Nejrychlejší i nejpomalejší zastávku měl Maldonado, Massa s nejdelším stintem

Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak týmy pracovaly během Velké ceny Bahrajnu v boxech a s jakými strategiemi ji klasifikovaní piloti odjeli?

Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Lotus, který Maldonada ve 24. kole odbavil za 2,3 sekundy. Venezuelan žel zaznamenal po potížích s pohonnou jednotkou také tu nejdelší, které trvala přes 85 s a v boxech tedy strávil dvě a tři čtvrtě minuty.

Výborně pracovali mechanici Ferrari, kteří všechny zastávky u obou svých pilotů zvládli do 2,6 sekund. Výjimkou byla ta poslední u Vettela, kdy mu kromě pneumatik museli vyměnit také přední křídlo, jež si poškodil výjezdem mimo trať.

Podprůměrně naproti tomu pracoval vítězný Mercedes, jenž Hamiltona v 15. kole zdržel 3,7 sekundy a Rosberga ani jednou nevypustil za dobu kratší než 3,2 s. Povedla se pouze druhá výměna pneumatik Hamiltona v 33. kole (2,5 sekundy).

Při svých prvních zastávkách si Maldonado a Sainz odbyli pětisekundový trest - Venezuelan za špatné postavení na roštu a Sainz za překročení rychlosti v průzkumném kole před začátkem závodu.

zastavky v boxech bahrajn
Přehled zastávek v boxech

Do závodu startovali všichni kromě Maldonada na měkkých pneumatikách. Dvanácti ze 17 jezdcům stačily dvě zastávky, pouze oba Hülkenberg, Maldonado, Vettel a oba Saubery do boxů zamířili třikrát - tato strategie sice byla papírově rychlejší, bylo s ní však třeba předjíždět na dráze.

V závodě, v němž se hodně předjíždělo, se středně-tvrdá směs chovala lépe, než se očekávalo. Mnoho týmů kvůli tomu váhalo, které pneumatiky pak nasadit na poslední stint. Räikkönen si je velmi pochvaloval již v prostředním stintu, nakonec mu tým správně nazul ty měkké, jež byly v předchozích dvou dnech o 2 sekundy na kolo rychlejší.

Nejdelší stint na měkké směsi zvládl Alonso a Ricciardo - 21 kol, tj. 36,8 % velké ceny vypsané na 57 kol. Na středně-tvrdé ujel Massa 32 kol, tj. 56,1 % závodu.

stinty
Grafické znázornění stintů (zdroj: Pirelli)

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu