DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    dotaz Zdravím Petře.Po delší době je možnost dotazu na experta,tak bych zase využil.Pokud tedy bude můj dotaz shledán pro někoho zajímavým budu rád za odpověd.

    Dotaz se týká se stáje Redbull a tuším,že jde o někoho od nich. 03

    "Nevím jestli jde jen o můj názor, ale tedy podle mne se u nového vozu Redbullu snaží konstruktéři o dokonalé využití horkého vzduchu od chlazení motoru,intercoolerů a systemu ERS.
    Je evidentní, že konstruktér chce využít maximální teplotu vzduchu z chlazení,která je ještě unosná zároven s maximální rychlostí-tedy vtěsnání proudu vzduchu do malého prostoru a jeho vypuštění pod vůz.
    Proto má RB takové problémy s chlazením a jde o hranici na které je možné toto řešení spolehlivě provozovat.

    Samotný dotaz tedy zní: Myslíte,že je možné aby toto řešení-pokud existuje přineslo Redbullu výhodu,která může zaručit velký náskok před konkurencí?
    Sám Button prohlásil,že mimo Redbullu nebylo v testech jiné auto schopno předjíždět v zatáčce 11 vnější stopou.
    Může i to být výsledek náročného řešení Redbullu ohledně horkého vzduchu?
    A připouštíte teoreticky,že by horký vzduch ze všech chladičů toto umožnoval ? "


    Dík redakci za případnou redakční úpravu a nějakou formu.04


    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jozo

      178.40.255.XXX
      v podlahe nemozu byt diery, vzduch vypustaju vzdadu nad podlahou
      ako si predstavujes ze by ho dostali pod auto?

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        No "pod auto" myslím samozřejmě pod difuzor.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.255.XXX
          no ale ako ho chces pod ten difuzor dostat ked ten vzduch vychadza vzadu v strednej casti auta

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Navíc je výfuk hodně vysoko a v místech, kde okolní vzduch proudí vzhůru.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              217.66.164.XXX
              Kluci vyprdněte na teorie.Najděte si někde fotku Redbullu ze zadního pohledu a bude Vám to jasný.

              Williams nasadil ve čtvrtek podobné řešení, kde je kolem výfuku menší otvor a chladiče jsou vidět minimálně.Mercedes má chladiče vidět hodně a kolem výfuku velkou díru.

              Redbull nemá kolem výfuku díru žádnou a vzduch žene nízko položeným otvorem zvláštního tvaru pravděpodobně přímo k difuzoru.

              Nejde mi to taky na rozum.Prakticky by se dolů neměl dostat, ale při velký rychlosti průchodu vzduchu autem už asi ano.Něco na tom ale bude a je to velmi nebezpečný řešení.Určitě nepujde kopírovat.
              Adrian bude zase o krok vpředu-uvidíte! Jsem už tady za komika, ale tvrdím,že Redbull bude nejrychlejším autem v poli.




              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                95.103.70.XXX
                z toho miesta kde konci vyfuk a aj vyvod vzduchu od chladicov je nemozne dostat vzduch pod difuzor, neni tam ziadna diera v podlahe a tak ten vzduch pojde ponad difuzor

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama