DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje

Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 105, poslední 07.03.2015 18:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 27 lidí) 05.03.2015 09:45
Limonády Že jim nevadila vlastní čtyřletá… »
» Kalty (Hlasovalo 24 lidí) 05.03.2015 08:46
Horner... je prostě jen další pokrytec. Myslíte… »
» zipp (Hlasovalo 22 lidí) 05.03.2015 08:26
Špatná paměť? Ten Horner je tak neskutečnej… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Opět čteš je části které se ti hodí? Jmenoval jsem KONKRÉTNĚ roky 2010,2011,2012 a 2013. To jsou 2 roky? Který rok jsem vytrhl z kontextu?
Klidně ať Mercedes vyhraje další 3 tituly, proti tomu nic nemám. Pouze jsem konstatoval, že 4 sezony dominance RB neměl. A neměl ani jedinou podobně dominantní. Táááák strááášně jsem hysterický. 12

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.227.XXX
"To si myslím, že dříve dojde k umělému smáznutí dominance Mercedesu, než ho někdo dožene."

S tím, jak je to teď nastavené - velmi pravděpodobně. V průběhu sezóny budou neMercedesovský týmy pyskovat tak vytrvale, že dojde k nějaké změně. 2017 už se bude jezdit s jiným konceptem 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Já to vnímám podobně, jako ty. Jenom jsem tím chtěl říci, že zrušení zákazu vývoje (čehokoliv) není okamžitý lék na zatraktivnění budoucí sezóny, natož na skokové smáznutí náskoku některého z týmů. Je třeba si uvědomit, že pravidla musí platit pro všechny a tudíž by vyvíjel i tým, který má náskok. A měl by náskok minimálně v tom, že by rozvíjel svúj koncept, který mu náskok zajistil. A je otázka, zda by se nůžky začaly rozevírat, nebo uzavírat?
Ono jde o naše teorie, protože to nikdy nebylo ponecháno volnému vývoji. To co napsal AAA není tak docela pravda. Já sleduji F1 cca od začátku 70. let a i v tomto období pamatuji plno zákazů a změn pravidel. Tak že nějaká volnost ve vývoji je utopie. Vždycky to mocní utnuli v zájmu "srovnání sil"
Ale jinak s tebou souhlasím. Každý koncept (každá cesta) má někde konec a v momentě, kdy jej dosáhneš, je třeba zvolit jiný. A v těchto momentech lze nejlehčeji náskok smazat. Ale je to "běh na dlouhou trať. To si myslím, že dříve dojde k umělému smáznutí dominance Mercedesu, než ho někdo dožene. 03 Uvidíme, rád bych se mýlil.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.227.XXX
"Nevím, zda vývoj během sezóny by smazal ztrátu."

Myslím, že časem ano. Moje chápání toho procesu je, že každý koncept má svůj strop, po který se dá vytěžit. Teď jsme ve fázi, kdy Mercedes dokáže daný koncept využít pro představu z 60%, zatímco Ferrari jen z 50%. 10% je obrovský rozdíl. Při podobných investicích bude Mercedes pořád vpředu, ale jeho náskok se bude zmenšovat, jak se bude blížit těm 100. Za pět let by Mercedes byl řekněme na 90%, zatímco Ferrari na 88.
My jsme teď ve fázi velkých skoků, velkého mezigeneračního progresu, velkých rozdílů. Volný vývoj by nás rychleji posunul do té fáze, kdy už budou výkonostní skoky a rozdíly ne v řádech desítky procent, ale v řádu jednotek nebo zlomků procent.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Opět vytržené z kontextu. Co se tu oháníš dvěma roky?
Napíšu ti to jinak. Podívej se na 2013 a 2011. Mergl dominoval pouze jedinkrát 2014 a už jsi hysterický. Kde máš jistotu, že bude sbírat mistrovské tituly čtyři roky po sobě? Nakročeno možná mají, ale jistotu nemají ani oni sami.
A účelové kecy Hornera jsme tu probírali už mockrát.
Mně na něm vadí, že když byli v pozici loňského Mercedesu, tak žvanil o větší a lepší práci jeho týmu. Na diváky a atraktivitu si ani nevzpoměl. NAjednou, když nevyhrává, má tyto starosti?

+ 2 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Nevím, zda vývoj během sezóny by smazal ztrátu. Osobně o tom velice pochybuji. Renault přiznal, že vytvořil zcela nový motor ztráta se nejspíše ještě prohloubila.
V F1 se náskok těžko maže, protože i ti na čele nespí a vyvíjí dále. Staví na svých poznatcích, které náskok způsobily a tak jsou stále o krok napřed. Dokud neudělají chybu (nevydají se špatným směrem), nebo dokud konkurence nezariskuje a nevydá se neprobádanou cestou, která jim vyjde. A většinou, dokud FIA nepodlehne tlakům a nezmění zásadně pravidla.
Ten, kdo je napřed, bývá napřed i za změněných podmínek. To znamená, že povolený vývoj by měl i Mercedes, který by se opět vzdaloval.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Já rozdíl nevidím. Možná v absolutních číslech, ale ta se stejně "rozmělní". Ať už Mergl vyhraje o 3 kola, nebo o 0,001 sec. Pořád bere za vítězství 25 bodů. Bylo tomu tak i v dobách dominance RedBullů. Navíc Mergl nechává své piloty závodit mezi sebou. U RedBulláků tomu tak nebylo. Tehdá si právě Horner mohl hubu roztrhat, když řval do rádia kódy týmové režie. Ten pán ať dál intrikaří a nechá Mercedes sklízet ovoce své práce. Vždyť oni také sklízeli mnohdy neoprávněně. A to mu nevadilo, když vítězili se zakázanými aeroprvky? Tehdá měl být tak uvědomělý a poukazovat na ztrátu divácké atraktivity F1. Proč to nedělal? Pan Horner by měl více pracovat a méně kecat.

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
Sorry, ale nesmysly meleš Ty. Co diváka zajímá, že v dnešní době šly motory objemově dolů? Já se nepotřebuju dívat na serii, kde bude motor ze sousedovi fabie, ani mě nezajímá, že je to pro výrobce zajímavá reklama v době, kdy podobnou koncepci nasazuje do serie. Navíc, kde si v mém příspěvku přečetl, že chci nutně zpět 12V? Pokud umíš číst, tak sem psal, že mi vadí cena, kterou za tyhle motory musela F1 zaplatit jako celek a ekláka do tohodle netahej. Nemám ho rád, ale za tohle vážně nemůže. Tyhle pravidla vypadla z výrobců, kde každý tajně doufal, že to bude právě on, kdo vypálí konkurenci rybník a když se to povedlo mercedesu, tak brečí. Mě se nelíbí hlavně to, že je tenhle stav pravidly zafixován! Pokud by byl povolen vývoj hned od začátku, tak je loňský náskok mercedesu podstatně menší a věřím, že letos by byl pouze takový, aby se na to dalo koukat.
Období dominace v F1 byly vždy, ale nikdy to nebylo díky tomu, že pravidla zakázala konkurenci vývoj!

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

82.117.159.XXX
Samozřejmě fanoušci z Evropy F1 živí, o tom žádná. Ale Bernie taky nemá v úmyslu zrušit všechny evropský závody. Pár -řekněme 5, nevím, do hlavy mu nevidím- jich hodlal ponechat vždycky (pro porovnání, letos jich bude 8. Plus Soči, o kterým se neví, jestli je v Evropě nebo Asii 03). To na to, aby evropští fanoušci zůstali nadržení a na to, aby měli kam jet, pokud tam chtějí zajet osobně, docela stačí. V tom problém není.
Pak už jde jenom o to, aby zůstali fanoušci u TV. Protože řekněme 2 mil diváků koukajících ze sta metrů na reklamy na autech na živo je pro sponzory mnohem míň atraktivní, než 400 mil diváků koukajících na ty nálepky pěkně zblízka v HD v televizi. Co se sponzorů týká, okruhy mohou být poloprázdný.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.102.30.XXX
To je konec vývoje v F1 Zdravím všechny,
jsem velkým fandou F1 ( tedy spíš byl jsem - poslední 3 - 4 roky se na to nedá dívat ).
Konec tankování v F1 - beru - šlo o bezpečnost.
Jeden výrobce pneumatik? Proboha proč? Kam zmizelo zdravé soutěžení dvou výrobců pneumatik o to, kdo bude mít rychlejší a déle využitelnou gumu? Kam zmizela volba týmů zvolit si - dobře nebo i špatně. Všichni dostanou to samé a vedení F1 ještě výrobci nařídí kolik má ta šlupka ujet kol - HNUS. Pamatujete na velkou cenu USA ještě za éry Schumiho? Jak kvůli špatnejm gumám odstartovalo myslím jen 6 vozů? Byl to extrém, ale patří to k soutěžení - kdo zvolil špatně - prostě nejel.
No a dnešní zpráva od Hornera - omezit náskok Mercedesu? To je snad žert ( a to jsem fanda Ferrari ) - ani bych se nedivil, kdyby na to došlo. Proč vyvíjet motory, prostě když bude někdo dobrej tak ho utnem.
Jestli by nakonec nebylo lepší nechat jenom jednoho výrobce aut, motorů a gum - každému týmu dát 2 stejné monoposty a za volant ať dájí cvičené opice. Pak by se na to možná dalo koukat alespoň jako na bourací autíčka na pouti.
Průběh loňské sezóny - stačilo se podívat na první 2 - 3 kola závodu a pak nemělo význam koukat - do konce už většinou o nic nešlo.
Uvítal bych návrat 2 výrobce pneumatik a jen ať mají zase volnost - a uvidíme zda budou mít týmy i nadále problémy s gumama.
Uvítal bych samozřejmě i uvolnění vývoje motorů. Vyhrávat bude prostě ten kdo je lepší - fyzikální zákony platí snad pro všechny stejně.
Omlouvám se, pokud jsem tímto někoho pobouřil, ale to je můj názor na dnešní F1ničku. A TA O MĚ JAKO FANOUŠKA Z VÝŠE POPSANÝCH DŮVODŮ PŘIŠLA. Snad se zas někdy bude líbit.09

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Promiň, ale první jsi reagoval ty na mne. A reagoval jsi na můj příspěvek, kritizující výrok Kubyka002 o 4 dominantních sezonách. Já nikde nehodnotil oprávněnost Hornerova výroku. 03
Ale pokud ho mám hodnotit z tohoto tvého pohledu, pak bych se ti nedivil, kdyby byl RB dlouhodobě dominantní. Byl jen JEDNU sezonu (bez přestávky) a jeho dominance nebyla tolik výrazná, jako u Mercedesu. Tudíž mi jeho výrok tolik nevadí. Samozřejmě je mi jasné, že nějaké množství pokrytectví v tom výroku je. 03

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Meleš nesmysly. Éra 12 nebo10 válců už je dávno pryč. A to že se ti to nelíbí neznamená. že se to neĺíbí nikomu. Souhlas s tím že f1 přichází o diváky ale to není kvůli motorům ani kvůli zvuku ale kvůli dědovi Eclestounovi. Ten to pizdí nejvíc. Technika jde dopředu a když se podíváš na výrobu nových aut tak většina Automobilek jde z obsahem dolu a výkon dohání např. turbem nebo kersem. Je to kvůli emisím a hlavně dnes auto mobilky dokážou s maloobsahových motorů vymáčknout opravdu dost. Takže proto i f1 hold musela jít do menšího obsahu. Protože f1 je o tom že ji vyvíjí nejlepší inženýři a momentálně jsou nejlepší v mercedesu. Taky to stojí ranec a hlavně si to týmy odsouhlasily. A nikde není psáno že někdo vymyslí něco co mysky vah úplně otočí. A to je f1. Tak nefňukej.




+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eR

62.245.107.XXX
F1 měla vždy fanouškovskou (ale hlavně i finanční a sponzorskou) základnu v Evropě a tou neustále se zmenšující dostupností F1 pro běžného evropana počet fanoušků klesá. Ale každý sport je na počtu fanoušků naprosto závislý, protože platí čím víc fanoušků, tím větší zájem masmédií, tím větší zájem firem o propagaci v daném sportu a tím vyšší částky vybrané za sponzoring (omezená plocha a přetlak zájemců).

A já si nedokážu představit kolik by, po pár desetiletích této Bernieho strategie, měla F1 v Evropě ještě fanoušků. A pokud by při nezájmu evropských fanoušků, ztratili zájem i evropští sponzoři, tak F1 končí tak jak ji známe. Ty sumy co jdou do F1 z Evropy (ať už na TV právech nebo od sponzorů) by žádný jiný trh nedokázal nahradit. Jediné "nové" závody, které jsou do budoucna pro F1 z hlediska financování perspektivní, jsou Čína, USA a Indie. Bohužel, v těchto zemí F1 skoro nikoho nezajímá a Indie už se ani nejezdí.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
To není o sponzorech, ale o pravidlech! Pokud by neplatila tahle "pošahaná" komunistická logika, tak by slabší týmy měly i levnější motory, jen by nebyly stejný jako tovární a pokud by nebyla stejně zvrácená logika EU, tak od tabáku bylo peněz vždycky dost, než to ti imbecilové zatrhli a proč? Ne kvůli omezení kouření, ale aby nepřicházeli o peníze na daních!

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Přesně tak.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Robajs

178.255.168.XXX
Chudák Christian.Je mi ho líto.Když jeho limonády 4 roky vyhrávaly to bylo ok.Teď jsou v kulích a už je to špatně. Měl by se nad sebou zamyslet synek.A nebo by měl Mercedes který má mimochodem ty motory ze všech nejlacinější,jestli se to tak dá říct měl by ubrat na výkonu jenom aby si s ním mohly limošky zazávodit. To asi ne. Má nejlepší motor tak si to užívá. Kažkej měl stejnou startovací pozici. Když to neumí tak budou koukat mercedesu na zadní křídlo. To je taky pěknej pohled.

+ 17 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.238.XXX
ad "techničtí" sponzoři u továrních týmů:

Mercedes má hlavního sponzora Petronas, takže pro ně žádná změna. Jezdí na jejich palivo.
Ferrari by se muselo uskrovnit, nicméně ne úplně. Jeden z hlavních sponzorů je Shell, takže stejný případ jak Mercedes.
Red Bull je zákaznický tým Renaultu a McLaren je zákaznický tým Hondy - takže na ně by se zákaz nevztahoval vůbec. Možná, že se teď sami označují jako tovární, možná mají podporu jak tovární týmy, ale v principu jsou to pořád zákazníci.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.238.XXX
Ne že by to hrálo nějakou zásadní roli pro smysl zbytku textu, ale odhadovaná cena PJ (bez převodovky a náplní) je od 26 (Mercedes) po 36 (Renault) mil. amerických peněz (zdroj Joe Saward loni v létě).

btw jestli má být motorsport v první řadě o motorech, tak by snad bylo jednodušší pohonné jednotky porovnat v laboratoři na stolici a vůbec se s nimi necpat na dráhu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
Upřímně řečeno, současný stav mě nesmírně irituje a to především ze dvou důvodů
1) současné pohonné agregáty jsou nejdražší paskvil, co byl kdy v F1 stvořen
2) při současném stavu má mercedes několik sezon pravidly zaručenou dominanci
tohle nikdy v F1 nebylo a je to přesně okamžik, který odvádí fanoušky k jiným aktivitám. F1 vždy byla soutěží jak jezdců, tak konstruktérů a každý, kdo má rád autíčka si dokázal najít to svoje, ale dnes? Kdo nezaplatí, ten se nesveze a jeden výrobce má nedoknutelné postavení jen díky šílené (ale prozíravé) investici v počátku platnosti těchhle imbecilních pravidel...

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
A v předchozích letech si taky mohli Limonády dobrovolně utrhnou kus kapoty, aby tak tychle neodjížděli ostatním :-)

+ 15 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama