DISKUZE K ČLÁNKU Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán
Jak rychle dokáží jet monoposty Formule 1? Abychom na jednoduchou otázku dokázali odpovědět, je zapotřebí z vozů sundat téměř všechny aerodynamické prvky, které jim dodávají přítlak pro závody Grand Prix, a samozřejmě je zapotřebí též najít dostatečně dlouhou a rovnou trať.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
-
tom11
12:16 03.04.2021 185.99.177.XXXona to byla nejenom legendární šestikolka Tyrell P34, i když ta to v tomhle ohledu dotáhla k dokonalosti. ale i další vozy, na kterých konstruktéři zkoušeli vysokou přední část, která prakticky zakrývala přední kola. třeba Brabham BT44, nebo Marsch 751, nebo i Huntův Hesketh 308....
obecně mám právě tuhle dobu ve formuli asi nejraději. ne, že by byly závody extrémně napínavé, to jsou možná dnes i více, ale vozy se od sebe ohromně lišily a konstruktéři vymýšleli skvělé věci. nebyli svázáni takovým množstvím omezení, jako je tomu dnes. a taky, co si budeme nalhávat, tehdy to mělo opravdovou příchuť dobrodružství. sednout do těch aut a řítit se s nimi po trati znamenalo skutečnou výzvu...-
Mansell_fan
12:52 03.04.2021 37.188.190.XXXTo se mi moc líbilo, design půlky 70. let a to polozakrytí předních pneu integrované ve spoileru. Ani nevím proč to časem vymizelo, jestli v tom hrála roli pravidla nebo konstruktéři zjistili že je to spíš ke škodê. Ale třeba dodnes mi není jasné že Mercedesu prošlo v roce 1954 úplné zakrytí kol blatníky, používali to na začátku sezóny a auto vypadalo jak jednosedadlový sportovní vůz. Na rychlostních tratích jako byl Remeš to muselo mít obrovský benefit právě v maximální rychlosti. Vždycky jsem měl za to že v pravidlech formule 1 je uvedeno že monopost F1 musí mít kola nezakrytá. -
SergioPÉREZ
14:39 03.04.2021 78.108.157.XXXTyrrell 006, Lotus 72, ...tak odlišné vozy a tak krásné.
Od té přední stěny spojlerů (Brabham, March, Hesketh...) se začalo upouštět hlavně z toho důvodů, že při "klínové" přídi se jezdci o hodně lépe orientovali při nájezdu do zatáček a šikan, přesně a pohodlněji viděli při manévru na kola , kdežto s přídi, která je zakrývala jezdili dost na slepo. Tehdy vteřina, spíše desetina nehrala takovou roli jako dnes, kdy rozhodují setiny.
-
-