DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje
Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
anonym
11:01 05.03.2015 95.102.39.XXX
tak v 2010 mali najlepsie auto ale kvoli par sprostostiam ktore povyvadzali ich jazdci to bol tesny suboj
a to ze v 2011 nedominovali tak ako RB bolo sposobene tym ze nemali tak vyrovnanu jazdecku zostavu, jednoducho webber ani s najlepsim autom nedokazal ziskat vicemajstra, ale to neznamena ze nemali dominantne auto
a to ze v 2011 nedominovali tak ako RB bolo sposobene tym ze nemali tak vyrovnanu jazdecku zostavu, jednoducho webber ani s najlepsim autom nedokazal ziskat vicemajstra, ale to neznamena ze nemali dominantne auto
uzivatel000046
10:33 05.03.2015 194.228.216.XXX
Dovolím si nesúhlasiť.
Aj cena je len časť problému. Iste, vstupenky sú drahé, ale podobne drahé sú aj na iné športy a ľudia tam chodia. Navyše, cena vstupeniek má aj druhú stranu, že tímy tie peniaze od Bernieho jednoducho chcú. Radi hovoria, že F1 je niečo exkluzívne a nie je pre "žobrákov". Najme RB v tejto rétorike vyniká. ( viem, viem, Bernie si necháva príliš veľa pre seba......ale to teraz neriešme )
Platené kanály.
V Nemecku sa stále vysiela na voľných kanáloch a počet divákov napriek tomu klesá. S cenou to nemá nič, je to zadarmo.
Neviem ako Váš operátor, ale ja si nekupujem konkrétny kanál. Vždy je to súčasť balíčka. Tiež sa mi zdá celkom "svinstvo" rozdeliť F1 na dve stanice, aby si ľudia museli kúpiť viacero balíčkov, ale v princípe sa tým nič nemení, je to len taká česko-slovenská "vychcanosť. Ostatných krajín sa to až tak netýka.
Aj cena je len časť problému. Iste, vstupenky sú drahé, ale podobne drahé sú aj na iné športy a ľudia tam chodia. Navyše, cena vstupeniek má aj druhú stranu, že tímy tie peniaze od Bernieho jednoducho chcú. Radi hovoria, že F1 je niečo exkluzívne a nie je pre "žobrákov". Najme RB v tejto rétorike vyniká. ( viem, viem, Bernie si necháva príliš veľa pre seba......ale to teraz neriešme )
Platené kanály.
V Nemecku sa stále vysiela na voľných kanáloch a počet divákov napriek tomu klesá. S cenou to nemá nič, je to zadarmo.
Neviem ako Váš operátor, ale ja si nekupujem konkrétny kanál. Vždy je to súčasť balíčka. Tiež sa mi zdá celkom "svinstvo" rozdeliť F1 na dve stanice, aby si ľudia museli kúpiť viacero balíčkov, ale v princípe sa tým nič nemení, je to len taká česko-slovenská "vychcanosť. Ostatných krajín sa to až tak netýka.
eR
10:14 05.03.2015 62.245.107.XXX
Příčin je možná několik, ale všechny vedou k jednomu důvodu, proč počet fanoušků F1 klesá. Je to prostě moc drahé.
Hodně lidí si prostě nebude platit tři stovky měsíčně za sportovní kanál, když na něm uvidí za ten měsíc dva závody a přes zimu neuvidí 3 měsíce nic co by ho zajímalo.
Ceny lístků na F1 neustále rostou a návštěva VC stojí fanouška za víkend víc než desetidenní dovolená. Stačí se podívat na loňskou VC Německa. Němci mají ve startovním poli nejvíc jezdců, vydělávají slušně, přesto byla návštěvnost na německé poměry velmi nízká. Přitom levné lístky byly vyprodány hned, ale ty drahé balíčky už měli cenu nastavenou nad pomyslnou hranici, kterou je německý fanoušek za víkend F1 ochoten utratit.
Ecclestone chce od pořadatelů čím dál víc peněz za závod, pořadatelé musí kvůli tomu zdražovat vstupenky a lidé přestávají chodit. Takže okruhy končí se ztrátou a žádný rozumný podnikatel nechce dělat nic, na čem nelze vydělat. Je to krásně vidět na VC Německa, kterou vlastně nikdo organizovat nechce, protože za takto nastavených podmínek na tom pořadatel vydělat nemůže.
Hodně lidí si prostě nebude platit tři stovky měsíčně za sportovní kanál, když na něm uvidí za ten měsíc dva závody a přes zimu neuvidí 3 měsíce nic co by ho zajímalo.
Ceny lístků na F1 neustále rostou a návštěva VC stojí fanouška za víkend víc než desetidenní dovolená. Stačí se podívat na loňskou VC Německa. Němci mají ve startovním poli nejvíc jezdců, vydělávají slušně, přesto byla návštěvnost na německé poměry velmi nízká. Přitom levné lístky byly vyprodány hned, ale ty drahé balíčky už měli cenu nastavenou nad pomyslnou hranici, kterou je německý fanoušek za víkend F1 ochoten utratit.
Ecclestone chce od pořadatelů čím dál víc peněz za závod, pořadatelé musí kvůli tomu zdražovat vstupenky a lidé přestávají chodit. Takže okruhy končí se ztrátou a žádný rozumný podnikatel nechce dělat nic, na čem nelze vydělat. Je to krásně vidět na VC Německa, kterou vlastně nikdo organizovat nechce, protože za takto nastavených podmínek na tom pořadatel vydělat nemůže.
Kalty
09:41 05.03.2015 165.72.200.XXX
Tak to si třeba úplně nemyslím.
Musíme si uvědomit spíš dvě věci. Za prvé návštěvnost na okruzích a televizní sledovanost.
Návštěvnost na okruzích má různé důvody. Někde je lidí dostatek, jinde méně.
Tam to může lehce souviset třeba se zvukem nových motorů, místní ekon. situace atd.
Televizní sledovanost zase ovlivňují jiné faktory.
V ČR to byl například nekvalitní komentář a reklamy uprostřed závodů.
Ale jinak je to spíš ovlivněno tím, že pro normální lidi to byla prostě nuda posledních pár let a těžko budeš přesvědčovat někoho, že se to zrovna minulý rok změnilo.
Všichni budou říkat, jak to bylo super za dob Senny, Schumachera, ale co já si pamatuji, tak to byla někdy ještě větší nuda. Jen se prostě s odstupem zapomínáme na tu nudu a vybavíme si některé neskutečné závody dvojky HakkinenxSchumi nebo SennaxProst.
Já navíc můžu říct spousta dalších závodů z dnešní doby, které mám v paměti a s radostí se na ně někdy podívám znovu.
Musíme si uvědomit spíš dvě věci. Za prvé návštěvnost na okruzích a televizní sledovanost.
Návštěvnost na okruzích má různé důvody. Někde je lidí dostatek, jinde méně.
Tam to může lehce souviset třeba se zvukem nových motorů, místní ekon. situace atd.
Televizní sledovanost zase ovlivňují jiné faktory.
V ČR to byl například nekvalitní komentář a reklamy uprostřed závodů.
Ale jinak je to spíš ovlivněno tím, že pro normální lidi to byla prostě nuda posledních pár let a těžko budeš přesvědčovat někoho, že se to zrovna minulý rok změnilo.
Všichni budou říkat, jak to bylo super za dob Senny, Schumachera, ale co já si pamatuji, tak to byla někdy ještě větší nuda. Jen se prostě s odstupem zapomínáme na tu nudu a vybavíme si některé neskutečné závody dvojky HakkinenxSchumi nebo SennaxProst.
Já navíc můžu říct spousta dalších závodů z dnešní doby, které mám v paměti a s radostí se na ně někdy podívám znovu.
eR
09:37 05.03.2015 62.245.107.XXX
F1 je postavená i na soutěži výrobců motorů a já přemýšlím, z jakého důvodu by měla jakákoliv společnost chtít vstoupit se svým motorem do F1, když by ji pravidla nařizovala, že musí mít stejný výkon jako konkurence. Kde je potom prostor pro motoráře ukázat že je nejlepší?
To co Horner říká vede v konečném důsledku pouze k jedinému řešení, vybrat jednoho výrobce motorů, který bude svůj motor dodávat všem. Tak se automaticky zajistí, že všichni budou mít stejný výkon a cena motoru bude velmi nízká.
Bohužel z RB (konkrétně Hornera a Helmuta) nevypadne nikdy nic jiného než politické vyjádření mající za cíl vytvořit nátlak na ostatní a mě jako fanouška F1 takové hovadiny opravdu číst nebaví. O malé výkonnosti motoru Renault jsme od nich začali slýchat už v roce cca 2008, kdy se pořád domáhali výkonnostního dorovnání až jim to FIA minimálně jednou dovolila.
Vzpomínám jak jsem se loni díval na LeMans, kde proti sobě závodí Toyota se čtyřlitrovým motorem a Porsche s dvoulitrovým a všichni jsou v klidu, nikdo každou chvíli nedržkuje o srovnávání výkonu.
To co Horner říká vede v konečném důsledku pouze k jedinému řešení, vybrat jednoho výrobce motorů, který bude svůj motor dodávat všem. Tak se automaticky zajistí, že všichni budou mít stejný výkon a cena motoru bude velmi nízká.
Bohužel z RB (konkrétně Hornera a Helmuta) nevypadne nikdy nic jiného než politické vyjádření mající za cíl vytvořit nátlak na ostatní a mě jako fanouška F1 takové hovadiny opravdu číst nebaví. O malé výkonnosti motoru Renault jsme od nich začali slýchat už v roce cca 2008, kdy se pořád domáhali výkonnostního dorovnání až jim to FIA minimálně jednou dovolila.
Vzpomínám jak jsem se loni díval na LeMans, kde proti sobě závodí Toyota se čtyřlitrovým motorem a Porsche s dvoulitrovým a všichni jsou v klidu, nikdo každou chvíli nedržkuje o srovnávání výkonu.
uzivatel000635
09:32 05.03.2015 88.101.0.XXX
Horner furt akorát brečí a plácá nesmysly. Pokud se podíváme na motory a na dominance, tak já jsem skálopevně přesvědčený o tom, že nejlepší a nejkoukatelnější byla F1 v 70´ a 80´ letech minulého století a tehdy - jejda, kdo by to pane Hornere řekl, dominoval jediný výrobce motorů - Ford. To vám pane Hornere ale ještě teklo mléko po bradě a o F1 jste ani netušil, že existuje. Tak neplácejte nesmyly a místo toho začněte pořádně makat!!!
uzivatel000046
09:30 05.03.2015 194.228.216.XXX
Presun F1 na platené kanály je len časť problému.
Fanúšik sa stráca z okruhov, z diskusii, zo stránok F1, zo socialných sietí.....
Príčin to má viacero, niektoré F1 ani nedokáže ovplyvniť.
Ale to je na inú debatu.
Najhoršie, čo v tejto situácii môže kompetentní robiť je, že si vyberú jednu nesúvisiacu malichernú príčinu a populisticky ju zneužijú vo svoj prospech. Presne tak, ako to teraz urobil Horner. A pred ním Bernie a spol.
Fanúšik sa stráca z okruhov, z diskusii, zo stránok F1, zo socialných sietí.....
Príčin to má viacero, niektoré F1 ani nedokáže ovplyvniť.
Ale to je na inú debatu.
Najhoršie, čo v tejto situácii môže kompetentní robiť je, že si vyberú jednu nesúvisiacu malichernú príčinu a populisticky ju zneužijú vo svoj prospech. Presne tak, ako to teraz urobil Horner. A pred ním Bernie a spol.
anonym
09:24 05.03.2015 82.144.130.XXX
Ano, Horner to tehdy neřešil, protože to místo něj řešili všichni ostatní, kteří byli daleko za RB - proto byly každý rok přijaty dementní změny a omezení v oblastech, kde byl RB jasně nejlepší, aby se co nejvíc omezila jejich výhoda. To jen teď se žádná změna udělat nesmí, protože by to nebylo fér k mercedesu...
uzivatel000046
09:17 05.03.2015 194.228.216.XXX
Nerieši sa PK
Rieši sa odradzujúca dominancia Mercedesu na fanúšikov F1. To je predsa rozdiel. Sezóny Senna-Prost sa všeobecne považujú za to najlepšie z F1 a nikto pritom nerieši, že to v podstate bola dominancia jedného tímu.
Čiže ak Mercedes nechá oboch pilotov bojovať na nože do posledného kola, napínavosť tým neutrpí.
O 4 sezónach som ja osobne nepovedal nič. Ale dobre.
Stále sú to 2 dominanté a 2 menej oproti jednej jedinej Mercedesu. O čom to Horner tára?
Rieši sa odradzujúca dominancia Mercedesu na fanúšikov F1. To je predsa rozdiel. Sezóny Senna-Prost sa všeobecne považujú za to najlepšie z F1 a nikto pritom nerieši, že to v podstate bola dominancia jedného tímu.
