mercedesu, tak třeba Ferrari mělo KERS těžší což neslo docela nemile a při pokusu o snížení hmotnosti docházelo k přehřívaní a narážkám, že Magneti Mareli používá materiály z DDR.
Vše bylo v počátcích a týmy bez KERSu moc neremcaly, protože získavali výhodu v reabilitě vyvážení vozu. Když pominu ERS od Mercedesu, tak třeba Ferrari mělo KERS těžší což neslo docela nemile a při pokusu o snížení hmotnosti docházelo k přehřívaní a narážkám, že Magneti Mareli používá materiály z DDR.
Fanda.LH
21:45 18.05.2017 194.228.79.XXX
Stím KERSem nemáš pravdu... Přišel 2009, kdy měli všichni 605 kg a skutečnost byla taková, že se moc nevyplatilo ho mít. Hmotnost bylo lepší využít na vyvážení... 2010 byl KERS v pravidlech, ale týmy se dohodly, že ho nenasadí, přesto hmotnost vzrostla na 620kg... Následující sezónu stoupla hmotnost na 640 kg, KERS byl vyladěnější / lehčí a měl ho každý... Pokud se nepletu, tak se týmy dohodli i na jednotné rozložení hmotnosti, které musí každý tým +- dodržovat...
Takže žádný bez KERSu 40kg navíc, ale prostě nastavili hmotnost, aby nebyl důvod ho nemít... Pokud nebylo dáno pravidly, že ho mít prostě musí... Jinak s tímto trendem taky nesouhlasím...
Takže žádný bez KERSu 40kg navíc, ale prostě nastavili hmotnost, aby nebyl důvod ho nemít... Pokud nebylo dáno pravidly, že ho mít prostě musí... Jinak s tímto trendem taky nesouhlasím...
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek