Fáze dobíjení
Systém pracuje ve dvou fázích - buď se dobíjí, nebo dodává uspořenou energii a dočasně zvyšuje výkon vozu (tzv. boost). Následující obrázek znázorňuje typické umístění hlavních součástí ve spodní části palivové nádrže. Protože je KERS poměrně těžký, kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti a co nejníže poleženému těžišti je u podlahy.
Ve fázi dobíjení je kinetická energie ze zadních brzd (1) zachycena elektrickým alternátorem/motorkem (2). Tento proces je řízen procesorem (CPU) (3), přičemž dochází k nabíjení baterií (4).
Fáze uvolnění energie
Ve fázi, kdy dochází k dočasnému zvýšení výkonu, elektrický alternátor/motor dodává souvislý tok uchované energie zpět motoru poté, co pilot zmáčkne tlačítko na volantu (5). Tato bonusová energie má hodnotu kolem 80 koňských sil a může být použita maximálně po dobu 6,6 sekund v každém kole.
Umístění hlavních součástí KERSu pod palivovou nádrží vede rovněž k jejímu objemovému zmenšení o 15 kg paliva (v loňské sezóně obvykle pojala 90 - 100 kg paliva). To výrazně ovlivní strategii zvláště na okruzích, kde bylo možno jet pouze na jednu zastávku v boxech. Systém navíc vyžaduje dodatečné chladiče baterií.
Mechanický KERS (z týmů dle mých informací bude používat pouze Williams) na rozdíl od elektrického, jejž jsme si nyní popsali, pracuje na podobném principu. Rozdíl je v tom, že zachycenou energii neukládá do baterií, ale do setrvačníku.
KERS - umístění ve voze a popis funkcionality
Jednou z novinek, jíž dle nových pravidel týmy mohou (ale nemusí) využít v letošní sezóně, je systém pro rekuperaci kinetické energie. Popíšeme si, kde ho ve voze najdete a jak funguje.
Další zprávy
-
Novinky z Británie: Karel III. troufale vzdoruje rakovině! Tohle nikdo nečekal
-
Už mě to nebaví! Jiří Krampol prozradil, co ho štve na lidech
-
Loučení Veroniky Žilkové? Stres kvůli velké změně v životě herečky!
-
Počasí: Česko skrápí déšť! Vodní toky stoupají, výstraha platí do půlnoci
-
Agáta Hanychová se uzavřela před světem! Co jí lidé provedli?
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?