DISKUZE K ČLÁNKU Jak si proti sobě vedli týmoví kolegové v Číně?
Třetí závodní víkend sezóny nabídl další zajímavé srovnání týmových kolegů. Jak si ve vzájemném srovnání vedli v kvalifikaci i v nedělním závodě?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak si proti sobě vedli týmoví kolegové v Číně?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
22:36 17.04.2012 78.157.160.XXX
Já jen ať se nezlobíš zbytečně - to o tom, že to není čistý aritmetický průměr, se týkalo tabulky č. 3, ne tabulky č. 1 (v ní srovnáváme dle nejlepších časů, který oba týmoví kolegové dosáhli v co nejpozdější fázi kvalifikace).
A kdyby se dalo zohledňovat vše (teplota dráhy, vítr, směs pneumatik, jejich stáří a stupeň degradace, jak moc se který pilot snažil či jel volněji...) a dle toho přepočítávat výkonnost pilotů, bylo by to super, já si ale na to netroufám. Kimimu eviduj bod na víc a na konci roku mi to připomeň, v článku to pak klidně zmíním.
A kdyby se dalo zohledňovat vše (teplota dráhy, vítr, směs pneumatik, jejich stáří a stupeň degradace, jak moc se který pilot snažil či jel volněji...) a dle toho přepočítávat výkonnost pilotů, bylo by to super, já si ale na to netroufám. Kimimu eviduj bod na víc a na konci roku mi to připomeň, v článku to pak klidně zmíním.
skejpa
22:21 17.04.2012 89.103.81.XXX
Kimi taky urcite nejel na pul plynu ale dal to na prvni pokus na zchladlejsi trati a podivej se o kolik v Q2 "prohral", zatímco Romain jel na teplejší trati v závěru. Říkáš, že to není čistě porovnání průměrů, tak by se mělo zohledňovat vše. Koneckonců výsledek na roštu mluví za vše. Ale beru rozhodnutí redakce. Nesouhlasím ale beru. Pro mě osobně má Kimi stejně bod ! :D
Petr
21:58 17.04.2012 78.157.160.XXX
Snad si nemyslíš, že jel Kimi v Q2 na půl plynu, když je pole tak vyrovnané - v Číně v Q2 nejlepších jedenáct v rozmezí 0,3 sec?
Srovnávám jen to, co se srovnávat dá, ne něco s ničím. Je to úhel pohledu, to beru, nám se zdá většině tento správný a již léta se držíme tohoto systému. Nejen my.
Srovnávám jen to, co se srovnávat dá, ne něco s ničím. Je to úhel pohledu, to beru, nám se zdá většině tento správný a již léta se držíme tohoto systému. Nejen my.
skejpa
21:20 17.04.2012 89.103.81.XXX
Srovnáváš nesrovnatelné... Někdo jede jistotu, někdo krev. Když někdo jede krev a druhej už tu krev jet nemůže protože si to zkazil předtím, tak to přeci nemůže být remíza. Očividně je to úhel pohledu, který se zdá být divný nejen mě. Za mě má Kimi +1
Petr
20:52 17.04.2012 78.157.160.XXX
Ja to chapu, jenze v Q3 Romain nevyjel. Stezujes si na drobne rozdily teplot v Q2, ale chtel bys, abych vyjimecne srovnaval ruzne casti, tj. Kimiho cas z Q3 s Romainovym z Q2? Vzdy jsme srovnavali jen casy ze stejne casti, kde oba zajeli merene kolo, bez ohledu na pouzite smesi. Bezna praxe.
anonym
19:32 17.04.2012 89.103.81.XXX
Pokud si to sledoval, videl si taky, ze kimi zajel kolo na studenejsi trati hned na prvni pokus. Romain to nezvladl a musel jet znova a to kolo zajel nakonci Q2 na teplejsi trati a jeste na druhy pokus. Znicil si svou blbosti pneu a do Q3 uz mu poradne nezbyli a radsi si je posetril. Podle me by si mel minimalne pouzit kimiho cas z Q3 kdy jel kimi uplne naplno. A tam byl prekvapive kimi opet rychlejsi. Takze bod nedavat je podle me uplne blbost...
eR
15:41 17.04.2012 84.42.238.XXX
Jediné z čeho bych se odvážil dělat statistiku, je výsledek kvalifikace a výsledek závodu. Hodnoty jako nejrychlejší kolo, nebo průměrné kolo v závodě nic neřeší, neboť za to body, a tudíž i peníze pro týmy, nejsou.
Takže mé hodnocení vypadá takto:
Hamilton : Button 3:0 (kvalda) - 45:43 (závod) atd.
Takže mé hodnocení vypadá takto:
Hamilton : Button 3:0 (kvalda) - 45:43 (závod) atd.
rock
15:35 17.04.2012 85.162.117.XXX
A zrovna v Číně bych s tímhle nesouhlasil.
Když opominu Rosberga, který měl volnou trať a úplně jiné podmínky, tak to byl právě Vettel, kdo se ze všech nejlíp poradil se strategií dvou zastávek - a to i přes mizernou pozici na roštu a slabý start.
Webber byl na startu mezi oběma McLareny a skončil v cíli za nimi. Vettel svůj několikařadový odstup stáhl a skončil na dohled od Hamiltona s Webberem.
Když opominu Rosberga, který měl volnou trať a úplně jiné podmínky, tak to byl právě Vettel, kdo se ze všech nejlíp poradil se strategií dvou zastávek - a to i přes mizernou pozici na roštu a slabý start.
Webber byl na startu mezi oběma McLareny a skončil v cíli za nimi. Vettel svůj několikařadový odstup stáhl a skončil na dohled od Hamiltona s Webberem.
uzivatel000177
15:32 17.04.2012 94.74.248.XXX
Malajsie Mclaren Button měl v Malajsii lepší průměr než Ham, že je to 3:0??
rock
15:13 17.04.2012 85.162.117.XXX
V případě nepoužitelné techniky by podle mne byla vhodná chvíle pro bezbodový stav. Ale do téhle škatulky rozhodně nemohu započítat pneumatiky, které se sám sjel právě v průběhu snahy dostat se do Q3 - zvlášť když mu v boxech v komínkách stálo několik dalších sad, z nichž některá by ty 3 kola určitě vydržela (za cenu horšího výkonu v závodě). Grosjean (respektive jeho tým) se sám a svobodně rozhodl prodat kvaldu ve prospěch závodu.
Icewoman
15:07 17.04.2012 85.70.14.XXX
Promiňte, ale vy jste to nesledoval? Grosjeanovi nezbyly do Q3 žádné nové měkké gumy, takže se o cokoliv snažit bylo marné. I tak se pokusil, ale stáhli ho. A to ani nemluvím i tom, že Räikkönen se do Q3 kvalifikoval na tvrdých, kdežto Grosjean na měkkých.
Trochu vám to srovnání kulhá, ale co, vždyť nejde o život
Trochu vám to srovnání kulhá, ale co, vždyť nejde o život
Grolman
15:00 17.04.2012 89.24.36.XXX
Statistika je previt Tyhle statistiky jsou docela zajimave cteni, ale bohuzel toho mnoho neukazuji. Casy v zavode jsou poznamenany strategii zastavek, kdy je mezi dvou a trizastavkovou strategii velky rozdil. Kvalifikace pak setupem - "kvalifikacni setup" zajisti lepsi misto na startovnim rostu, ale do zavodu to neni kdovijaka vyhoda. Zvlast letos, kdy je pro umisteni v zavode dulezita setrnost k pneumatikam to musi byt obrovske dilema - postavit setrny setup nebo agresivni a ukrojit nejake mistecko na startu. Priklad? Button - uzasny v zavodech, ale kvaldy nic moc.
Proto je ve finale dulezita jedina statistika - body v poharu jezdcu.
Proto je ve finale dulezita jedina statistika - body v poharu jezdcu.
Petr
14:58 17.04.2012 109.81.245.XXX
Lze však srovnávat pouze nějaký výkon s nějakým, ne s žádným (to mi připomíná dělení nulou). Jak můžu tvrdit, že je někdo na dráze lepší, pokud ten druhý neujede ani kolo? Pokud šlo oba srovnávat, byl Romain lepší (Q1 i Q2).
A ještě jedna věc - co když by to nebyla strategická volba, ale nedovolila by mu vyjet technika?
A ještě jedna věc - co když by to nebyla strategická volba, ale nedovolila by mu vyjet technika?