DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje

Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 105, poslední 07.03.2015 18:39 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • eR

    62.245.107.XXX
    F1 je postavená i na soutěži výrobců motorů a já přemýšlím, z jakého důvodu by měla jakákoliv společnost chtít vstoupit se svým motorem do F1, když by ji pravidla nařizovala, že musí mít stejný výkon jako konkurence. Kde je potom prostor pro motoráře ukázat že je nejlepší?

    To co Horner říká vede v konečném důsledku pouze k jedinému řešení, vybrat jednoho výrobce motorů, který bude svůj motor dodávat všem. Tak se automaticky zajistí, že všichni budou mít stejný výkon a cena motoru bude velmi nízká.

    Bohužel z RB (konkrétně Hornera a Helmuta) nevypadne nikdy nic jiného než politické vyjádření mající za cíl vytvořit nátlak na ostatní a mě jako fanouška F1 takové hovadiny opravdu číst nebaví. O malé výkonnosti motoru Renault jsme od nich začali slýchat už v roce cca 2008, kdy se pořád domáhali výkonnostního dorovnání až jim to FIA minimálně jednou dovolila.

    Vzpomínám jak jsem se loni díval na LeMans, kde proti sobě závodí Toyota se čtyřlitrovým motorem a Porsche s dvoulitrovým a všichni jsou v klidu, nikdo každou chvíli nedržkuje o srovnávání výkonu.

    + 21 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • AAA

      147.229.208.XXX
      F1 bola vždy o vývoji a ja s tebou súhlasím, ale nikdy v histórii F1 (možno sa aj mýlim) nebol zakázaný vývoj cez sezónu. To je ten hlavný problém! FIA a ich obmedzujúce pravidlá. Niekto postaví silnejší motor a ostatný sú v keli, lebo vývoj je zmrazený a do novej sezóny nemôžu motor zmeniť tak ako by chceli ale len toľko koľko im to žetónová politika dovolí.

      Riešenie nákladov by som videl napr takto: zakázať netechnických sponzorov pre továrenské tímy(banky, mobilný operátory). Továrenský tím by získaval peniaze len od automobilky a od Bernieho a reprezentoval by len svoju značku, prípadne technickych partnerov ako Brembo napr.. Súkromné tímy by mali peniaze od sponzorov(oni ich aj tak až tak veľa nemajú) a od Bernieho.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Upřímně řečeno, současný stav mě nesmírně irituje a to především ze dvou důvodů
      1) současné pohonné agregáty jsou nejdražší paskvil, co byl kdy v F1 stvořen
      2) při současném stavu má mercedes několik sezon pravidly zaručenou dominanci
      tohle nikdy v F1 nebylo a je to přesně okamžik, který odvádí fanoušky k jiným aktivitám. F1 vždy byla soutěží jak jezdců, tak konstruktérů a každý, kdo má rád autíčka si dokázal najít to svoje, ale dnes? Kdo nezaplatí, ten se nesveze a jeden výrobce má nedoknutelné postavení jen díky šílené (ale prozíravé) investici v počátku platnosti těchhle imbecilních pravidel...

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.238.XXX
        ad "techničtí" sponzoři u továrních týmů:

        Mercedes má hlavního sponzora Petronas, takže pro ně žádná změna. Jezdí na jejich palivo.
        Ferrari by se muselo uskrovnit, nicméně ne úplně. Jeden z hlavních sponzorů je Shell, takže stejný případ jak Mercedes.
        Red Bull je zákaznický tým Renaultu a McLaren je zákaznický tým Hondy - takže na ně by se zákaz nevztahoval vůbec. Možná, že se teď sami označují jako tovární, možná mají podporu jak tovární týmy, ale v principu jsou to pořád zákazníci.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        To není o sponzorech, ale o pravidlech! Pokud by neplatila tahle "pošahaná" komunistická logika, tak by slabší týmy měly i levnější motory, jen by nebyly stejný jako tovární a pokud by nebyla stejně zvrácená logika EU, tak od tabáku bylo peněz vždycky dost, než to ti imbecilové zatrhli a proč? Ne kvůli omezení kouření, ale aby nepřicházeli o peníze na daních!

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Meleš nesmysly. Éra 12 nebo10 válců už je dávno pryč. A to že se ti to nelíbí neznamená. že se to neĺíbí nikomu. Souhlas s tím že f1 přichází o diváky ale to není kvůli motorům ani kvůli zvuku ale kvůli dědovi Eclestounovi. Ten to pizdí nejvíc. Technika jde dopředu a když se podíváš na výrobu nových aut tak většina Automobilek jde z obsahem dolu a výkon dohání např. turbem nebo kersem. Je to kvůli emisím a hlavně dnes auto mobilky dokážou s maloobsahových motorů vymáčknout opravdu dost. Takže proto i f1 hold musela jít do menšího obsahu. Protože f1 je o tom že ji vyvíjí nejlepší inženýři a momentálně jsou nejlepší v mercedesu. Taky to stojí ranec a hlavně si to týmy odsouhlasily. A nikde není psáno že někdo vymyslí něco co mysky vah úplně otočí. A to je f1. Tak nefňukej.




        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Sorry, ale nesmysly meleš Ty. Co diváka zajímá, že v dnešní době šly motory objemově dolů? Já se nepotřebuju dívat na serii, kde bude motor ze sousedovi fabie, ani mě nezajímá, že je to pro výrobce zajímavá reklama v době, kdy podobnou koncepci nasazuje do serie. Navíc, kde si v mém příspěvku přečetl, že chci nutně zpět 12V? Pokud umíš číst, tak sem psal, že mi vadí cena, kterou za tyhle motory musela F1 zaplatit jako celek a ekláka do tohodle netahej. Nemám ho rád, ale za tohle vážně nemůže. Tyhle pravidla vypadla z výrobců, kde každý tajně doufal, že to bude právě on, kdo vypálí konkurenci rybník a když se to povedlo mercedesu, tak brečí. Mě se nelíbí hlavně to, že je tenhle stav pravidly zafixován! Pokud by byl povolen vývoj hned od začátku, tak je loňský náskok mercedesu podstatně menší a věřím, že letos by byl pouze takový, aby se na to dalo koukat.
          Období dominace v F1 byly vždy, ale nikdy to nebylo díky tomu, že pravidla zakázala konkurenci vývoj!

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Nevím, zda vývoj během sezóny by smazal ztrátu. Osobně o tom velice pochybuji. Renault přiznal, že vytvořil zcela nový motor ztráta se nejspíše ještě prohloubila.
        V F1 se náskok těžko maže, protože i ti na čele nespí a vyvíjí dále. Staví na svých poznatcích, které náskok způsobily a tak jsou stále o krok napřed. Dokud neudělají chybu (nevydají se špatným směrem), nebo dokud konkurence nezariskuje a nevydá se neprobádanou cestou, která jim vyjde. A většinou, dokud FIA nepodlehne tlakům a nezmění zásadně pravidla.
        Ten, kdo je napřed, bývá napřed i za změněných podmínek. To znamená, že povolený vývoj by měl i Mercedes, který by se opět vzdaloval.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.227.XXX
          "Nevím, zda vývoj během sezóny by smazal ztrátu."

          Myslím, že časem ano. Moje chápání toho procesu je, že každý koncept má svůj strop, po který se dá vytěžit. Teď jsme ve fázi, kdy Mercedes dokáže daný koncept využít pro představu z 60%, zatímco Ferrari jen z 50%. 10% je obrovský rozdíl. Při podobných investicích bude Mercedes pořád vpředu, ale jeho náskok se bude zmenšovat, jak se bude blížit těm 100. Za pět let by Mercedes byl řekněme na 90%, zatímco Ferrari na 88.
          My jsme teď ve fázi velkých skoků, velkého mezigeneračního progresu, velkých rozdílů. Volný vývoj by nás rychleji posunul do té fáze, kdy už budou výkonostní skoky a rozdíly ne v řádech desítky procent, ale v řádu jednotek nebo zlomků procent.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Já to vnímám podobně, jako ty. Jenom jsem tím chtěl říci, že zrušení zákazu vývoje (čehokoliv) není okamžitý lék na zatraktivnění budoucí sezóny, natož na skokové smáznutí náskoku některého z týmů. Je třeba si uvědomit, že pravidla musí platit pro všechny a tudíž by vyvíjel i tým, který má náskok. A měl by náskok minimálně v tom, že by rozvíjel svúj koncept, který mu náskok zajistil. A je otázka, zda by se nůžky začaly rozevírat, nebo uzavírat?
            Ono jde o naše teorie, protože to nikdy nebylo ponecháno volnému vývoji. To co napsal AAA není tak docela pravda. Já sleduji F1 cca od začátku 70. let a i v tomto období pamatuji plno zákazů a změn pravidel. Tak že nějaká volnost ve vývoji je utopie. Vždycky to mocní utnuli v zájmu "srovnání sil"
            Ale jinak s tebou souhlasím. Každý koncept (každá cesta) má někde konec a v momentě, kdy jej dosáhneš, je třeba zvolit jiný. A v těchto momentech lze nejlehčeji náskok smazat. Ale je to "běh na dlouhou trať. To si myslím, že dříve dojde k umělému smáznutí dominance Mercedesu, než ho někdo dožene. 03 Uvidíme, rád bych se mýlil.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.227.XXX
              "To si myslím, že dříve dojde k umělému smáznutí dominance Mercedesu, než ho někdo dožene."

              S tím, jak je to teď nastavené - velmi pravděpodobně. V průběhu sezóny budou neMercedesovský týmy pyskovat tak vytrvale, že dojde k nějaké změně. 2017 už se bude jezdit s jiným konceptem 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Víš, oni ani nemusí vytrvale pyskovat. Stačí, když bude pár sezón stejný mistr světa na stejném voze. Opadne (beztak opadající) zájem o F1, svede se to na zatraktivnění a budou se opět stavět zcela nová auta.12

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  37.188.227.XXX
                  "budou se opět stavět zcela nová auta"

                  Kdyby se mně chtěli zeptat na názor, tak bych jim byl schopen nadhodit pár tipů, co by se mi v těch nových autech líbilo :-). A nevzal bych si moc...

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    11 11 11 Každému z nás by se líbilo leccos. A možná bychom se divili jaké shody bychom my, jako fanoušci dosáhli. Na druhou stranu, když o tom někdy přemýšlím hlouběji, nemám jistotu, že by mé přání fungovalo. On je to začarovaný kruh. Trochu je mi líto, že zhruba v polovině 80. let do F1 vstoupily hromadně automobilky, které tam nalili spousty peněz a skokově změnily tvář F1. Na auta později namontovali anténky a zabili tím ryzí závodění. Začala éra našeptávačů, stratégů intrikářů a týmových režisérů. Ale vývoj se zastavit nedá.
                    V ranném období, kdy jsem F1 sledoval to byl boj konstruktérů na základě "pokus- omyl". Byla různá řešení aut experimentovalo se s lecčíms. A také byl větší prostor pro zlikvidování náskoku soupeřů. Někdy i "skokově". Např. Lotusy 76 a 77 nebyly nic moc, zatímco 78 a hlavně sedmdestát devítka byla z jiné planety. Lotus se stal z průměrného auta r.1976 v roce 1978 TOP autem. A stačily mu na to dvě sezóny. Vlastně jedna "vývojová" (1977), v následující už na ně nikdo neměl. Což je v dnešní době prakticky vyloučené, bez zásahu "vyšší moci".03

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama