"Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Petr Hlawiczka, 18. května 2017, 06:40 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 24.05. 09:29) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Rozhovory o nových motorových pravidlech platných od roku 2020 již byly zahájeny a Red Bull, který využívá pohonné jednotky Renaultu, jež nemají takový výkon jako Mercedesy a Ferrari, si při nich klade určité podmínky.

Během víkendu v Barceloně je minulý týden doktor Marko shrnul slovy: "Představa je velmi jednoduchá: chceme motor, který má 1000 koní, standardní KERS i baterie a jehož vývoj nestojí více než 15 - 20 milionů. Měl by mít [pořádný] zvuk a umožnit, aby jezdci dělali rozdíly."

Kdo by jej měl dodávat? Dle představ poradce Red Bullu žádná další automobilka: "Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly být schopny vstoupit, takže bychom je my nebo McLaren mohli využít, pokud bychom chtěli."

A pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak by Red Bull mohl z F1 odejít: "Ano, protože minulý rok nám Mercedes ani Ferrari nechtěli dát motor. Renault k tomu byl donucen pouze Ecclestoneem. Chceme vyrovnanou situaci, kdy nebudeme vydírání automobilkou," varuje Marko.

img-responsive

Helmut Marko není spokojen s deficitem motoru Renault a současným stavem na poli pohonných jednotek, proto volá po změně | foto: Renault Sport F1

O současných pohonných jednotkách, které podle Fernanda Alonsa potřebují k nastartování šest minut, říká: "Jde o fantastický kousek inženýrství, pro Formuli 1 jsou ale nevhodné. Jsou příliš složité, k jejich nastartování potřebujete 8 - 10 lidí, pilot to dle instrukcí a rad inženýrů nesvede, nemají žádný zvuk a veřejnost o tuto technologii nemá zájem, protože ji nikdy nebude mít ve svých autech."

"Neprodukují zvuk, jsou drahé a složité. Jak říkám, když dáte tyto faktory dohromady, tak už nejde o motor, jaké jsme měli dříve. Proto se trápíme a čekáme, až Liberty tuto kritiku vyslyší, protože společnost jako je Honda, která je vnímána jako specialista na motory, problémy neumí vyřešit - jelikož jsou složité a neuvěřitelně drahé," dodává poradce Red Bullu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.05.2017 09:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v boxech

Nejrychlejší zastávku předvedlo Ferrari, o nejdelší stint se dělí 11 jezdců

Nejlepší pilotu na pódiu po závodě v Baku

FOTO: Nedělní drama v Baku: kolize Hamiltona a Vettela, 3 x safety car, pódium pro Strolla

Sebastian Vettel obvinil Hamiltona z toho, že na výjezdu ze zatáčky testoval jeho brzdy

Zasloužil si Vettel diskvalifikaci? FIA zkoumala telemetrii, Hamilton vůbec nebrzdil + VIDEO

Daniel Ricciardo a Max Verstappen v Baku

PROHLÁŠENÍ po chaotickém závodě v Baku

Valtteri Bottas v Baku

Na rovinkách nejrychlejší Bottas s Oconem, nižší přítlak se vyplatil i McLarenu

Kolem Alonsa neustále probíhají dohady o jeho budoucnosti

Alonso k Mercedesu? Večeře sice proběhla, ale Wolff rozptyluje dohady

Sebastian Vettel v Baku

NEJRYCHLEJŠÍ KOLO v Baku předvedl Vettel, Mercedesy těsně za ním, Alonso 6.

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během tréninku v Indianapolis

"Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton jako z jiné planety: kvalifikaci vyhrál s ohromujícím náskokem

  2. Zasloužil si Vettel diskvalifikaci? FIA zkoumala telemetrii, Hamilton vůbec nebrzdil + VIDEO

  3. V Baku začaly nejlépe Red Bully, Vettel třetí, Pérez v závěru tvrdě boural + VIDEO

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Vettel se nechce vymlouvat

  5. Mercedes nás nespasí a ve startovním poli se dočkáme řady změn, hlásá Alonso

  6. Kaltenbornová u Sauberu končí, důvody jsou známy. Kdo ji nahradí?

reklama