DISKUZE K ČLÁNKU Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1
Americké společnosti Andretti Global a General Motors oznamují, že se v příštích letech chtějí zapojit do závodění ve Formuli 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Andretti a Cadillac chtějí vstoupit do Formule 1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
20:54 16.01.2023 88.103.92.XXXPodle mě by měla F1 zůstat exkluzivní společností. Tím neříkám že by měla být zcela uzavřená, ale současné místo v F1 v podstatě garantuje nějaký základní příjem...a díky exkluzivitě je tady v podstatě nabízené lukrativní místo sponzorům...a i tým vzadu podle mě tou účastí v F1 generuje sponzorům profit.
Já bych místo sobotních sprintů zavedl kvalifikační závod. Pokud by bylo např. 12 týmů, 24 monopostů...15-24 by jeli kvalifikační závod o účast v nedělním závodě (20 míst na startu, prvních 14 by jelo kvalifikaci na neděli.
To by znamenalo vzít dva nové týmy.
-
tom11
18:31 07.01.2023 194.212.104.XXXJá jsem osobně pro rozšíření F1 klidně o tři, čtyři týmy. Ať už jsou odkudkoliv. Každý krok tímhle směrem podporuji. I kdyby to nakonec bylo jen na pár let, klidně ať to zkusí, pokud mají zájem..
Navíc tohle konkrétně nezní úplně špatně a nemuselo by to být jen na chvíli na konec roštu .-
Fanda.LH
15:38 08.01.2023 83.240.62.XXXJá jsem taky jednoznačně pro, ale měla by být F1 dostatečně otevřená, aby v ní bylo možné uspět... Tzn. aby to nedopadlo jako v roce 2010, kdy se přidaly 3 týmy, ale ani za několik let nebyli víc než jen 2. liga... Andretti s GM zní moc dobře, ale každý případ bych posuzoval individuálně...-
tom11
20:29 08.01.2023 194.212.104.XXXjá bych klidně nechal, ať nastoupí kdokoliv, kdo splní požadavky FIA.
po pravdě moc nechápu, proč by se FIA ,jako vrcholný orgán motoristického sportu, měl vůbec ptát současných týmů, jestli může milostivě dovolit někomu se přidat. prostě by měli udělat jednoduchá pravidla - vstupní poplatek, monopost dle aktuálních předpisů, piloti s příslušnou licencí. no, a nic dalšího mne nyní nenapadá. a hurá na start!-
Fanda.LH
13:28 09.01.2023 85.162.8.XXXOno jde o to, že ten byznys děláte společně... Ty týmy a jejich majitelé do toho vráží 10, 100vky mil. dolarů a očekávají, že se jim vrátí mmj. formou prostoru v médiích a v podobě podílu z vysílacích práv... Čím víc týmů bude, tím méně zbyde na ostatní... Chápu, že to není jen tak přivést nový tým...-
-
Fanda.LH
17:11 09.01.2023 83.240.62.XXXAle profesionální sport je prostě byznys a kor F1, kde vyvíjíš a vyrábíš extrémně nákladný stroj na 1 sezónu... To prostě musí někdo zaplatit a ti účastníci musí mít jasnou představu jak se jim ty peníze vrátí...
Další věc je, že když už někdo přichází a chce se poměřovat s Ferrari, Mercedesem a RB, tak by měl mít sám co nabídnout... Své fanoušky nebo alespoň slávu / jméno / značku, o které se lze dělit... Týmy jako Manor, HRT... To nemá žádný zvuk, žádnou přidanou hodnotu... Co Ferrari přinese, že porazí takový bezejmený tým ?? Andretti a Cadillac zní samozřejmě super...-
jumpman
15:23 10.01.2023 95.80.230.XXXjenže když tam nebudou malé týmy, které by mohli ty slavnější porážet, tak ta F1 bude poměrně nudná. Další věc jsou mladí piloti, kde jinde by měli dostat šanci, než v malých týmech. Bohužel se to poslední dobou spíš zvrhává v kupčení se sedačkami a talent jde až na další kolej, ale těžko si tovární tým posadí do kokpitu rovnou úplného nováčka...-
Fanda.LH
16:57 10.01.2023 83.240.62.XXXBudou týmy více úspěšné a méně úspěšné... A když ty méně úspěšné budou porážet ty více úspěšné, tak to rozhodně nudné nebude... Dlouhé roky žijeme v tom, že máme velký odstup mezi špičkou a středem pole, takže necítím, že riskujeme, že přijdeme o malé týmy schopné porážet ty velké... Žádné takové v F1 nejsou...
Skuteční talenti dostanou šanci spíše ve velkých týmech... Malé týmy sedačky buď vymění za motory / spolupráci s těmi velkými nebo je rovnou prodají... Tovární týmy mají motivaci angažovat ty nejlepší... A logicky budou muset sahat i k angažmá nováčkům (Ti stávající tam nevydrží věčně)...-
jumpman
19:03 10.01.2023 95.80.230.XXXsi mě špatně pochopil a je pravda, že jsem to nenapsal úplně, no, nebudu to dál rozmazávat.
Chtěl jsem říct, že ty malé týmy, i když nedokáží porážet ty velké jsou potřeba, protože na startovní pole složené ze 4 ferrari, 4 mercedesů a 4 redbullů by se nikdo nedíval... A že ty malé týmy mají svůj přínos pro celou F1 především v tom, že nezkušeným jezdcům můžou dát šanci získat zkušenosti-
Fanda.LH
09:22 11.01.2023 85.162.8.XXXVěřím tomu, že díval a že by to bylo lepší než teď, kdy máme jasně zaškatulkováno, kdo kam patří... I ten Mercedes loni, kdy se jim to nepovedlo, tak měl proti týmům jako Mclaren, či Alpine zřetelnou výhodu...
Malé týmy dávali šanci nezkušeným pilotům... Ale ta doba už je dávno pryč... LH a SV jsou takové první vlaštovky fenoménu, kdy velký tým / sponzor se pilota ujme v mládí a dostane ho až do pozice, kdy bojuje o titul MS...
Dneska všichni piloti nějakým způsobem spadají pod Mercedes, RB, Ferrari a vyjímečně Alpine, Mclaren a zbytek jsou platiči, kteří prakticky nemají šanci se nikam dostat...
To jak to fungovalo ještě okolo roku 2000 už dnes absolutně nefunguje...
-
-
-
-
-
-
tom11
17:13 09.01.2023 194.212.104.XXXto je sice pravda, ale majitelem F1 je Liberty a vše se děje pod hlavičkou FIA. to jsou ti, kteří mají rozhodovat, určovat směr. samozřejmě vše podle pravidel, která budou stejná pro všechny. pro ty stávající, pro ty nové...
ano, je to již více byznys než sport. bohužel. ale to je do značné míry třeba fotbalová LM taky. a hraje ji ten, kdo se tam podle jasných pravidel kvalifikuje. a můžete být třeba MU a pokud se vám sezona nepovede, tak prostě smůla a hraje ji třeba FCVP... ( zmíněné týmy prosím berte čistě jako příklady, nechci tím vůbec nic říci, ani naznačit )-
Fanda.LH
17:43 09.01.2023 83.240.62.XXXLM je jiný formát soutěže... A celkově těžko srovnávat F1 s jakýmkoli jiným sportem... Fotbalových týmů budou 100vky jen v Anglii... Ti nejlepší z nich budou hrát PL a ti nejlepší z nich LM... Je tam jasně danej postup...
Týmů F1 je na světě 10 a lidí / firem, které by byly schopny se do toho zapojit fakt nebude moc... Je to extrémně exkluzivní záležitost, která drží pohromadě chtě nechtě i kvůli podobným vnitřním regulacím... Když chce sponzor vstoupit do F1, tak má 10 možností, když přijde další tým, tak jich bude rázem 11 tzn. cena jejich marketingového prostoru klesne... Počet kvalifikovaných lidí, kteří mohou působit v F1 je značně omezen... Když přijde nový tým, kde nabere lidi ? Přetáhne je logicky u konkurence => Zvedne se jejich cena... Tzn. novej tým = menší příjmy, vyšší náklady...-
tom11
18:34 09.01.2023 194.212.104.XXXano, je to jiný formát, ale v množství týmů stejně exkluzivní. na světě je také spousta týmů provozujících okruhové závodní speciály a v F1 je jich ( nyní ) jen 10. a ten jasně daný postup? vždyť o tom píšu - dejte jasná pravidla pro účast a je to. a ne připravte projekt a pak čekejte, jestli vás milostivě pustíme na trať.
to, co píšeš o lidech a nákladech, je sice všechno pravda. ale tohle zajímá týmy. proč by to ale mělo zajímat majitele F1? a konec konců to samé se dá napsat i o tom fotbale. a i tam se ta exkluzivní společnost rozšiřuje. více účastníků LM, více účastníků MS...-
Fanda.LH
09:16 10.01.2023 83.240.62.XXXNezlob se na mě, ale tohle je za vlasy přitažené... Možná je spousta týmů, které provozují okruhové závodění, ale to má do F1 strašně daleko... F1 je o tom, že musíš postavit a provozovat vlastní auto... K tomu abys toho schopný, tak potřebuješ tu mld investici a 10ky /100vky mil eur ročně, abys to dál živil... A k tomu prostě potřebuješ nějaké záruky, že ti to nikdo ze shora nepodělá...
Majitele F1 by to mělo zajímat proto, že když to bude podělávat, tak se to týmům nebude vyplácet a odejdou... Žádnou show nebude... A i pro nás diváky je to atraktivnější, když se do toho zapojují týmy, které mají zvuk a ambice něco dosáhnout... Týmy jako byl HRT, Manor, Caterham nic nepřinesly...-
juras
20:48 16.01.2023 88.103.92.XXXJenže ty tři nové týmy vstoupili do F1 s příslibem že F1 bude dělat kroky k tomu aby byla víc vyrovnaná. Tehdy vlastně etablované týmy neměli strach...ti tři nováčci byli v podstatě předem odsouzeni k ježdění na chvostu. Všichni do toho totiž šli s takovým tím původním entuziasmem a nadšením. Jenže patřičně navýšit rozpočty bylo pro ně sci-fi.
Andretti s GM vypadají na jinej kalibr...myslím že ten vlažný přístup odpovídá tomu že by tady byl tým který by mohl některé posunout směrem dolů a připravit je o balík peněz.
Přitom aktuálně je právě situace taková že rozpočtová omezení přinášejí rozhodně vyšší šance novým týmům než to bylo tehdá.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
22:43 06.01.2023 78.108.157.XXXShadow DN3 ...jé to byla klasika: "americký" Lotus. Pravý opak doutníků
UOP UOP UOP...na to nejde zapomenout, ještě ten chladič s vlajkou vidím dnes, nádherný vůz-
RoBertino
11:45 07.01.2023 185.63.97.XXXShadow byl americký tým asi jako německá fotbalová reprezentace, v níž hrála převaha Afričanů, Poláků nebo Turků. Americký šéf Don Nichols se o tým vlastně nestaral a bloumal po depu s fotoaparátem (což by dneska stěží mohl ) a tým řídili Jackie Oliver a Alan Rees. K tomu přičtěme konstruktéra Tony Southgatea a sídlo v Británii. U většiny ostatních US týmů (Penske, Parnelli, Beatrice-Haas-Racing) to bylo podobné...
-