DISKUZE K ČLÁNKU CFD a jeho praktické využití v F1
V minulém článku jsme si vysvětlili, co si představit pod pojmem CFD a jak funguje. Dnes se dále podíváme na to, jaké mají počítačové simulace další uplatnění ve světě vrcholového motosportu
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: CFD a jeho praktické využití v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasovali 2 lidé)
16.09.2010 21:08
Mozes troska blizsie popisat v com si robil mode… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000324
11:54 17.09.2010 XXXGulii fakt klobuk dole mozno ked bude viacej casu tak skusim kupit aj ja nejaky model (samozrejme Ferrari ) a nieco zmodelovat.
Petr: super info kludne ak ma aj dalsie tykajuce sa clanku tak sem s nimi ;)
btw: oni maju 1TR ram... ja mam dva... ale velkost disku naozaj ohromujuce cislo...
dodo
dodo -
Petr
10:06 17.09.2010 XXXPár údajů k Albertovi (superpočítač Sauberu):
- postaven švýcarskou společností Dalco
- 530 64-bit procesoru
- rozdělen na 10 částí (racky 1 m široké; 1,2 m dlouhé a 2,3 m vysoké), každá z nich má 15kW chladící kapacity (uzavřený vodní okruh)
- celková hmotnost: 18 t
- výpočetní výkon: 2,3 Tflop
(2,332 bilionu vypoctu za vterinu)
- 1 TB RAM a 11TB diskové kapacity
- a používají Fluent, ne VSAERO, jak jsem psal výše. -
gulii
09:54 17.09.2010 XXXmám model 1:18... tak z něho převážně... ale ten virtuální model je 1:1 - celé jsem to rýsoval na svém tabletu /1,2GHz - nízkonapěťový procesor/
jinak ty výpočty určitě chci dělat na něčem o hodně výkonnějším. Jen sháním někoho, kdo v tom aspoň trošku umí, aby mi řekl základy :) -
gulii
23:38 16.09.2010 XXXzde je screen:
[odkaz na stránku]
/vím, šlo by to udělat o hodně kvalitněji ten model, ale ono o vlastní model moc nešlo, protože výseldek celé BC práce byl 3D tisk /rapid prototyping/ tohoto modýlku, takže jsem si nemohl hrát s detaily, poněvadž by se stejně nevytisknuly.
Jinak tvořeno v Solidworksu 2010 - a je to z mnoho partů.
Osobně bych to rád převedl do nějakého "rozumného" formátu, který by šel otevřít ve Fluentu a prohant kolem toho vítr :D - né, já vím, že to tak snadné nebude.-
uzivatel000324
06:01 17.09.2010 XXXGulii klobuk dole este mazaujima odkial si cerpal ci len odkukaval z obrazkov?
dodo
-
-
Petr
21:25 16.09.2010 XXXProE-cko je ale spise pro 3D design, ne (takove CAD/CAM/CAE)?
Tam muzes udelat pouze model, ale abys to mohl prohnat nejakym CFD resolverem a udelat aerodynamickou analyzu, musis z toho v nejakem programu (napr. ten Gambit, ktery se dodava s Fluentem) nejdrive vyrobit sitovou mapu (mesh model).
Jinak ten cas, to je problem..-
uzivatel000324
22:19 16.09.2010 XXXPetr ano viem ze nie konkretne aerodynamicke ale mozem robit myslim teplotne ohybove a myslim ze aj nejake pohybove (ozubene kolesa)
Ak bude cas a bude sa mi chciet do virtualu hodit ubuntu tak sa kuknem aj na ten spominany program o ktorom si pisal. Je to velmi zaujimava tema. :) Obdivujem ludi ktory s tym pracuju.
A este ak by som mohol mat namet na temu pre redakciu tak velmi by ma potesila tema o vyrobe aut hlavne co sa tyka CNC je to moj obor tak preto :)
dodo
-
-
-
Petr
16:23 16.09.2010 XXXVe Fluentu neumím, hrál jsem si s OpenFOAM (na Ubuntu), zel pri psani na tyto pokusy nemam vubec cas. Jestli chceš, pošli tu F60 - zkusil bych to zase rozchodit a tu F60 tim prohnat (posli na redakcni email: prijmeni.jmeno@f1news.cz). Ten model sis udělal sám?-
-
Petr
19:29 16.09.2010 XXXTak to jsi měl hodně zajímavou bakalářku
Fluent má docela slušně zpracovanou nápovědu, průvodce a dokumentaci - pokud máte licenci, můžeš se přihlásit https://secure.fluent.com/sso2/login.htm a zkoušet.
(Jinak budeš potřebovat ještě nějaký meshing sofware, který ti ten CAD model "rozbije" abys s ním mohl ve Fluentu pracovat. Firma ANSYS na to k němu dodává Gambit).
-
-
-
uzivatel000324
21:08 16.09.2010 XXXMozes troska blizsie popisat v com si robil mode a poslat nejake screenshoty? Mas to robene ako zostavu a teda vykresleny kazdy jeden komponent? Pochval sa troska :) dik
Petr: dik za obrazky pozeral som aj nejake videa na youtube a zistil som ze vlastne tieto ananlizy mozem robit aj v ProE-cku.. len keby som mal na to cas... :(
dodo
-
-
Petr
15:22 16.09.2010 XXXV PC maji cely model do nejmensich detailu samozrejme.
U CADu to bude jedno, udela se model, ulozis ve standardnim formatu, ktery schroupne CFD.
Co se tyce CFD, tak Ferrari pred par lety pouzivalo Fluent, Renault take Fluent a Star CD a Sauber VSAERO. Doba jiz davno pokrocila, zkusim zjistit aktualni stav, ale tymy jsou na tyto informace dost skoupe.
Stejne tak s aktualnimi fotkami z CFD ci data ze svych modelu - to si tymy hlidaji jako oko v hlave. Par starsich obrazku:
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Pokud máte Linux, můžete si stáhnout například OpenFOAM. -
uzivatel000324
13:33 16.09.2010 XXXSuper clanok ale poprosim viac fotiek hlavne priamo z PC ak nejake mas sem snimi!
Dalej by ma zaujimalo ze ci v CFD simuluju cely monopost alebo len jednotlive diely. Kedze som myslim v minulom clanku cital ze iba simulacia zabrie 8-16h. A ak su nejake informaciee o HW na cim samotne CFD bezi. Co viem tak najvykonnejsi pc ma Renault.
dodo-
-
uzivatel000324
14:53 16.09.2010 XXXNeviem ci som to cital tu alebo na inej stranke a tam bol myslim spominany renault a jeho PC. A k tej simulacii som zabudol dopisat ze to trva odimulovanie iba predneho kridla. Takze celkom pekny cas...
S tym autom som to myslel troska inak je mi jasne ze odsimuluju cele auto kedze Virgin urobil cele auto pomocou pc simulacie. Skor som mal namysli ze ci maju normalne v Pc cely model zavodneho auta a ci je namodelovany do najmensich detajlov... Aby to dokazal PC vyhodnotit. Dalej by ma zaujimalo ake Cad systemy teami pouzivaju ale to by som chcel asi moc
dodo
-
-