"Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Petr Hlawiczka, 18. května 2017, 06:40 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 24.05. 09:29) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Rozhovory o nových motorových pravidlech platných od roku 2020 již byly zahájeny a Red Bull, který využívá pohonné jednotky Renaultu, jež nemají takový výkon jako Mercedesy a Ferrari, si při nich klade určité podmínky.

Během víkendu v Barceloně je minulý týden doktor Marko shrnul slovy: "Představa je velmi jednoduchá: chceme motor, který má 1000 koní, standardní KERS i baterie a jehož vývoj nestojí více než 15 - 20 milionů. Měl by mít [pořádný] zvuk a umožnit, aby jezdci dělali rozdíly."

Kdo by jej měl dodávat? Dle představ poradce Red Bullu žádná další automobilka: "Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly být schopny vstoupit, takže bychom je my nebo McLaren mohli využít, pokud bychom chtěli."

A pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak by Red Bull mohl z F1 odejít: "Ano, protože minulý rok nám Mercedes ani Ferrari nechtěli dát motor. Renault k tomu byl donucen pouze Ecclestoneem. Chceme vyrovnanou situaci, kdy nebudeme vydírání automobilkou," varuje Marko.

img-responsive

Helmut Marko není spokojen s deficitem motoru Renault a současným stavem na poli pohonných jednotek, proto volá po změně | foto: Renault Sport F1

O současných pohonných jednotkách, které podle Fernanda Alonsa potřebují k nastartování šest minut, říká: "Jde o fantastický kousek inženýrství, pro Formuli 1 jsou ale nevhodné. Jsou příliš složité, k jejich nastartování potřebujete 8 - 10 lidí, pilot to dle instrukcí a rad inženýrů nesvede, nemají žádný zvuk a veřejnost o tuto technologii nemá zájem, protože ji nikdy nebude mít ve svých autech."

"Neprodukují zvuk, jsou drahé a složité. Jak říkám, když dáte tyto faktory dohromady, tak už nejde o motor, jaké jsme měli dříve. Proto se trápíme a čekáme, až Liberty tuto kritiku vyslyší, protože společnost jako je Honda, která je vnímána jako specialista na motory, problémy neumí vyřešit - jelikož jsou složité a neuvěřitelně drahé," dodává poradce Red Bullu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.05.2017 09:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v závodě v Japonsku

I v druhém tréninku dominoval Hamilton. Verstappen druhý nejrychlejší

Daniel Ricciardo by rád příští rok ukončil letitou nadvládu Mercedesu v F1

Red Bull uspíšil vývoj vozu pro rok 2018, nechce zopakovat chybu

McLaren bude opět vyhrávat, věří Ojjeh

"Manželství s nepřekonatelnými rozdíly." Majitel McLarenu promluvil o rozchodu s Hondou

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas v závodě v Malajsii

První trénink ovládl Hamilton. Toro Rosso ukázalo nové tváře

Max Verstappen před závodem v Japonsku

Verstappen prodlužuje smlouvu s Red Bullem

Daniil Kvjat v Maďarsku

Smráká se nad Kvjatem? Doufám, že mi tým situaci objasní, prohlásil ruský pilot

Red Bull rukavice zkoušel už v GP Maďarska

Ve Formuli 1 se budou opět testovat biometrické rukavice

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během tréninku v Indianapolis

"Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Haas odmítl požadavek Ferrari. Do jedné věci si Američané zkrátka mluvit nenechají

  2. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  3. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  4. Renault podcenil varování. Vysoké sebevědomí si pak vyčítal dlouhých 22 let

  5. Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

  6. Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

reklama

Zprávy odjinud