Ferrari o novém předním křídle, s nímž v Koreji jezdil Alonso (+ foto)

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

V Koreji nasadilo Ferrari na voze Fernanda Alonsa nové přední křídlo, které používal nejen v tréninku, ale také v kvalifikaci a v závodě, přestože se vyznačovalo zcela odlišnou aerodynamickou filozofii, než jsme dosud i italského týmu vídávali. V čem se lišilo a co o něm prozradil šéf týmu Stefano Domenicali?

Alonso byl v Koreji potěšen rychlosti vozu 150° Italia, obzvlášť ke konci svých stintů, posteskl si jen nad jeho slabší formou v kvalifikacích. Co je třeba pro to, aby se situace zlepšila? "Musíme být nápaditější a agresivnější v konceptech u nového vozu."

Nové přední křídlo, kterým byl v Jeongamu vybaven jeho vůz, poukázalo na některé cesty, kterými se technický tým v Maranellu před příští sezónou zabývá. Bylo úplně jiné, než křídla, jež se dosud na rudých vozech objevovala. Stejný byl pouze nos a nosníky křídla, všechny plochy podílející se na tvorbě přítlaku byly jinak zcela nové.

"Byl to vývojový experiment pro naše auto pro rok 2012," vysvětluje Domenicali. "Po našich problémech s korelací mezi aerodynamickým tunelem a tratí na počátku roku je pro nás v rámci přípravy na příští rok důležité vědět, že to, co vidíme v našem tunelu, odpovídá chování na trati."

Šéf Ferrari potvrdil, že všechna data získaná v Jeongamu o předním křídle odpovídají těm z tunelu, což je pro tým dobrou zprávou.


Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno bylo vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)

Nový díly svými prvky připomíná křídlo Williamsu FW33 či letošního Red Bullu RB7. Možná se jedná o snahu napodobit v závěru sezóny letošní nejrychlejší auto a zkontrolovat, zda výkonnost na dráze odpovídá datům z aerodynamického tunelu, na čemž by pak mohli stavět zbytek vozu, který by si za vzor mohl vzít mistrovské dílo Adriana Neweyho.

Protože je vývojové křídlo zamýšlené pro zcela jiný vůz, je nepravděpodobné, že by bylo optimalizované pro letošní monopost 150° Italia. Proto není správné vyvozovat, že nové křídlo moc rychlosti vozu nepomohlo a že Alonso nebyl o moc konkurenceschopnější než Felipe Massa se starší verzí.


Fernando Alonso s novým křídlem
(foto: Scuderia Ferrari)

Felipe se kvalifikoval před Španělem a v první části závodu si také udržoval před ním svou pozici. Alonso se po závodě snažil diplomaticky vysvětlit, že jej týmová dvojka příliš nezdržovala: "Když jsem jezdil za Felipem, jezdil jsem celkem naplno." Oficiální verze.

Jenže podle BBC rádiem (což v TV přenosu nezaznělo) na počátku Velké ceny Koreje upozorňoval, že je rychlejší než Massa. Jinými slovy si přál, aby jej Brazilec pustil před sebe, podobně jako na Hockenheimu v roce 2010. Nakonec se před něj dostal díky lepší práci s pneumatikami po druhých zastávkách v boxech.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy