Manor: Strategická skupina F1 nemá žádnou strategii

Stevens, Will

Stevens, Will | foto: Manor Racing

Sportovní ředitel Manoru, Graeme Lowdon, věří, že Strategická skupina Formule 1 selhává ve svém strategickém cíli, kterým je důkladná revize Formule 1 jako celku.

Zatímco v současnosti existuje mnoho myšlenek na to, jak zrychlit monoposty F1 do roku 2017 o 5 až 6 sekund na kolo, tak existuje také mnoho myšlenek na představení zákaznických aut. Manor by mohl být logicky hlavním cílem těchto myšlenek. Je třeba si ale uvědomit, že u Manoru primárně stále bojují s financování celého projektu poté, co tým zkraje roku fakticky zbankrotoval a došlo k jeho restrukturalizaci.

Graeme Lowdon teď pro Autosport řekl, že Strategická skupina selhává ve své povinnosti přijít s jasným plánem pro budoucnost sportu. "Z toho, co jsem viděl, tak tu není žádná strategie, která by byla interpretovaná Strategickou skupinou. Strategií by bylo prvně provést analýzu, pak si nastavit cíle a následně vypracovat plán, jak jich dosáhnout.

Z toho, co dělá Strategická skupina, mám pocit, že pouze 'vyzobávají' nápady - ať už jde o doplňování paliva, zákaznické vozy, možnost kupovat kompletní monoposty a tak podobně. Návrat tankování a zákaznické vozy nejsou strategie. Strategie má vytyčit cestu, jak se dostat k cíli. Podle mě ingnorují jednu ze základních věcí - jaká je celková strategie F1?


Graeme Lowdon (vpravo) není s fungováním Strategické skupiny spokojen
(foto: Manor Marussia F1 Team)

O co se snaží? Čekal bych, že strategie F1 bude něco, co bude možné vysvětlit každému, každý by pochopil, jak se k ní dostáváme. Každá větší společnost Vám řekne, že definice a vyhodnocení strategie je základ. Je to těžké, protože to zabere čas a úsilí." Lowdon alespoň oceňuje snahu o snížení nákladů pomocí zákaznických vozů.

Ovšem obává se, že zatím tato strategie není moc dobře promyšlená: "Budou zákaznické vozy levnější? Ano, pochopitelně. Ale je to dobrá nebo špatná věc? Dá se to vyhodnotit pouze podle toho, jestli sport poroste nebo ne. Všechno je to o tom, položit si správnou otázku. Aktuálně si nejsem jistý, že správná otázka byla položena.

Se zákaznickými vozy nepochybně vznikne "dvourychlostní" F1. Je to to, co chtějí fanoušci? Dokázal někdo, že to je nejlepší strategie pro F1? Podle mě je třeba daleko větší snahy ke zodpovězení této otázky. Ale možná je tato otázka špatná. Jednou z nejhorších věcí, které můžete udělat, je vznést špatnou otázku a zaměstnat každého tím, že bude řešit nesprávný problém."

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu