DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
Do podvodníka Slováka a Kanaďana si rád a s chutí kopnu Za běžných podmínek, kdy spalovací proces v RTU má 600 °C a vezmeme li běžnou teplotu okolí lze snadno vypočítat, že účinnost RTU bez jakýchkoliv jiných energetických ztrát činí 65%. Fyzikálně vyšší účinnost za daných podmínek nelze dosáhnou.
Skutečná účinnost často bývá podstatně nižší díky tření a jiným energetickým ztrátám (třeba 1/3 nebo až 1/10 vypočítané hodnoty).
RTU má údajně 600kW teoreticky tedy 323kW tepelnou ztrátu.
Když tvrdí že motor nechladí že je studený a další pohádky tak kam dávají těch 323 kW. Harry Potter jim to teplo kouzelnou hůlkou odčaruje.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

fero

95.103.70.XXX
ked ma nieco nezaujima a otvorene napisem ze si o tom ani nic zistovat nebudem tak naco to kritizovat?
jedine len preto ze su v tom zapleteny slovaci tak si si musel kopnut?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Odpovědi Odpovědi přišly, dnes či zítra zveřejníme.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
O RTU se mluví jen zde a jen pár dní pak to samo zapadne

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

fero

95.103.70.XXX
teba to nezaujima ale citis nekonecnu potrebu to kritizovat
nejdem tu obhajovat ten motor ja im tiez velmi neverim ale argumentovat ze ked velke firmy nieco nevymysleli tak je nemozne aby to vymyslela mala firma je blbost

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

95.103.70.XXX
v podlahe nemozu byt diery

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
...
Mě ten váš nesmysl nezajímá ani o něm nechci číst je to ztráta času.Chlápek ze Slovenska co ten motor popisoval stěží odpovídal novinářům odbornost nulová to byla jen nastrčená figurka
ale spíš málo inteligentní podvodník.
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
Bolo o tom napísané viac, asi si všetko nečítal. ... si mohol napríklad napísať, že zabudli od výkonu motora odpočítať výkon spotrebovaný na chladenie nasávaného vzduchu a do hmotnosti motora pripočítať aj chladničku vzduchu... Mimochodom, nejde o výmysel slováka, ale američana.
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
Myslím, že vzduch z chladičov môže ísť pod auto, len výfuky z motora musia byť vzadu.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
Proste jeden z pilierov predného krídla by bol nahradený nosom ako u Lotusu, ktorý splňuje nové pravidlá. Druhý pilier by zostal z minulého roka. V osi trupu by žiadny nos nebol, tak ako nie je u Lotusu. Druhý nos ako u Lotusu by tam vôbec nebol, namiesto neho len pilier ako minulý rok.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Vybrali jsme jich 20, tj. většinu (včetně tvého). Při rozhovoru se ještě na něco doptáme, nechte se překvapit. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

212.79.110.XXX
Které dotazy "vyhrály"?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Nevím, jestli ti dobře rozumím - nosy museli být letos níže kvůli tomu, že to předepsala pravidla (z bezp. důvodů): z 55 cm na 18,5 cm. Nebo jsi mířil dotaz jinam?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Děkujeme za dotazy. Byly odeslány, odpovědi odborníka zveřejníme v samostatném článku.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
WRT kdyby RTU vymyslel Čech a vykládal takové lži jako Slováci tak ho stejně zkritizuji.

Už jsem to psal neřekli žádné parametry měli motor na brzdě a nic neukázali. Jen pložil ruku
na turbo ale to může udělat každý. Jen přiznali že ty parametry nejsou takové jaké by mohli být
kdyby měli svůj motor z čehož lze odvodit nic nebo to že to nejsou nijaké zázračné parametry
akorát je směšné povídat o tom že mají Slováci lepší technologii než dnešní nové motory F1
Nacionalizmus Slováků je známý, ale tahat to do motorů aF1 tak se tomu každý inteligentní člověk může smát a když to je Slovák tak se bohužel směje Slovákovi.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

95.103.70.XXX
z toho miesta kde konci vyfuk a aj vyvod vzduchu od chladicov je nemozne dostat vzduch pod difuzor, neni tam ziadna diera v podlahe a tak ten vzduch pojde ponad difuzor

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Kluci vyprdněte na teorie.Najděte si někde fotku Redbullu ze zadního pohledu a bude Vám to jasný.

Williams nasadil ve čtvrtek podobné řešení, kde je kolem výfuku menší otvor a chladiče jsou vidět minimálně.Mercedes má chladiče vidět hodně a kolem výfuku velkou díru.

Redbull nemá kolem výfuku díru žádnou a vzduch žene nízko položeným otvorem zvláštního tvaru pravděpodobně přímo k difuzoru.

Nejde mi to taky na rozum.Prakticky by se dolů neměl dostat, ale při velký rychlosti průchodu vzduchu autem už asi ano.Něco na tom ale bude a je to velmi nebezpečný řešení.Určitě nepujde kopírovat.
Adrian bude zase o krok vpředu-uvidíte! Jsem už tady za komika, ale tvrdím,že Redbull bude nejrychlejším autem v poli.




+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

seven

93.153.124.XXX
Díky za možnost dotazu, takže dvě otázky s ohledem na specifika F1

- jaké jsou procesy/postupy při koncepčním návrhu aero-balíku na nový vůz a nakolik se liší filozofie u jednotlivých týmů při hledání kompromisu mezi aerodynamickou a mechanickou (tj.šasi) výkonností vozu.

- jakým způsobem probíhá proces hodnocení korelací mezi výsledky z aero tunelu / CFD a reálem resp. jak velký je běžný rozdíl u skutečného aero-setupu pro jednotlivé okruhy ve srovnání s výstupy simulací provedených před závodem.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

178.17.100.XXX
Dobrý den Je hezké, že se můžeme zeptat. V současné době by mě zajímalo co podle vašeho názoru bude lepší. Zda a pro vést vzduch od bočnic předního křídla vnitřkem či vnějškem předních kol. A rozšiřující dotaz k tomuto tématu, jak velký vliv má změna rozměru předního křídla na celkovou aerodinamiku auta. S pozdravem Pikaso.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Navíc je výfuk hodně vysoko a v místech, kde okolní vzduch proudí vzhůru.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama