DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

95.102.26.XXX
Prvy spalovaci motor mal výkon menej ako kilovat a spotrebu cez 20litrov na kilometer a tiež si vtedy nevedeli predstaviť že budú mať litrový motor so spotrebou 4 litre/100 km s výkonom 150 koni v bežnej premávke. Za to že nevieš ako to funguje, neznamená, že to nie je pravda, potom by nemohol fungovať ani chiptuning, celé mapovanie motora by bolo zbytočné a doteraz by robili motory z ocele.

A mimochodom, RTU už v pár autách na svete je, akurát len prerábky, takže nedosahuje až take parametre.

A ak ťa štve len to, že to vymysleli Slováci, tak mi je ťa lúto, lebo to nie je celkom pravda (medzinárodná spolupráca). 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
To je sice pravda, ale aby nevzniklo nedorozumění - Kapr není aktivním aerodynamikem pracujícím pro špičkový F1 tým.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Andy

62.168.11.XXX
Aerogel Diky za super moznost!

Chtel bych se zeptat, jestli se ve F1 nekdy neexperimentovalo s aerogelem, jakozto dokonalym izolantem - napr. v oblasti motoru.

Pak by me moc zajimal nazor na podilu pilota obecne :-), kdyz to pan vidi z prvni ruky. Setkal se ve sve praci s nekym vyjimecnym? Nemusi byt konkretni, jen jestli se nekdy setkal s nekym, kdo opravdu vycnival.

Diky!

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

forhe

195.168.126.XXX
Ja by som z toho taku vedu nerobil....Kapra tu uz kazdy dobre pozna...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
Pro RTU hlasovalo 6 ... takže je to nejlepší názor?
To snad ne. To jako když řeknu že nacpat ... do motoru zvýší jeho výkon na dvojnásobek je super a bude pro to hlasovat 7 lidí tak o bude nejlepší názor?
...
Takže ještě jednou RTU je podvod ...
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze sloveska
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jonatan

jonatan

37.44.16.XXX
Chladíč stlačeného vzduchu Pokud udělám velký chladič stlačeného vzduchu od turbodmýchadla zvýší se výkon motoru
zároveň ale stoupne odpor vzduchu. Připravujete různé velikosti chladičů podle toho na jakém okruhu se závod pojede?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jake HorseRadisher

Jake HorseRadisher

94.113.104.XXX
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na odlehčení zeptal, který letošní monopost se mi líbí nejvíce a který za celou historii F1.
PS: Doufám, že u něj vyhraje letošní Caterham 13 13 13

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001457

uzivatel001457

46.29.230.XXX
Nosy Hodně se nadává na tvary nosů a ani já nejsem jejich kdovíjakým zastáncem. Zajímalo by mě, proč dřív (řekněme do roku 2008-2009) to s nízkými nosy šlo, aniž by vypadaly ohyzdně a nyní je musíte takhle zužovat, abyste dostali co nejvíc vzduchu pod auto. Před tím jste ten vzduch pod auto nepotřebovali? Možná mi něco uniká, ale přesto díky za případné objasnění :)

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Děkujeme. K té anonymitě - nechceme o něm více prozrazovat, neradi bychom ohrozili jeho pozici. Už tak se ze strany takového člověka jedná o celkem odvážný krok.

Co se týče otázek, můžete technické i obecné, samozřejmě.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000635

uzivatel000635

178.209.152.XXX
déšť Zajímalo by mne, jaký vliv ma déšť na aerodinamiku vozu f1. Změní se nějakým způsobem aerodinamicke vlastnosti vozu, pokud je mokrý?

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
2 - Přední křídlo směruje vzduch kolem celého auta, nejen dospod.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001447

uzivatel001447

188.123.100.XXX
Zaujimalo by ma, ci sa vyskytlo nejake technicke riesenie jedneho (alebo aj viacerych) timu, ktore ostatnych vylozene prekvapilo? (v tom zmysle, ze je pre tym prinosom a nie starostou)

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.102.81.XXX
Zajímalo by mě v čem je výhoda pull-rod před push-rod zavěšením v předu i v zadu a naopak.Děkuji za odpověď

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
smidke

smidke

89.173.88.XXX
McLaren Kedže som fanúšik McLarenu,iste ste si všimli tie elementy ,ktoré sú umiestnené na zadných závesoch.Odpoveď či je to naozaj "tajná zbraň" v oblasti prítlaku tohto auta,nám dá začiatok sezóny.Aký máte na to názor,či skeptický ,alebo kladný a ešte sa chcem opýtať,ak by tieto elementy nefungovali dostatočne,či je možnosť vrátiť sa k obyčajnému zaveseniu,ako používajú všetky ostatné tímy F1.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
Technické otázky? Redakce zaslouží velkou pochvalu. Nejdřív naservírujete zpravodajství, pak shrnutí a teď to ještě můžeme probrat s aero machrem. Díky.

K té anonymitě - můžete alespoň prozradit všechny týmy, pro jaké dotyčný v kariéře pracoval?
A můžeme pokládat i obecné otázky z F1, nebo jen technicky zaměřené?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
To by mě taky zajímalo, především jestli není nanotechnologie v F1 nějak zakázaná. Když jsem viděl co se s ní dá dělat,tak se divím, že se o tom vůbec nepíše.

Např. když jsem viděl tenkostěnou skleněnou destičku, kde na jedné straně byl puštěný hořák a na druhé straně měl na desce položenou ruku moderátor pořadu, tak by určitě našla uplatnění i v F1. Nebo jsem viděl umyvadlo na kterém nikdy neulpí špína, protože se nemá na dokonale hladkém povrchu jak uchytit. Dokonce i kapky se tam odrážely, místo aby stýkaly. To je přece sen aerodynamiků ?

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
přesně tak, byl by v rozporu

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.217.XXX
ano bol by proti pravidlam
staci hladat v clankoch z predstavenia

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

palo

178.40.217.XXX
nic im nevnukol
to predsa kazdy aerodynamik vie ze povrch predmetu ovplyvnuje jeho aerodynamiku
takze urcite s tym v experimentovali

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu