"Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Petr Hlawiczka, 18. května 2017, 06:40 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 24.05. 09:29) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Rozhovory o nových motorových pravidlech platných od roku 2020 již byly zahájeny a Red Bull, který využívá pohonné jednotky Renaultu, jež nemají takový výkon jako Mercedesy a Ferrari, si při nich klade určité podmínky.

Během víkendu v Barceloně je minulý týden doktor Marko shrnul slovy: "Představa je velmi jednoduchá: chceme motor, který má 1000 koní, standardní KERS i baterie a jehož vývoj nestojí více než 15 - 20 milionů. Měl by mít [pořádný] zvuk a umožnit, aby jezdci dělali rozdíly."

Kdo by jej měl dodávat? Dle představ poradce Red Bullu žádná další automobilka: "Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly být schopny vstoupit, takže bychom je my nebo McLaren mohli využít, pokud bychom chtěli."

A pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak by Red Bull mohl z F1 odejít: "Ano, protože minulý rok nám Mercedes ani Ferrari nechtěli dát motor. Renault k tomu byl donucen pouze Ecclestoneem. Chceme vyrovnanou situaci, kdy nebudeme vydírání automobilkou," varuje Marko.

img-responsive

Helmut Marko není spokojen s deficitem motoru Renault a současným stavem na poli pohonných jednotek, proto volá po změně | foto: Renault Sport F1

O současných pohonných jednotkách, které podle Fernanda Alonsa potřebují k nastartování šest minut, říká: "Jde o fantastický kousek inženýrství, pro Formuli 1 jsou ale nevhodné. Jsou příliš složité, k jejich nastartování potřebujete 8 - 10 lidí, pilot to dle instrukcí a rad inženýrů nesvede, nemají žádný zvuk a veřejnost o tuto technologii nemá zájem, protože ji nikdy nebude mít ve svých autech."

"Neprodukují zvuk, jsou drahé a složité. Jak říkám, když dáte tyto faktory dohromady, tak už nejde o motor, jaké jsme měli dříve. Proto se trápíme a čekáme, až Liberty tuto kritiku vyslyší, protože společnost jako je Honda, která je vnímána jako specialista na motory, problémy neumí vyřešit - jelikož jsou složité a neuvěřitelně drahé," dodává poradce Red Bullu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.05.2017 09:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v Maďarsku

Pokud mám v Red Bullu zůstat delší dobu, musí přidat, varuje Verstappen

V safety caru už také za nějakou dobu může být řidič bez práce

Formule 1 jako bezpilotní série? Zatím se probírá idea safety caru bez řidiče

Kimi Räikkönen jiskří při pátečním tréninku v Rakousku

Formule 1 vstupuje do světa eSportu. S vydáním F1 2017 přichází i oficiální světový šampionát

Lando Norris s McLarenem MCL32 během testu v Maďarsku

Mladý talent McLarenu zářil v Zandvoortu

Renault potřebuje dále růst

Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Silverstone

Renault svůj motor na rozdíl od ostatních už moc nezlepšuje, stěžuje si Verstappen

Max Verstappen a Daniel Ricciardo při startu závodu v Soči

Red Bull má jasný cíl. Ve zbytku sezóny chce získat více bodů než Ferrari

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během tréninku v Indianapolis

"Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

  2. Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

  3. Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

  4. Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

  5. FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

  6. Ke spolupráci Hondy s týmem Toro Rosso nedojde, co je důvodem?

reklama