Čiže ak Mercedes nechá oboch pilotov bojovať na nože do posledného kola, napínavosť tým neutrpí.
O 4 sezónach som ja osobne nepovedal nič. Ale dobre.
Stále sú to 2 dominanté a 2 menej oproti jednej jedinej Mercedesu. O čom to Horner tára?
Jens
09:07 05.03.2015 109.81.245.XXX
Jak se to vezme. Uniká Vám maličkost - v článku se řeší šampionát konstruktérů. To že se snažíte odbočit a mlžit šampionátem jezdců, tak je trošku mimo, jak správně tušíte - ale jako argument se vám to hodilo. A nikdo nepopírá velkou dominanci Red Bullu v některých předchozích sezónách, problém je s tvrzením, že Red Bull čtyři roky dominoval stejně jako Mercedes. Tady Vám doporučím Vaši vlastní medicínu - náhled do oficiálních tabulek. Ale je to zbytečné, protože je máte dobře v hlavě.
Kubyk002
09:01 05.03.2015 37.48.33.XXX
Zajímavé, že s ním dokázal první dominantní sezónu držet krok, jenže pak se Vettel stal Matershitzovym mazlíčkem a Weberovi dávali druhotnou techniku, stejně jako u Ferrari za Schumachera... Vlastně on Sebik byl mazlík ke konci 2010,kdy Webera použili jako návnadu na Alonsa a Sebik by mohl vyhrát titul... Tak to pokračovalo další 3 roky kdy měli více méně dominantní auto, nechali Sebikovi vyhrát titul a Weberovi dali jen něco aby jim dojížděl pro body a měli i PK... Pak přišel rok 2014 a Red Bull si uvědomil, že nedostavil nejlepší auto a tak musel dát stejnou techniku oběma jezdcům a jak to dopadlo? V poměru 14:5 na závody současný 4 násobný Mistr světa prohrál s nováčkem v týmu, který předtím jezdil s jedněmi z nejhorších monopostu v poli!
uzivatel000046
08:57 05.03.2015 194.228.216.XXX
O prístupe k jazdcom nehovorím nikde nič. Pravdou je však to, že v nepárnej sezóne vyhral titul Vettel už po 15 preteku, Hamilton ho vlani vyhral až v poslednom.
PK vyhrali rovnako po 15 preteku.
Čiže dominancia Vettela a RB bola pre F1 ešte horšia. Po 15-stej VC nebolo o čom pozerať.
Hovoriť o odstrašujúcej dominanci Mercedesu je pokrytecké, hlavne od Hornera. Navyše, po jedinej sezóne. Čo bude v tejto ešte nevieme.
Nehnevajte sa, ak tu niekto predvádza stupiditu, tak jedine Vy a Váš kamoš. Čo je stupídne na oficiálnych tabuľkách, ktoré jasne ukazujú kedy kto "matematicky" získal titul. Dajú sa jednoducho vyhľadať. A hovoria jasne v neprospech Hornerových ( a Vašich ) tvrdení.
PK vyhrali rovnako po 15 preteku.
Čiže dominancia Vettela a RB bola pre F1 ešte horšia. Po 15-stej VC nebolo o čom pozerať.
Hovoriť o odstrašujúcej dominanci Mercedesu je pokrytecké, hlavne od Hornera. Navyše, po jedinej sezóne. Čo bude v tejto ešte nevieme.
Nehnevajte sa, ak tu niekto predvádza stupiditu, tak jedine Vy a Váš kamoš. Čo je stupídne na oficiálnych tabuľkách, ktoré jasne ukazujú kedy kto "matematicky" získal titul. Dajú sa jednoducho vyhľadať. A hovoria jasne v neprospech Hornerových ( a Vašich ) tvrdení.
Kalty
08:46 05.03.2015 165.72.200.XXX
Horner... je prostě jen další pokrytec.
Myslíte si, že díky dominanci Mercedesu byla minulá sezóna nezajímavá?
Já si totiž myslím, že to byla jedna z nejlepších sezón za poslední dekádu
Odliv fanoušků je třeba pozorovat už delší dobu a není to díky dominanci Mercedesu.
Myslíte si, že díky dominanci Mercedesu byla minulá sezóna nezajímavá?
Já si totiž myslím, že to byla jedna z nejlepších sezón za poslední dekádu
Odliv fanoušků je třeba pozorovat už delší dobu a není to díky dominanci Mercedesu.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek