DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovali 4 lidé)
03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jonatan
10:32 09.03.2014 37.44.16.XXX
Do podvodníka Slováka a Kanaďana si rád a s chutí kopnu Za běžných podmínek, kdy spalovací proces v RTU má 600 °C a vezmeme li běžnou teplotu okolí lze snadno vypočítat, že účinnost RTU bez jakýchkoliv jiných energetických ztrát činí 65%. Fyzikálně vyšší účinnost za daných podmínek nelze dosáhnou.
Skutečná účinnost často bývá podstatně nižší díky tření a jiným energetickým ztrátám (třeba 1/3 nebo až 1/10 vypočítané hodnoty).
RTU má údajně 600kW teoreticky tedy 323kW tepelnou ztrátu.
Když tvrdí že motor nechladí že je studený a další pohádky tak kam dávají těch 323 kW. Harry Potter jim to teplo kouzelnou hůlkou odčaruje.
Skutečná účinnost často bývá podstatně nižší díky tření a jiným energetickým ztrátám (třeba 1/3 nebo až 1/10 vypočítané hodnoty).
RTU má údajně 600kW teoreticky tedy 323kW tepelnou ztrátu.
Když tvrdí že motor nechladí že je studený a další pohádky tak kam dávají těch 323 kW. Harry Potter jim to teplo kouzelnou hůlkou odčaruje.
jonatan
22:03 07.03.2014 37.44.16.XXX
...
Mě ten váš nesmysl nezajímá ani o něm nechci číst je to ztráta času.Chlápek ze Slovenska co ten motor popisoval stěží odpovídal novinářům odbornost nulová to byla jen nastrčená figurka
ale spíš málo inteligentní podvodník.
Příspěvek byl redakčně upraven.
Mě ten váš nesmysl nezajímá ani o něm nechci číst je to ztráta času.Chlápek ze Slovenska co ten motor popisoval stěží odpovídal novinářům odbornost nulová to byla jen nastrčená figurka
ale spíš málo inteligentní podvodník.
Příspěvek byl redakčně upraven.
wrt
20:44 07.03.2014 88.80.244.XXX
Bolo o tom napísané viac, asi si všetko nečítal. ... si mohol napríklad napísať, že zabudli od výkonu motora odpočítať výkon spotrebovaný na chladenie nasávaného vzduchu a do hmotnosti motora pripočítať aj chladničku vzduchu... Mimochodom, nejde o výmysel slováka, ale američana.
Příspěvek byl redakčně upraven.
Příspěvek byl redakčně upraven.
wrt
20:27 07.03.2014 88.80.244.XXX
Proste jeden z pilierov predného krídla by bol nahradený nosom ako u Lotusu, ktorý splňuje nové pravidlá. Druhý pilier by zostal z minulého roka. V osi trupu by žiadny nos nebol, tak ako nie je u Lotusu. Druhý nos ako u Lotusu by tam vôbec nebol, namiesto neho len pilier ako minulý rok.
jonatan
21:45 06.03.2014 37.44.16.XXX
WRT kdyby RTU vymyslel Čech a vykládal takové lži jako Slováci tak ho stejně zkritizuji.
Už jsem to psal neřekli žádné parametry měli motor na brzdě a nic neukázali. Jen pložil ruku
na turbo ale to může udělat každý. Jen přiznali že ty parametry nejsou takové jaké by mohli být
kdyby měli svůj motor z čehož lze odvodit nic nebo to že to nejsou nijaké zázračné parametry
akorát je směšné povídat o tom že mají Slováci lepší technologii než dnešní nové motory F1
Nacionalizmus Slováků je známý, ale tahat to do motorů aF1 tak se tomu každý inteligentní člověk může smát a když to je Slovák tak se bohužel směje Slovákovi.
Už jsem to psal neřekli žádné parametry měli motor na brzdě a nic neukázali. Jen pložil ruku
na turbo ale to může udělat každý. Jen přiznali že ty parametry nejsou takové jaké by mohli být
kdyby měli svůj motor z čehož lze odvodit nic nebo to že to nejsou nijaké zázračné parametry
akorát je směšné povídat o tom že mají Slováci lepší technologii než dnešní nové motory F1
Nacionalizmus Slováků je známý, ale tahat to do motorů aF1 tak se tomu každý inteligentní člověk může smát a když to je Slovák tak se bohužel směje Slovákovi.
Arnoux
18:49 06.03.2014 217.66.164.XXX
Kluci vyprdněte na teorie.Najděte si někde fotku Redbullu ze zadního pohledu a bude Vám to jasný.
Williams nasadil ve čtvrtek podobné řešení, kde je kolem výfuku menší otvor a chladiče jsou vidět minimálně.Mercedes má chladiče vidět hodně a kolem výfuku velkou díru.
Redbull nemá kolem výfuku díru žádnou a vzduch žene nízko položeným otvorem zvláštního tvaru pravděpodobně přímo k difuzoru.
Nejde mi to taky na rozum.Prakticky by se dolů neměl dostat, ale při velký rychlosti průchodu vzduchu autem už asi ano.Něco na tom ale bude a je to velmi nebezpečný řešení.Určitě nepujde kopírovat.
Adrian bude zase o krok vpředu-uvidíte! Jsem už tady za komika, ale tvrdím,že Redbull bude nejrychlejším autem v poli.
Williams nasadil ve čtvrtek podobné řešení, kde je kolem výfuku menší otvor a chladiče jsou vidět minimálně.Mercedes má chladiče vidět hodně a kolem výfuku velkou díru.
Redbull nemá kolem výfuku díru žádnou a vzduch žene nízko položeným otvorem zvláštního tvaru pravděpodobně přímo k difuzoru.
Nejde mi to taky na rozum.Prakticky by se dolů neměl dostat, ale při velký rychlosti průchodu vzduchu autem už asi ano.Něco na tom ale bude a je to velmi nebezpečný řešení.Určitě nepujde kopírovat.
Adrian bude zase o krok vpředu-uvidíte! Jsem už tady za komika, ale tvrdím,že Redbull bude nejrychlejším autem v poli.
seven
16:02 06.03.2014 93.153.124.XXX
Díky za možnost dotazu, takže dvě otázky s ohledem na specifika F1
- jaké jsou procesy/postupy při koncepčním návrhu aero-balíku na nový vůz a nakolik se liší filozofie u jednotlivých týmů při hledání kompromisu mezi aerodynamickou a mechanickou (tj.šasi) výkonností vozu.
- jakým způsobem probíhá proces hodnocení korelací mezi výsledky z aero tunelu / CFD a reálem resp. jak velký je běžný rozdíl u skutečného aero-setupu pro jednotlivé okruhy ve srovnání s výstupy simulací provedených před závodem.
- jaké jsou procesy/postupy při koncepčním návrhu aero-balíku na nový vůz a nakolik se liší filozofie u jednotlivých týmů při hledání kompromisu mezi aerodynamickou a mechanickou (tj.šasi) výkonností vozu.
- jakým způsobem probíhá proces hodnocení korelací mezi výsledky z aero tunelu / CFD a reálem resp. jak velký je běžný rozdíl u skutečného aero-setupu pro jednotlivé okruhy ve srovnání s výstupy simulací provedených před závodem.
Pikaso
13:50 06.03.2014 178.17.100.XXX
Dobrý den Je hezké, že se můžeme zeptat. V současné době by mě zajímalo co podle vašeho názoru bude lepší. Zda a pro vést vzduch od bočnic předního křídla vnitřkem či vnějškem předních kol. A rozšiřující dotaz k tomuto tématu, jak velký vliv má změna rozměru předního křídla na celkovou aerodinamiku auta. S pozdravem Pikaso.
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek