DISKUZE K ČLÁNKU "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.05.2017 09:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» dannak (Hlasovalo 6 lidí) 18.05.2017 14:42
To je (tragi)komediant. Ať už tedy konečně… »
» Jarda (Hlasovali 4 lidé) 18.05.2017 13:30
To co expert popisuje je v GP2. Asi si spletl… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 18.05.2017 15:31
Viděl jsem v parku chlapečka jak kopal kolem sebe… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

dannak

dannak

172.20.150.XXX
"Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou"
Jses si jistej, ze mezi Mercedesem a Ferrari je aktualne 50koni ? ;) A jen drobne pripomenuti, Renault byl ten, kdo tlacil FIA do kouta a plakal ze odejde, pokud nebudou tyhle motory. Fia tomu, pravda, moc nepomohla tema zetonama, neb predpokladala, ze vychozi situace bude mnohem vyrovnanejsi a spis opak byl pravdou.
Problem vidim v tom, ze FIA ty motory predepsala, ale neni levna laternativa pro mensi tymy, tohle osetreno byt melo. Na druhou stranu, letos se mi ty motory libi, min. mezi Mercedesem a Ferrari to je dost vyrovnane, coz dokazuje, ze dosahnout pokroku lze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ještě přesněji to je: Rudí uBULLenci 18

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
"Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor."

To pravděpodobně dokážou. Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou, už 4. továrna neumí postavit motor, co by přežil víkend, 5. a každá další se do toho vůbec nemá koule pustit a pro garážníky je to naprosto mimo jejich obzor

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
pidro

pidro

88.100.206.XXX
Správně je to uBULLenci.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Tzv. jednoduchý motor nijak negarantuje že bude výkonnost motorů vyrovnaná, stačí se podívat do historie, rok 1978, atmosfera 3,0 l, turbo 1,5 l, údaje v kw/koně:

Alfa Romeo V12: 386/525
Ferrari V12: 383/520
Renault V6 turbo: 383/520
Alfa Romeo V12: 368/500
Matra V12: 368/500
Ford-Cosworth V8: 345/470

Rozdíl mezi nejvýkonnějším a nejslabším motorem 50 koní, a mimochodem podobný rozdíl ve výkonnosti byl i mezi motory předchozí generace (2009-2013) výrobců Mercedes, Ferrari a Renault, než FIA zmrazila vývoj a slybším umožnila rozdíl dorovnat.

Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.137.XXX
"Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?"

800 koní 13

Ta honba za technologickou špičkou v F1 je prachsprostá onanie. Královnu motorsportu nedefinuje technologie, ale výsledek. Pokud stroj s jednodušší pohonnou jednotkou objede trať ve stejném nebo kratším čase jak auto s hitech PJ, není co řešit. A toho lze docílit, rezerv je spousta.
Současné pohonné jednotky se pyšní efektivitou. OK, účinnost 50% je extrémně působivé číslo a 100 kg paliva na závod taky. Ale jestliže jsou k vývoji takové PJ potřeba miliardy euro, tak taková pohonná jednotka efektivní není a nikdy nebude.

btw neměl bych nic proti tomu, kdyby měl motor v F1 vydržet celou sezónu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

172.20.150.XXX
Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?
Jedna vec je, ze by takovy motor sice dokazalo vyvinout a vyrobit nekolik nezavislych dodavatelu, jina vec ale je image F1; byla by stale tou radoby kralovnou, pokud by technologicky zaostavala za beznymi auty ?
Hybridy se postupne rozsiruji a pokud chce F1 byt i technologickou spickou, musi na to nejak reagovat, treba i adopci techto technologii, aby se z ni nestala muzejni zalezitost, neco jako zavody veteranu.
Me na soucasnem stavu spis opravdu hodne drazdi limit 4motoru na sezonu a 4 (5?) nasledujicich zavodu na prevodovku.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
No jo, ale tam by nemohli mít výhodu v aerodynamice. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Jednou jsem se toho napil, naštěstí jsem většinu ihned vyplivnul a podruhé už bych to nedal.
Nechápu, jak se může postavit takový úspěšný marketing na takovém neskutečném a předraženém hnusu?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

46.135.85.XXX
Tak už alespoň víme, kam se Marko s ubulenci chystá odejít. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

46.135.85.XXX
Však také všem radí (včetně FIA a Liberty), co by měli dělat, aby ubulenci byli zase na čele. Je to sympaťák.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
jestli se nepletu, tak jeho oficiální pozice je "poradce". z toho bych usuzoval, že může komukoli cokoli poradit. reálně ale o něčem rozhodnout může asi těžko. ale to je jen můj náhled.........

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
to rozhodně ano 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
K PS:
Tohle by bylo nejideálnější řešení. Myslím, že v tomto případě by vozy už dávno jezdily bez ERSu i bez vymýšlení pravidel jak se ERSu zbavit. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.137.XXX
Ale dyť má velký díl pravdy. Automobilky (což dávalo jenom tři tovární týmy z tehdejších, nevím, dvanácti celkem?) si prosadily pohonnou jednotku, kterou reálně dokáže vyvinout pár subjektů na světě (Honda k nim očividně nepatří) a pak dělají drahoty, když ho mají dodat soukromému týmu. Tuhle situaci neměl pořadatel a garant série vůbec připustit.

Jednodušší motor -a >1000 k lze dostat i z relativně jednoduchého motoru- by bylo schopno vyvinout pět nezávislých výrobců a třeba pět automobilek - a pokud by byl opravdu jednodušší, všichni výrobci by se dostali blízko k potenciálu motoru -> byly by malé výkonostní rozdíly mezi jednotlivými motory.
Ale chápu, že tohle v současné době zaangažované automobilky nepřipustí. Bylo by pak pravděpodobnější, že prohrají.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.79.XXX
Já o Koze a ty o voze... Já souhlasím s tím co píšeš...

Problém mám s tou "nevýhodou"... V roce 2011 měli KERS všichni, tudíž nikdo ve výhodě ani nevýhodě z tohoto pohledu nebyl... Nikdo nevozil 40kg zbytečně, protože by snad jezdil bez KERSu... To je zavádějící...

PS: Jinak by mě zajímalo, kdyby současná motorová pravidla byla volnější a omezila se jen spotřeba... Prostě mějte co chcete, na závod máte 100kg paliva a je to na vás... Hmotností limit bych stanovil na auto bez motoru a bylo by pak na každém výrobci, zda nasadí hybrid nebo ne... Mohl by nasadit i elektriku a nabíjet přes noc 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Myslím, že nezáleží na tom jakým způsobem bylo navýšení minimální hmotnosti nazváno. Skutečnost je, že váha šla nahoru jen proto, aby KERSáci nebyli v nevýhodě. A věř, že v té době by v nevýhodě byli.
A dost možné, že v nevýhodě by byli i dnešní ERSáci, kdyby proti nim jezdily klasiky o zhruba 100 kilo lehčí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.79.XXX
Z tvého příspěvku vyplývá, že kdo neměl KERS, tak dostal 40kg závaží... A to je dost zavádějící

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Dovažování bylo. Pouze kvůli KERSu se navýšila minimální hmotnost vozů. Což dovážení je.
Vše bylo v počátcích a týmy bez KERSu moc neremcaly, protože získavali výhodu v reabilitě vyvážení vozu. Když pominu ERS od Mercedesu, tak třeba Ferrari mělo KERS těžší což neslo docela nemile a při pokusu o snížení hmotnosti docházelo k přehřívaní a narážkám, že Magneti Mareli používá materiály z DDR.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.79.XXX
Stím KERSem nemáš pravdu... Přišel 2009, kdy měli všichni 605 kg a skutečnost byla taková, že se moc nevyplatilo ho mít. Hmotnost bylo lepší využít na vyvážení... 2010 byl KERS v pravidlech, ale týmy se dohodly, že ho nenasadí, přesto hmotnost vzrostla na 620kg... Následující sezónu stoupla hmotnost na 640 kg, KERS byl vyladěnější / lehčí a měl ho každý... Pokud se nepletu, tak se týmy dohodli i na jednotné rozložení hmotnosti, které musí každý tým +- dodržovat...

Takže žádný bez KERSu 40kg navíc, ale prostě nastavili hmotnost, aby nebyl důvod ho nemít... Pokud nebylo dáno pravidly, že ho mít prostě musí... Jinak s tímto trendem taky nesouhlasím...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama